Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Gökçe

12 yıl önce - Çrş 14 Şub 2007, 18:13
[İST-A7.03] - Boğaziçi Köprüsü'nden Anadolu Yakasına Metrobüs Geçirilebilir mi?



Umarım metrobüsün mecidiyeköyden sonra boğaz köprüsü ile anadoluya ulaşması da mümkün olur. Eğer köprüden geçebilirse altunizade ve acıbademde birer durak yapıp ordan da yine çevre yolundan devam ederek ibrahimağada sonlandırılabilir (veya kadıköy) böylece hem marmarayla hem de kadıköy-kartal metrosuyla entegre olur.
Eğer yapılabilirse köprüyü 4 şerite çıkarmayada gerek olmaz yüksek oranda asya-avrupa geçişi toplu taşımaya aktarılmış olur.


Semih Yaşar

12 yıl önce - Çrş 14 Şub 2007, 18:21
köprü


Alıntı:
Eğer yapılabilirse köprüyü 4 şerite çıkarmayada gerek olmaz yüksek oranda asya-avrupa geçişi toplu taşımaya aktarılmış olur.


Birer şeridi Metrobüs'e verdiğimiz zaman otomobillere 2'er şerit kalır, her nekadar
hepimiz toplu taşıma sevdalısı olsak da insanlar kolay kolay arabalarından vazgeçmeyecek.
Bence mevcut durumu kötüleştirmeden toplu taşıma sistemi kurmalıyız yoksa
özel otomobil sahipleri çok tantana yapar ve proje suya düşer, E-5'e metrobüs yapılırken
şerit sayısı çoğaltıldı , aynı şekilde Boğaz Köprüsünden 1'er şerit Metrobüse tahsis edeceksek
ne yapıp edip köprüyü 4'er şerit olarak çizebilmemiz lazım.


Gökçe

12 yıl önce - Çrş 14 Şub 2007, 18:32

Keşke öyle olabilse ama bence hem metrobüs hem de 3 şerit araç sığmaz köprüye. Şerit azalmasına itiraz edemez bence araç sahipleri çünkü eğer aksaklık olmazsa kısa süre içerisinde haremden yenikapı sahile lastik tekerlekli tüp yapımına başlanacak. Rahat rahat boğaz köprüsünün bir şeritini metrobüse verebiliriz.
 Tabi asıl sorun metrobüs boğaz köprüsünden geçebilir mi, umarım ve inşallah.



Kris Hazel
12 yıl önce - Çrş 14 Şub 2007, 21:04

sadece  boğaz köprüsünde metrobus için özel yol ayrılmaz ondan sonra yine metrobus kendi yoluna girer . Yani boğaz köprüsünde metrobuslarda herkes gibi geçer.Çünkü köprü zaten dar birde metrobus için yol ayrılırsa felaket olur.  olmaz mı yani?

Topkapıdan sonrada mecidiyeköye yan yollar açılacak mı?


alabay

12 yıl önce - Çrş 14 Şub 2007, 22:10

Alıntı:
Çünkü köprü zaten dar birde metrobus için yol ayrılırsa felaket olur.  olmaz mı yani?

Özel yol açılMAZsa felâket olur. Tabiîki açmak gerek. Toplu taşım ilk, özel taşım son - bu şekle gitmek gerek. Ama toplu taşım da VAR olmalı, gündüz gece ...

B. Alabay



Oghuz
12 yıl önce - Çrş 14 Şub 2007, 23:32

Şöyle bir öneri nasıl olur:
Bir yön 3 şerit, diğer yön 2 şerit ve kalan 1 şerit te metrobüse.
Sakıncaları, bir yönde köprüyü geçen metrobüs olduğu zaman diğer yönden gelen beklemesi gerekecek ve 2 şerit hangi tarafa bırakılacak  


seyhun_k

12 yıl önce - Prş 15 Şub 2007, 11:50
amac toplu tasimaksa...


Ulkemizde toplu tasimacilik olayi sanki sadece arabasi olmayan zavalli halka hitab edermis gibi dusunuluyor. Maalesef bu dusunce yapisiyla gittigi surece ne kadar olumlu adim atilirsa atilsin arabasiyla rahat rahat hareket edemeyecek olan dostlarimizi mutlu edemeyecegiz...

Artik sunu anlamaliyiz ki yollarin durumu + araba sayisindaki artis dusunulurse artik bu yollarda rahat hareket etmenin mumkun olamayacagi asikar bu durumu duzeltecek bir net cozum de yok. Buradan hareketle cozumun ilk adimi, araba sahiplerinin arabalarindan vazgecmelerini saglamak.

Ikinci adim trafigi toplu tasima hizini arttiracak sekilde yollarda ayarlama yapmak...
Parisin banliyosunde yasadigim ve calistigim icin biliyorum Paris'e malzeme tasimiyorsam yapilacak en akillli hareket trenle ya da metroyla isini halletmektir. Pariste en kalabalik arterlerde dahi araclar icin ayrili yol 2 seriti asla gecmez ve otobus icin yollar her yerde ayridir, metro agini kullanmasaniz bile otobuslerle yeterince hizli bir yolculuk yapmaniz gayet mumkun...

Bu banliyolerde de ayni eger trafik yogun olan bolge varsa otobusler icin olan yollar ayrilmistir, ozel oto kullanmaya calisanlarin gozunun yasina bakilmiyor sizin anlayacaginiz...

En onemli adim kafalarda bulunan imajin degismesi olacak...



Semih Yaşar

12 yıl önce - Prş 15 Şub 2007, 12:15
BULDUM ! BULDUM!


Alıntı:
Güzel noktalara değinmişsiniz, sadece ufak bazı çekincelerim var 7 şerit uygulaması ile ilgili.
Tek şerit Metrobüs yaparsak sefer sıklığını 2 dakikadan daha kısa tutamıyacağımız için kapasite sorunu oluşabilir.


Ali Kurultay ile ben geçen ay Köprüden Metrobüs geçişi ile ilgili fikir jimnastiğinde bulunmuştuk
ve Ali Kurultay çok güzel bir Autocad çizim yapmıştı ve köprü şeritlerini  3,20 metre genişlikte
7 şerit olarak çizmişti, kendisine teşekkür ediyorum,  ama ben yukarıda yazdığım gibi kapasite
probleminden dolayı  tek hattın yeterli olmayacağını yazmışım.
Ah be Semih, nasıl bu kadar sığ düşünceli oldun ve işin püf noktasını göremedin.
Aşağıda yaptığımız varsayım hatalıymış.
Ortadaki tek şerit Metrobüs için ayrılacak ve karşıya geçiş sinyalizasyon sistemiyle
gerçekleşecek. Metrobüsler tek tek geçerse 3 dakikada bir Metrobüs geçer ve
saatte 200 x 20 = 4000 kişi taşınmış olur, kapasite yetersiz.


NASIL YÜKSEK KAPASİTE SAĞLANACAK?
Cevizlibağ- Kozyatağı ( bende hergün hatları değiştiriyorum kusura bakmayın) Metrobüs hattı,
akşam pik saatlerde 1 dakikada bir kalkıyor, E-5'in ortasından izole yolundan hiç trafiğe
takılmadan 15 dakikada köprüden önceki son Beşiktaş-Levend çıkışındaki istasyonuna
geliyor, yolcularını alıyor ve köprüyü geçmek üzere yol ortasından devam ediyor.
1'er şeritli Metrobüs yolu Beşiktaş -Yıldız katılımından biraz önce tek şeride düşüyor ve
Köprüdeki gişelere kadar tek hat olarak kalıyor.
İşte işin can alıcı noktası burada, bu noktaya bir trafik ışığı konuyor, bildiğimiz trafik lambası.
Bu lamba 20 saniye Yeşil yanıyor , 220 saniye kırmızı yanıyor. Diyelim ki Metrobüs'ün
1'er dakikada bir geçtiği saatlerdeyiz ,bu ışıkta en fazla 4 adet Metrobüs'ten oluşan bir
konvoy oluşacak, en fazla  220 saniye bekledikten sonra karşıya geçiş izni alacaklar.
Işıktan itibaren aracın karşıya geçişini 90 saniye olarak alıyorum en gerideki aracın geçişi
90+ 20 saniye yeşil ışık süresi, 110 saniyedir, aynı süre Asya'dan Avrupaya geçiş
içinde gerektiği için köprünün iki tarafında geçiş için bekleyen Metrobüslere 220 saniye
sonra geçiş izni gelecek. Toplam çevrim süremiz 220+20 saniye = 4 dakika
Tek hat olarak geçilecek kısmı yaklaşık 1500 metre alıyorum.
SONUÇ: Köprü geçiş bölgesinde 4 dakika süre içinde 20 saniye yeşil yanan bir trafik ışığı
var,  20 saniye  yanan yeşilde en yoğun saate 4 adet Metrobüs köprü yoluna koyulabilir ve
en son araç yeşil yandıktan 110 saniye sonra karşıya geçer, aynı şey karşı taraf içinde geçerli.
Maksimum kapasite: Saatte 15 kez karşıya geçiş izni, her geçişte maksimum 4 Metrobüs,
sonuçta 15x4= 60 Metrobüs karşıya geçebilir. Yolcu kapasitesi= 200x60=12,000
Kapasite LRT'ye yaklaştı.

SAĞLANAN FAYDALAR:

- 3,20 metre genişliğinde , 3+3 otomobil şeritleri, köprünün otomobil geçiş kapasitesi düşmüyor.
- Beşiktaş kalkışlı normal otobüs seferleri devam edebilir,
- Çok az yatırımla , Boğaz köprüsünden  saatte 12,000 kişiyi tek yönde geçirebiliyorsunuz,
 bu kapasite bizim mevcut Havaalanı-Aksaray LRT hattının kapasitesinden az değil.
 Bu neredeyse yeni bir köprü inşa etmeye eşdeğer bir kazanım.
- Köprü statiğini çok bozacak bir ağırlık oluşmuyor. Normal otobüs seferleri çok azalacağı için
 belkide eskiye göre köprünün yükü azalacak.
- Cevizlibağ-Altunizade arası en fazla 25 dakika.

DEZAVANTAJLAR:

- Sabahları yapılan ek şerit uygulaması yapılamayacak , fakat normal şeritlerdeki
 otobüs sayısı azalacak.

Uzun zamandır köprüyü 4x2 yapalım diye binbir dereden su getirdim, halbuki ne gerek
var, karşıya tek yönde saatte 60'dan fazla Metrobüs geçmeyecek ki. Böylece herkesin
istediği oluyor.


En son Semih Yaşar tarafından Prş 15 Şub 2007, 14:27 tarihinde değiştirildi, toplamda 3 kere değiştirildi


Semih Yaşar

12 yıl önce - Prş 15 Şub 2007, 12:59
Köprü geçişi


Bu da işin biraz şakası ama ciddilik payı da var. Metrobüslerde çay ve kahve otomatları
da konulsun, köprü geçişi için trafik ışığında beklerken yolcuların canı sıkılmasın.

Bu yazdığım inşallah işin ciddiyetini bozmaz, 7 şeritlik Boğaziçi Köprüsü
konusunda ısrarcıyım, köprü geçişi için Metrobüsün  en fazla 3 dakika kadar ışık
beklemesine pek kimsenin itiraz edeceğini sanmıyorum, normalde akşam saatlerinde
1. Köprü geçişi 60-75 dakikadır.

Bu arada lütfen bir önceki mesajımı okuyun ve bana olumlu yada olumsuz olarak
görüş bildirin, bu konunun tartışılması çok önemli bence.


Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Prş 15 Şub 2007, 23:27

Metrobüs'ün köprüden geçerek Anadolu yakasına atlamasıın önemini aşağıdaki çizim daha iyi anlatacaktır... Bu; öyle büyük ve uzun bir sistem olacak ki, tamamlandığında, Batı İstanbul'da katedeceği yolun devâsâlığı meydanda... Böyle bir sistemin Mecidiyeköy'de tıkanmaması ve karşı yakaya atlayarak devam etmesi, tüm İstanbul'un hayrına...

  • Beylikdüzü-Cevizlibağ
  • Cevizlibağ-Mecidiyeköy
  • Mecidiyeköy-Boğaziçi Köprüsü-Kartal-Pendik


(+)

(NOT: Bu çizimi, daha evvel [2 sene kadar evvel], Metrobüs Geliyor başlığında da yayınlamıştık.)

Akın KURTOĞLU



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM