Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Batur

15 yıl önce - Pzr 28 Oca 2007, 13:39
BUR » A7.33. Bat-Çıklar Hakkındaki Düşünceler





Alıntı:
"Kesintisiz ulaşım sloganıyla yaptırılan bat-çıklar, kazaları ateşledi. Geçen yıl kavşakların altında tam 40 kaza meydana geldi."
http://www2.olay.com.tr/


Olay gazetesinin bugünkü manşeti “Bat-Çıklar Kabus Oldu”. Haberde kazaların nedeni olarak bat-çıklar gösterilmiş. Bat-Çık girişlerindeki uyarı tabelalarından, “50” olarak gösterilen hız limitinden ve bu limite uymayan sürücülerden bahsedilmemiş. Kazalar kesinlikle sürücülerin dikkatsizliğinden kaynaklanıyor. Tabi ki bat-çık yerine köprülü kavşak olsaydı daha iyi olurdu ancak kavşakların konumları bat-çık yapımına imkan verdiyse, bu kavşaklardan geçerken diğerlerine göre daha dikkatli olmak, kurallara uymak kabusu ortadan kaldırır.
Ayrıca haberde bat-çıklara bir an önce önlem alınması gerektiğinden bahsediliyor, sürücülerin dikkatli olmasından başka ne önlem alınabilir ki   ?


oki30
15 yıl önce - Pzr 28 Oca 2007, 14:07

Daha önce de yazmıştım, batçık çıkışları çok tehlikeli. Bunu hem kendim kullanırken hissediyorum hem de bir çok kez kaza meydana geldiğini görüyorum. Batçıkları düz geçerken aşağıdan yukarı çıkarken yolun ilerisi hiç gözükmüyor ve bu ani çıkışlar araçların dengesini de bozuyor. 2 kez batçık çıkışında hiç bir şey yokken aracın dengesini kaybedip kaza yapan araç gördüm. Bunlarda tabi hız büyük etken. Ama "Basmasınlar kardeşim o kadar" demekle olmaz bu işler. Sen her türlü güvenliği sağlayacaksın ondan sonra gerekli uyarını yapacaksın. Sonuçta yol dümdüz yol. Nasıl basma diyebilirsin ki..

Ali Melih Atafırat

15 yıl önce - Pzr 28 Oca 2007, 14:22

Her bat çık kavşağa gelmeden yeterince hız limiti işaretleri var. Hatta üst köprünün her iki yanında ışıklı olarak ikaz ediyor. "Ben düz yoldayım. İstediğim hızda giderim" ifadesi bir cehalet örneği. Trafiğin şartlarından biri de trafik kurallarına uymaktır. Kazalar da zaten bu nedenle meydana geliyor. Bunun bat çık la bir ilgisi yok. Bu durumda düz yolda da kaza yapılır ki zaten her gün o da oluyor.

Selamlar

Ali Melih Atafırat


Batur

15 yıl önce - Pzr 28 Oca 2007, 14:24

Alıntı:
Sonuçta yol dümdüz yol. Nasıl basma diyebilirsin ki..


O zaman gülü seven dikenine katlanır   .

Önlem çok basit hız sınırına uyacaksın, hatta radar konulsa bat-çıklara daha iyi olur.


Cemali_16
15 yıl önce - Pzr 28 Oca 2007, 14:29

Alıntı:
Sen her türlü güvenliği sağlayacaksın ondan sonra gerekli uyarını yapacaksın. Sonuçta yol dümdüz yol. Nasıl basma diyebilirsin ki..


Düz yol diye basacaklarsa, onlara en uygun uyarı levhası şu olurdu herhalde:

"Hızlı git, Azrail seni bekliyor"

Ne yapacak yani bu yolu yapanlar, hızlı gitmesinler diye yolu bozsunlar mı? Asfalt delik deşik olsun ki hız yapmasınlar.
Çok da güzel oldu batçıklar. Ben kesinlikle bu eleştirilere katılmıyorum.
Uyarı levhasına uymuyorsan tüm suç senindir.



oki30
15 yıl önce - Pzr 28 Oca 2007, 14:41

Alıntı:
O zaman gülü seven dikenine katlanır   .

Önlem çok basit hız sınırına uyacaksın, hatta radar konulsa bat-çıklara daha iyi olur.
Benim o cümlem daha önceki cümleyle bütünlük içeriyor. Onu tek başına düşünmen beni yanlış anlamana yol açar..

Tehlikeli yol yapıp suçu sürücüde bulmak çok büyük hatadır. Nasıl ki Acemler kavşağında hız yapılmaması için yola bir sistem düşünülmüş ve sürücüler burada nasıl hız yapmıyorsa batçıklarda da gerekli hız önleyici sistemlerinin kullanılması gerekir. Sürücüleri kendi insiyatifine bırakmak büyük kazalara yol açar ki şu an tartıştığımız durum da buna örnek. Yol kenarına tabela koymak bu önlemler arasında değildir bana göre. Yani yeterli bir önlem değildir. Sonuçta insan hayatı söz konusu. Gerekli önlemler mutlaka alınmalıdır..[/quote]


oki30
15 yıl önce - Pzr 28 Oca 2007, 14:58

Şunu da belirtmek istiyorum. Ben dümdüz giden bir yolun bir noktasında 20 metre ilerisini göremiyorsam bu yol tehlikelidir.

dipnot: 50 km/h hızla giden bir aracın durma mesafesi 27 metredir.


Cemali_16
15 yıl önce - Pzr 28 Oca 2007, 15:20

Alıntı:
Şunu da belirtmek istiyorum. Ben dümdüz giden bir yolun bir noktasında 20 metre ilerisini göremiyorsam bu yol tehlikelidir.

dipnot: 50 km/h hızla giden bir aracın durma mesafesi 27 metredir.


Ehliyet almış olan herkes bilir, nerelerde yavaşlanması gerektiğini. Ben bir kez daha hatırlatayım:

Sürücüler, hızlarını;
• Kullandıkları aracın cinsine (teknik özelliğine),
• Aracın yük durumuna,
Görüş, yol, hava ve trafik durumuna göre ayarlamak zorundadırlar.

Ayrıca;
Kavşaklara yaklaşırken ve tepe üstlerine yaklaşırken hızlarını azaltmak zorundadırlar.

Ehliyet alırken bunları kabul etmiş oluyorsunuz. Bunları düşünmezseniz kaza kaçınılmazdır.


Deniz.Ylçnky
15 yıl önce - Pzr 28 Oca 2007, 15:41

Batçıklar yanlış yatırımlardı. Ankara caddesine paralel caddeler geliştirip trafiğin bir kısımını burya aktarmayı planlayan belediye, Ankara caddesine otoban niteliği kazandırmayı planlamalı. Buraları içinde yonca kavşaklar gayet iyi bir seçim olur.
            Büyük metropollerin çevresinden dolaşan ve merkezini bir yada iki kere kesen otobanlar vardır. Buralarda hızlı gidebilirsiniz. 21.yy da süratli gitmek bir ihtiyaçtır. Ama Bursa'mızın kent merkezinde böle niteliğe sahip bir yol yok .


hakan_1970
15 yıl önce - Pzr 28 Oca 2007, 15:48

Bursa'daki kavşak, aklıma İstanbul Balmumcu'daki benzer alt geçiti hatırlattı. Bu tür geçitlerde yolun ilerisinin görülmemesi potansiyel bir zaaf.
Bunu kabul etmekle birlikte burada sürücülerin trafik kurallarına uyması gerektiği ile ilgili önceki mesajlara katılıyorum, hele hele "görüş, yol ve hava gibi trafik şartlarına göre aracın hızını ayarlama " kuralının doğruluğuna hak veriyorum.
İstanbul'da sokak içi köşe başlarında da çok sık kaza olmakta. Sürücünün kavşağa geldiğinde yavaşlaması gerekiyor. Yaya mı çıkar, çocuk mu fırlar, araba mı geçer diye düşünmeden hız kesmeden geçince kaza oluyor.
Bat-çık denen kavşak türünde de durum aynı, önünü göremiyorsan hızını düşürmek zorundasın.
Sürücü hatalarını yol, hava şartları ve diğer nedenlere mal etmek yüzünden sebepsiz yere insanlar ölüyor, sakat kalıyor, yazık. Kazalarda birinci faktör şöför, bunu artık kavramak gerekiyor.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara