Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
vahitsan

8 yıl önce - Prş 26 Nis 2007, 13:41


 


   Modellerini pek çıkaramıyorum ama yetmişli yıllarda yolların fatihi sıralamasında ilk beşe girebileceğini tahmin ediyorum.Fiat NC lerle tahtlarından olan bu araçları artık seyrek görmemize rağmen hala çok sevimli ve dimdik ayakta duruyorlar hatta çoğu eski devirlerin sakaları gibi insanlara içme suyu taşıyarak işlerine devam ediyorlar.
   Kısmet ayağıma geldi ,bu iki sevimli araç aynı anda karşıma çıkınca bende paylaşmak istedim umarım beğenirsiniz.


M.Ali Sade
8 yıl önce - Prş 26 Nis 2007, 16:20

Vahitsan arkadaşım ,

Resimlerini yolladığın  3.5 ton taşıma kapasiteli Bedford markalı ve KBC-10 modeli olan bu kamyonlar 50 NC Fiat'larla birlikte yıllarca yollarımızda ve hizmetimizde oldular.Kısa mesafeli şehir içi taşımacılıkta ve senin de bahsettiğin gibi meşrubat kasalı olarak yıllara meydan okudular.

Şimdi üzerinde Kozyatağı Carrefour mağazasının bulunduğu yerdeki Genoto Fabrikasında üretilen bu kamyonların 7 tonluk modeli ise KG EJR olarak bilinir.Bir zaman OM 352 Mercedes-Benz motorlarının da kullanıldığı bu kamyonlar da yıllarca çalıştılar.


Mahmut
8 yıl önce - Cum 27 Nis 2007, 20:22

MAN’ın Almanya dışında ilk kez bir başka ülkede üretilen modeli olan ve  “kırmızı burunlu kamyon” olarak bilinen 520 HN’nin Türkiye’de üretilen ilk araçlarından biri sergilenmek üzere Rahmi Koç Müzesi’ne hediye edildi.


http://www.gokyuzuhaberci.com/detay.asp?id=4180


celikf
8 yıl önce - Cmt 28 Nis 2007, 18:50
520 MAN


Alıntı:
“kırmızı burunlu kamyon” olarak bilinen 520 HN’nin Türkiye’de üretilen ilk araçlarından biri


Türkiyede ilk üretilen burunlu MAN, 520H modeli idi.
Bilgilerinize.
Selamlar


Aktoprak
8 yıl önce - Pzr 29 Nis 2007, 16:58


1991 model olduğunu öğrendiğim bir askeri reo
 
2006 model bir as 950
 
1980 model ford d 1210

2005 model bmc professional


köksal ÇELİKTEN

8 yıl önce - Sal 01 May 2007, 04:16

Bu başlığı yeni farkettim ve iyikide fark ettim.Çocukken okul tatillerinde hep sanayide akrabalarımızın yanında boş gezmeyelim okul harçlığı çıkaralım diye çalışırdık.Bir seferinde FORD servisi olan akrabamın yanında işe başlamıştım ve ne olduysa ondan sonra oldu.Türkiyede her kamyonun kendine göre bir efsanesi vardır.

Aklımda kaldığı kadarı ile bir kaç şey yazmaya çalışayım.Fordlar anadoluda hep tutulmuştur özellikle 1974 sonrası 1210 serisi çünki pompa sistemi daha kuvvetli idi.Gerçi üstadlarımız daha iyi bilir ama 1211 bu grubun efsanesi idi hem daha güçlü motor hem daha fazla hız.Fordu üstün kılan bir özellikde türkiye yolları göz önüne alındığında rampa çekiş mukavemetinin yüksek olması idi.Bildiğim kadarı ile süratli olan kamyonlarda (aynı motor hacmine göre)şanzıman ve orantılı olarak diferansiyelde dişli sayısı sık ve düz yolda hızlı ama rampada kesilen bir tip araçtıFakat fordlarda bu sayılar onlara göre biraz daha az fakat yavaş ama kuvvetli idi en azından ustamız boyle derdi.Zaten alman kafa denilen custom fordları takviyesiz di ve türkiyeye uyum sağlamadı.
MAN lar süratli fakat rampası olmayan arabalar olarak anıldı hep.Konya havalisinde çok tutulmasının sebebini hep böyle söylerdi ustalarımız.Bencede akla yatkın geliyor hatta efsanedir manla fordun atışması.

Dodgeler hiç bir zaman için taşımacılık kamyonu olarak anılmadı ne 600 ler ne 700 lerer zaman için düzen vermeyen fren sistemi ve rampa sorunu bu aracı daha ziyade şase yapısı ile harfiyata verdi.

80li yılların ortalarında çıkan fatih ve yavuzlar tam bir yol arabası idi ama fatihlerin isminin katile çıkması uzun sürmedi çünki şase dar ve uzun diye söylenmişti haliyle takla atması havaleli yüklerde daha kolay oluyordu.
Ama yavuz tam bir efsaneydi hem güçlü hem konforlu hem rampası hem düzü mükemmeldi.Bu aracı neden kaldırdılar anlamadım herkes bir şey söyledi kimi motor değişecek firma kabul etmedi dedi kimi başka şeyler söyledi.Anadoluda kamyonculuğun yeri ve sohbeti ayrıdır hatta başta bir arkadaşımız yazmıştı ford aragazını.Evet hakikatende öyledir özellikle rampada 3 takviyeden 2 ye 2 takviyeden 1 e düşerken ateşle birlikte çıkardığı ses sabahtan akşama kadar yanında yatasım gelirdi.

Şimdiki kamyonlar her ne kadar mükemmel olursa olsun her ne kadar o zamanki araçların ikisinin yaptığını tek başına yaparsa yapsın  eskilerin tadı bir başka idi. Ben bu tip olayları çifte tüfekle ava gitmeyle 8+1 tüfekle ava gitmeye benzetirim.Farkını bulmak size kalmış ah eskiler ahhhhhhhhh..


Aktoprak
8 yıl önce - Pzr 06 May 2007, 16:09


Bir efsane dev fatih

 
Nakliye ömrünü sandaj aracı olarak devam ettiren bir ford cargo 2217 (ilk yataklı versiyon)

 
Aksarayda üretilen mercedes benz atego

 
 
Ülkemizin köklü taşımacılık şirketlerinden Horoz Nakliyat'a ait renault Premium marka araçlar


Aktoprak
8 yıl önce - Pzr 06 May 2007, 16:24


Resimdeki araç ülkemizde az miktarda kullanılan ford d custom ile aynı mı bilgisi olan varsa bilgilendirirse teşekkür ederim


bedford kbc10


köksal ÇELİKTEN

8 yıl önce - Çrş 09 May 2007, 02:17

Aktoprak kardeşim benim gördüğüm custom 8 tekerdi ama takviyesiz bir araç bu yüzden tutulmadı zaten.İnşaallah bir bilen arkadaş bakar bu konuya bende meraklandım şimdi

M.Ali Sade
8 yıl önce - Çrş 09 May 2007, 07:22

Resimdeki Ford bizde üretilen D 1210 Ford kupasına tamamen benzer bir kupa kullanmakla birlikte, Custom modeli ile bir alakası yok.

Resime dikkatle bakarsanız  D 1210 kamyonda kullanılandan (900x20) oldukça küçük ebadlı (750x16) lastikleri fark edebilirsiniz.

Bu araç resimden dolayı büyük gözükmesine rağmen, aslında 3,5 tonluk bir D 1000 serisi kamyondur.Ülkemize de, gerek üretim ya da ithalat yoluyla girmemiş,ya da girdiyse de pek görülmemiş  bir araçtır.

Herkese selamlar...


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM