Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Ayhan
12 yıl önce - Sal 13 Şub 2007, 20:13
İstanbul 3 Bölgeye Ayrılacak


İstanbul’da, 2012 yılında, Londra ve Singapur’da uygulanan sistemin, hayata geçirilmesi planlanıyor.Trafik yoğunluğunu düşürmek için her bölgede farklı park ücreti politikalarına gidilecek.

Kentin merkezi yerlerine özel araçlarıyla gidenler, hem otoparklara hem de toplu taşıma araçlarına daha fazla ücret ödeyeceği gibi belediyenin indirimlerinden de faydalanamayacak.

Kenti 3 ayrı bölgeye ayıran planın temel amacı, keyfi araç kullanımının önüne geçmek. Bunun yerine raylı sistemlerin kullanılması teşvik ediliyor.

Keyfi araç kullanmak isteyenlerse bunun bedelini ödemek zorunda kalacak. Tüm bunların hayata geçebilmesi için 5 yıl içinde raylı sistem uzunluğunun da en az 240 kilometreye ulaşması gerekiyor.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Rafet Bozdoğan, şehrin merkez, iç bölge ve dış bölge olmak üzere 3 bölgeye ayrılacağını belirterek “3. bölgeden bir insan otomobilini metroya yakın noktalara bırakırsa ucuz otopark ücreti ödeyecek, ucuz toplu taşıma kullanacak. Eğer ikinci bölgeye girerse birbuçuk katı otopark bedeli ödeyecek. Birinci bölgeye girerse bu defa 5 katı otopark ücreti ödeyecek, indirimlerden de faydalanamayacak” dedi.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi, planın hayata geçmesiyle birlikte, kentteki gündelik alışkanlıkların da değişeceği görüşünde.

NTVMSNBC


Alt yapı ve üst yapının iyileştirilmesini umuyorum...


Çağrı Tekin

12 yıl önce - Çrş 14 Şub 2007, 00:45

Belediyenin kuruluşu olan İspark AŞ zaten bu uygulamayı yapıyor.Şehirden dışarı çıktıkça saat ücreti artıyor ve İspark trafiği azaltmak için yanılmıyorsam Bostancı sahil otoparkında özel bir uygulamaya gidiyor.Amaç vatandaşın arabasını bırakıp vapuru kullanması.Üstteki haberde yazanların kısmen gerçekleştirildiğini düşünüyorum.

denizkuru34

9 yıl önce - Cum 25 Hzr 2010, 15:49

Böyle bir durumda otobüs sayısınında azalması gerekir.



K.Gemici
9 yıl önce - Cum 25 Hzr 2010, 22:29

Alıntı:
Tüm bunların hayata geçebilmesi için 5 yıl içinde raylı sistem uzunluğunun da en az 240 kilometreye ulaşması gerekiyor.

Ozaman bu uygulama için 2012 yılında değil ancak 2040 yılında olur. İstanbul ancak 30 yıl sonra 240KM raylı sistem hattına sahip olabilir.


mertesat07
9 yıl önce - Cum 25 Hzr 2010, 22:36

Alıntı:
Ozaman bu uygulama için 2012 yılında değil ancak 2040 yılında olur. İstanbul ancak 30 yıl sonra 240KM raylı sistem hattına sahip olabilir.

Aynen bu arkadaşa hak veriyorum...
İstanbulun raylı sistem hattı 240 Km olacakta, edecekte... Hepsi geleceğe planlanmış, 2040 yılına ancak olur...
O zamanda İstanbul yaşanabilecek bir şehir olur mu onu bilemem



ANA SAYFA -> ULAŞIM