Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Mehmet Kasım
15 yıl önce - Prş 08 Şub 2007, 22:49
[İST-F2.67] - Aksaray Trafiği Yeraltına Alınacak! Pekiyi Ama, Nasıl?



http://www.turkiyegazetesi.com.tr/haberdetay.aspx ...rid=318206

Alıntı:
Meydanlara düzenleme
İstanbul halkının ortak kullanım alanları olan meydanları yenileyip trafiği yer altına alacaklarını belirten Topbaş “Bakırköy Özgürlük Meydanı’nı yeniden düzenleyip altına hem metro hem de transfer merkezi yapacağız. Üsküdar Meydanı’ndaki trafiği yer altına alıyoruz. Proje kuruldan geçti. Marmaray ile Ümraniye istikametine gidecek olan metro istasyonu çarşısıyla birlikte yer altında olacak. Beşiktaş’ta da trafiğini yer altına alıyoruz. Orada da ciddi büyüklükte bir meydan ortaya çıkacak. Aksaray’da da trafiği yer altına alacağız ve üstteki viyadüğü kaldıracağız. Beyazıt Meydanı’nı da yeniden düzenleyeceğiz” şeklinde konuştu.


Aksaray Yeraltı çarşısı ne olacak ???


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Prş 08 Şub 2007, 22:53

Alıntı:
Aksaray’da da trafiği yer altına alacağız ve üstteki viyadüğü kaldıracağız

Ne gereği var? Aksaray artık İstanbul'un ilk viyadüklü meydanı olarak tanındı, bilindi... Sanki akışı yeraltına aldıklarında, Valide Sultan Camii'nin kotu yükseltilecek mi? Yine eski tas eski hamam olacak. Onu yapana kadar, Sirkeci Meydanı'na ciddi anlamda bir yeraltı yaya geçidi yapsınlar. Çarşılı-marşılı... Sirkeci'de ezilmeden karşıya geçebilmek bir şanstır çünkü... Benzer birçok örnekle alternatifleri çoğaltmak mümkün...

Akın KURTOĞLU


Mehmet Kasım
15 yıl önce - Prş 08 Şub 2007, 23:04

O viyadük hiç şık durmuyor hocam ya.Tabi yapılan bir şeyi yıkmak iyi bir şey değil.Ömrü doldu galiba viyadüğün.

Valde Camiinin yolun seviyesinin altında kalması her zaman içimi cızlatan bir durumdur.

Belki kurtarılır.Çok sevinirim.

Trafiğin yeraltına alınıp meydanın insanoğluna kalması hoş olur...


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Prş 08 Şub 2007, 23:08

Zaten viyadüklerin hiçbiri şık değildir. Bunu 1969-70 döneminde proje aşamasında düşüneceklerdi. Ama Aksaray'daki akışı ciddi anlamda rahatlatan bu sistemin yerin altına alınması (-ki, Aksaray Yeraltı Geçidinin altından nasıl geçireceklerse), yılları alacak bir çalışmadır. En basitinden 50 metre batısında çıkan hamam kalıntılarından dolayı 600 küsur metrelik LRT hattının 5-6 senedir ilerleyememesi de gözönüne alınırsa, viyadükler yıkıldıklarıyla kalır. Meydan rezil olur sonra... Çünkü şu andaki bulunan tarihi kalıntıların hemen berisinde, hem de yaya geçidinin de altınaki bir kazı işlemi sırasında, kimbilir ne hanlar-hamamlar çıkacaktır ortaya...

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Prş 08 Şub 2007, 23:23

Aksaray viyadüklerinin inşasından birkaç tarihi kare... Yıl; 1969-70 araları:


Yenikapı-Saraçhanebaşı bağlantısını sağlayan 3. kat araç geçişi...



I. kısım viyadükleri ortaya çıkmış... II. kısmın inşaatına 2 yıl sonra başlanacak...



Aksaray yaya altgeçidinin üzeri kapatılmış, üstüne viyadüğün çıkış rampası monte ediliyor... Cami gömülmeye başlamış...


Akın KURTOĞLU



Esat San
15 yıl önce - Cum 09 Şub 2007, 01:04

Başkan bu projeyi geçtiğimiz yıl dile getirmişti, açıkçası o dönemde bende nasıl olacak diye düşünmüştüm, aslında şık olacağını ve olması gerektiğini düşünüyorum, fakat bu proje kapsamında Aksaray Yer Altı çarşısı sanırım tamamen iptal olacaktır yerine yenisini yapılacağına da ihtimal vermiyorum, çünkü mevcut Yenikapı bağlantısının daha derine alınması, hemen zemin altı seviyede ise Saraçhane dönüşü ve Beyazıt istikametlerini olması muhtemel görünüyor yani aynı viyadüğün yer altına yapılması demek oluyor bu, bu durumda ise ben Valide Camii nin daha da kotunun düşeceğini değil aksine daha göze görünür hale geleceğini düşünüyorum, burada beni asıl düşündüren ise çalışmalar esnasında tramvay hattı ne olacak yani burası hattın en can alıcı noktalarından biri bence, bu konudaki tahminim ise alt kazıların ilk önce bir tarafta sonra diğer tarafta yapılarak tramvayın önce İSKİ tarafında bir deplase yol ile çalıştırılması sonrasında ise alt kazının İSKİ tarafına kayması ile deplase yolun Valide Camii yönüne alınması ile çözülebilir, çünkü hattın ortada kesilmesi bana çok mantıksız geliyor, diğer bir ütopik öneri ise şu olabilir (ki oradaki eski bina nedeni ile imkansız, oysa 950-60 arasında Menderes istimlakinde şimdiki Ender mağazası ve civarındaki tüm eski binalar tarumar edilmiştir.) Tramvayın Ender kavşağından sahile dönerek Yenikapı metro ve marmaray istasyonlarının üstündeki sokaktan (Eski Odunpazarı) karşıya geçerek şu anki Aksaray durağının biraz yukarısından tekrar hatta bağlanmasıdır, burada sadece bir kaç yüz metrelik bir tek hat yapılması gerekebilir (Ender in sokağına iki hat inşaa etmek bence olanaksız) ama dediğim gibi bu şimdi aklıma gelen çok zorlama bir düşünce, neyse bekleyelim görelim bence meydan güzel olacak.

Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Cum 09 Şub 2007, 01:11

Aksaray'a vurulacak her yeni kazmada yine yeraltından tarih fışkıracak ve Muratpaşa Camii'nin önünde olduğu gibi; nasıl ki üstgeçidin Vatan Caddesi'nden giriş kısmı saçma-sapan bir görünüme büründüyse, benzer birçok noktada aynı geçici uygulamalarla karşılacağız ve bu durum yıllaryılı yakamızı bırakmayacak. Aksaray'da trafik kördüğüm olacak... İyi-kötü işleyen bir kavşağa çomak sokmak hiç de mantıklı değil... Bunun ceremesini yıllarca çekecek olan sadece bizler olacağız neticede... Ben artık 5 dakikalık yolları, her gün her noktada 25 dakikada almaktan bıktım. Geldik gidiyoruz neredeyse şu Şehr-i Stanbul'dan, trafik hep kötü, hep kötü... 1970'li yıllarda Aksaray viyadükleri o derece zorlukla yapıldı ki, kaç sene boyunca İETT otobüsleri Haseki'ye tırmanıp oradan geri dönerek, Langa taraflarından Laleli'ye çıktılar. Şimdi benzer bir inşaat sırasında iş iyice sarpa saracaktır.

Akın KURTOĞLU


Mehmet Kasım
15 yıl önce - Pts 12 Şub 2007, 12:00
Kazı


Tabi metro inşaatlarında yaşadığımız tarihi eserler konusu burada da ortaya çıkar diye endişeleniyoruz haklı olarak.

Acaba İBB bilerek mi yapıyor bazı işleri.Tarih çıkmasını mı istiyor ?

Eski eserler ortaya çıksın diye yapıyo olabilir mi ?

Şimdi de Unkapanı-Samatya tünel projesini hazırlıyorlar.

Tarihi yarımada tarihi eser fışkırıyor.


Ama Aksaray Meydanının düzenlenip yeraltına alınması ve Valde Camiinin o eski kartpostalardaki gibi gülerek bakması çok hoşuma gider...


Kemal Çevik
15 yıl önce - Pts 12 Şub 2007, 13:44
O kadarına gerek yok


Arkadaşlar,

Istanbul'dan başka büyükşehirlerin orta yerinde böyle alt üst geçitler, viyadükler yok. Tünel var ama tarihi eser yok . Benim aklıma yatan mevcut  Yenikapı - Saraçhane alt geçişinin korunarak, meydanın eski göbekli haline getirilmesi. Hatta bunun için bu alt geçit bir miktar uzatılabilir ki üstü kapansın.

Şehir içinde yavaş ama akmakta olan bir trafik yeterli, öte yandan araçsız bir meydan da  hiç bir şehire yakışmıyor velev ki en başından beri  böyle olmuş olsun.


Görüşmek üzere
Kemal ÇEVİK


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pts 12 Şub 2007, 19:03

Aksaray Pertevniyal Valide Sultan Camii'nin taçkapısınn zeminle aynı hizaya getirilmesi için, bütün Aksaray Yeraltı Çarşısı'nın yıktırılması gerklidir. Çünkü çarşının tavan kotu, taçkapının neredeyse alınlığına denk gelmektedir.

Akın KURTOĞLU



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM