Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Mehmet Kasım
15 yıl önce - Çrş 17 Oca 2007, 13:44
[İST-C9.46] - Beşiktaş-Taksim Arasında Metro Projesi Niye Yok?



İBB ulaşım sorununa çözüm olması amacıyla metro yatırımlarına son yıllarda hız verdi.Ve 2023 yılını hedef alan bir stratejik yol haritası çıkardı.

Buna göre nihai metro hedefi 500 km.

Yanlış duymadınız 500 km.Tabi finansman için bakanlığı devreye sokmak istiyorlar.Bu ayrı.

Ancak 2 büyük merkez arasında metro planlaması yok.

BEŞİKTAŞ-TAKSİM arasında metro projesi yok....

Bence önemli bir planlama hatası.

Ya sizce ???


Emre Konuralp
15 yıl önce - Çrş 17 Oca 2007, 13:50

belki finüküler tarzı bir şey düşünülebilir, yada Taksimden Beşiktaşa oradanda karşıya geçicek bir proje düşünülebilir,Üsküdar Kadıköy Marmaraya bağlanır ve bence trafikte inanılmaz bir rahatlama sağlar,ama düşünülmemesi İstanbul için çok acı

Mehmet Kasım
15 yıl önce - Çrş 17 Oca 2007, 13:53
2 aktarma


2 aktarma şeklinde düşünülüyor.Beşiktaş'tan Kabataş'a zorunlu aktarma

Kabataştan  Füniküler ile Taksime ...

Beşiktaş'tan direk Taksime aktarmasız metro planlaması olmalı ....


Mehmet BERBER

15 yıl önce - Çrş 17 Oca 2007, 13:56

Eğer Kabataş ile Beşiktaş arasında gerçek ve işlevsel bir raylı sistem kurulabilirse zaten Beşiktaş-Taksim'e bağlanmış olacaktır.(Beşiktaş-Alibeyköy projesinin Kabataş'a uzatılması şeklinde olabilir.)

Böyle bir durumda ayrıca direkt Beşiktaş-Taksim hattının şart olduğunu düşünmüyorum. Aktarma olayına çok fazla takılmamak gerek bence. Eninde sonunda aktarmalar olacaktır. Alışmamız lazım..


OsMaN UyGuN

15 yıl önce - Çrş 17 Oca 2007, 13:59

kot farkını metro ile çözemezler..
çok fazla kot farkı var..
İstanbul'un metro açısından en büyük dezavantajıda bu zaten
ne paris ne de londra yada amerikada ki her hangi bir yer...  bizim İstanbulumuz kadar tepeli olsa



Emre Konuralp
15 yıl önce - Çrş 17 Oca 2007, 14:07

San Francisco var İstanbul gibi,her taraf dağ tepe orda  da cable car'lar var.Yolun altından çelik halat gidiyor,yukarıdan raylarda giden araç ise özel bir kolla o çelik halata tutunuyor,tepelerin üstlerinde çelik halatın motoru var,araçta sadece mekanik fren var,orda kot farkını öyle çözmüşler üstelik eski de bir sistem,ama dediğim gibi finüküler tarzı birşey olabilir.
Bir de Beşiktaş'tan Kabataş'a nasıl gidilecek,otobüsle mi, ne olacağı belli olmayan tramvayla mı, metrobüslemi.
Kot farkını yenmek için Taksimde yapılacak istasyon çok derine yapılır o zaman sorun olmaz kot farkı,nasıl olacağını merak ediyorsanız İzmir metrosu Üçyol istasyonuna bakabilirsiniz.


Mehmet Kasım
15 yıl önce - Çrş 17 Oca 2007, 14:12
Kot Farkı Sorun Değil


Alibeyköye gidecek metro Şişliden Beşiktaşa inecek.Beşiktaş-Şişli arasında kot farkı olmuyorsa Beşiktaş-Taksim arasında hiç  olmaz.

Kot mot değil.Bence planlama hatası.

Uzun mesafelerde aktarma olabilir tabi.

Ama Beşiktaş-Taksim arası kuş uçuşu 2 km : )

Bu kadar kısa mesafeye aktarma olmamalı


osmancık
15 yıl önce - Çrş 17 Oca 2007, 14:18

unutmuşlardır belki. işin esprisi tabi bu.
yani düşünmediklerini nereden biliyoruz.
elbette hesaplara uymadığı içindir.

ayrıca yakın mesafede kot farkı problem doğurur, uzak mesafede değil.
yani şişli-beşiktaş oluyorsa falan bu da mümkün demekki deniyor, hangi hesapla?


Mehmet Kasım
15 yıl önce - Çrş 17 Oca 2007, 14:24

Şişli ile Taksim hemen hemen aynı kota sahip.Ray hattından biliyoruz bunu.Beşiktaştan Taksime yapılacak bir metro hattı mevcut Taksim İstasyonunun altında da olabilir pekala ...

Derinlik sorun olmaz.Marmaray Sirkeci İstasyonunun derinliği 40-50 m ' yi geçecek mesela.


Rifat Behar
15 yıl önce - Çrş 17 Oca 2007, 14:25

İleride Taksim-Beşiktaş-Üsküdar metro projesi olunca Taksim Beşiktaş bağlanmış olur. Bu benim hayalim.

Şu anda gündemde olan projelerle Taksim'i aktarmayla da olsa Beşiktaş'a bağlıyorlar. Bence mevcut yapılanlar tamamen planlama hatası ama yapacak bir şey yok. Odakule'ye gidince umarım mantıklı açıklamalar duyarız.

Şu kot farkı meselesini bence artık unutalım. Böyle bir problem yok. 1950'li yıllara ait metro projelerinde (elimde orijinalleri var), Taksim deniz kıyısındaki merkezlerle metro ile birleştirilmiş. Yani kot farkı metroy denize indirmek için problem değil. İstasyonu derine yaparak veya mesafeyi uzatarak metro yapılabiliyor.



sayfa 1
123 ... 131415   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM