Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Burçin.
15 yıl önce - Pzr 28 Oca 2007, 23:05
[İST-F2.63] - İstanbul Yollarını Bariyerler (Korkuluklar) Bastı!



Eskiden ülkemin farklı şehirlerinde yaşıyorken, belki de kavuşamıyor olduğumdan dolayı, sevmediğimi iddia ediyordum İstanbul'u. Neden diye soranlara saydıklarımdan biri şuydu: "Yolları otoban gibi hep bariyer, gri gri, çok soğuk..."

Hala da hiç sevmem şu bariyerleri. Neden boyamıyorlar acaba? Çok pahalı olur herhalde.

Bariyerlerin başlık konumuz olmasının sebebi ise renkleri, çirkin görüntüleri değil, yolları dolduruyor olmaları. Dün bindiğim otobüsün şoförü yanındaki ile konuşuyordu: "Yollar genişlemedi, sadece bariyerler arttı. O bariyerler Avrupa'dan ithal. Metresi 1 milyar!" Bariyerler yüzünden labirente döndü yollar cidden.

Aranızda, genişlettikleri yolları aralarına bariyer döşeyerek yeniden daraltmalarındaki amaç ve gerekliliği anlayan varsa, anlatırsa sevinirim.

Ek: Başlığa ekleme yaptım.  


En son Burçin. tarafından Pts 29 Oca 2007, 12:39 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Burçin.
15 yıl önce - Pts 29 Oca 2007, 11:27

Sitemizi takip eden sayın ve sevgili yetkililer,
Alıntı:
Aranızda, genişlettikleri yolları aralarına bariyer döşeyerek yeniden daraltmalarındaki amaç ve gerekliliği anlayan varsa, anlatırsa sevinirim.

Demiştim, görüldüğü üzere kimse cevap vermemiş. Demek ki kimse bariyerlerin amaç ve gerekliliğini çözememiş.  

Çift bariyer döşeniyor. Aralarında kalan boşlukla birlikte sanırım yaklaşık 1-1,5 metreyi işgal ediyorlar. Aynı yol üzerinde 3-4 bariyer olan noktalar var. Bu da 4-5 metrelik bir kayıp demek. Bunların daha ince yapılı, zarif olanları yok mudur? Ya da bazılarını hepten kaldırsanız olmaz mı? Bence gerçekten anlamsız görünüyorlar.


Kemal Çevik
15 yıl önce - Pts 29 Oca 2007, 12:08
Bariyer?


Sevgili Burçin,

Doğma büyüme Kadıköy'lü olmama rağman şu an için Istanbul'da yaşamıyorum, ancak bariyer dediğin yolu kapatmak için diklemesine konulan düzeneklere denir, şimdi yolları mı kapatıyorlar ya da her önüne gelen biryerlere bariyer mi koyuyor, onu mu demek istiyorsun, yoksa  kenara ve/veya ortaya konan korkulukları mı kastediyorsun? Doğrusu görmeden mesajından anlamam mümkün olmadı.

Eğer güvenlik açısından çok gerekli olan korkuluktan bahsediyorsan, ki öyle tahmin ediyorum, bu konuda eksiğimiz çok. Senin deyişinle zaten bunların "yolları basması" lazım.

Beni onaylar veya düzeltirsen devam ederiz
Kemal ÇEVİK


Esat San
15 yıl önce - Pts 29 Oca 2007, 12:14

Kemal Bey sanırım arkadaşımız refüjleri ayıran korkulukları kastediyor, bunları bir ismi var dı ama hatırlayamıyorum, genellikle bariyer deniyor burada, aslında sizin dediğiniz anlamda bariyer kelimesi yanlış kullanılıyor

Burçin.
15 yıl önce - Pts 29 Oca 2007, 12:38

Alıntı:
Eğer güvenlik açısından çok gerekli olan korkuluktan bahsediyorsan, ki öyle tahmin ediyorum, bu konuda eksiğimiz çok. Senin deyişinle zaten bunların "yolları basması" lazım.

Evet onlardan bahsediyorum. Yeni yapılan yolları görseniz şok olursunuz. Birbirine paralel, korkuluklarla ayrılmış bir sürü yol. Komik görünüyor. Ayrıca alan kaybına sebep olduğunu düşünüyorum. Fotoğraflarını çekmeden sizi inandırmam bayağı güç.


Kemal Çevik
15 yıl önce - Pts 29 Oca 2007, 12:55
Hımmm


Alıntı:
Kemal Bey sanırım arkadaşımız refüjleri ayıran korkulukları kastediyor, bunları bir ismi var dı ama hatırlayamıyorum, genellikle bariyer deniyor burada, aslında sizin dediğiniz anlamda bariyer kelimesi yanlış kullanılıyor


Gene bir yabancı dil yanılması. Karayolları yasa ve yönetmeliklerindeki adı "oto korkuluk". Germe halatlı ve levha olarak iki çeşidi var. Kullanıldıkları yerler ve amaçları farklı. Şehirlerarası yollar ve otoyollarda gözümüzün alışmış olmasına rağmen, şehiriçinde çok eksiğimiz var. Özellikle bizim gibi hız kısıtlamasına uymayı hiç bilmeyen sürücüler için kesin şart.

Ortaya döşenennlerde darbeyi emebilmesi için aralarında bir boşluk şart. Şehiriçinde hızın daha düşük olacağı varsayılarak bu mesafe azaltılabilir ama bizim için ne kadar geçerli tartışılır. En büyük yararı karşı şeride geçişin önlemesidir, doğru döşenmiş olması şartıyla. Özellikle otoyollarımızda da ağır vasıtaların karşı şeride geçmeleri kendi aşırı hızlarından olduğu kadar  korkulukların uygun şekilde döşenmemiş olmasından da kaynaklanır. Ağır vasıtayı korkuluğun levhası değil dikmeleri durdurur, nedense bugüne kadar gördüğüm yaşadığım tüm benzer olaylarda bu dikmeler kbrit çöpü gibi hemen katlanmıştı, bunda 40 yerine 140 ile giden aracın da rolü büyük ama korkuluk yapılırken de böyle delilerin olacağı biliniyordu.

Gelelim şehiriçine, karşı şeride geçmeyi engellediği gibi, sağ tarafa döşenenleri de yaya güvenliğinin sağlanmasında yardımcı olur. Elbette şehiriçinde bunu Bağdat caddesine döşemeyeceksiniz ama (acaba mı?) sürücülerin hız sınırını aşmayı alışkanlık hale getirdiği noktalarda kullanacaksınız.  Bir de kavşak düzenlemelerinin en kolay yolu, sabit yapılar yerine gerektiğinde sökülüp yeni şekle uyruduruluveriyor.

Bu malzeme aliminyum karışımı olduğu, yol kenarında habire sürtünmeye ve hava şartlarına maruz kaldığı için boyanması ekonomik değil, ama çok meraklısı üstünü ahşap kaplıyor, ya da bitki ile gizliyor.

Ilk mesajdaki metresi 1 milyar bana çok abartılı geldi, yurt içinde birçok kuruluş tarafından üretilen, üstelik geri dönüşümlü bir malzeme bu kadar etmese gerek, ama birilerine bu bedelle ihale edildiyse o zaman rezaletin daniskası.

Alıntı:
Evet onlardan bahsediyorum. Yeni yapılan yolları görseniz şok olursunuz. Birbirine paralel, korkuluklarla ayrılmış bir sürü yol. Komik görünüyor
.

Gerek yok sevgili Burçin, olayı anladım.Öte yandan gökdelenlere bakıp burası gelişmiş bir memleket diyoruz ya, bu korkuluklar da maalesef bunu  bir ölçüsü, trafik yoğunluğuınu ve trafik mühendisliği ile yol güvenliğinin ne kadar yakından izlendiğinin göstergesi  Ama herkeste aynı etkiyi yaratmıyor doğal olarak, ben nasıl gökdelenleri komik ve gereksiz buluyorsam, bu oto korkuluklar için de birilerinin benim gibi düşünmesi çok doğal.

Kemal ÇEVİK


En son Kemal Çevik tarafından Pts 29 Oca 2007, 13:04 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi


yasar_gul

15 yıl önce - Pts 29 Oca 2007, 12:58

Alıntı:
Eskiden ülkemin farklı şehirlerinde yaşıyorken, belki de kavuşamıyor olduğumdan dolayı, sevmediğimi iddia ediyordum İstanbul'u. Neden diye soranlara saydıklarımdan biri şuydu: "Yolları otoban gibi hep bariyer, gri gri, çok soğuk..."

Hala da hiç sevmem şu bariyerleri. Neden boyamıyorlar acaba? Çok pahalı olur herhalde.

Bariyerlerin başlık konumuz olmasının sebebi ise renkleri, çirkin görüntüleri değil, yolları dolduruyor olmaları. Dün bindiğim otobüsün şoförü yanındaki ile konuşuyordu: "Yollar genişlemedi, sadece bariyerler arttı. O bariyerler Avrupa'dan ithal. Metresi 1 milyar!" Bariyerler yüzünden labirente döndü yollar cidden.


Birincisi : Bariyerler Avrupadan ithal değil arkadaşlar.Gördüğünüz bariyerler 5mm et kalınlığında galvaniz sacdan yapılıyor ve avrupadan gelmiyor.Yol bariyer ihaleleri ne bende bir kaç kez girdim.Hatta taşeron olarak 2003 te yaptım.Ayrıca metresi 1 milyar da nereden çıktı  paslanmaz sac bile okadar değil
İkincisi : Bu bariyerlerin boyanması konusuna gelince ; Boya olarak antipas astar(pas tutmaz) atmanız gerekiyor.Bu boyanın 18 kg.lık tenekesi 48 YTL. düşünün bakalım koskoca ülkede onca bariyeri kaça boyamanız gerekir ?
Üçüncüsü : Yolların genişlemediği konusunda şoför arkadaşımıza katılmıyorum.Neden se sıkılmış olmalı güzel ve güvenli bir yoldan


mehmetkoru
15 yıl önce - Pts 29 Oca 2007, 14:47

Dün özellikle dikkat ettim cevizlibağ merter arasındaki anayolla yanyolu ayıran bariyerler çift olarak döşendiği için neredeyse 1 şeritlik yolu işgal ediyorlar.

İllaki döşenecekse tek hat çift taraflı (umarım anlatabilmişimdir) olarak döşenmeli



ANA SAYFA -> ULAŞIM