Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
mehmet özerhun
15 yıl önce - Sal 13 Şub 2007, 14:36
[İST-A1.187] - İstanbul'da Yeniden Bir Troleybüs Şebekesi Kurulması Üzerine Fikirler



Troleybüs hatları için aşağıdaki güzergahlar bence güzel olur

01.   Beşitaş - Levent - İstinye
02.   30A ve 30M Beşiktaş - Mecidiyeköy
03.   Haliç Kıyıları
04.   Boğaziçi Kıyıları
05.   Kadıköy - Bostancı (Bağdat Caddesi)
06.   Kadıköy - Bağlarbaşı - Üsküdar
07.   Beyazıt - Edirnekapı    
08.   Kadıköy - Acıbadem
v.s.

(depo yeri önemli ama akü ile de gidebilecekleri yakın yerler bulunabilir)

mehmet özerhun


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Sal 13 Şub 2007, 20:24

27 Mayıs 1961'de hizmete giren ve 16 Temmuz 1984'de kaldırılan Troleybüs şebekesi, bilhassa şehrin merkezindeki hava kirliliğini azaltmak için yeniden düşünülebilir aslında... Kısa ve merkezî hatlarda kullanılmaları fayda getirir...

Akın KURTOĞLU


Semih Yaşar

15 yıl önce - Çrş 14 Şub 2007, 10:52
troleybüs


Bu sabah radyo bir haber duydum, 2012 yılına kadar Londra ve Singapur'da uygulanan
şehir merkezine araçla girişin kısıtlanması uygulaması istanbul için de düşünülüyor.
Şayet böyle bir uygulama yapılabilirse, Maçka, Nişantaşı, Teşvikiye gibi İstanbul'un
güzide semtlerinde eksoz dumanı çıkaran otobüsler yerine elektrikli troleybüsler çalışmasını
istemek hakkımız diye düşünüyorum.
Yanlış anlaşılmak istemiyorum, sadece buralarda değil bütün kalabalık caddelerimizde
troleybüs çalışması lazım, insan sağlığı değerlidir.


Rifat Behar
15 yıl önce - Çrş 14 Şub 2007, 10:56

İstanbul'un tekrar tellerle kaplanmasının önüne geçmek babında, enerjisini önceden şarj edilen elektrikten alan otobüs var mı? Böyle bir araç icad edildi mi? Böyle otomobiller olduğunu biliyorum. Hibrid olanları da var. Yani kısmen elektrik kısmen benzin.

Semih Yaşar

15 yıl önce - Çrş 14 Şub 2007, 11:50
şarjlı elektrikli otobüs


Alıntı:
İstanbul'un tekrar tellerle kaplanmasının önüne geçmek babında, enerjisini önceden şarj edilen elektrikten alan otobüs var mı? Böyle bir araç icad edildi mi


Merhaba Rifat, evet böyle bir araç icad edildi ve kullanıldı , ilk olarak 1950'li yıllarda
Belçika'da denendi , adına GYROBUS deniyor. Prensip basit;
3 yada 4 km aralıklarka duraklarda şarj direkleri var, otobüs buraya yanaşıyor ve şarj
oluyor, menzil maksimum 6 km. Elektrik depolanması ise ilginç , yüksek hızda dönen bir kütle.
Şarjın amacı dönüş hızı yavaşlamış olan kütleyi yeniden hızlandırmak. İngilizce'de bunlara
flywheel denir, Türkçesi ise sanırım zemberek olabilir. Gyrobus halen ulaşım müzesinde
saklanıyor.





Semih Yaşar

15 yıl önce - Çrş 14 Şub 2007, 12:05
troleybüs telleri


Bence troleybüs telleri çirkin değil, bilakis belli bir güzergahta toplu ulaşım olduğunu
vurguladığı için faydalı bile.
İstanbul'da troleybüs şebekesi kurulacaksa bunu biraz daha geniş bir şehircilik bakış açısıyla
ele alıp , Bağdat Caddesinde yapıldığı gibi geniş ve modern kaldırımlar ve şık
aydınlatma lambalarıyla beraber düşünüp yapılan güzergahların aynı zamanda çağdaş ve
insancıl caddeler olması sağlanabilir. Troleybüs için 40 metrede bir direk dikilecekse bunlar
çok şık tasarlanabilir. Beşiktaş-Sarıyer sahil yolunu düşünün, 10 metre genişlikte ve güzel
granit taşlarla döşenmiş kaldırımlar olsa, her taraf ışıl ışıl aydınlık, insanlar rahat rahat yürüyüş
yapıyor, yoldan sessiz bir troleybüs geçiyor, herkes mutlu, insanlar dünyanın en güzel
sahil şeridinin keyfini çıkarıyor. Çokmu zor bunları yapmak?
Ama bizde ise şımarık sonradan görme zenginler arabalarını kaldırımın üstüne park ediyor,
Bebek gibi harika bir semt otomobiller yüzünden çirkinleşiyor.


alabay

15 yıl önce - Çrş 14 Şub 2007, 12:16

Alıntı:
Bu sabah radyo bir haber duydum, 2012 yılına kadar Londra ve Singapur'da uygulanan
şehir merkezine araçla girişin kısıtlanması uygulaması istanbul için de düşünülüyor.

HEH! Benim dediklerim oluyor. İşte böyle Kabataş-Beşiktaş tramvay geçit problemleri de, gürültü de, hava kirliliği de yok edilebilir. Şimdi bunu iyice düşünüp toplu taşım çözümlerini o noktalara da getirirlerse, o zaman İstanbul biraz kurtarılmış olur!
Bence Troleybüs sağa sola değil, gereği olan yerlere işlerse de yeter. Nereye gerek? Çok trafikli yerlere, çok az trafikli yerlere, gürültü istemeyen yerlere, ve tellerin rahatsız etmeyecek yerlere. O bizim metrobüs hattı veya ağı da buna aday aslında.

B. Alabay


Semih Yaşar

15 yıl önce - Çrş 14 Şub 2007, 12:37
troleybüs telleri


Teller insanları rahatsız etmez, tramvay telleri rahatsız ediyor mu? Tek problem troleybüs'te
çift tel olması mı? Yani insanlarımızın göz zevki öyle hassas bir noktada ki
saçma sapan reklam panoları, dükkanların rengarenk plastik tabelaları, elektrik iletim
telleri, boyasız ve sıvasız binalar ve tramvayın telleri göz zevkini tam sınıra kadar zorluyor,
ama çift troleybüs telleri çekilince göz zevkimiz artık bukadarını kaldıramıyor ve isyan ediyor,
hatta gözlerimizden yaşlar akıyor  
Bunlar gerçekçi sebepler değildir  Troleybüse karşı çıkmak için.


Eren Adiloğlu
15 yıl önce - Çrş 14 Şub 2007, 13:41

Benim gözüme batan troleybüsün tel sayısı değil, bana demir perde ülkelerini hatırlatması. Bu aracı İstanbul'a geri getirmek ile dinazor klonlamak arasında bir fark yok diye düşünüyorum. Tabi bu benim kişisel görüşüm olup kimseyi bağlayamaz. Ayrıca benim gibi düşünen kişilerin de çok olduğuna inanıyorum.

Semih Yaşar

15 yıl önce - Çrş 14 Şub 2007, 15:00
troleybüs


Alıntı:
Benim gözüme batan troleybüsün tel sayısı değil, bana demir perde ülkelerini hatırlatması. Bu aracı İstanbul'a geri getirmek ile dinazor klonlamak arasında bir fark yok diye düşünüyorum.


Eren bey foruma hoşgeldiniz, karşı fikirler de alalım ki bizde kuvvetli argümanlar geliştirelim.

- Demirperde ülkelerinin hepsi bağımsızlığa kavuştu ama troleybüs kullanmaya devam
 ediyorlar, demek ki Avrupa Birliğine giriş kriterlerinden birisi troleybüsten vazgeçmek değil.
- Dünyadaki yaşam kalitesi en yüksek olarak seçilen 3 şehirde Zürich, Vancouver, Cenevre
 yaygın olarak  troleybüs kullanılıyor, bu durumda çağdaşlığın şartlarından biri olarak
 elektrikli toplu taşıma diyebilir miyiz? Bence deriz , sonuçlar öyle gösteriyor.
- Roma'da 33 sene sonra neden troleybüs hattı açıldı? Eskiden yapılan yanlışları herzaman
 düzeltmek mümkündür.
- İstanbul'da 1989 senesinde modern tramvay sistemleri kurulmaya başlandı, halbuki 1961 yılında
 Avrupa yakasındaki bütün tramvay hatları sökülmüştü, neden yeniden kuruldu?

 Ayrıca keşke mümkün olsada Dinazorlar ve  bütün nesli tükenen hayvanlar klonlanabilse.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM