Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
kkerem
15 yıl önce - Pzr 11 Şub 2007, 18:22

Alıntı:
Ben de zaten kırmızda geçer, geçsin demedim ki, ama sola dönüş şeridinin yanında ikinci şerit yapıp beklemesine izin verilir dedim.

Kırmızıda geçmeye hiçbir yer, hiç bir zaman ve hiçbir araç için  onay vermek mümkün değil, ama otobüslere Istanbul'da  da trafikte öncelik vermek gerekiyor diye düşünüyorum. Onlarca yolcusuyla otobüsü dönüş için bekletmenin bir alemi yok bence.

Söylediklerinize katiliyorum, sonuçta bana göre de, toplu ulaşım araçlarının hızla yol alabildikleri bir altyapı şart. Özellikle belki trafik ışıkları ve kavşaklardan mümkün olduğunca arındırılmış özel "ekspres" hatlar, toplu ulaşımdaki hızı destekleyecektir.

Ancak burada şöyle birşey var.

Maalesef, ülkemizde bu tip bir "toplu ulaşım hızlandırma" altyapısı henüz yok. Ve şuandaki mevcut altyapımız da, toplu ulaşım araçlarının kafalarına göre kendilerine öncelik vermeleri halinde, trafiğin arapsaçına dönmesine sebep oluyor.

Hıncal Uluç'un yazısında belirttiği otobüs, bir kavşağa girmek için sıra bekleyen araçların tamamını, trafik kurallarını ihlal ederek geçiyor. Herşeyden önce, buna hakkı yok. Ülkemizde, otobüsler de otomobillerle beraber kavşakta, sıraya girip beklerler. Kanun bunu söylüyor.

Bu kadarla kalmiyor, kavşağa burnunu sokuyor, ama, otobüsün gerisi kavşağı kesiyor. Hali ile, kavşakla alakası olmayan, düz gitmeye çalışan sürücülerin düz gidişi engelleniyor.

Bu senaryoda aslında hiç gereği yokken, bir kavşakta trafik sıkışmış oluyor. Zaten İstanbul'da, benim "yalan trafik" dediğim şey de böyle oluşuyor. Aslında ortada trafik kalabalığı yok, sadece "benmerkezci" zihniyet ile kavşak kesen, emniyet şeridinden gidip sonra da normal şeride çıkmaya çalışan, şerit kurallarına uymayıp sollama şeridinden seyreden insanlarımız var. Bunlar kendi başlarına trafiği bir anda tıkıyıveriyorlar.

Eğer otobüslerin şehir trafiğinden az etkilenmesi isteniyorsa, buna uygun "otobüslere özel şeritli" kavşaklar oluşturulsun... Ama böyle bir altyapı yokkken, sürücüler kafalarına göre "öncelik bendeeee!!" diye sağa sola otobüsün, minibüsün burnunu soktukları sürece, bir yere varamayız. O kavşağa giren otobüs gideceği yere 45 saniye erken varır; o otobüsün tıkadığı yoldaki üç otobüs, gideceği yere 2 dk geç varır...

İyi günler : )


Mustafa Kumbar

15 yıl önce - Pzr 11 Şub 2007, 18:25

Çok işlek bir yerde kırmızı ışıkta beklemeyerek geçen otobüs sürücüsünü bu tehlikeli hareketinden dolayı aferin iyi yapmışsın diyecek birileri yoktur aramızda !!!

Hıncal Uluç'un sorgulaması ve öğrenmesi gereken bişeyler var aslında !

Önce bu hareketi yapan otobüs sürücüsü oranı nedir ? Bu oran kamu kurumunda çalışan ve önce insan taşıyan bir kuruluşta yapılması gereken kurallar arasında imiş ? Öğrenmesi gerekir !!!

Ehliyet almanın çok çok kolay olduğu bir Ülkede araç almanında artık kolaylaştığı şu günlerde İETT ye girmek için hangi aşamalardan geçildiği ? Hangi imtihanlara girildiği ? öğrenilmeli !!!

Çok iyi araç kullanıp psikoteknik imtihanında kalan kaç şoförün olduğunu iett'ye talep ederek öğrenmeli bence Hıncal Bey !!!

2800 ortalama araçta bu oran kaçta kaça intikal ediyor ? (Her ne kadar kırmızıda geçmeyi tasvip etmesekte , sivil araçlar ile oranda bir kıyaslama yapılması açısından bilinmesi gereken bir değerdir diye düşünüyorum...)

Şehir magandalarının oranı bu oranın kaçta kaçı ? Hıncal Bey önce bunları bilmek gerekiyor !!!

Şu
Hıncal Uluç demiş ki:
Poposunda 92-139 yazıyordu otobüsün...
lafı için söylenecek bişey yok zannedersem.

Bizlerde yolda bizi sıkıştıran , önümüzü kesen , yol vermeyen  , küfür eden  vs. her aracın plakasını alıp teşhir etsek heralde sorun dahada büyür !!!

İçinden çıkılmaz bir sonuca doğru gider bu mevzu !

Mustafa Kumbar


Kemal Çevik
15 yıl önce - Pzr 11 Şub 2007, 18:43

Alıntı:
Maalesef, ülkemizde bu tip bir "toplu ulaşım hızlandırma" altyapısı henüz yok. Ve şuandaki mevcut altyapımız da, toplu ulaşım araçlarının kafalarına göre kendilerine öncelik vermeleri halinde, trafiğin arapsaçına dönmesine sebep oluyor


Elbette, şu anda sürücüler kafasına göre yapsınlar demiyorum, mevzuat buna göre düzenlenebilir diyorum, gerçi bu yol, şerit yapmaktan daha ucuz ama pek kolay değil.

Kemal ÇEVİK


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pts 12 Şub 2007, 05:26

Diğer ülkelerde imrenilecek görüntülere rastlıyoruz. Otobüsler diğer araçlardan kesinlikle yalıtılmamış, yalınzca zemin rengiyle belirlenmiş özel yollarda ilerlerlerken, yan şeritlerindeki araçlar, isteseler hafif bir direksiyon kırmayla bu şeritlere girebilecekleri ve zamandan kazanabilecekleri halde, kesinlikle böyle birşeye tenezzül etmiyorlar... Bu tarz bir uygulama, bizler için, bilhassa İstanbul için bir rüya olmalı...

Akın KURTOĞLU


İBRAHİM DİLBER
14 yıl önce - Çrş 25 Hzr 2008, 02:14

Aslında bu konulara çok önem verilmeli. Otobüs taşımacılığı ile ilgili olarak özellikle durak peron alanları ve ceplerine önem verilmesi lazım. Fakat malesef aylardır hepimizin gözü önünde gerçekleşen 500 seri no'lu hatların durak problemi bu konuda çok vahim bir örnek. Yeni bir yer ve güzergah hazır olmadan yüzlerce aracın durağını kaldırıp yerine konut yapmak "alt tarafı otobüs durağı, elbet park edecekleri bir yer bulunur" gibi vahim bir bakış açısını mı yansıtıyor acaba ?

İETT duraklardaki park problemiyle ilgili olarak ayrı bir başlığımız zaten mevcut.

Özellikle insanların okul, iş vb. günlük seyahatlerinde ya da şehir merkezine ulaşımda toplu taşımanın bir zorunluluk haline geldiği ortadaysa , yani toplu taşımacılığın mümkün mertebe teşvik edilmesi gerektiği ortadaysa bu konulara bakış açımızın baştan aşağı değişmesi gerekmiyor mu ?


sazanhayko
7 yıl önce - Pzr 30 Ksm 2014, 03:44

Geçen yıl Kadir Topbaş özel otobüs şeritlerini uygulayacaktı, acaba özel otobüs şeritleri iptal mi oldu?
(Hani yolun en sağ şeritleri sarı çizgi içine alınıp o şeritten sadece İett otobüslerinin geçmesi gereken şerit.)


Mert Karakoyun

7 yıl önce - Pzr 30 Ksm 2014, 03:47

Yahu İstanbul'un en geniş yolu E-5 o da 3 git 3 gel.

Ne şeridinden bahsediyorsunuz.

İstanbulun komple yıkılıpm yeniden yapılması lazım en azından şehrin %70 i için konuşuyorum



sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM