Ana Sayfa 915 bin Türkiye Fotoğrafı
Gaziantep - Raylı Sistem - Haberler Sohbet
123 ... 158159160   sonraki »
Ana Sayfa -> HABERLER ve SOHBET
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ayhan
7 yıl önce - Prş 18 Oca 2007, 10:11
Gaziantep - Raylı Sistem - Haberler Sohbet


Raylı sisteme geçiş için ilk kazma 2008'de vurulacak

Gaziantep Ulaşım Master Planı hazırlayıcılarından Ergün Öncü, hazırlamakta oldukları projenin avam plan çalışmalarının tamamlandığını bildirdi. Ulaştırma Bakanlığı'na sunulup alınacak Bakanlık olurundan sonra projenin hayata geçirilmesi için kaynak ve kredi arayışlarına başlanacağını belirten Ergün Öncü, çalışmalar aynı hızla devam ederse, raylı sisteme geçiş için 2008 ylında ilk kazmanın vurulacağını tahmin ettiğini ifade etti.

Saatte 50-60 bin yolcu taşınacak

Şehiriçi trafik yoğunluğu ilgili toplanan verilerin bilgisayar ortamında değerlendirildiğini ifade eden Ergün Öncü, ileriye dönük saatte 50-60 bin yolcu taşıması amaçlanan raylı sisteme geçiş için belirlenen güzergahlar hakkında bilgi verdi. Tamamlanarak hizmete sokulan alt ve üst geçitlerle birlikte yeni kavşakların Gaziantep'in şehiriçi trafiğini önemli ölçüde rahatlattığını vurgulayan Ergün Öncü, 4 şeritli yeni yol ve 2 raylı sistemle şehrin 2025 yılı nüfusuna cevap verebilecek proje ile ilgili çalışmaların hızla sürdürüldüğünü belirtti.

Gaziantep sürekli göç almaktadır

2005 yılında Gaziantep merkez nüfusunun 3.5 milyonu bulacağının hesaplandığını bu artışın büyük miktarının Bölgenin cazibe merkezi halini alması sebebiyle göçlerin oluşturacağının tahmin edildiğini kaydeden Öncü, "Raylı sistemde tercihimlerimiz arasında, Karataş -Küsget, Merkez-Başpınar güzergahları bulunmaktadır. Toplam şehir nüfusunun yüzde 60'nın buralarda yoğunlaşacağını tahmin etmekteyiz. Şehir merkezinde küçük taşıma araçlarını kaldırıp, orta ve büyük lastik tekerlekli araçlar kullanılacaktır. Sanayi bölgelerine raylı sistemle yapılması düşünülen taşımacılığın alt yapısı tamamlanmak üzeredir." dedi.

YOĞUNLUK DÜŞÜNÜLEREK PLANLANDI

"Kenç içerisinde yakın çevrelerin yaşayacağı trafik yoğunluğu 25 yıl sonrası düşünülerek planlanmıştır. Proje hazırlanırken tahmini nüfus, tahmini araç, tahmini öğrenci ve servis araçlarının yoğunluğu dikkate alınmıştır" diyen Öncü, 168 mahallede nüfus, iş ve öğrenci yoğunluğunun belirlendiğini bu tesbitlere paralel olarak 311 km. yeni yola ihtiyaç bulunduğunu bildirdi.

Gaziantep27


bülent dizdar

7 yıl önce - Prş 18 Oca 2007, 10:35

Alıntı:
Gaziantep Ulaşım Master Planı hazırlayıcılarından Ergün Öncü, hazırlamakta oldukları projenin avam plan çalışmalarının tamamlandığını bildirdi.


dilerim ciddi bir etüt yapılmış ve fizibilite raporları hazırlanmıştır. sadece avam proje ile işe başlanmasının ne gibi sakıncaları olduğunu adana metrosunda bizzat yaşamaktayım.


Ayhan
7 yıl önce - Prş 08 Şub 2007, 10:44

Gaziantep'i teneke yığınlarıyla toplu taşımacılık yapan kentler arasından çıkarma hedefinde olan Büyükşehir Belediyesi, Hafif Raylı Sistem projesi için 80 bimlyon avro kredi buldu. 3 aşamada gerçekleşecek olan projede ilk olarak Karataş ile Demokrasi Meydanı, ikinci aşamasında Demokrasi Meydanı-Küçük Sanayi Sitesi, sistemin üçüncü aşamasında ise Mezarlık Kavşağı-Otogar-Beylerbeyi güzergahlarında toplu taşıma hizmeti verilecek.

Kredi bulundu

Büyükşehir Belediye Başkanı Asım Güzelbey, Hafif Raylı Sistem Projesi için 80 milyon avro dış kredi bulduklarını bildirdi. Güzelbey, onay için Devlet Planlama Teşkilatı'na sundukları Gaziantep Hafif Raylı Sistem Projesi için dış kredi arayışından olumlu sonuç aldıklarını belirtti. Proje için İspanya'dan dış kredi temin ettiklerini kaydeden Güzelbey, ''Oldukça cazip bir kredi ve faizi neredeyse sıfır. Miktarı 80 milyon avro ve vadesi de 11 yılı geri ödemesiz 34 yıl'' dedi. Güzelbey, İspanya hükümetinin bu krediyi, yatırımın İspanyol firmalar tarafından gerçekleştirilmesi koşuluna bağladığına dikkati çekerek, ''Krediyi İspanya hükümetinin kentsel altyapı yatırımları için ayırdığı hibe fondan alabileceğiz'' diye konuştu.

Hazırlıklar sürüyor

Gaziantep Hafif Raylı Sistem Projesi'nin Devlet Planlama Teşkilatının (DPT) onayından geçtikten sonra Yüksek Planlama Kuruluna (YPK) gideceğini ve yatırım programına teklif edileceğini bildiren Güzelbey, "Proje kapsamındaki yatırımlara başlamak için hazırlıklarımız sürüyor. Bir yandan gerekli prosedürleri yerine getirirken diğer yandan kredi arayışımızı sürdürüyoruz. İspanya hükümetinin kullandıracağı kredi bir seçenek olarak önümüzde hazır bekliyor. Biz bu projeye büyük önem veriyor, Gaziantep'i teneke yığınlarıyla toplu taşımacılık yapılan kentler arasından çıkarmak istiyoruz. Modern ve marka kent olan Gaziantep'te toplu taşımacılık da modern sistemlerle yapılmalı. Biz bu modeli Gaziantep Ulaşım Ana Planını dikkate alarak hafif raylı sistem olarak belirledik" dedi.

3 aşamalı bir proje

Güzelbey, Gaziantep Hafif Raylı Sistem Projesi'ni 3 aşamada gerçekleştirmeyi planladıklarını belirterek, sistemle ilk olarak Karataş ile Demokrasi Meydanı arasında toplu taşımacılık yapılacağını ifade etti. Sistemin ikinci aşamasında Demokrasi Meydanı-Küçük Sanayi Sitesi, sistemin üçüncü aşamasında Mezarlık Kavşağı-Otogar-Beylerbeyi güzergahlarında toplu taşıma hizmeti verileceğini vurgulayan Güzelbey, proje sayesinde kent içi ulaşım sorununun uzun vadeli çözümlenmiş olacağını kaydetti.

Gaziantep 27 Gazetesi


M.Erdoğan
7 yıl önce - Prş 08 Şub 2007, 11:29

Bülent Bey demiş ki;
Alıntı:
dilerim ciddi bir etüt yapılmış ve fizibilite raporları hazırlanmıştır. sadece avam proje ile işe başlanmasının ne gibi sakıncaları olduğunu adana metrosunda bizzat yaşamaktayım.


Malesef haklı çıkabilir çünkü eğer haberi veren yerden kaynaklanan bir dizgi hatası yoksa aşağıdaki alıntı cidden düşündürücü  

Alıntı:
Gaziantep sürekli göç almaktadır
doğru  

Alıntı:
2005 yılında Gaziantep merkez nüfusunun 3.5 milyonu bulacağının hesaplandığını bu artışın büyük miktarının Bölgenin cazibe merkezi halini alması sebebiyle


Hem 2005 yılında hemde merkez nüfusu 3,5 milyon olmasından bahsedilmiş.Yani İzmir'den bile büyük durumda şu an GaziAntep.İl genel nüfusu yada il içindeki şehirleşmiş nüfus değil doğrudan merkez nüfusundan bahsedilmiş. Garip...   yöneticiler cidden böyle rakamlara ulaştılarsa Gaziantep'inde ilerde yanlış hesaplar yüzünden çok başı ağrıyacak bu konuda.

Bu konu küçük ama önemli bir ayrıntı bu tip yatırımlarda.Çünkü malesef Bülent Bey'in dediği gib Adana'da ciddi bir sorun var raylı ulaşımda. Bursa ilk 17km'lik kısmı zor bitirdi ve sonrasında epey bekledi.Daha yeni yeni toparlanabiliyor. İzmir ve Ankara'da da ciddi sorunlar çıktı ve ilk yapıldığında biten etaplara yenileri eklenip hizmete açılamadı yıllardır.En şanslı istanbul oldu ama orda bile en başta tarihi eserler yüzünden büyük aksaklıklar yaşandı. Diğer şehirlerdeki raylı sistemler zaten tramvay sistemleri olduğundan pek sorun çıkmadı ama anlaşılan Gaziantep hafif raylı sistem derken hafif metro yapacak gibi geldi.  

Dilerim Türkiye'de bir ilk olarak GaziAntep bu işi sorunsuz başlar ve bitirir.  


Ayhan
7 yıl önce - Prş 08 Şub 2007, 11:34

Alıntı:
Hem 2005 yılında hemde merkez nüfusu 3,5 milyon olmasından bahsedilmiş.


2025 olacak. Yanlışlıkla yazmışlar.
Gaziantep'in şu an tahmini merkez nüfusu 1,2 milyon toplam nüfusu ise 1,7 milyon.


Mert_Bey
7 yıl önce - Cum 23 Mar 2007, 06:43
Başkan Güzelbey Hafif Raylı Sistemin Müjdesini Verdi


Başkan Güzelbey Hafif Raylı Sistemin Müjdesini Verdi

Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Asım Güzelbey, Gaziantep Hafif Raylı Sistem Projesi için 80 milyon avro dış kredi bulduklarını, hazine garantisi için Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'dan vizeyi aldıklarını söyledi.
     
     Başkan Güzelbey, yaptığı açıklamada, teşvik görüşmesi için gittikleri Ankara'da Başbakan Erdoğan'a Hafif Raylı Sistem için İspanya'da bulduğu krediyi ve projenin özelliklerini anlatma fırsatı bulduğunu, Başbakan Erdoğan'ın da Hazine garantisi ve diğer çalışmalar için Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen'i görevlendirdiğini belirtti.
     
     Başbakan ile yapılan görüşmede ana maddenin teşvik konusu olduğuna işaret eden Başkan Güzelbey, ''İşsizlik sorunu, göç yükünün belediyeye maliyetini ve 1,5 katrilyon borç içinde olduğumuzu anlattım. Ayrıca, Hafif Raylı Sistem projesini sunarak kendisinden yardım istedim'' dedi. Kendi çabaları ve yaptığı araştırmalarla Hafif Raylı Sistem Projesi için bulduğu 11 yılı geri ödemesiz, 34 yıl vadeli İspanyol kredisinde Hazine onayı konusunda tıkandıklarını anlattığını ifade etti.
     
''İspanya'nın yalnızca OECD ülkeleri için bu krediyi ayırdığını ve bunu kullandırdıktan sonra başka bir ülkenin kullanma şansı olmadığını aktardım. Bu krediyi kaybetmeyle karşı karşıya olduğumuzu, Nisan ayı sonuna kadar 80 milyon avroluk kredi için Hazine garanti vermediği takdirde, projenin rafa kalkacağını hatırlattım. Gaziantep Hafif Raylı Sistem Projesinin bu ay içinde YPK’ dan mutlaka geçerek programa alınması gerektiğini izah ettim. Başbakan da konu ile ilgilenmesi için Devlet Bakanımız Kürşad Tüzmen'i görevlendirdi.''      
     
     Güzelbey, 80 milyon avro olan kredide, belediyenin yüzde 10–20 gibi bir öz kaynakla katılması gerektiğini, ancak yapılan görüşmelerde bunun da İspanyol firması tarafından karşılanacağı sözünü aldıklarını belirterek, ''Yani yaklaşık 110 milyon avroluk bir dış krediyi hayata geçireceğiz. Eğer son dakikada bir aksilik olmazsa tıkanıklık tamamen giderilmiş olacak. Nisan ayı sonuna kadar projemiz programa alınacak ve 2008 yılında temele ilk kazmayı vurmuş olacağız. Projenin önünde bir sıkıntının kalmadığını düşünüyorum'' diye konuştu.
     
     ''Hafif Raylı Sistem Projemiz için büyük özveride bulunan ve işlemlerin hızlanmasını sağlayan Devlet Bakanımız Kürşad Tüzmen ve Başbakanımız Recep Tayyip Erdoğan'a minnet borçluyuz. Biz bu projeye büyük önem veriyoruz. Görev sürem içinde mutlaka bu büyük projeyi Gaziantep'e kazandırmak istiyorum. Ekonomisi, sanayisi, sosyal hayatı ile marka kent olan Gaziantep'te toplu taşımacılık da modern sistemlerle yapılmalı. Biz bu modeli Gaziantep Ulaşım Ana Planını dikkate alarak hafif raylı sistem olarak belirledik.''
     
     Güzelbey, “Gaziantep Hafif Raylı Sistem Projesini 3 aşamada gerçekleştirmeyi planladık, sistemle ilk olarak Karataş ile Demokrasi Meydanı arasında toplu taşımacılık yapılacağını” ifade etti. Sistemin ikinci aşamasında Demokrasi Meydanı-Küçük Sanayi Sitesi, üçüncü aşamasında ise Mezarlık Kavşağı-Otogar-Beylerbeyi güzergâhlarında toplu taşıma hizmeti verileceğini kaydeden Güzelbey, proje sayesinde kent içi ulaşım sorununun uzun vadeli çözümlenmiş olacağını bildirdi.

GAZIANTEP BUYUKSEHIR BELEDIYESI-KAYNAK


Ayhan
7 yıl önce - Cum 23 Mar 2007, 10:45

Hayırlı olsun.

Birinci etap sanırım yer altından geçecek. Yer üstünde müsait yer yok bildiğim kadarıyla...


Mert_Bey
7 yıl önce - Cum 23 Mar 2007, 15:55

Bende nasil bir plan cizdikleri konusunda meraktayim.Cunku Karatas'tan buraya gelene kadar,rayli sistem icin pek bi' yer yok...
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Asım Güzelbey, Gaziantep'te raylı sistem yapılmasına Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'dan destek aldıklarını belirterek, ''2008'de temelini atacığımızı düşünüyorum'' dedi.  

     AK Parti Gaziantep İl Başkanlığı basın toplantısına katılan Güzelbey, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ile 20 Mart'ta, Gaziantep milletvekilleri ve sanayicileriyle birlikte yaptıkları görüşmede teşvik sıkıntısının yanı sıra Büyükşehir Belediyesi'nin projeleri hakkında bilgi verdiğini söyledi.

    Gaziantep'te raylı sistem çalışmalarına başladıklarını ifade eden Güzelbey, kente 3 etapta raylı sistem yapılması gerektiğini, birinci etabın Karataş-Üniversite Bulvarı-Alleben Köprüsü, ikinci etabın Alleben Köprüsü-Küçük Sanayi-GATEM-KÜSGET ve üçüncü etabın ise mezarlık kavşağından yapılacak transfer ile Beylerbeyi-Organize Sanayi Bölgesi olduğunu anlattı.

    Üçüncü etabın raylı hattının hazır durumda olduğunu, yapımının kolay olacağını belirten Güzelbey, birinci etabın yapımının zor olduğunu kaydetti.

    Güzelbey, şunları söyledi:

    ''Birinci etap 14 kilometrelik bir hattır. Bu hattın raylı sistemin ulaşım master planı çerçevesinde fizibilitesi yapıldı. 140 milyon dolarlık bir fizibilite ortaya çıktı. Bizim 1 yıldır yaptığımız çalışmalar sonucunda da, İspanya hükümetinin altyapı ile ilgili OECD ülkelerine sunduğu bir kredi var. Bu kredi son derece uygun şartlarda, hibe verilebilir durumda. Çünkü, 11 yılı ödemesiz, 34 yıl vadeli bir kredi. 11 yıl sonra da faizsiz bir kredi durumunda. Bu kredinin alınması için projemizin, yatırım programına konulması gerekiyor.''

    Raylı sisteme ilişkin master plan, fizibilite, Ulaştırma Bakanlığı ve Devlet Planlama Teşkilatı onayının tamamlandığını anlatan Güzelbey, Yüksek Planlama Kurulu'na gireceğini ifade etti.

         -''GÖSTERİŞ PROJESİ DEĞİL''-

         Asım Güzelbey, şöyle devam etti:

    ''Yatırım programına eğer bu projemiz alınırsa ki, bunun Nisan sonuna kadar alınması öngörülüyor, 2008 yılının başında raylı sistemin temelini atmış olacağız. Biz raylı sistemi asla Gaziantep'e bir gösteriş projesi olarak düşünmüyoruz. Raylı sistem Gaziantep için elzemdir.''

    Şehrin sanayisinin yoğunlaştığı güney tarafına, yerleşim alanından her gün 65 bin kişinin taşındığına işaret eden Güzelbey, bunun zaman kaybı, çevre kirliliği ve ekonomik kayıp yarattığını söyledi.

    Güzelbey, ''Gaziantep için raylı sistem zorunlu. Bu konuda en son olarak da sayın Başbakanımızdan destek alındı. Nisan ayında bu yatırım programına alınacaktır. Daha sonra kredi çalışmalarını tamamlayıp, 2008'de temelini atacağımızı düşünüyorum'' dedi.

OLAY MEDYA


Aras Berkin

7 yıl önce - Cum 23 Mar 2007, 22:27

bu raylı sistemin bir de haritası var mı? Gaziantep halkına hayırlı olmasını diliyorum  

NıGDe
7 yıl önce - Cum 23 Mar 2007, 22:34
yahu


yahu gaziantep 1.7 olmaz sanmam nüfusunun bu kadar olduğunu yahu adana okadar zaten hern e ise hayırlı olsun gaziantepe inş sorunsuz biter inşşşş. saygılarr


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> HABERLER ve SOHBET