Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
celikf
11 yıl önce - Pts 22 Oca 2007, 16:49
Türk Nakliyesine Emeği Geçen Araçlarımız


Alıntı:
Türkiyede 1963 yılında burunlu modelleri ile başlayan Bedford hikeyesi en son Om 352 motorlu 10 bijonlu 6x2 modelle üretimi bitmiştir.


Burunlu Bedford:



(+)


En son celikf tarafından Pts 22 Oca 2007, 17:00 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


celikf
11 yıl önce - Pts 22 Oca 2007, 16:59
Taşıt Sanayi


Alıntı:
1-Bedford piyasadaki akranlarına göre (D-1210,TM-140,520-HN,AS 600 vb.) çok ekonomık bır araçtı.
2-Bu yıllarda üretilen sınıfının tek yataklı kamyonu idi.(Ozamanlarda yatak çok lüx)


Taşıt Sanayi Leyland kamyonu ( Bu yataksız tipi olmalı)





1960'lı yılların ikinci yarısında ve 1970'li yılların başında faaliyet gösteren Leyland kamyonlarını ülkemizde yapan Taşıt Sanayi vardı. Bu kamyonların da yataklı tipleri mevcut diye hatırlıyorum. Bu konuda bilgisi olan varsa paylaşalım.
Ayrıca Leyland'ların sonraki yıllarda Türkiye'de uzun yol nakliye kamyonlarında standart çekiş düzeni olan 6x2 çekiş düzeni olan, hatta 6x4 çekiş düzeninde olan kamyonları da vardır.
Selamlar.


M.Ali Sade
11 yıl önce - Pts 22 Oca 2007, 17:35

Alıntı:
Onur Orhon bey'in bahsettiği Taşıt Ticaret A.Ş. 1966 yılında kurulan bir şirkettir.

Mersin Yakaköy bölgesinde kurduğu montaj fabrikasında ürettiği Türkiye'nin ilk  6 x 4 kamyonu olan Leyland Süper Comet kamyonu üretildiği yıllarda oldukça ilgi görmüştü.

6,5 litre motor hacimli ve 150 HP gücündeki bu kamyonlar daha ziyade devlet teşekkülllerine satılmıştı.

Ancak yine aynı fabrikada üretilen 6 x 2 çekişli CH51 XLT modelleri de özellikle güney illerimizde bayağı tutulmuştu.

İstanbul'daki Leyland Levend otobüslerinin güzelliğini gören nakliyeciler bu kamyonlara da oldukça ilgi göstermişler ama o yıllardaki fiyatlarının yüksekliğinden de yakınmışlardı.


http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=405250#405250

Üstte linkini de verdiğim ve alıntı yaptığım mesajımda ve aynı konu içerisinde Taşıt Sanayii ile ilgili bazı bilgiler vermiştim. Resimdeki de Mersin montajı bir Leyland CH51 kamyona benziyor.

Herkese selamlar...

Not: Elimde 6x4 Süper Comet'e ait bir broşür de vardı ama bulabildiğimde gönderebilirim.



M.Ali Sade
11 yıl önce - Pts 22 Oca 2007, 17:48



celikf
11 yıl önce - Sal 23 Oca 2007, 12:47
Ford 1210


Alıntı:
...kullandıgı bu araç D-750 ve akabinde D-1210 Ford'a yenik düşmüş ve piyasada tutunamamiştır.


Otosan’ın F  serisi ve TT serisinden sonra üretimini yaptığı kamyonlar D serisidir. D 1210’lar efsane olarak anılırlar ki, bence de D 1210’lar gerçek bir efsanedir.
D serisi kamyonların İngiltere’de üretilen orijinallerinin kaportası çelikdir.
Türkiye’de üretilen ilk D serisi kamyon D-750’dir. D-750 kamyon 1966 senesinde üretilmeye başlamıştır. Hatırlarsak Anadol’unda üretime başlama yılı 1966. Ben ilk D-750  kamyonların kupasının çelik olduğunu duymuştum. Daha sonra bu kamyonların kupasının Anadol’unda kaporta malzemesi olan FRP ile üretildiğini biliyoruz. Ancak bunun başlangıç yılını bilmiyorum. “
Huzurlarınızda Spor Anadol” kitabında da bu konuya temas ediliyorsada bir tarih verilmemiştir.
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=18991& ...p;start=60


adilarslanoglu

11 yıl önce - Çrş 24 Oca 2007, 00:25
D-750




Bunyamin Ekmen
11 yıl önce - Çrş 24 Oca 2007, 10:59



volkanaktoprak
11 yıl önce - Çrş 24 Oca 2007, 18:04
TÜRKİYEDEN ÇEŞİTLEMELER (YERLİ ÜRETİM KAMYONLAR)




En son volkanaktoprak tarafından Prş 25 Oca 2007, 16:54 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


sipahi
11 yıl önce - Çrş 24 Oca 2007, 22:16



adilarslanoglu

11 yıl önce - Çrş 24 Oca 2007, 23:55
YERLİ ÜRETİM KAMYONLAR




sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM