Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Kaptan-ıDeryaİbrahimPaşa

15 yıl önce - Pzr 21 Oca 2007, 11:43
Ankara-İzmir Hızlı Tren Tasarısı


Ankara-İzmir arası trenle 3 saat 20 dakikaye inecek

Hükümet, seçim yılı olan 2007'de 4 yeni demiryolu projesine başlamayı planlıyor. Devlet Planlama Teşkilatı (DPT) tarafından hazırlanan 2007 yılı yatırım programına göre bu yıl içinde Ankara-Sivas, Ankara-Polatlı-Afyonkarahisar-İzmir hızlı tren projeleri, Halkalı-Bulgaristan Demiryolu Projesi ve Atatürk, Sabiha Gökçen havalimanlarına demiryolu bağlantısı projeleri başlayacak. Bu projelerin büyük bölümü 2011 yılına kadar tamamlanacak. Yatırım programına göre Ankara-Sivas, Ankara-İzmir hızlı tren ve havalimanlarına demiryolu bağlantısı projelerinde bu yıl kamulaştırmalar yapılacak. Yatırım programına bu yıl giren 4 demiryolu projesine de şu an için iz ödenek tutarında ödenek ayrılırken, yıl içinde bu projelere kaynak aktarılmasının planlandığı öğrenildi.

Hafta sonunda yayımlanan 2007 yılı yatırım programına göre bu yıl içinde demiryolu yatırımları öne çıkacak. Programa göre 2011 yılına kadar tamamlanması öngörülen Ankara-Sivas Hızlı Tren Projesi için çalışmalara bu yıl başlanacak. 2011 yılında bitirilmesi öngörülen proje için toplam 455 kilometrelik demiryolu yapımı gerçekleştirilecek. Kamulaştırmaları bu yıl yapılacak olan ve toplam 2 milyar 91 milyon 583 bin YTL büyüklüğünde olan projeyle Sivas-Ankara arası 2 saate düşecek.

Bu yıl içinde çalışmaları başlayacak olan diğer bir demiryolu projesi de Ankara-Polatlı-Afyonkarahisar-Uşak-İzmir arasında çalışacak olan hızlı tren olacak. Toplam 594 kilometreyi kapsayacak olan hızlı tren projesi, 2011 yılında tamamlanacak. 3 milyar YTL'lik büyüklüğü olan proje tamamlandığında Ankara-İzmir arası 3 saat 20 dakikaya düşecek. Bu projeyle Ankara-Afyon arası da 1 saat 15 dakikaya inecek.


Kaynak


Murat Caner
15 yıl önce - Pzr 28 Oca 2007, 13:32

Bu kuşak yanlış yapılıyor.

Bence İzmir Afyon ve Afyon Eskişehir olarak iki kesimli yapılmalı. Böylece Eskişehir, Kütahya, Afyon ve Uşak'ı İstanbul, İzmir ve Ankara'ya daha hızlı bağlarsınız. Ayrıca İzmir İstanbul için iyi bir seçenek olur. Bilecik, Kocaeli, Adapazarı'nın da İzmir'e bağlantısı hızlı bir biçimde sağlanır. İzmit'ten binen biri Yaklaşık 4 saatte İzmir'de olacaktır.

Afyon Ankara'yı değil Afyon Eskişehir'i yapsınlar.


Yiğit cas
15 yıl önce - Pzr 28 Oca 2007, 14:43

Alıntı:
Afyon Ankara'yı değil Afyon Eskişehir'i yapsınlar.


Gerçekten çok mantıklı söylediğin. Tahminen bu hatlar projelenirken daha kestirme ve kısa yeni yollar yaratılmaya çalışılmış. Hiç ray döşenmemiş yerlere ray döşeniyor. Ankara-Konya, Ankara-Sivas ve Ankara-Afyon arası da bunlara örnek. Bunlarla ekspres yollar oluşturuluyor. Varolan hattın güncellenmesi daha kolay olacaktır ama bir kez bu yatırımlardan vazgeçilirse bu ekspres yollara kavuşamayız. Şu an Afyon-Eskişehir arası 3.5 saatte alınıyor. Bunun değiştirilmesi için eğer bütçe uygunsa Afyon-Eskişehir ile Afyon-Ankara'nın aynı anda başlatılması daha iyi olur elbette.


Murat Caner
15 yıl önce - Pzr 28 Oca 2007, 14:57

Tek değişmesi gereken Afyon Ankara yerine Afyon Eskişehir. Ankara Afyon arasına da tek hat bir kuşak döşesinler. Hızlı olmasına gerek yok. Bölgesel bir tren koyulur. Yük trenleri çalışır.

Ayrıca Eskişehir Kütahya arası hızlı tren yapılırsa ileride Kütahya Balıkesir Edremit hızlı treni de yapılabilir. Ankara'dan gelen Ayvalık, Akçay dinlencecileri çoktur. Yazın İzmir İstanbul'dan daha çok yolcu taşır bu kuşak.


Yiğit cas
15 yıl önce - Pzr 28 Oca 2007, 15:25

Alıntı:
Ayrıca Eskişehir Kütahya arası hızlı tren yapılırsa ileride Kütahya Balıkesir Edremit hızlı treni de yapılabilir. Ankara'dan gelen Ayvalık, Akçay dinlencecileri çoktur. Yazın İzmir İstanbul'dan daha çok yolcu taşır bu kuşak.

Bence (hızlı tren için diyorum) batıya İzmir-Ankara ile Afyon-Eskişehir bağlantısı yapıldıktan sonra ara verilmeli. Ankara'nın doğuya ve Konya'nın güneye hızlı trenle bağlanması bence yazlık hatlardan daha önemli. İlla yapılacaksa da Antalya-(Burdur ya da Isparta)-Afyon hattı çok daha gerekli.

Afyon-Eskişehir'in gerekli olduğuna kesinlikle katılıyorum bu arada.



Murat Caner
15 yıl önce - Pzr 28 Oca 2007, 15:30

Evet daha Antalya Isparta Afyon hızlı tren kuşağını yapacağız. Hafta sonlarımızı Antalya'da geçirmemiz gerek.

Kaptan-ıDeryaİbrahimPaşa

15 yıl önce - Pts 29 Oca 2007, 20:33

PROJENİN AMACI:

Ankara-İzmir arası 824 km. olup; seyahat süresi  ise 14 saat sürmektedir. Ege Bölgesinin İç Anadolu, Doğu Anadolu ve Güney Doğu Anadolu bölgesine yüksek standartlı bir demiryolu ile bağlanması hedeflenmiştir.
     

PROJENİN TEKNİK ÖZELLİKLERİ:

Güzergah Boyu :624 Km(Turgutlu-Kemalpaşa-İzmir Bağlantılı) 663 Km. (Manisa-İzmir Bağlantılı)

Hat Sayısı                       :Çift Hat

Max Eğim                        :%012,5

Min  Kurp Yarıçapı          :3500 metre

Proje Hızı                         :250 Km/Saat

Toplam Tünel Sayısı       :13 Adet

Toplam Tünel Boyu         :15355 m.

En Uzun Tünel Boyu        :4450 m.

Toplam Viyadük Sayısı    :13

Toplam Viyadük Boyu      :4592 m.

Toplam Köprü Sayısı         :189

Toplam Köprü Boyu           :5775 m.

İstasyon Sayısı                :22 Adet

PROJENİN SON DURUMU:

Hattın uygulama projeleri tamamlanmış olup;  Ankara-İzmir arası Manisa üzerinden 658 Km. ve seyahat süresi 3 saat 50 dakika olmakta, Kemalpaşa üzerinden ise 621 Km. olup; seyahat süresi 3 saat 20 dakika olarak planlanmıştır.









sefa_m64

15 yıl önce - Pts 26 Mar 2007, 03:31
proje animasyonları


Polatlı-Afyon kesimi
" target="_blank" class="postlink">


Afyon-İzmir kesimi
" target="_blank" class="postlink">


Mehmet Kasım
15 yıl önce - Pts 26 Mar 2007, 11:13
Eskişehir


Murat arkadaşımızın ESKİŞEHİR-AFYON bağlantılı yapılsın önerisini şu şeklide zenginleştirebilirmiyiz ?


İleride yapılaca bir proje ile ESKİŞEHİR-AFYON-DENİZLİ hattı yapılıp ;


İSTANBUL-DENİZLİ HIZLI  TREN HATTI çok daha yerinde olur.


Yiğit cas
15 yıl önce - Pts 26 Mar 2007, 12:57

Alıntı:
İleride yapılaca bir proje ile ESKİŞEHİR-AFYON-DENİZLİ hattı yapılıp ;


İSTANBUL-DENİZLİ HIZLI  TREN HATTI çok daha yerinde olur.

Bence Afyon-İzmir hızlı tren kuşağına çok yakın, paralel ve kârsız olur. Onun yerine tren Eskişehir'den Antalya'ya çekilmeli düşüncesindeyim. Bu da İstanbul, Ankara, İzmir ve sürüyle şehre trenle denize ulaşma imkanı sağlar. Antalya da demiryoluna kavuşmuş olur. Trenlerimiz Akdeniz'le ancak Mersin'de buluşuyor, bu Akdeniz Bölgesi gibi virajlı yollara ve yolcu potansiyeline sahip bir yer için yetersiz. Aşağıdaki gibi bir hat demiryolu ağını biraz daha dengeli hale getirir;



Turuncu Hat(+)


Gene de öncelikli görmüyorum Antalya'ya çekilmesini, onun yerine Eskişehir-Afyon arası bile mantıklı. Ama bence bu hat yapılırsa, mevsimlik olarak yolcu potansiyeli baya iyi olur.



sayfa 1
123 ... 181920   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM