Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
TCDD Haberleri
« önceki   123 ... 114115116   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 115
Ali clarkkent
8 ay önce - Pts 18 Ksm 2019, 12:22

Demiryolları zarar rekoru kırdı

Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları’nın zararı büyüdü. Yıllardır bütçesi kara deliğe dönüşen Devlet Demiryolları 2 milyar 558 milyon lira zarar etti.

Hazine ve Maliye Bakanlığı'nın 2018 yılına ilişkin Kamu İşletmeleri Raporu'na göre 2017'de 2 milyar lira zarar açıklayan Devlet Demiryolları'nın zararı 2018'de yüzde 27 artış göstererek 2 milyar 558 milyon lira oldu.

2018'de zarar rekoru kıran TCDD'nin geçmiş yıllarla birlikte toplam bilanço zararı ise 20 milyar lirayı aştı.

Haberin devamı: https://haber.sol.org.tr/turkiye/demiryollari-zar ...rdi-274518


Kendi notum: Bu zararın sebebi yapımı devam eden ve henüz kazanca dönüşmeyen yatırımlar olabilir mi acaba?


UfukRaifoğlu
8 ay önce - Pts 18 Ksm 2019, 12:33

Bursa ve Antalya gibi yerlere tren gelmezse, alakasız yerlere hatlar yapılırsa daha çok zarar eder.



inanç09
8 ay önce - Pts 18 Ksm 2019, 13:24

ilerleyen yıllarda Marmaraya ilgi artarsa belki bira zararı kapanabilir

kami suyutmaz
7 ay önce - Pzr 22 Arl 2019, 21:33

Daha ülkesinde yük trenini yaygın olarak uygulamayan kurumun bununla övünmesi ilginç

Eskiden posta treni vardı,Şimdiki kurye sistemi yerine anahatlarda ayrı veya mevcut seferlere bağlı içinde yol esnasında ayrılmış olan bir vagonda ayrılmış bir bölümde tasnifi yapılıp varış yerinde nereye gideceği ayrılmış torbalarla indirilip T.C PTT si ile dağıtım yapılırdı..
Acaba hala yapılıyor mu?
Fazladan bir vagonla dünyayı taşıyabilirsiniz
Kamuya hesaplı hizmet ,gider indirimine katkı..
Olmazmı sizcede..??


AKCAMAN

6 ay önce - Pzr 02 Şub 2020, 03:05

Doğu Ekspresi aslında kar getiren hat değil mi ? rağbet çok Maalesef turistik yerlerde demiryolumuz az veya yok aslında birçok sebepleri var örneğin coğrafi koşullar el vermemekte ... Mesela yaşadığım şehir olan Söke'den,Didim'e ,Bodrum'a gibi amaç turistik yolculuk. Ülkemize gelen birçok turist zaten kendi ülkesinde Ulaşım olarak çoğunlukla demiryolunu kullanmakta...



kami suyutmaz
6 ay önce - Pzr 02 Şub 2020, 19:34

Piribeyler köyünde yaşayan Osman Kahraman, "Köyümüzde bulunan tren istasyonu Bursa'nın tek tren istasyonu olma özelliğini taşıyor. Bursa'dan tren geçtiğini çoğu kimse bilmez, lakin Bursa'nın 23 kilometrelik toprağından tren geçiyor. Burası Bursa-Balıkesir sınırında, biz her yere bu trenle gidiyoruz.

Buradan geçen tren İzmir, Ankara, Balıkesir, Kütahya vilayetlerine gidiyor. Bursa'dan tren geçiyor mu diye merak edenler varsa, evet geçiyor" dedi.

Büyükorhan Belediye Başkanı Ahmet Korkmaz, "Bursa'nın tek tren istasyonunun Büyükorhan sınırları içerisinde olduğunu çoğu kimse bilmez. Piribeyler'de bulunmakta. Buradan İzmir, Balıkesir, Eskişehir, Kütahya ve Ankara'ya tren tren hattı geçmektedir.

Bu trenle yük ve yolcu nakli yapılıyor. Buradan günde 6 sefer yapılıyor. Biz bu tren istasyonunu Bursa'nın kara yolu taşımacılığıyla buluşturmak istiyoruz. Biz Ulaştırma Bakanımızla bir görüşme yaptık.

İstasyonla ilçemiz arası 34 kilometre, bu mesafeyi kara yolları ağ sınırına aldıracağız. Yolun yenilenmesiyle birlikte Bursa-Orhaneli ve Büyükorhan'a yeni bir yol çalışması var. Bu yolla ilçemizden tren istasyonuna giden yolun aynı zamanda bitmesiyle birlikte tren taşımacılığından faydalanmak istiyoruz" şeklinde konuştu
Kaynak; Hürriyet


Mustafa 822
5 ay önce - Pzr 16 Şub 2020, 19:08

İst Edirne tren seferleri artık yok mu?
sitede gözükmüyor seferler.


çetin81
5 ay önce - Çrş 04 Mar 2020, 15:25

TCDD’ye ait üç şirket tek bir çatı altında toplandı. Böylece TCDD’ye ait olan yolcu taşımacılığı hakkı özel sektöre geçecek.

Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demir Yolları (TCDD) yolcu taşımacılığını özel sektöre devrediyor. TCDD’ye ait üç şirket birleştirilerek tek bir şirket haline getirildi. TCDD’nin yolcu taşıma hakkı bu yıl sona ererken, artık bu yetki özel sektöre geçecek.

Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demir Yolları'na ait olan üç demiryolu şirketi birleştirilerek tek bir şirket haline dönüştürüldü.

Yeni kurulan firmaya, Türkiye Raylı Sistem Araçları Sanayii Anonim Şirketi ismi verildi. TCDD'nin bu yıl sonunda yolcu taşıma hakkı sona eriyor. Bu hizmeti artık özel sektör üstlenecek.

Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü'nün bağlı işletmelerinden Türkiye Vagon Sanayii A.Ş. (TÜVASAŞ), Türkiye Lokomotif ve Motor Sanayii A.Ş. (TÜLOMSAŞ) ve Türkiye Demiryolu Makinaları Raylı Sistem Araçları Sanayii A.Ş.'nin birleştirilmesi suretiyle Türkiye Raylı Sistem Araçları Sanayii Anonim Şirketi'nin (TÜRASAŞ) kurulmasına Resmi Gazete'de yer alan Cumhurbaşkanlığı Kararı ile karar verildi.(yeniçağ)


En son çetin81 tarafından Çrş 04 Mar 2020, 18:13 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Ahmed Bayezid
5 ay önce - Çrş 04 Mar 2020, 18:07

Alıntı:
Sivas’ta bulunan, Türkiye Demiryolu Makinaları Sanayii A.Ş. (TÜDEMSAŞ) Genel Müdürlüğünün kapatılarak, işletmenin Ankara’da TÜRASAŞ’a bağlanmasına tepki geldi.

Türkiye Kamu Çalışanları Vakfı Sivas Şube Başkanı İbrahim Ballı, TÜDEMSAŞ’ın Ankara’da kurulan Türkiye Raylı Sistem Araçları Sanayii Anonim Şirketine bağlanmasına tepki gösterdi. Ballı, alınan kararla Sivas’ın yok sayıldığını ileri sürüp, “TÜDEMSAŞ’ın üretim kapasitesinin artırılarak yeni istihdam oluşturmasını, yerli ve milli üretim merkezlerinden birisi haline gelmesini beklerken adım adım küçültülerek adım adım özelleştirme zemininin hazırlandığını görüyoruz. Sivaslının, STK ve Siyasilerin tepkilerine rağmen kararın çıkarak resmileşmesi Sivas’ı ve Sivaslıyı yok saymaktır. Bu yanlıştan mutlaka dönülmelidir” dedi.
“Özelleştirilmek mi isteniyor”

Ballı “TÜLOMSAŞ, TÜDEMSAŞ ve TÜVASAŞ’ın tek bir çatı altında toplanması son derece yanlış bir karardır. Buralar üretim yapan gelişmeye açık yerlerdir. Eğer karar mekanizmalarını uzaklaştırırsanız, araya bürokratik engeller koyarsanız ne yazık ki sonuç üretimin azalmasına, kapasitenin azalması ve istihdamın azalmasına neden olacaktır ki bir süre sonrada özelleştirmeye yani satılmaya müsait ortam oluşturacaktır.” Şeklinde konuştu.
Resmi gazetede yayınlandı

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın 3 Mart tarih ve 2186 sayılı kararı ile Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları İşletmesi (TCDD) Genel Müdürlüğünün bağlı ortaklıkları olan Türkiye Vagon Sanayii AŞ (TÜVASAŞ), Türkiye Lokomotif ve Motor Sanayii AŞ (TÜLOMSAŞ) ve Türkiye Demiryolu Makinaları Sanayii AŞ’nin (TÜDEMSAŞ) birleştirilmesiyle iktisadi devlet teşekkülü olarak Türkiye Raylı Sistem Araçları Sanayii Anonim Şirketi (TÜRASAŞ) kurulması kararlaştırıldı. Karar bugün ki resmi gazetede duyuruldu.


04/03/2020

Ulaştırma ve Demiryolu Çalışanları Hak Sendikası Genel Başkanı Abdullah Peker Yaklaşık 2 yıldır uyarıyordu bu şirketlerin birleştirilmesi en başta Sivas'ı bitirir bir sürü kişi işsiz kalır diye.
Adamlar göz göre göre yaptı bunu.

İnşaallah yanılıyoruzdur ama Sivastan ve Sakarya'dan bu insanları yerinden yurdundan edip zorla Marmara'da,İstanbul'da çalışmaya mecbur ederlerse bela üstüne bela okuyacam.


erkinalp
5 ay önce - Çrş 04 Mar 2020, 19:29

İdari merkez Ankara, üretim Eskişehir'de olacak.



sayfa 115
« önceki   123 ... 114115116   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM