Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pzr 11 Şub 2007, 18:27
[İST-C9.47] - Atıl Bekleyen Adana'nın Tramvay Setlerine İstanbul Neden Talip Olmuyor?



Atıl Bekleyen Adana'nın Tramvay Setlerine İstanbul Neden Talip Olmuyor?

Yıllardan beri bir türlü inşaatı bitirilemeyen ama, setleri çok önceden alınarak depolara çekilen  Adana Raylı Sistemi'nin bu araçları, daha ne kadar kenarda bekleyecekler? İstanbul'da açılma tarihi yaklaşan bir dolu raylı sistem inşaatı mevcut. Bunlarda çalışacak olan setler için henüz ciddi bir girişim gözlenmemekte. En iyi ihtimalle bugün dahi sipariş edilse, bunlar sıraya konularak 20 ay (1 yıl 8 ay sonra ilk 4 set) teslim edilebiliyor.

"Cebeci-Edirnekapı-Topkapı" arasındaki raylı sistemin tamamlanma süreci başladı. Burada çalışması gereken setler için bir girişim haberi duymadık. İBB ile Adana Büyükşehir Belediyesi arasında bir anlaşma ile bu setlerin İstanbul'a kaydırılması mantıklı olmaz mı? Her iki taraf için de müsbet bir çözüm. Hem Adana boşuboşuna bekleyen ve sürekli bakımlarını yapmak zorunda kaldığı setlerin çürüme riskinden kurtulur, hem de İstanbul beklemeden raylı sistem araçlarına kavuşur. Adana metrosu önümüzdeki yıllar içinde açılacağına yakın (20 ay evvelinden mesel ), yeniden ve daha modern setler sipariş edebilir.

"Kaynak değiş-tokuşunda bereket vardır" (Bu atasözünü de ben uydurdum az evvel...     )

Akın KURTOĞLU


Kemal Çevik
15 yıl önce - Pzr 11 Şub 2007, 18:46
Ray açıklığı


Alıntı:
Atıl Bekleyen Adana'nın Tramvay Setlerine İstanbul Neden Talip Olmuyor?


Ray açıklığı ya da besleme sistemi farklı olabilir mi? Yoksa kiralama yoluna bile gidilebilir bence de.

Kemal ÇEVİK


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pzr 11 Şub 2007, 18:48

Ray açıklığı ile ilgili detayları, Adana bölümünden arkadaşlar verirler muhtemelen. İlk evvel benim de aklıma bu mesele geldi...

Akın KURTOĞLU


Emre Konuralp
15 yıl önce - Pzr 11 Şub 2007, 20:21

benim bildiğim Eskişehir'deki tramvay hariç diğer raylı sistemlerin ray açıklığı standart(bildiğim:1435mm) yalnız Konya ve Antalya hakında bir bilgim yok.Adana ise fotoğraflardan gördüğüm kadarıyla normal genişliğe sahip.

Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pts 12 Şub 2007, 05:20

O taktirde, İstanbul'da çalışmamaları için hiçbir sebep yok

Akın KURTOĞLU



Esat San
15 yıl önce - Pts 12 Şub 2007, 09:17

Teknik olarak bir sorun olduğunu sanmıyorum aslında, Adana metro araçlarının uzunluğu 27 metre genişlik 2,65 ray açıklığı 1,435, İstanbulda kullanılan HM ve M araçları ile karşılaştırırsak ray açıklığı İstanbul sistemlerinde de 1,435 tramvay harici sistemler S49 teknik terimli rayları kullanıyorlar HM araçları 23,2 metre iken metro araçları yaklaşık 21,5 (kabinli ve kabinsizlerin uzunluğu farklı) genişlikte ise HM araçları (SGP-ABB) 2,65 yani Adana metro araçları ile aynı ama M araçları (Alstom) 3 metre, Adana metronun kapı eşik yüksekliğini bilmiyorum ama HM ler 920 mm. M ler ise 1050 mm. eşik yüksekliğine sahip, bir diğer detay İstanbul HM leri 2,3 ve 4 lü setler halinde, M araçları 4 ve 8 li setler halinde, Adana metro araçları ise okuduğum kaynakta 3 lü kullanılacak yazıyordu tabii bu araç sayısı ile ilgili bir düzenleme olabilir ama en fazla 4 lü olacağını tahmin ediyorum, dolayısı ile bu genel karşılaştırma sonucunda Adana metro araçlarının İstanbul Aksaray - Havalimanı hattında kullanılabileceğini, fakat hem Adana metro hemde İstanbul HM araçlarının İstanbul metrosunda kullanılamayacağını araç genişlikleri nedeni ile görüyoruz, tabii bir de bunun dışında besleme var Adana metro araçları ve İstanbul HM araçları havai hat katener beslemeli M araçları ve sistemi ise 3 ncü ray enerji beslemelidir. Kaynak

Adana metro araçları İstanbul' da Sultançiftliği Edirnekapı hattında da kullanılabilir, zaten burada geçici de olsa peronlar yükseltiliyor (Bağcılar da olduğu gibi) sonrasında ise bu araçlar Otogar - Bağcılar hattına kaydırılabilir ama bu uyumluluk peron seviyelerinde de sürermi, kurplarda sorun yaşanırmı bilemem, belki geçici olarak kiralama ile Sultançiftliği - Edirnekapı da kullanılabilir.[url][/url]


En son Esat San tarafından Pts 12 Şub 2007, 09:36 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


bülent dizdar

15 yıl önce - Pts 12 Şub 2007, 11:20
Adana Metrosundaki Araçların Bazı Teknik Verileri


Adana Metrosundaki araçlarla ilgili birkaç teknik bilgi de ben vermek isterim.

Aracın kuplörler arası uzunluğu: 26.5 m.
Bogi merkezleri arası mesafe: 10.0 m.
Gövde genişliği: 2.59 m.
Ray üzerinden tavan üst noktasına yükseklik: 3.3 m.
Ray üzerinden pantograf yüksekliği: 4.3 - 6.0 m.
Ray açıklığı: 1435 mm.
Minimum kurp yarıçapı:
Hat: 110 m.  
Depo sahası: 30 m.
Azami eğim: %0.6 (binde 6)

Hat gerilimi:
Nominal: 750 VDC
Maksimum: 900 VDC
Minimum: 525 VDC

Araçlar, tek körüklüdür ve 3 adet bogi üzerine yerleştirilen 6 akslı birimlerden oluşmaktadır. Bogilerin ikisi cer motorları tarafından tahrik edilirken, körük bölümünün altında yer alan üçüncü merkezi bogi cer motoru olmayan tahriksiz bir bogidir.

Tüm araçlarda bir uçta sürücü kabini bulunmaktadır.

Havai katener hattından alınan elektrik gücü, tavana monte edilmiş olan pantograf vasıtasıyla aracın elektrik devrelerine ulaşmaktadır.

Tüm araçlarda sıcak - soğuk klima bulunmaktadır.

Her araçta; dinamik fren, pnömatik fren ve hat freni olmak üzere karma fren sistemi uygulanmaktadır.


Emre Konuralp
15 yıl önce - Pts 12 Şub 2007, 15:57

O zaman bu araçların sistemi bizim Ankaray'a benziyor,bizimkinin tek eksiği klima sanırım

ANKARAY
Bağlantı yüzleri üzerinden uzunluk 29,000 mm
Azami araç genişliği 2,650 mm
Azami yükseklik, ekipmanlar dahil 3,465 mm
Vites oranı 6,312
Bojiler arası uzaklık 10,000 mm
Boji tekeri tabanı 2,000 mm
Tekerlek çapı (yeni) 724 mm
Ray üzerinden araç yüksekliği 1,000 mm
Kapı açıklıklarının kenar genişliği 1,300 mm(kaynak: www.ankaray.com.tr)

ancak tek farkı Ankaray üçüncü raydan elektriği alıyor.
aradım ancak Havalimanı-Aksaray metrosunun özelliklerini bulamadım ilgili arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Sal 13 Şub 2007, 02:40

Araçların İstanbul'a olan uygunlukları yeterliyse, geriye sadece ortak paydada buluşmak kalır aslında...    

Akın KURTOĞLU


Kaptan-ıDeryaİbrahimPaşa

15 yıl önce - Sal 13 Şub 2007, 06:55

Akın Bey, öneriniz esenler ikitelli için düşünüldü fakat nedenini bilmemekle beraber vazgeçildi..

not. metro aracı sipariş edilidiğinde 1 yıl tasarım 1 yıl yapım en kısa 2 yıl içinde elinize ulaşabilmektedir.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM