Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Gözde

15 yıl önce - Sal 30 Oca 2007, 11:03
İstanbul'da Köprü ve Otoyol Ücretlerine Yapılan Zam Durdurulacak



Sonunda vatandaş düşünüldü arkadaşlar.

5 ay önce yapılan zam enflasyondan fazla diye  Ankara 10.İl Mahkemesi tarafından durdurulmuş.
Alıntı:
Tüketiciler Birliği Başkanı Bülent Deniz, hükümetin yargı prosedürünü işletmeden karara uymasını istedi. Deniz “Bir üst mahkemede karara itiraz hakları bulunuyor. Daha önce geri alınan zamda bunu uygulamışlar, zammın geri alınması 1 ay gecikmişti. Hiç olmazsa bu kez vatandaşı düşünsünler ve zammı bu gece saat 24’ten sonra geri alsınlar. Bunu yapabilirler” dedi.

Bir üst mahkemede sorun çıkmazsa yarın zamlar geri çekilmiş olacak.
Daha önce geri alınan zam 2002 yılında olmuş.
Alıntı:
Ankara 4. İdare Mahkemesi, 25 Nisan 2002’de de köprü ve otoyol geçiş ücretlerine zam yapılmasına ilişkin kararın yürütmesini oybirliği ile durdurmuştu. 23 Haziran 2001’de Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet köprüleri geçiş ücretlerine yapılan yüzde 40 ve otoyol ücretlerine yapılan yüzde 200’lük zammın fahiş olduğu gerekçesiyle Tüketiciler Birliği tarafından açılan davada Mahkeme zammın girdi maliyetlerindeki artışı yansıtmadığına hükmetmişti. Karayolları Genel Müdürlüğü söz konusu karara itiraz etmiş ancak üst mahkeme de kararı onayınca zam geri alınmıştı.

Kaynaklar:
http://www.vatanim.com.tr/root.vatan?exec=haberde ...tegoryid=2

http://www.sabah.com.tr/eko104.html


Oktay Kasman

15 yıl önce - Sal 30 Oca 2007, 12:39
Köprü ve Otoyollara yapılan zamlara durdurma kararı


Ankara 10.İdari Mahkemesi Otoyol ve Tercihli Yollara yapılan %50 oranındaki zamma ,yürütmeyi durdurma kararı verdi ve bence yıllık enflasyonun %9 ilan edildiği ülkemizdeki bu fahiş ve haksız zammı önledi.Aslında ücretsiz olması gereken, kırk yıllık köprüden geçiş ücreti adı altında alınan bu dolaylı vergilere de dur demiş oldu.Bu olayın başka bir anlamı da ,artık ülkemizde suskun bir toplumun yerini,yavaş yavaş ekonomisine sahip çıkabilen,emeği ile kazandığı her kuruşun hesabını hukuki platformlarda arayabilen bir toplumun almaya başlamasıdır.

Burç

15 yıl önce - Sal 30 Oca 2007, 13:35

Gene herkesin duymak istediğini yazmayacağım ama bence %100 zam yapılmalı!
Araç kullanımını azaltıp, toplu taşımayı teşvik edecek her uygulama ülkemiz adına kazançtır.

Bakınız New York'da bir köprü ücreti 20 TL'dir ve bizim ücretlerimiz cidden çok düşük kalıyor.
"Ama Amerikalılar çok zengin" demeden önce bizim benzine Amerikalıların 2-3 katı kadar
ödediğimizi tekrar hatırlatayım.

Tabii gönül ister ki Türkmenistan gibi $1 dolara tüm depoyu dolduralım, ulaşım bedava olsun.
Iran gibi devlet benzinden vergi almasın, halk benzinin litresine sadece birkaç kuruş ödesin.
Ancak bizim ülkemizin gücü buna yetmiyor. Bizim yapmamız gereken bireysel araç kullanımını
azaltıp, toplu taşımaya ağırlık vermek olmalı.


Necdet Cevahir
15 yıl önce - Sal 30 Oca 2007, 20:39

Her büyük şirketin parkında 250-300 adet personeline kullansın diye verdiği otomobiller mevcut. Bunların hemen hepsi hergün köprüden 2 kez geçiyorlar. Bu masrafları şirketler vergiden düşebiliyor. Yeni yıl yaklaşırken birkez daha filo alıp en yenilerini üst düzey yöneticilere biraz eskiyenleri daha alt personele dağıtıyorlar. Bu yıllardır böyle. Otomobilleri yapanlarda kendileri, bütün firmalarını almaya zorlayanlarda kendileri. Zaten yıllarca metro filan düşünülmeden önce otoyollar ve köprüler yapıldı. Tamam belki ilerde onlarda lazımdı ama önce toplu ulaşım ağı halledilmeliydi. Bunun neden böyle olduğu 50 li yıllardan beri zaten biliniyor. Gelelim köprü ve otoyolların geçiş ücretlerine. Bencede toplu ulaşım araçları hariç hepsine en pahalı tarifeyi uygulamak lazım. Her arabada bir kişi ile geçen ve trafiğin içinden çıkılmaz bir hal almasına sebep olan bu keyfe keder uygulamayı yapmak isteyenler birkez daha düşünürler  belki o zaman. Hatta kamyon ve kamyonet gibi ekmek teknelerini ucuzlatmalı motosikleti ise bedava yapmalılar.
Hatta şöyle bir soruda sorulabilir; acaba 34 yılda köprülerden geçişlerde alınan paralardan devlet acaba gerçekten karlımı çıkmıştır? Trafiğin kilitlenmesiyle dur kalklarda harcanan benzin parasından havaya savrulan dolardan zararmı etmiştir?


Rifat Behar
15 yıl önce - Çrş 31 Oca 2007, 11:38

Köprü geçiş ücretlerinin yüksek tutulması gibi görüşlere kesinlikle katılmıyorum.

1- Şu anda İstanbul'da kıtalararası raylı toplu taşıma yok. Olanlarda da (otobüs, vapur vs) yolculuk kalitesi ve hızı düşük. Bu nedenle insanlara özel aracını kullanma toplu taşıma raçlarını kullan DİYEMEZSİNİZ.

2- İnsanlara aranızda anlaşıp aynı aracı kullanın araç sayısı azalsın diye diretemezsiniz. Bu her türlü kurala ve sağduyuya aykırı. Bu türden düşünceler mantıklı ve pratikte uygulanabilir olsaydı çoktan hayata geçirilirdi, köprülerden geçen her araçta en az 3-4 kişi olur, köprüler hiçbir zaman sıkışmazdı.

3- Köprüden geçenlerden bu güne kadar 20 köprü veya tünel yapacak kadar para toplayıp karşılığında hiçbir şey yapmazsanız köprüyü kullananan araç sahiplerine karşı hiçbir ÜSTÜNLÜK TASLAYAMAZ, HİÇBİR ENGEL ÇIKARAMAZ, HİÇBİR TASARRUFDA BULUNAMAZSINIZ. Bunu yapmak için ne ahlaki ne de kanuni gücünüz yoktur.

4- Mahkeme kararı 100% doğru. Hatta ben o mahkemenin hakimi olsaydım ücretlerin zam miktarı kadar düşürülmesini ve zammın devam ettiği süre boyunca uygulanmasına karar verirdim. Madem hatalı bir karar var ve yüzbinlerce defa fazla ücret alındı o zaman bunun geriye çevrilebilir olması lazım. En mantıklısı da ücretlerde indirime gidip fazladan alınan ücretlerin telafi edilmesini sağlamaktır.



CAN
15 yıl önce - Çrş 31 Oca 2007, 12:17

Bizim şirkette insan kaynaklarına yazı yazıp konu hakkında duyarlı olmalarını istedik,uyarı aldık  
Açıkcası 20 kişinin bineceği boyuttaki servise 4 kişi biniyoruz ve geri kalan 16 kişi de tek tek arabaları ile hergün köprüyü aşıp saatlerce araba kullanıyorlar ve arada sırada karşılaştığımızda da trafikten bahsediyorlar.Bana Mehmet Ali Erbil'in televizyona çıkıp başka bir oyuncunun yaptığı şebekliği kınadığını hatırlatıyor bu durum.
Açıkcası şirketimden servis olan güzargahta servise binmeleri ve otoparkı kullanamayacaklarını dışarıda para ile park edeceklerini söyleseydi,eminim ki 2.500 personeli olan bir şirket olarak bile büyük katkı sağlarlardı ama onu yapmak yerine,bana ve benim gibi düşünenlere uyarı cezası verildi.Varsınlar,sağolsunlar herşey İstanbul'um için.Bizi onu bırakıp kaçmak için değil bir ömür yaşamak için seviyoruz.


Burç

15 yıl önce - Çrş 31 Oca 2007, 12:44

Alıntı:
İnsanlara aranızda anlaşıp aynı aracı kullanın araç sayısı azalsın diye diretemezsiniz. Bu her türlü kurala ve sağduyuya aykırı. Bu türden düşünceler mantıklı ve pratikte uygulanabilir olsaydı çoktan hayata geçirilirdi, köprülerden geçen her araçta en az 3-4 kişi olur, köprüler hiçbir zaman sıkışmazdı.


Bu zaten dünyadaki trafik sorunlu şehirlerde uygulanıyor.
"Pratikte uygulanamaz" diye kestirip atmadan önce konuyu araştırıp nasıl uygulandığını
öğrenebilirsiniz. "Her türlü kurala, sağduyuya, mantığa aykırı" zannedenlere fotoğraflar aşağıdadır.
Ben yıllarca böyle bir köprüyü kullandım.
Sadece köprülerde değil, trafik sorunu olan her yolda gayet güzel uygulanabilir.
Fotoğraflara geçelim :







 


 


Bu da arabasına manken oturtarak hızlı şeritten geçmeye çalışan uyanıklardan birinin mankeni :
 



Rifat Behar
15 yıl önce - Çrş 31 Oca 2007, 13:02

Burç söylediklerin doğru ancak orası ABD, burası Türkiye. Orada trafik kurallarına %99 uyuluyor. Burada ise Allah bilir ne kadar uyuluyor. Orada trafik polisinden korkulur, kimseye iltimas geçilmez. Burada ise trafik polisinden korkulmaz, itiraz edilir, başka etmenler ceza yazılması üzerinde etkili olur. Orada otomobil sahipliliğne paralel köprüler, yollar, tüneller yapılır yani toplanan paraların karşılığı vatandaşa hizmet olarak geri döndürülmeye çalışılır. Türkiye'de son 50 yılda kayda değer hiçbir ulaşım yatırımı yapılmamıştır. Son 5 sene birşeyler yapılmaya çalışılıyor. ABD'de otomobil sayısı ve kişi başına araç sayısı Türkiye'nin kat ve kat üstündedir. Orada artık yol, köprü tünel yapacak yer kalmayınca mecburiyetten araç başına yolcu sayısı kurallarla arttırılmaya çalışılıyor. Oysa burada devlet kendi üzerine düşeni yapmamışken böyle zamansız kurallar getiremez. Zaten burada benzin pahalı, kişi başına düşen gelir çok yüksek olmadığından kimse zevk için araba kullanmıyor, hele saatler boyu köprü trafiğine girmiyor. Şartları böyle bambaşka olan iki ülkeyi böyle birerbir mukayese edersek yanlış olur. Bütün hepsini bir kenara koyalım böyle bir kural getirdiğimizi kabul edelim. Boğaz köprüsünün çıkışında gişelerin olduğu yerde trafik polislerinin mesela sadece 1 kişinin olduğu araçlara ceza yazmaya çalıştığını düşünelim. Ortaya çıkacak tabloyu hayal edebiliyor musunuz? İtiraz edenler, kavga edenler, mazaret söyleyenler, ben onun bunun adamıyım diyenler.... O zaman birikecek kuyruklarla 3 saatte geçilen köprü 5 saatte geçilir getirilen kuralların hiçbir faydası olmaz. Bu tür şeyler burada pratikte uygulanablirliği kesinlikle olmayan şeyler. haydi bu uygulamanın haklı olduğunu düşünelim bir an. Peki Boğaz köprüsü gibi bir yerde nasıl uygulayacağız?

leventkahraman

15 yıl önce - Çrş 31 Oca 2007, 14:17

Yapılan işler ancak halkın canı yandığında geri alınıyor. Umarım bundan sonraki süreçte karayolları genel müdürlüğü yapacağı zamları makul oranlarda belirler ve bu gibi sorunlar yeniden yaşanmaz.

Okhan
15 yıl önce - Çrş 31 Oca 2007, 14:28

Alıntı:
Burç söylediklerin doğru ancak orası ABD, burası Türkiye. Orada trafik kurallarına %99 uyuluyor. Burada ise Allah bilir ne kadar uyuluyor. Orada trafik polisinden korkulur, kimseye iltimas geçilmez....

Sadece bu konuyla ilgili değil genel olarak bir eleştirim olacak. Bir çok konuda bu tarz bahanelerin arkasına saklanıyoruz, orası cennet burası cehennem, orada olur burada olmaz gibi. Bir de "Türkiye bunlara daha hazır değil" bahanesi var, genellikle kullanılan. Bunların arkasında biraz da kendi ülkemizi küçük görmemiz yatıyor. Sanki zamanında Atatürk devrimleri uygulanırken Türkiye bunlara hazırdı (dünya bile hazır değildi bu devrimlere). Bizim ülkemizde olmayacağını kim demiş, denenmemiş ki? Bizde olmaz diyip kesip atmak oldukça yanlış bir düşünce, bu kolay yola sapmak yerine ortaya atılan bir fikir artıları ve eksileriyle tartılmalı. Istedikçe, kararlı bir şekilde uygulandıktan sonra her şey olur, bizim insanımızın elin Amerikalısından geri kalır yanı yok. Ayrıca bir de şöyle bakalım olaya: bizde olmaz diyip her şey oluruna bırakılırsa zaten hiç olmaz ki



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM