Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
cenkince

15 yıl önce - Pts 29 Oca 2007, 00:28
İST » F2.64. Şerit Daralmaları (Trafik Darboğazları) ve Trafiğe Etkileri



İstanbul trafiğinde seyir halinde olan araçların çektiği sıkıntıların başında şerit daralmaları gelmektedir.

Kimi zaman yol çalışması, kimi zaman kaza, kimi zaman hatalı tasarımlar, kimi zaman keyfi olarak bekleme yapan taksi/minübüsler, kimi zaman trafiğin durduğu noktalarda şerit sayısının arttırılması, kimi zaman  da kırmızı ışıkta sağa yada sola dönecek tarfiğin arkasında beklemek yerine en önündeki aracın yanında ikinci bir sıra açan sabırsız sürücüler sözüedilen sıkıntının başlıca sebeplerini oluşturmaktadırlar.

İşte bu başlık altında İstanbul trafiğinde günün her saati yaşanan darboğazları ve bunları gidermek konusundaki çözüm önerilerimizi sıralayacağız.

ilk örneğimiz İstanbulun atardamarlarından biri olan Eminönü tarfiğine ilişkin bir saptama.

Eminönü Havalimanından gelen Kennedy Caddesini, tarihi yarımadadan gelen Ankara Caddesini, bir yanda Galata köprüsü vasıtası ile Boğaz istikametine diğer yandan da Ragıp Gümüşpala caddesi vasıtası ile Unkapanına bağlar. Tren, Tramvay, Otobüs, Vapur, Feribot, Motor, Deniz otobüsü gibi pek çok toplu taşıma aracının da düğüm noktasını oluşturur.

Dikkatinizi çekmek istediğim nokta Kenedy caddesi, Ankara Caddesi ve Feribottan çıkan trafiğin, Sirkeci eminönü tramvay hattında yapılan ekleme sonucunda oluşan daralma neticesinde, tıkanıklığa sebep olması...

Fotoğraflarla anlatmaya çalışalım.

Bir pazar Sabahı. Açık bir trafik. Araç sayısı oldukça az.

İlk fotoğrafta kenedy caddesinde kırmızı ışık yanmakta. Ankara caddesinden geliş boş. Bir taksi yolun daralan noktasında bekleme yapmakta.



(+)


ikinci fotoğrafta  yeşil ışık yanıyor ve fermuar biçiminde araçlar dar olan noktadan ilerliyorlar. Taksi aynı noktada beklemeye devam ediyor. Trafik yoğun olmadığı için bu durum bir sorun arzetmiyor.



(+)


Vapurun geldiğini gören uyanık    taksiciler çıkış yollarını parselliyorlar hemen. Şerit daralmasının boyutları, şerit iptaline varmış          




(+)


veeee start veriliyor. Geminin tahliyesi başlıyor. Aynı anda da Ankara caddesinden gelen araçlara yeşil ışık yanıyor.



(+)


ne gemideki araçlar çıkabiliyor. Ne de yeşil yanan taraftaki araçlar  

 

(+)



 

(+)


Yol tekrar üç şeride çıkıyor ama ilk düğüm noktası nedeni ile ilgili yeşil ışık sırasında kavşaktan çıkması gereken xx sayıdaki araç kavşağı tahliye eemediği için bu sefer diğer tarafta yanan yeşil ışığın işlevsiz hale gelmesine neden oluyor.


 

(+)


Bulentt

15 yıl önce - Prş 01 Şub 2007, 14:07

bakırköy bahçelievler girişi darlığı yüzünden korkunç trafik edirnekapı-incirli arasında devam ediyor. bugün inceledim, şerit darlığının sebebi girişte championsa'nın köşesindeki kaldırımın 3 şeridi 2 şeride düşürüyor olması. 2 metre sonra tekrar 3 şeride çıkıyor sonra da yol açılıyor zaten.

2 metrelik bir kaldırım trafiğin  bazen edirnekapıdan başlamasına neden oluyor.. championsanın köşesindeki kaldırım(toplam da 2 metre daraltılması 3 saatte yapılabilecek bir iş) daraltılarak 3 şeridin 2 şeride düşmesi önlenir böylece bköy bahçelievlere girmeye çalışan araçlar tüm e-5'i tıkamamış olurlar.

3 saatlik çalışmanın yapılmaması veya çözümün görülmüyor olması 100,000'lerin saatlerine maloluyor.

peki bu 3 saatlik çalışmayı kim yapacak? bilen yardımcı olabilecek var mı acaba?


MehmetK
15 yıl önce - Prş 01 Şub 2007, 16:58

Çok yerinde ve gerekli bir konu başlığı açmışsınız!
Bunlar biliniyor ama birileri apaçık ortada olan bu şerit daralmalarını bizim gibi yerden değil helikopterle yukardan da görüyor ve buna rağmen bu konuda malesef hiçbir şey yapılmıyor.

Caddeler yetmiyor alternatif yol açın dendiğinde, "istimlak yapmak çok pahalı", "askeri bölge izin alamıyoruz" vs vs sorunlar dile getiriliyor ve konu kapanıyor herkes aynı caddelerde bir kaç adımlık yollarda perişan olmaya devam ediyor.

Her gün kullandığım Büyükdere Caddesinde de durum aynı;
Metrocity alışveriş merkezi önü
Neredeyse günün her saati tıkanan bir yer, Maslak yönünden trafik 3 şeritlik olarak geliyor bu yola Tem Levent ayrımından gelen araçlarla birlikte 2 şerit daha ekleniyor, Gültepe'den çıkan araçlarda bu trafiğe katılıyor, Eski Büyükdere caddesinin Kanyon Alışveriş merkezinin hemen 25 m gerisinde sonlanıp Büyükdere Caddesine bağlanmasıyla toplam 8 şeritten akan bir araç trafiği oluşuyor.

Ancak Büyükdere Caddesi sadece 3 şerit , Metrocity önünde duran minibüsler ve taksiler yüzünden 3 olan şerit sayısının da ancak 1 veya 2 si akabiliyor.

Sonuç : Trafik Metrocity önünden Maslak'a kadar uzanıyor . Tam bu alışveriş merkezinin önündeki darboğaz ortadan kaldırılsa devamında Mecidiyeköy,BoğaziçiKöprüsü, Bakırköy istikametinde E5, ve Beşiktaş'a doğru Barbaros Bulvarına doğru ayrımlar var ve trafik bu dar boğazı geçince açılıyor.

Ama henüz bir girişim yok her gün aynı yer aynı trafik  


tolginho

15 yıl önce - Cmt 03 Şub 2007, 06:29

Duraklama ve otopark çok büyük bir sorun.

Çoğu ana yolumuz 2x2 olmasına rağmen park ve duraklama nedeniyle %50 kapasite ile hizmet verebiliyorlar.

Bunun sebebi ise eski binaların otoparklarının olmaması ve yeni imar planlarına göre yapılan binaların da otoparklarının zorlama yapılması.

Yeni imar planına göre yapılan pekçok otopark kapalı, dar bir alandan bina altına geçilen otoparklar olarak yapılandırılıyor. Pratikte bina sakinleri zor giriş ve çıkışı olan bu otoparkları yine kullanmayabiliyor.

Bu sebeple İmar planlarında ya şehir merkezindeki mesken ve iş yeri sayısını azaltarak, trafiği rahatlatmalı; ya da nispeten alçak birkaç binanın birleşerek yüksek bir binaya geçişinin sağlanması ve arsadan artan bölümlere açık otopark yapımının da teşvik edilmesi gerekli.

Tabii bu otoparkın yanına yine kapalı otopark uygulaması eklenerek binadaki araç kapasitesinin bu otoparklar tarafından karşılanabilir olması gerekli.

Bu konuda ara yollara iskan veren yerel belediyelerin yanı sıra, ana yolların kontrolünü elinde bulunduran İBB'ye de büyük iş düşüyor.

Tolga KAPROL


Murat Caner
15 yıl önce - Cmt 03 Şub 2007, 10:31

Alıntı:

ne gemideki araçlar çıkabiliyor. Ne de yeşil yanan taraftaki araçlar


Bence buradaki sorun dar boğaz oluşması değil. Taksicilerin ya da sürücülerin kurallara uymayıp yanlış yerde bekleme yapması. Eğer gemiden inenler kestirme yolu seçmeyip ileri ya da geri giderek taksi çağırsa bu sorun kalmaz. Taksicilere ceza kesmek de başka bir çözüm. Ancak yollun daralması söz konusu değil bence. Geçki doğrultusu düz değil. Yolun yapımından arayacağınız tek hata bu.



Süha
13 yıl önce - Sal 09 Hzr 2009, 02:22



(+)


İSMAİL ÇELİK

13 yıl önce - Sal 09 Hzr 2009, 10:33

SEBEPLER ÇOK;

1)Taksi,minibüs v.s araçların olmadık yerde bekleme yapması gereğinden yavaş seyretmesi.
2)Öho ve İett otobüslerinin durağa niazmi yanaşmaması.
3)Öho şoförlerinin durağın gerisinde durup aklı sıra arakadaki otobüsü görmeyi engelleme isteği ve bazı yerlerde gereğinden yavaş gitme.
4)Başta taksiler olmak üzere birçok aracın otobüs duraklarında bekleme yapması.
5)Kamyon,kamyonet sürücülerinin ısrarla sol şeritten gitmesi.
6)Tem gibi 4 şeridi olan yolda kamyoncuların sollama hariç 2. ve 3. şeritte gitme ısrarı.
7)Bazı sinir tiplerin kendisi yavaş gidip araksından gelen aracından geçişine mani olacak şekilde seyretmesi.

8)Malzeme indirilip bindirilen yerlerde ağır tipli sinir insanlar.
9)Vatandaşın akbilini zamanında hazırlamaması ve İstanbul'da yaşayıpta akbil almayan ve şoföre akbil bastıranlar yüzünden duraklarda fazla oyalanan otobüsler.
10)Geçemeyeceğini bildiği halde bir ışıktan geçmeye çalışma sonra ona kırmızı yanınca yeşil yanan diğer tarafın önünü kapama.
11)Kritik noktalarda ve seri olunması gerekenyerlerde efendinin sigara yakmaya çalışması ve cep tel. ile oynama.
12)Bir araca binen 2-4 zibidinin kızlara hava atmak için ağır seyretmesi.

13)Hatalı yol çizgileri.
14)D100 karayolunda daha geniş bırakılması gereken sağ şerit.
15)Kavşak tertiplerinde kamyon ve otobüslerin düşünülmeyişi.
16)Son zamanlarda yaygınlaşan dönmeli kavşak modası.
17)İmkan olmayan yerlere birşey demiyorum dar yapılmış alt,üst geçit ve tünel şeritleri.
18)Bazı yerlerde kaldırılması veya kısıtlanması gereken İspark yol üstü otoparkları.
19)Otopark kapasitesinin artırılıp yola parkın azaltılması.
20)Yerleşim yerlerinin çok içinde kalmış fabrika,lojistik merkezi,depo v.s yerlerin taşınması.


imaden
13 yıl önce - Sal 09 Hzr 2009, 16:14

Üstteki mesajlarda söylenen Bahçelievler-Bakırköy girisindeki(Ömür plaza önünde) 3m lik kaldırım hala oyle duruyor trafigin her aksam Cevizlibag'a kadar tıkanmasına sebep oluyor.

volkancoban
11 yıl önce - Cum 24 Arl 2010, 14:13

Ömür Plaza önündeki tıkanmayı ben fotoğraf ile birlikte Beyaz Masa'ya ilettim, cevap bekliyorum.



(+)


volkancoban
11 yıl önce - Cum 24 Arl 2010, 15:21

Güngören yönünden gelip Efes Pilsen fabrikası önünden Merter'e dönen araçların kırmızı ışıkta beklemesi nedeniyle 3 şeritlik yol bir anda tek şerite düşmektedir. Sürekli trafik yoğunluğu ve birçok kaza yaşanmaktadır.



(+)




sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM