Ana Sayfa 930 bin Türkiye Fotoğrafı
Aktoprak
7 yıl önce - Pts 18 Hzr 2007, 14:12


Yukarıkafi Fiat 642 n2 nin orjinal halinden bir resim aradaki farkların belirginleşmesi için alıntı yaptım.


adem çeberli
7 yıl önce - Pts 18 Hzr 2007, 14:17

Az önce internette sorguladım.Yukarıdaki araç 1956 model Fiat.


OSMAN TUNCA
7 yıl önce - Sal 19 Hzr 2007, 01:07

Alıntı:
Benim bildiğim kadarıyla 52 ayak diye tabir edilen 5 dingilli FORD CARGOlar var bir kere açık ahşap kasa olarak gördüm; ama yollarda göremiyorum.İş makinesi statüsüne giriyormuş diye duydum

50 ayak olarak tabir edilen 10x2 araçları sadece Ford Cargo üretti BMC ve ASKAM üretim için kendi modellerinin tasarımını yapmışlardı.ASKAM'ın dingil dizilişi 1 dingil önde 4 dingil arkada idi model ismide 38.300 idi Taşıyanlar dergisinde görmüştüm.ancak son çıkan karayolları kanunu ile bu araçlara izin verlimedi ve OTOSAN'ın ürettiği araçlar Ereğli toplanıp özel izinle çalışmaya başladılar.yalnız avrupada şu anda Finlandiya'dan sonra geçen yıl İsviçre'dede bu araçların kullanımına izin verildi yanılmıyorsam ülkemizde 28 tane kadar üretilmiş ve hepside Ford Cargo 4030 modeli


:BARIŞ:

7 yıl önce - Sal 19 Hzr 2007, 20:28

1990 Model Ford
 


veli pulat
7 yıl önce - Cmt 23 Hzr 2007, 23:25




 


 




2003 model scanıa 124 G 360 kamyon  Çorludan


Aktoprak
7 yıl önce - Cmt 23 Hzr 2007, 23:25


Yukarıdaki araç bir thames trader (resim alıntıdır) araçla ilgili bildiğim tek şey markası motor bilgileri ve üretim yılları hakkında pek bilgi sahibi değilim,fakat cocukluğumda böyle bir kamyona binmek nasıp oldu çok ilginç bir araç olduğunu biliyorum.
Araçla ilgisi olanların paylaşması dileğiyle


Erkan_T
7 yıl önce - Pzr 24 Hzr 2007, 12:23

Thames tüccarı ırmağın sığ yeri motor şirketinin İngiliz kolu tarafından imal edilen bir kamyonlar sahası, 1957 ve 1965'in arasında inşa etti. Bütünüyle diğer İngiliz ticari araçların dışında onu koyan ayırıcı taksi tasarımı, bir ileri-kontrol (Veya yarı ilişik ev-ileri kontrol) tasarımdı, ve Thames tüccar modeli, mevcut normal kontrol ET Thames modelinin veya daha erken ileri kontrol 7V modelinin olduğundan çok daha geniş bir ağırlık sahasını örttü. Beraberce bu daha erken modeller, Amerika tasarımlarının ırmağın sığ yerinde temel alınmıştı, yeni Thames tüccarı, Britanya'nın ırmağın sığ yeri tarafından tasarlanması için ilk olarak ağır reklamdı, (1950ler'in ortasının Amerikalı ırmağın sığ yeri C dizi kamyonundan eğer senin, ön farın, kuşattığına baksan rağmen, belirli bir aile resemblenace vardır).

Thames tüccar model sahası, 2'den 7 tona ağırlıkları örttü, her iki benzin ile güç sağladı, veya 4 veya 6 silindir kılığında dizel motorlar. Daha aşağı ağırlık vasıtaları, 138,152 ve 160 inç dingil açıklığıyla ağır ağırlık vasıtası olan 118 ve 138 inç dingil açıklığıyla avaialbleydi, hem de bir 108 inç bahşişçi dingil açıklığı vardı. Ayrıca, hem de alçak bir yapı şasi modeli vardı — tipik olarak mobilya minibüs karoseri için kullandı.

Bir Mk-2 uyarlaması, 1962 ortasında içeride tanıştırıldı. Dıştan Mk1 ve Mk2 uyarlamalarının arasında ayırmak için çok kolaydır; Mk1, kaput açıklığının altı boyunca sözcükler bir krom şeridinde kırmızıda THAMESTRADER'e sahip olur, ve beyaz, ön farların arasında ızgaranın, 4 yıldızla kırmızı dairesel bir rozetle dikey bir bölücüsü olduğunu boyadı, oysa Mk2'in, sadece sözcüğü var, beyaz mektuplarda THAMES ve tüccar bölücü ve rozeti değiştiriyor olan ön farların arasında aralıklı dizilmiştir. Dizel motorlu değişkenlerin, ya her ön kanatta bir 4D veya 6D krom rozeti olduğu Mk2, Mk1'de, ya bir kırmızıyla bir squarish krom rozetinin, 4,6 boyadığıydı, motor biçimini göstermesi için 4D ya da 6D. Rozetin daha aşağı kenarının, kanadın daha aşağı parçasının uzunluğunu koşuyor olan yatay bir krom şeridi vardı.


Aktoprak
7 yıl önce - Pts 25 Hzr 2007, 16:39

Bildiğim kadarıyla thamer traderler 6 tekerdi ama ilave dingille 8 teker oldular ama yük kapasitelerini bilemiyorum,zaten pekde fazla ülkemizde yoktu,ama bir dönem nadir de olsa görülmüşlerdi yollarda.
İnternette gezerken buldugum bazı resimlerde otobus seklinde olanlarınıda gördum ama ülkemizde bu şekilde kullanılmadı diye biliyorum.

 
resim 1964 model alıntıdır


Bülent Yıldırım

7 yıl önce - Pts 25 Hzr 2007, 21:53

Fotoğraflar Alıntıdır.

 


 


SariLevenspiel
7 yıl önce - Sal 26 Hzr 2007, 13:45

Merhaba,

Büyük keyif aldım yazılanları okurken, elinize sağlık. Ben de yabancı forumlara daha önce bazı fotograflar eklemiştim, meğer bizde de varmış. Zaten ilk sayfalarda benim Ümitköy ve Ostim'de çekip "hank's truck pictures"a yolladığım kamyonları görünce bir afalladım . Fransız bir foruma da ekliyorum, daha çok eski kamyon resimlerini. Ama buradakilerin boyutu çok küçük ve sitenin başka kaygıları var anladığım kadarıyla.

Yukarda Askam'ın ürettiği tipik burunlu Dodge/Fargo/Desoto modellerinin tamamen Türkiye'de tasarlandığı yazıyordu. Bu doğrulanmış bir bilgi midir?

Bir de BMC'nin burunluları vardı hatırlayacağınız gibi. Kupası köşeli, öne doğru daralan. Onlar da Türk tasarımı olabilir mi? Başka hiç bir yerde rastlamadım şahsen.


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM