Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
askalender

12 yıl önce - Pts 12 Şub 2007, 18:48
İstanbul Barbaros Bulvarı'na, metrobüs yerine troleybüs hattı kurulamaz mı?



Gençliğimde bindiğim traleybüsler o dönem 30 yaşlarında olmalarına ve o dönemin teknolojini yansıtmalarına rağmen hiç bir motor sesi duymadan ve yolcu sayısına aldırmadan zorlanmadan ilerliyorlardı.Zaten geliştirileceklerine neden kaldırıldıklarını bir türlü anlamış değilim.Şimdi yapılacak metrobüslerin elektrikle harket etmesi sağlanabilirdi.Aynı zamanda klima sistemi daha verimli çalışırdı .İnanın çok iyi verim alınırdı hemde dendiği gibi lastik tekerlekli tranvay kelimesi yerini bulurdu.


Semih Yaşar

12 yıl önce - Pts 12 Şub 2007, 18:59
troleybüs


Alıntı:
Gençliğimde bindiğim traleybüsler o dönem 30 yaşlarında olmalarına ve o dönemin teknolojini yansıtmalarına rağmen hiç bir motor sesi duymadan ve yolcu sayısına aldırmadan zorlanmadan ilerliyorlardı


Yaşa ! Bir troleybüsçü daha katıldı foruma. Ben 2 yıldır troleybüs diye diye belkide forumdaki
arkadaşları bıktırdım ama gerçekten Barbaros bulvarı için daha iyi bir çözüm yok.
Esasında bu konuyu daha önce tartışmıştık ve bana göre Barbaros Bulvarın'da  yolun ortasına
Metrobüs istasyonları yapmak çok zor, yapılacak şey Minibüsleri Barbaros Bulvarından
kaldırmak ve yolun sağından giden troleybüs hattı çekmek.


Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Pts 12 Şub 2007, 20:10

Alıntı:
yapılacak şey Minibüsleri Barbaros Bulvarından
kaldırmak ve yolun sağından giden troleybüs hattı çekmek.

Aslında, artık Sarıyer istikametinden gelen minibüslerin çoğu Zincirlikuyu ve Metro Levend'den geri dönüyorlar. İçlerinden bir miktarı sahile kadar iniyorlar. Seri ve sık aralıklarla çalışan bir troleybüs hattı ihdas edilecek olursa, minibüslerin tamamen geriye çekilmeleri için bir bahane de olur aynı zamanda

Troleybüs, yağmur-kar dinlemez.   Lâstik tekerlekli olmasının verdiği avantajla ve elektrik kudretiyle Barbaros Bulvarı'nı uçar gibi tırmanabilir. 1961 yapımı Ansaldo'lar bile, 1980'lerde Barbaros Bulvarı üzerinde İkaruslar'ı sollayıp geçerlerdi.

NOT: Artık dünya üzerinde körüklü troleybüsler de mevcut... "Beşiktaş-4. Levend-Metro" arası, ortalama; 20 dakika sürer. 50 dakikalık tur müddetlerinde; 10 troleybüs, 60 dakikalık tur müddetlerinde ise; 12 troleybüs, her 5 dakikada bir kalkışlarla iki noktayı birbirine bağlar. Gerekirse, Dolmabahçe üzerinden Kabataş'a kadar uzatma da yapılabilir. Levend-Güvercin üzerinden Etiler-Rumelihisarüstü'ne de bir şube hattı eklenebilir (Kabataş-Beşiktaş-Levend-Etiler-R.H.Üstü gibi).

Akın KURTOĞLU



Semih Yaşar

12 yıl önce - Sal 13 Şub 2007, 10:51
Barbaros Bulvarı- troleybüs


Yakın zamanlarda kurulan en ilginç troleybüs sistemi 2005 yılında Roma'da açılan
90 no'lu hat. 11,5 km  toplam uzunlukta fakat tarihi şehir merkezindeki 3 km'lik
kısım akü enerjisi ile geçiliyor. Bu hatları sanırım bu sene açılacak 30 ve 60 no'lu hatlar
takip edecek.

Barbaros Bulvarında çalışacak troleybüs sistemi  bana göre Beşiktaş-Sarıyer  olmalı.
Bu hattı çok güçlü bir şekilde kurulursa yani 5 dakikada bir körüklü troleybüs şeklinde,
diğer birçok otobüs hattını kısaltmak mümkün olabilir, örnek: 29D, 29C, Çeliktepe, Gültepe.
Troleybüsler yolun sağından gidecekleri için başıbozuk araç kullanmak mümkün olmayacak
ve trafiğe bir miktar huzur gelecektir. Aynı nedenden dolayı 1.Levend'te yolun sağına park
yasağı getirilecektir, bazı restorantlar ana caddeyi otopark olarak kullanamayacaklar.
Bu sitemi kurarken bence ÖHO ve Minibüsçüler kendi aralarında bir şekilde birleşmeli ve
troleybüs sisteminin işletmesi onlara verilmelidir, İ.B.B ise  elektrik hat yatırımını yapar ve
işletmeciye kiralayabilir. ÖHO ve Minibüsçüler her koşulda kar edebildikleri için belki
troleybüs işletmeciliğini de karlı yapabilirler.

Sağlanacak avantajlar

- Beşiktaş-Sarıyer aksında  otobüs ve minibüs sayısında ciddi azalma olacaktır.
- Yolun sağında çalışacak sistem nedeniyle, yol üzerine park imkansız olacaktır, bazı kendini
 bilmezler park etmeye devam etse bile Polis bunlara göz açtırmayacak ve araçlarını çekecektir.
- Güzergah uzun ve düz olduğu için 24 metrelik troleybüs dahi kullanılabilir.
- İstinye, Ferahevler, Tarabya üstü , Derbent, Rumeli Hisarüstü şube hatları da elektrikli
 hale getirilebilir
- ÖHO ve Minibüsler birleşip havuz sistemine geçilirse , yolcu kapma yarışına gerek kalmaz,
 araçlara yaptıkları kilometre başına para ödenir, ORER'lere sadık kalınır.
- İşletme özel olacağı için hem minibüsçü ve halk otobüsçüler mağdur edilmemiş olur, hemde
 İ.B.B fazla bir mali riske girmemiş olur.
- Yerli troleybüs yapımına başlanabilir, Güleryüz firması Bulgaristan'a Cobra'ları troleybüs olarak
 ihraç etmişti.

 Avantajlar saymakla bitmez,  troleybüslerin rantabl olabilmesi için 10 dakika'da bir sefer
 sıklığı yeterli deniyor, Beşiktaş-Sarıyer arası ise çok yoğun, yolcu istemediğin kadar
 bu güzergahta troleybüsün zarar etmesi bence olanaksız.



Mehmet Kasım
12 yıl önce - Sal 13 Şub 2007, 13:07
Etüdler Sonucuna göre şekilleniyor.


http://www.arkitera.com/news.php?action=displayNe ...p;ID=14426

Alıntı :

Havaray’dan vazgeçildi

Öte yandan Barbaros Bulvarı’ndaki dik eğim dolayısıyla tramvay yapılamadığı için Beşiktaş- Levent arasına “Havaray” yapılması planlanmıştı. Ancak bu projeden de vazgeçildi ve hatta metrobus yapılarak metro ile entegre edilmesi uygun bulundu. Bu projelerin dışında İstanbul’un hem Avrupa hem de Anadolu yakasında uygun güzergahlara metrobus hattı yapmak için de fizibilite çalışmalarının sürdüğü kaydedildi.

BEŞİKTAŞ BÖLGESİ RAYLI AĞI :

Beşiktaş Metrosu Kabataş'tan başlaacak

 

(+)




Semih Yaşar

12 yıl önce - Sal 13 Şub 2007, 15:49
troleybüs deposu


Alıntı:
depo yeri önemli ama akü ile de gidebilecekleri yakın yerler bulunabilir)


Özel bir depo yapmaya gerek yok, yeni troleybüslerde 100 kw gücünde ilave bir
dizel jeneratör seti oluyor, tabi opsiyonel olarak. Ben İstanbul gibi bir şehirde
akülü troleybüslerin riskli olacağını düşünüyorum, Roma'daki troleybüslerin akülerinin
nekadar randımanlı olduğunu takip etmek lazım.
Bugün troleybüslerin hemen hepsinde ilave güç ünitesi var, kısaca şu şekilde olabilir;

- 100 kw ufak dizel motor ve küçük bir yakıt tankı, bu motorla troleybüs düz yolda
  60 km/h hız yapabiliyor, bence ideal olan budur, otobüslerle aynı depo sahası ortak
  kullanılır.
- 300 kw gücünde dizel motor, araç dizel motoruyla normal servis yapabiliyor, fakat
  toplam ağırlık ve elektrik tüketimi dezavantajları var.
- Seri akü paketleri. 3 ile 10 km arası menzil sağlanabiliyor,  özel depo sahasına ihtiyaç yok.
- seri kapasitör paketleri. Yeni denenmeye başlandı ve çok hızlı şarj ve deşarj olduğu için
  frenleme enerjisinden maksimum fayda sağlanabiliyor. Solingen'de yapılan denemede
  %30 enerji tasarrufu sağlandı.

Sonuçta bugünki troleybüs teknolojisi 30 seneye önceye nazaran çok ilerde, eskiden
problem olarak görülen birçok konu çözülmüş durumda. Birde herkesin dilinde dolaşan
sürekli boynuzları çıkardı lafı var. İsviçre'de troleybüsler 50-60 km hızla havai hat
kavşak noktalarına giriyorlar ve hiçbir şey olmuyor, İstanbul'da bu gibi kavşaklara 5-10 km hızla
girilirmiş eskiden , ayrıca sağa dönmek için enerjiyle geçmeniz sola dönmek için enerji vermeden
yani aracın kendi hızıyla geçmeniz gerekirdi yada tam tersi. Bugünki modern anahtarlarla
aracın güzergahı programlanıyor ve kavşağa geldiğinizde anahtar otomatik olarak sizin
gideceğiniz yöne doğru yol veriyor, trenlerdeki otomatik makas değiştirmenin benzeri troleybüs
havai hatlarında yapılıyor.


Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Sal 13 Şub 2007, 20:11

Alıntı:
Minibüsçüler kendi aralarında bir şekilde birleşmeli ve troleybüs sisteminin işletmesi onlara verilmelidir

Şayet troleybüslerin işletmesi minibüsçülere verilirse; Beşiktaş'tan Sarıyer'e giden yolda tıkanma olduğunda, hemen aküye geçerek, Gültepe'nin arkalarından, Sanayi mahallesinin ara sokaklarından, Derbent Bayırı'ndan felân kendilerine alternatif yollar icad ederler bunlar.. Ayrıca, aracın her kapısında yarıbeline kadar sarkmış birsürü muavinleri türer. Önlerindeki troleybüsü sollayıp geçmek için, kendi troley havai direklerinin yanlarına jilet yerleştirirler, geçerken öndekinin direğine sürtüp düşürtmek için...   Hehehheheehhee.. Âlem minibüsçüler...  

Akın KURTOĞLU



Semih Yaşar

12 yıl önce - Çrş 14 Şub 2007, 10:21
beşiktaş'ta troleybüs


Alıntı:
Önlerindeki troleybüsü sollayıp geçmek için, kendi troley havai direklerinin yanlarına jilet yerleştirirler, geçerken öndekinin direğine sürtüp düşürtmek için


Akın üstad bak Barbaros bulvarının başlangıcında 2 tane troleybüs, öndekinin
yolcu römorku da var, römork kısmında muavinin teyzesinin oğlu biletçi olarak
çalışıyor, arkadaki troleybüsün acelesi var yolcuları kapmak için sollamaya kalkmış.





mehmetkoru
12 yıl önce - Çrş 14 Şub 2007, 15:38

Troleybüsler elektrikle calıştığı, dolayısıyla daha cevreci olduğundan dolayı tercih edilebilir. Fakat bana kalırsa metrobüse göre üst taraftaki tellerden dolayı daha fazla görüntü kirliliğine sebeb oluyor gibi.
Hele ki şu günlerde Bedaş İstanbul genelinde Elektrik hatlarını yeraltına almaya çalışıyor. Belki biraz da troleybüs nostaljik olarak ta bazı üyelere bir anlam ifade edebilir fakat ben metrobüs diyorum. Ayrıca Metrobüsü de isterseniz orta şeritden değil yan şeritden de götürebilirsiniz..


Semih Yaşar

12 yıl önce - Çrş 14 Şub 2007, 16:00
metrobüs- troleybüs


Alıntı:
Belki biraz da troleybüs nostaljik olarak ta bazı üyelere bir anlam ifade edebilir fakat ben metrobüs diyorum.


Mehmet Bey , Metrobüs deyimi esasında bir araç tipini tanımlamıyor, Metrobüs deyimi
lastik tekerlekli hızlı ulaşım sistemi anlamına geliyor. Olası kombinasyonlara bakalım;

- Metrobüs işletme mantığı ile  araç olarak otobüs kullanılabilir.
- Metrobüs işletme mantığı ile  araç  olarak troleybüs kullanılabilir.

Barbaros Bulvarına yapılacak Metrobüs, yol ortasındaki ağaçların kesilmesi demek,
değer mi bilemiyorum. Bulvar bugünki haliyle çok güzel ağaçlanmış durumda.
Ama ağaçlar kesilmeden orta bölgeye istasyonlar yapılabilecekse bilemem. Yoldan şerit
çalmak da çok zor gibi görünüyor, o zaman en mantıklı çözüm  toplu taşıma araçlarının
sayısını azaltıp ( Minibüs, otobüs) yerine büyük kapasiteli troleybüs yada otobüs koyarak
trafik kargaşasını azaltmak olur, hemde otomobil trafiğini daha beter hale getirmemiş oluruz.
Toplu taşıma belki daha hızlı olmaz ama daha konforlu olur, durak girişleri yeniden düzenlenir ve
taksilerin ve diğer araçların durak girişlerini kapatmaları engellenirse bir nebze iyileşme olur.
Bugünki trafiğin durumuna bakarsak 1.Levend bölgesinde 1 şeridi Metrobüse verirsek trafik
felç olur, ama yolun sağını daha etkin kullanırsak yani otobüs ve minibüsler duraklarda 3. şeridi
de kapatarak beklemezlerse akış belki hızlanabilir.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM