Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Mustafa Yıldırım
15 yıl önce - Cmt 13 Oca 2007, 12:54
[İST-E2.11] - Unkapanı (Atatürk) Köprüsü Yıkılıp Yenisi İnşa Edilmelidir



Arkadaşlar daha önce bu konuya değinilip değinilmediğini bilemiyorum ama bence Atatürk Köprüsü kesinlikle yıkılmalı ve yerine yenisi yapılmalı. Daha önce Anıtlar kurulu başka bir yere metro geçişi köprüsü yapılmasına izin vermediği için İBB'nin bu köprüyü yıkarak yerine metro geçişli bir köprü yapma projesi de vardı zaten. Yeni köprü gereksinimine gelince:
1. mevcut köprü gerçekten çok çirkin, o bölgeye gerçekten anıtsal değeri de olan ve İstanbul'a yakışacak bir köprü yapılmalı.
2. mevcut köprü dubalar üzerine oturtulduğu için denizyolu geçişini kısıtlamakta bunun yanında su akıntısında kesintiye yol açmaktadır.
3. Şu an köprünün Taksim istikametindeki bağlantı yolları çok çirkin. Gerçekten insan oradan geçerken utanıyor. Yeni köprüyle beraber buralara da el atılmış ve buradaki yol ve trafik sistemi bir düzene koyulmuş olur.
Bence yeni metro geçiş köprüsü yapılıp metro yenikapıya kadar uzatıldıktan sonra bu köprü kapatılarak hızlı bir şekilde yıkılmalı ve yenisi yapılmalı. Metro devreye girdiğinde proje, ihale vb. gibi tüm işler tamamlanmış olmalı ki hemen çalışmalar başlayabilsin.


Mustafa Yıldırım
15 yıl önce - Sal 23 Oca 2007, 23:03



(+)


bahsettiğim yeni köprü bu güzergah üzerinde yapılabilir. bu şekilde yeni köprü yapılana kadar eski köprü de yerinden sökülmeden işlevine devam edebilir.

Bu arada yeni köprü bahsettiğim güzergahta olursa yandaki tersanenin kalkması gerekecek. Ayrıca Beyoğlu tarafı yüksek ve eğimli bir yamaçta olduğundan kot farklılığı var. bu durumda köprünün projesi bu taraf ayakları yüksekte kalacak şekilde yapılabilir.

Ayrıca özellikle beyoğlu tarafında geniş bağlantı yolları yapmaya da imkan olacaktır bu şekilde.


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Sal 23 Oca 2007, 23:47

Alıntı:
Bu arada yeni köprü bahsettiğim güzergahta olursa yandaki tersanenin kalkması gerekecek. Ayrıca Beyoğlu tarafı yüksek ve eğimli bir yamaçta olduğundan kot farklılığı var. bu durumda köprünün projesi bu taraf ayakları yüksekte kalacak şekilde yapılabilir.

Tersane kalksa da kot farkını eritmek için altını bir şekilde doldurulması lâzım, bu da o alan için imkânsız. Çünkü Şişhane Meydanı'na doğru bayağı dik bir yol gerekli. Hâlihazırdaki tırmanma, kıvrım verilerek yapılıyor, böylelikle yol uzatılarak gerekli yüksekliğe ulaşma açısı azaltılıyor. Yine de bayağı bir dik (Azabkapı Geçidi'nin üzeri bilhassa) Yukarı viyadük vebenzeri bir sistemle yol çıkartılsa da, burada bir okul mevcut ve arkası yamaç. Şişhane'ye inen bir yolun köşebaşında... Eğim, Unkapanı ayaklarından itibaren verilmeye başlanırsa, bu sefer de Haliç üzerinde asimetrik bir köprü görüntüsü oluşur. Buna Anıtlar Kurulu izin vermez. Verse de İstanbul'a yakışmaz. Çok eğreti durur... Tek çare, eski Galata Köprüsü'nü şu andaki köprünün doğusuna yeniden bağlamaktan geçer. O da şehir trafiğine yeni bir azab unsuru teşkil eder.

Akın KURTOĞLU


Mustafa Yıldırım
15 yıl önce - Prş 25 Oca 2007, 17:36

Akın Bey,

Yorumlar için teşekkürler. Benim önerim kot farkını ortadan kaldırmak için köprünün ayağını şişhane noktasından, yani yokuşun başladığı noktadan vermek. Bu şekilde eğimli de olsa bir tasarım yaratılabilir. Bağlantı yolları da bu ayaklarla kıyı şeridi arasındaki boş alanda, köprünün altından geçirilerek verilebilir. Ordaki ticaret lisesi de yerinden kaldırılabilir. En azından teknik olarak. Ama anıtlar kurulu buna ne der tabi ben de bilemiyorum. Eğer benim kafamdaki gibi çok sıradışı bir mimari kullanılırsa belki buna çözüm oluşabilir.


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Prş 25 Oca 2007, 17:49

Köprüye ayaklar arasında eğim vermek, moment problemine yol açar muhtemelen... Ayrıca Şişhane düzlüğü (lisenin bulunduğ mevki) ile Unkapanı Yonca Yaprağı arasındaki kesim arasındaki kot farkı 50 metreye yakın olmalı (Âfâki olarak değeri verdim. Otobüsle yokuş inilirken, tersanedeki vapurlar bayağı bir küçük görünüyorlar çünkü).

Akın KURTOĞLU



Rifat Behar
15 yıl önce - Çrş 04 Nis 2007, 14:55

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=9151&a ...;start=450

Yukarıda yazdığım yazıyı Mustafa Yıldırım arkadaşımızın önerisi üzerine bu başlıkla ilgili olduğundan bir de bu tartışmaya kopyalıyorum.

Alıntı:


Bu tartışmaya molozlardan ötürü yazı yazmamaya yemin etmiştim ama gene yazıyorum. Bu metro mevcut haliyle olamayacak galiba. Olamayacak ama söyleyemiyorlar. Benim bir önerim var.

 

(+)




Yeni bir güzergah saptadım. Yepyeni bir de proje...
Yeni bir Unkapanı köprüsü yapıyoruz. Ortasından metro geçiyor. Yeni köprünün yeri şimdiki tersanenin olduğu yer. Böyle bu gereksiz tersaneyi de Haliç'ten kaldırmış oluyoruz... Kırmızı renkli metro hattı çok kıymetli duvarları yıkmadan ters yöne doğru yönelip yeni köprü ile Haliç'i aşıyor. Unkapanı'nın bir yerinde tekrar yeraltına girip kazılmış durumdaki tünelle birleşiyor. Böyle Haliç üzerinde 2 değil bir köprü oluyor. Görüntü kirliliği ortadan kalkıyor. Sur kurtuluyor. Yeni bir köprümüz oluyor. Unkapanı köprüsü de bayağı eskidi hem de estetiği SIFIR. Tersane kalkmış oluyor. Unkapanı tarafındaki durak yeri biraz daha manalı bir hale geliyor. Eskisi (Küçükpazar) manasız bir yerdi. Ne Eminönü ne Unkapanı.....

Veya... eski projeyi hepten iptal ediyoruz.. Haliç'i geçen metro tarihi yarımadaya girdikten sonra yeraltına giriyor ve Sirkeci'ye gelerek Marmaray ile transfer yapıyor ve yerüstünden mevcut banliyo hattını takipederek Yenikapı'ya gidiyor. Bu şekilde bu metronun kapasitesini azami şekle sokup Sirkeci/Eminönü  gibi merkezi bir yeri metroya dahil etmiş oluyoruz. Bu hatta zaten bir güzergah problemi vardı. Unkapanı/Küçükpazar biraz sapa kalıyor. Şehzadebaşı (Vezneciler) güzel bir konum ancak yapılamıyor. Yenikapı ise sadece şehirlerarası deniz otobüsü ile yolculuk yapacaklara yarar. Ayrıca Levent Taksim metrosunu Marmaray'da daha ileri bir noktada kesiştirerek Üsküdar'a gideceklere zaman kazandırmış oluyoruz. (Yenikapı yerine Sirkeci).

Küçükpazar ile Yenikapı arasında açılmış olan tüneller ne olur bilemem ancak burada zaten Şehzadebaşı sorunu var. Burada da tarihi eser problemi var. Bu istasyonda da çivi çaktırmıyorlar. Bu şekilde radikal bir değişiklik çok faydalı olacak bence. Sirkeci'de Marmaray için zaten kazı yapıldığından bir değişiklikle yeni bir istasyonu buraya dahil edebiliriz. Umarım Kadir Bey veya Refet Bey bu sayfayı okuyordur.

Buna ne dersiniz?


yeni_raul
13 yıl önce - Cum 13 Mar 2009, 23:30
Fikrin Stratejisi ve Bilimselliği


Merhaba Arkadaşlar,

Forumda yeni ancak konunun eski bir takipçisi olarak fikrimi beyan etmek isterim.

1. Haliç geçişinin ilk fizibilitesi 1952 yılında fransız bir şirket tarafından yapılmıştır. Yani aslında bu köprü taaa 57 yıldır yapılamıyor. Ancak bir başka forumda bugün öğrenip yazdığım gibi köprü inşaatı aslında başlamış. Denizdeki ilkel de olsa sondaj dubası ve ortalıkta dolanan mühendisler bunun işareti. Mütteahit sahada son kontrolleri yapıyor. Elinde de uygulama projeleri var.

1952 den bu yana köprünün nereden geçmesi tartışılmış ve en sonunda 1982 de yanılmıyorsam DHL projesini İBB'ye vermiş. Anıtlar kurulu da 2005'te Başkan Kadir Topbaş'ın ve Mimar arkadaşının çizdiği köprüyü ve güzergahı onayladığına göre artık yeni alternatifler aramanın stratejik bir altlığı yok.

Kaldı ki Başbakanın İstanbul Belediye Başkanı olduğu dönemde önemli bir bölümü açılan bu tünellerin iptal edilmesi, oluşturacağı kamu zararı açısından kimsenin hele ki şimdi kalkışmayacağı bir şey. Başta DLH, DPT hiçkimse kabul etmez. Hem bence İstanbul gibi muhteşem bir coğrafyada zar zor ve kısıtlı bütçelerle neredeyse fırçalarla yapılan kazıların atıl kalması çok yazık.

2. Olaya bilimsel açıdan bakarsak:
Sonuçta bu bir metro hattı ve hattın proje hızı 80 km. Lunaparktaki sirk trenlerinde çok zevkli oluyorsa da sağa sola dönmek bu böyle bir hat değil. Hattı bu şekilde dar açılı kurblarla hem yatayda hem de düşeyde eski köprüye(veya yeni yapılacak bir köprüye) bağlamak teknik olarak imkansız. Ne çekici tren, vagonları o eğimlerde çıkarabilir ne de öyle bir dönüş açısıyla yaklaşık 10-15km lere düşecek bir hattın performansı 2025 teki yolcu kapasitelerini karşılayabilir. (2025 hedefi: 2.25 dk da bir, bir tren geçişi)
Öneride hattın köprüye bağlandığı Beyoğlu tarafındaki nokta da DUMANKAYA'nın binası var. Orasını istimlak etmek de çok zor olacaktır sanırım. Bence edilemez.
Haliç tersanesine sarkmak bence anıtlar kurulunda yepyeni cepheler açmak demektir. Kent bilincini de göz önünde tutarak, üzerine beton dahi dökülmüş olsa, haliç tersanesi, tersane işlevini koruyarak korunmaktadır. Bu açıdan da mimarlık tekniği açısından yanlış diye düşünüyorum.

Ancak samimi olarak keşke en başından bu hattı bu şekilde tasarlasalarmış demek geliyor. Bir forumda taksimden yenikapıya kadar olan hattın uydu fotoğrafı var.(Buraya kopyalayamadığım için özür dielrim) O haritada Taksimden sonra hattın unkapanı köprüsüne doğru yöneldiği ancak sonra garip bir şekilde unkapanına doğru dönerek şehzadebaşına gittiği görülüyor. Aslında doğru bir çizgi çizilse önerideki gibi metro hattı da köprüden geçecekmiş ve İMÇ blokları civarında düzgün bir şekilde dönüp şehzadebaşına gidecekmiş. Okulda bize anlatılan optimal hızlanma ve yavaşlamaya göre de bence hattın en az kurba ve eğime sahip olması en verimli şekilde işletilmesine de imkan sağlayacakken böyle eğrilmeler, vb niye yapılmış bilmiyorum.
Bir mühendis olarak bunun sebebini cidden çok merak ediyorum ve bence mutlaka bir sebebi vardır. Belki işin evveliyatını bilenler hattın neden böyle yapıldığını anlatırlar bize. İBB'ye veya köprünün müşavirliğini yapan firmaya sorabilsek çok iyi olur. Mütteahit astaldi-gülermak, müşavir kim?


Ahmet Kemal Senpolat
12 yıl önce - Cum 09 Ekm 2009, 18:21

sonuçta tepebaşından öte kazı çalışmaları devam ediyor mu ?

köprü geçişi için ne bekleniyor ? 2010 kültür başkentine yetişecek mi ?

ya şehzadebaşı istasyonu kazısı tamamlandı mı ? yoksa köprünün yapımına mı kitlendik ? yani köprü yapılıp bitmeden diğer istasyonların kazısı elektrifikasyonu falan başlamayacak mı ?


ocengiz
12 yıl önce - Cum 09 Ekm 2009, 18:39
Bir de bu köprünün güvenliğinden rahatsızım


Bir araç sürücüsü olarak bu köprüden her geçişimde tedirgin oluyorum. Hiçbir etken olmasa dahi, sol şeritte seyrederken ön lastiği patlayan ve panik olduğu için aracının hakimiyetini kaybeden birinin 1-2 metre doğrultusunu şaşırması sonucu direkt karşı yönden gelen trafiği tehdit etmesi kanımı donduruyor.

Hiç bir can kaybına (hatta yaralanmaya diyelim) sebep olmayacak ufak çaplı bir kaza, bu şartlarda ölümcül zincirleme kazalara sebep olabilir.

Çok kalabalık bir semt, çok agresif bir trafik. Helede haftasonları alkollü sürücülerin vızır vızır Taksim'den evlerine dönmeye çalıştıkları bir güzergah...

En azından bir refüj yapılsa...

Köprünün bu halini sevmiyorum.


Murat Caner
12 yıl önce - Cum 09 Ekm 2009, 19:29

Hayda Tersane niye kalkıyor? Kaçyüzyıllık kuru havuz niye yok ediliyor?

Bu dedikerinizden emin misiniz? Hem de 50 yıllık gemileri hurdaya alınmasına karşı bir zümresiniz. Çok yazık. Eyvah eyvah.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM