Ana Sayfa 900 bin Türkiye Fotoğrafı
celikf
7 yıl önce - Pts 22 Oca 2007, 16:49
Türk Nakliyesine Emeği Geçen Araçlarımız


Türkiye'de üretilen araclar - [EKONOMİ]

Alıntı:
Türkiyede 1963 yılında burunlu modelleri ile başlayan Bedford hikeyesi en son Om 352 motorlu 10 bijonlu 6x2 modelle üretimi bitmiştir.


Burunlu Bedford:



(+)



En son celikf tarafından Pts 22 Oca 2007, 17:00 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


celikf
7 yıl önce - Pts 22 Oca 2007, 16:59
Taşıt Sanayi


Alıntı:
1-Bedford piyasadaki akranlarına göre (D-1210,TM-140,520-HN,AS 600 vb.) çok ekonomık bır araçtı.
2-Bu yıllarda üretilen sınıfının tek yataklı kamyonu idi.(Ozamanlarda yatak çok lüx)


Taşıt Sanayi Leyland kamyonu ( Bu yataksız tipi olmalı)





1960'lı yılların ikinci yarısında ve 1970'li yılların başında faaliyet gösteren Leyland kamyonlarını ülkemizde yapan Taşıt Sanayi vardı. Bu kamyonların da yataklı tipleri mevcut diye hatırlıyorum. Bu konuda bilgisi olan varsa paylaşalım.
Ayrıca Leyland'ların sonraki yıllarda Türkiye'de uzun yol nakliye kamyonlarında standart çekiş düzeni olan 6x2 çekiş düzeni olan, hatta 6x4 çekiş düzeninde olan kamyonları da vardır.
Selamlar.


M.Ali Sade
7 yıl önce - Pts 22 Oca 2007, 17:35

Alıntı:
Onur Orhon bey'in bahsettiği Taşıt Ticaret A.Ş. 1966 yılında kurulan bir şirkettir.

Mersin Yakaköy bölgesinde kurduğu montaj fabrikasında ürettiği Türkiye'nin ilk  6 x 4 kamyonu olan Leyland Süper Comet kamyonu üretildiği yıllarda oldukça ilgi görmüştü.

6,5 litre motor hacimli ve 150 HP gücündeki bu kamyonlar daha ziyade devlet teşekkülllerine satılmıştı.

Ancak yine aynı fabrikada üretilen 6 x 2 çekişli CH51 XLT modelleri de özellikle güney illerimizde bayağı tutulmuştu.

İstanbul'daki Leyland Levend otobüslerinin güzelliğini gören nakliyeciler bu kamyonlara da oldukça ilgi göstermişler ama o yıllardaki fiyatlarının yüksekliğinden de yakınmışlardı.


http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=405250#405250

Üstte linkini de verdiğim ve alıntı yaptığım mesajımda ve aynı konu içerisinde Taşıt Sanayii ile ilgili bazı bilgiler vermiştim. Resimdeki de Mersin montajı bir Leyland CH51 kamyona benziyor.

Herkese selamlar...

Not: Elimde 6x4 Süper Comet'e ait bir broşür de vardı ama bulabildiğimde gönderebilirim.


M.Ali Sade
7 yıl önce - Pts 22 Oca 2007, 17:48

http://www.otter-software.com.au/BedfordSite/TJLI ...Range.html

Yukarıdaki J2 modeli burunlu Bedford ile ilgili olarak yukarıdaki siteye de bir göz atmanızı öneririm.İşte meraklısı için aynı siteden iki alıntı.



(+)


Bu da benzinli motora ait bazı değerler.(Büyütürseniz okunuyor)

 




Herkese selamlar...


celikf
7 yıl önce - Sal 23 Oca 2007, 12:47
Ford 1210


Alıntı:
...kullandıgı bu araç D-750 ve akabinde D-1210 Ford'a yenik düşmüş ve piyasada tutunamamiştır.


Otosan’ın F  serisi ve TT serisinden sonra üretimini yaptığı kamyonlar D serisidir. D 1210’lar efsane olarak anılırlar ki, bence de D 1210’lar gerçek bir efsanedir.
D serisi kamyonların İngiltere’de üretilen orijinallerinin kaportası çelikdir.
Türkiye’de üretilen ilk D serisi kamyon D-750’dir. D-750 kamyon 1966 senesinde üretilmeye başlamıştır. Hatırlarsak Anadol’unda üretime başlama yılı 1966. Ben ilk D-750  kamyonların kupasının çelik olduğunu duymuştum. Daha sonra bu kamyonların kupasının Anadol’unda kaporta malzemesi olan FRP ile üretildiğini biliyoruz. Ancak bunun başlangıç yılını bilmiyorum. “
Huzurlarınızda Spor Anadol” kitabında da bu konuya temas ediliyorsada bir tarih verilmemiştir.
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=18991& ...p;start=60


adilarslanoglu

7 yıl önce - Çrş 24 Oca 2007, 00:25
D-750


D-750 Ford ların ilk çıkanlarının kupalarının İngiltereden ithal oldugunu çok eskilerde duymuştum.Rivayettir sagdan direksiyona göre imal edilmişler.Türkiyeye getirildikten sonra soldan direksiyon monte edilip ona göre montaj yapılmış.

D-1210 Türkiyede çok tutulmasının sebeblerinden biri rampasının iyi olması,o devire göre iyi süspansiyona sahip olması ve yedek parça avantajı idi.

Zayıf diferansiyel gibi olumsuzlukları olsada bir dönem esmişti Türkiye yollarında.5 nci vitesin yanında geri vitesi,ısıtmayan kaloriferi,radyo çalmanın imkansız oldugu elektrik sistemi,sürekli mazot pompasının eksilen yagı(1974 modelin bir kısmı hariç çünki onlar bosch pompalı çıkmıştı),radyatör suyu ve motor yagına bakmak için sag koltugun komple devrilmesi gerekliliği,sürekli kızıl yatak diye bilinen kalitesiz kol yataklarından dolayı yatak sarması ve benim gibilerin krank miline kadar zarar vermesi..vs.

Ford D-l210 efsanelerinin birkaçı

Sevgiyle kalın.....


Bunyamin Ekmen
7 yıl önce - Çrş 24 Oca 2007, 10:59

adil üstad

Diğer konuda MAN 520 HN'lerden bahsetmiştim.

Bu araçların 20-190 22-190'larla farkı nedir?Birde 520 hn'lerin motor gücünü fln paylaşırsanız sevinirim çünkü benim bildiğim kadarıyla 520hn'ler baya zayıf ve takviyesiz olması nedeniyle genelde evden eve taşımacılıkta kullanılıyor.Birde 520 HN deyince akla hemen Konya geliyor Hala yollarda birçok MAN kamyon 42 plakalı..


sipahi
7 yıl önce - Çrş 24 Oca 2007, 22:16

kafam karıştı.

bir kısmı bunların Türkiyede üretiliyor ondan eminim de hangileri bilmiyorum.
eski Ford ve M-A-N'ların Türkiyede üretildiğini zannetmiyorum.
illa da bir kamyon başlığımı istiyorsunuz?
tutku mu?
mesela yukardaki Ford'un nesini beğeniyoruz?
gerekirse ayırırız mesajları, sadece sebebini öğrenmek istiyorum.


adilarslanoglu

7 yıl önce - Çrş 24 Oca 2007, 23:55
YERLİ ÜRETİM KAMYONLAR


Evet MAN ve Ford ların bahsettiğimiz çoğu modelleri Türkiyede üretildi.
Mehmet üstadıma bir hatırlatma Ford İstanbul Otosan,da Man'ın burunlu serilerinin tamamıda Çırpıcı yolu No:10 Topkapı adresinde Man ın o devirdeki sahipleri Ercanlar tarafından üretildi.Hatırlarmısınız Topkapıdan E-5 üzeri Merter tarafına giderken yolun kenarından bu Man fabrikasında üretilen araçlar görülürdü.

Üstadlarım mazur görsün şu an Türkiyede faal olan çogu otobüscü ve Tır'cıların kökeni kamyonculuktan gelmektedir.Hal böyle olunca ilgi görmekte diye düşünüyorum.

Böyle bir başlık açılsın diye bir teklifim yok.Açildiği takdirde;Otobüscülüğümün yanısıra işlerimin geregi yıllardır yaptıgım baba meslegi olan kamyonculuk ile ilgili bütün bilgilerimi sizlerle paylaşırım.

Yukarıdaki D-1210 ford 1966-1983 yılları arasında Türkiyede en çok üretilen kamyon olma özelliğinin yanı sıra tüm Türkiyede köyü kasabası bu araçlarla dolmuştu.0302 otobüsün egemenlği gibi.Ben bizzat muavin ve şoför olarak bu kamyonda çalıştım.O devirde çok iyi  bir araçtı.
Sevgiyle kalınnnn....


Bunyamin Ekmen
7 yıl önce - Prş 25 Oca 2007, 00:11

D1210'un bence en güzel yanı muhteşem aragazı verilmesiydi.

D1210'un tam gaz gelişinde çıkardığı sesi km öteden tanırım yani,ve de aragazına D1210'a kadar seri bop bp yapan kamyon yok benim bildiğim Tabi motor hacminin küçüklüğünden olabilir.

Kamyon başlığı açılması güzel olabilir.Bendeniz hiç kamyona binmemiş birisi olarak özellikle güzel türküleri duyduğumda dayanamıyorum kendimi bir 2520'de kasada 20-25 ton yük varmışta Ilgazı çıkıyormuşum gibi hissediyorum,oturduğum koltuktan sağ elimi direkt geri atıyorum rampa birazcık daha artıyor araba biraz bayılıyor ve o arada direkt aragazı ile beraber vites düşürüyorum.O vites değiştirme esnasında genelde kafam sola doğru çevriliyor Ya ne bileyim işte garip bir tutku kamyonları çok seviyorum hemde hiç binmediğim halde.

Konuyla ilgisi olmamakla birlikte en çok kullanmak isteyeceğim araçlardan biriside Otokar 80S 5.5 olsa gerek.Motor sesine,gücüne,manevra kabiliyetine hayranım.Ama güzel bir İbrahim Tatlıses çarkısıyla daha etkileyici olacağı kesin.


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM