Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
gogo
15 yıl önce - Cmt 20 Oca 2007, 06:41
[İST-F2.62] - Bakırköy Sahil Yolu Genişletilecek, Pekiyi ama Nasıl?



Degerli arkadaslar;
Bakırköy sahil yolunu bilirsiniz. Sirkeciye kadar uzanan bu yolun yenikapıdan meshur Gelik restoranta kadar olan kısmı 2şer şeritli 3 yoldan oluşmaktadır. Bugun dikkatimi çekti yolda incelemeler yapılıyordu, amaç genişletmekmiş. Tam Gelik rstoranın karşısındaki kaldırımlara işaretler koymuşlar. Gelik restorandan sonra bildiginiz üzere yol 3 şeride inmektedir. benim anladıgıma göre  o devam eden yol 4 şerite çıkartılmak isteniyor. yani ataköy 5.kısımda kaldırım traşlanıcak ve 4. bir şerit eklenecek. Ama bu dediklerimin kesinliği yok, ayrıca madem o kısım genişletilecek neden o kısımdan 100 metre öncesi işaretlendi hiç anlayamadım. bu konuda bilgisi olan var mı? ordaki binalar ve benzin istasyonu ki özellikle benzin istasyonu için durum vahim gözüküyor. benzin istasyonunun yarısı gidiyor yola çizimlere göre.
sevgiler.


cenkince

15 yıl önce - Cmt 20 Oca 2007, 10:56

Oradaki asıl sorun Deniz otobüsü iskelesinin karşısındaki otobüs duraklarında zaman zaman da 2. şeridi de işgal ederek bekleme ve duraklama yapan taksi ve sivil plakalı araçlardan kaynaklanmaktadır.

Matematiksel olarak huninin dar ağzını bu nokta oluşturmaktadır. Sirkeci istikametinden 80 km/h ortalama süratla gelen araçlar için  bekleme yapan bu sorumsuz araçlar trafiğini hızını düşürmekte ve geriye dönük büyük araç yığılmalarına neden olmaktadır.

Artık o kadar arsız olmuş bir güruh var ki; Yoğun saatlerde mutlaka bir polis ekibinin beklediği deniz otobüsleri noktasında dahi yolun karşı tarafında trafik ekibini görmesine rağmen istiflerini bozmamakta tıkanan trafiğe çanak tutmaktadırlar.

Diğer yandan galericilerin ve türkü barların  işgali altındaki sahil yolu kaldırımlarına ve hatta pazar günleri 2 tekerleğini kaldırıma çıkartarak yolu öldüren piknikçilere de  dikkatinizi çekmekte yarar görüyorum.

Hemen ilerisindeki Galleria alt geçidi de bir başka sorunlu noktadır. Bakırköy Zeytinlik mahallesi istikametinden  sahil yoluna katılan araçlar burada bekleme yapan araçları sollamak istemeleri nedeni ile yolun 2. şeridine girerek arkadan hızla gelen trafiğin önünü kesmektedirler. Bu nedenle expres yoldan katılan 2 şerit, normal yoldan gelen 2 şerit bir anlamda tek şeride düşmektedir. Bu noktayı da aştıktan sonra 1950'li yılların trafik koşullarına göre dizayn edilen meşhur Ataköy yoncalarını kullanan araçlar ilerideki kırmızı ışıkların tıkadığı kavşak nedeni ile sahil yoluna kadar uzanan kuyruklar oluşturmaktadır. Epey ileriye gittiğimizde yeşilköy havuz trafik sinyalizasyonu da geriye doğru araç kuyrukları oluşturan bir başka noktadır.

Karşı şeritde en sıkıntılı nokta galleria'dan ve gelik retaurant'tan çıkan araçların 90 derecelik açı ile yola katılmalarının verdiği sıkıntıdan kaynaklanmaktadır.


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Cmt 20 Oca 2007, 14:05

Alıntı:
Oradaki asıl sorun Deniz otobüsü iskelesinin karşısındaki otobüs duraklarında zaman zaman da 2. şeridi de işgal ederek bekleme ve duraklama yapan taksi ve sivil plakalı araçlardan kaynaklanmaktadır.

Matematiksel olarak huninin dar ağzını bu nokta oluşturmaktadır.

Cenk çok doğru söylemiş. Gerçekten de İstanbul'da nerede bir huni varsa, orada bir ya da iki sıra halinde park da yapılır. Yol zaten daralıyor. Buraya hiç park yapılmaması lâzım gelirken, tam tersine park edenler birden fazla şeridi işgal ederler. Otorite lâkayt davrandıkça, daha çoook yol genişletme çalışmaı projeleri üretilir bu şehirde... Halbuki, o noktalarda park kesinlikle yasaklansa ve ağır cezalar getirilse, birçok kesimde yol genişletilmesine gerek dahi kalmaz.

Akın KURTOĞLU


Mustafa Noyan

15 yıl önce - Pzr 21 Oca 2007, 01:57

Alıntı:
Halbuki, o noktalarda park kesinlikle yasaklansa ve ağır cezalar getirilse, birçok kesimde yol genişletilmesine gerek dahi kalmaz.

Tüm araçlardan şehir merkezine giriş ücreti almaktansa, park yasağına uymayan araçlara trafik zabıtalarınca kesinlikle haksızlık ve kayırım yapılmadan, adam sende demeden, hakedilen cezalar uygulansa daha adil olmaz mı?...
Ortada bırakılan ve farklı yönlendirilen iki şerit, Yenikapı bakırköy sahil yolunda yıllardır yapılan bariz bir şehircilik hatası, vazgeçilsin, yol 3+3 şeritli modern bir bulvar olarak düzenlensin, bu şekilde sabah Yenikapı'da akşam Ataköy'de yaşanan daralmalar önlenir, çağdaş bir caddeye kavuşuruz.


cenkince

15 yıl önce - Pts 22 Oca 2007, 00:48

Sevgili Mustafa Çok haklı.

Nasıl ki Ankaranın bir protokol yolu sorunu vardı ve bu kısmen çözüldü. Aynı politika İstanbul için de izlenmeli. Yabancı heyetler umumiyetle Şehre Sahilyolundan alınıyorlar. Ama adamların ilk gördükleri manzara ne? Sahilboyunca pijama ve atletle oturup tavuk kanadı barbeküsü yapan ilkel eğlence türevleri    

Bu yol 1988 yılında Başkan Bedrettin DALAN zamanında denize dolgu yapılarak dört geliş dört gidiş olmak üzere tasarlanmıştı. Ancak dolgu alan 1990 hatta 1991 yılına kadar kaderine terkedildi ve en sonunda yeşil alan olarak projelendirildi.

Neden projenin DALAN tarafından başlatılmış olmasıydı      

Gelinen noktada Sahil tarafındaki kaldırım yola katıldı ve sözkonusu alandan 1 cm dahi yola kullanılmadı    

Hatta Dalan televizyonlarda hep söyler; Margaret thatcher'ın Başbakan olduğu o zamanın ingiltere hükümetinden hibe kaynakla deniz üzerinden Samatya Beşiktaş Dubalı Sahilyolu hattı bile projelendirilmişti.

Bu yolun dört şeride çıkartılmasının da mahsurları var elbet. Bir kere şehrin içerisinde saatte ortalama 80 km/h ile saatte giren bilmem kaç bin adeti emecek yol yok. O yolu % 60 Yenikapıdan Taksim, Unkapanı istikametine giden araçlar, %30 Kumkapı, Beyazıt, Kapalıçarşı istikametine gidecek araçlar, % 10 'da Eminönü, Beşiktaş tarafına gidecek araçlar kullanmaktalar.

Dolayısıyla o kadar aracı Yenikapıdan içeri sokup Aksaray'dan gelen trafikle kafa kafa vurdurduğunuzda ciddi bir trafik boğumu elde edersiniz.

Çözüm önerisi şu olabilir zaten kent içinde araç olmasın diyoruz ya,   Yenikapıdan sonra araç sahiplerini ücretsiz shutlle bus'lar ile gidecekleri son noktalara ulaştırmalıyız.

Bir de bu yola katılımlarda enteresan noktalar var. Mesela Samatya gece gündüz bir kahyanın bekldiği köprü, mesela surların arasından geçerek girdiğiniz Cankurtaran, Mesela Topkapı dönüşündeki tarihi surlar (Burası Mendersin yaptığı sahil yolu açılırken ziyadesi ile tahrip edilmiş) Marmaray'dan sonra buranın durumu ne olacak? bu katılımlar ne şekilde planlanacak?

İşte bu soruların cevabını bilerek ve planlayarak yola hızla koyulmalı


gogo
15 yıl önce - Pts 22 Oca 2007, 13:08

bu arada regatta ve gallerianın yıkım olaylarıda ilginc. residance yapma olayı varmış. sen milletin deniz manzarali evini rezil hale getir, sonra bide üstüne dahada rezil projeler üret. sonra da marmara neden kirleniyo vs vs vs.

gogo
15 yıl önce - Cmt 12 May 2007, 04:29

arkadaslar siteye epeydir giremiyordum. bu konuda bilgisi olan var mi bütün sahil halkı tediginiz malasef.

Cemoli D18
11 yıl önce - Çrş 24 Ksm 2010, 12:54

araba kullanınca insan yolun dar olduğunu, yayaların kaldırımdan yürümesi gerektiğini anlıyor. geçen gün bu sahil yolunu kullandım gerçekten çok darmış yan yana arçalrın gitmesi zor artı bir de yol devamlı kırımlı olduğu için sıkıntı yaratıyor azıcıkta hız yaptın mı işin içinden çıkılmsaı zor oluyor. bu kadar dar olduğunu sanmıyordum direksiyona oturunca anladım. hala genişletme çabaları yoktu rahat olun

coskun cetinkaya
5 yıl önce - Cmt 01 Tem 2017, 13:20







Genisleme boyle oldu



ANA SAYFA -> ULAŞIM