Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İzmir Çevre Yolu Haberleri ve Tartışmalar
123 ... 9899100   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege
cevap yaz
sayfa 1
Altay
15 yıl önce - Cmt 11 Eyl 2004, 16:10
İzmir Çevre Yolu Haberleri ve Tartışmalar



Arkadaşlar daha yeni İstanbuldan Çeşmeye gittim.Ancak İzmir şehrinden çıkmak tam 1.5 saatimizi aldı.Zaten çevreyoluna çıkmak için döndük durduk.Şu anda çevreyolu ne durumda bana bilgi verebilirdeniz mutlu olurum.Fotograf ta olursa çok sevinirim.


Kamuran sürer
15 yıl önce - Çrş 10 Ksm 2004, 15:56

Evet arkadslar bende son durum hakkinda bilgi rica ediyorum.( münkünse güncel resim)
Imkani ve güncel bilgisi olanlar, bir zahmet bizleri biraz olsun aydinlatin.
Simdiden tesekkürler...!



VolkanAtalay
14 yıl önce - Çrş 16 Ksm 2005, 18:51
yazık çok yazık


istanbula 3. çevre yolu yapılacak biz hala 1. öçevreyolundayız bursa ankara çevre yoları bitti ama izmir ahala bitmedi...izmir hala ihmal ediliyor...çok geri kaldık çok...

Ali Murat Sevi
13 yıl önce - Cum 02 Hzr 2006, 18:05
İnşaatın Mevcut Durumu?


Merhaba Arkadaşlar,

Karşıyaka'da oturup, DEÜ Kaynaklar Yerleşkesi'nde çalıştığım için çevre yolu inşaatı birçok kişi gibi benim için de çok önemli. Geçen sonbahardan bu yana doktora araştırmaları için yurtdışında bulunduğumdan inşaatın mevcut durumunu merak ediyorum. 2006 başı itibariyle çevreyolu inşaatının hız kazandığı ve hatta Karşıyaka - Bornova arası kısmın 2007 başı gibi bitirilebileceği yönünde bir haber aldım. Doğru mudur? Bornova viyadüğü ne durumda? İnşaat Ankara Caddesinin öbür tarafına geçti mi? Bilgi (ve hatta mümkünse fotograf) gönderirseniz çok sevinirim. Şimdiden teşekkürler.

Sevgi ve saygılar...


Ayhan
13 yıl önce - Cum 02 Hzr 2006, 18:09

Evet Ankara Caddesi'nin öteki tarafına geçti hatta bildiğim kadarıyla Otogar ile Hastane kavşağı arası bitti. Şu anda Hastane ile Osmangazi arası viyadük çalışmaları yapılıyor. Hummalı bir çalışma var tam olarak ne zaman biter bilemiyorum.



HAKAN©

13 yıl önce - Cum 02 Hzr 2006, 18:20

Alıntı:
Evet Ankara Caddesi'nin öteki tarafına geçti hatta bildiğim kadarıyla Otogar ile Hastane kavşağı arası bitti. Şu anda Hastane ile Osmangazi arası viyadük çalışmaları yapılıyor. Hummalı bir çalışma var tam olarak ne zaman biter bilemiyorum.

Yok henüz bitmedi. Daha üste yapılacak asfalt kaplaması yok. Ayaklar Ankara caddesini geçti, Sakarya caddesi ile Ankara caddesi arasında kalan bölümdeki ayaklar da tamamlandı. Şimdi Sakarya caddesinin Taşkent-Osmangazi tarafındaki ayaklarını yapıyorlar. Buradaki ayakların birleşeceği Osmangazi rampası ve devamındaki Tüneller, asfalt kaplamaları dahil tamamlanmış durumda. Sadece tünelin birinde aydınlatma ve havalandırma işleri henüz tamamlanmadı.
Tünelin diğer ucundaki durumu tam olarak bilmiyorum ama Örnekköy tarafındaki yollar tamam.
Bir ara mevcut halinin fotoğraflarını da çekip buraya yüklerim.


Kamil Büke
13 yıl önce - Cum 02 Hzr 2006, 18:40

Alıntı:
Taşkent-Osmangazi tarafındaki ayaklarını yapıyorlar. Buradaki ayakların birleşeceği Osmangazi rampası ve devamındaki Tüneller, asfalt kaplamaları dahil tamamlanmış durumda. Sadece tünelin birinde aydınlatma ve havalandırma işleri henüz tamamlanmadı.


İzmir Çevreyolu ile ilgili bir harita bu bölüme konulamaz mı? Yazılarda geçen isimleri ve yerleri daha kolay anlayabiliriz.
Bursa , Manisa tarafından gelip Çeşme , Selçuk , Bodrum- Marmaris yönüne gidişlerde bir sorun yok. Ancak mevcut Karşıyaka - Çiğli yolundan İzmir çıkışı çok yoğun oluyor. Özellikle dönüşler anayolu tıkıyor. Yapılan çevreyolu bu kısımda önemli rahatlama getirecek sanırım. İzmirli Arkadaşlardan gelişmeler ile ilgili daha fazla fotoğraf ve haber bekliyoruz.

Ayrıca , İzmir - Bergama - Ayvalık - Edremit yolunda son durum nedir? Duble olmayan nereleri kaldı? En son geçen  sene temmuz ayında o yoldan geçtim. Yoğun çalışmalar vardı. Çok dikkatli hareket etmeme rağmen arabamın camını bir mıcır tanesi çatlattı.  


Saygılarımla


H.İ.Murat ÇELİK
13 yıl önce - Cum 02 Hzr 2006, 19:00

Çiğli tarafında da çalışmalar devam ediyor. Kipa'nın önünde çalışmalar var. Anadolu Cad. üzerindeki köprü zaten tamamlanmıştı.

Benim merak ettiğim konu ise Otoyol'un Anadolu Cad.'sini geçtiği noktada yer alan yarım kalmış inşaatlar. Hazır beton olarak yapılmış 4-5 katlı bu apartmanlar, uzun zamandır inşaat halinde bekliyordu. Geçen gün bunları yıktıklarını gördüm. Otoyol güzergahında kaldıkları için mi yıkılıyorlar merak ediyorum?

Böyle bir yatırım niye çöpe atılır anlamıyorum. Otoyol güzergahını bile bile oraya apartmanlar mı yapmışlar yani?


HAKAN©

13 yıl önce - Cum 02 Hzr 2006, 19:41

ÖDENEKSİZLİK YÜZÜNDEN BİTİRİLEMEYEN YOL, HEM BÜYÜK ÇİLE HEM DE BÜYÜK MADDİ KAYIP YARATIYOR
Günde 311 bin YTL havaya uçuyor

Şehir trafiğini rahatlatmak amacıyla 1988 yılında yapımına başlanan 50 kilometrelik İzmir Çevre Yolu, 18 yılda, 9 Başbakan ve 12 Bayındırlık Bakanı değişmesine rağmen hala bitirilemedi.

Yolun kuzey bölümünün tamamlanmaması yüzünden, Karşıyaka yönü ile İzmir arasındaki trafik tam bir çileye dönüştü. 15-20 dakikalık yol, yoğunluk oluşunca ancak 1 saatte katedilebiliyor


(Fotoğraf, Bayraklı'daki üst geçitten çekilmiş ve
Karşıyaka yönüne gidiş görülüyor.)


Altınyol'da trafik çilesi
Altınyol'un sabah ve akşam saatlerindeki günlük olağan görünümü. Akışı sağlamak için sabahları İzmir, akamları Karşıyaka yönünde dördüncü şerit uygulaması yapılıyor. Tehlikesine rağmen evlerine ya da işlerine biraz da çabuk gitmek isteyenler dördüncü şeridi kullanıyor. Ve bu çile yıllardır sürüyor, bitmek bilmiyor.

Resmi rakamlara göre Altınyol'dan günde ortalama 114 bin araç geçiyor. Çevre Yolu'nun son 15 kilometresi bitirilse, 114 bin aracın 37 bini yeni yolu kullanacak. Böylece hem Altınyol'daki trafik çilesi sona erecek hem de Bornova'dan Çiğli'ye 15 dakikada ulaşacak araçlar, günde 311 bin, yılda 126 milyon YTL'lik yakıt ve işletme gideri tasarrufu yapacak.
2001 yılında bitirilmesi planlanan yolun yapımı ödenek eksikliği yüzünden şimdilik 5 yıl uzadı.
Sadece ödenek eksikliği yüzünden havaya uçan para, bugünün değerleriyle 630 milyon YTL'yi buldu. Oysa bitirilmesi için gereken toplam harcama 375 milyon YTL idi.
TC Hükümeti'nin başına 1988'den bu yana 9 Başbakan, Bayındırlık Bakanlığı'na da 12 bakan geldi. Bu dönemde günde 7.6 metresi tamamlansa yol bitmiş olacaktı.
Karayolları ve yapımcı firma, bu sene hiç değilse Girne'ye kadar olan bölümü trafiğe açmak için çaba harcıyor. Ancak 82 milyon dolar artı KDV'lik ek ödenek temin edilemezse, bu da mümkün olamayacak.

Üvey evlat gibi
Kuzey Çevre Yolu konusunu araştırmama Bostanlı'daki bir nikah neden oldu. 21.00'deki kokteyl için, "erken yola çıkalım" deyip 20.15'te Alsancak'tan hareket ettik. Salona girdiğimizde saat 21.15'ti. Neyse ki 21.30'da kıyıldı da nikahı kaçırmadık.
O gece yaşadığım sıkıntı ve stres, bana Karşıyaka Belediye Başkanı Cevat Durak'ın bir konuşmasında "Bize üvey evlat muamelesi yapılıyor. Beri yakanın (İzmir'in) her şeyi var, bizim hiçbir şeyimiz yok" yakınmasını anımsattı.
Örneğin şu trafik konusu. O gece nikahtaki Karşıyakalı dostlar "Biz bu çileyi her sabah ve akşam yaşıyoruz. Cuma günleri de yoğunluk geceye kadar sarkıyor" dediler.
Altınyol ve uzantısı Karayolları ağına dahil olduğu için, istatistiklere göz atınca küçük dilimi yutacak gibi oldum. "İzmir-Çanakkale" adıyla anılan yol, yıllık ortalama günde 114 bin araçlık bir trafik yükünü çekiyor... Yani yoğunluk saatlerinde 13 km'lik mesafenin 1 saatte alınması çok doğal.

Üste para
İşin tuhaf yönü devlete vergi olarak karşılığını fazlasıyla verdiğimiz halde bu sıkışıklığı yaşamak için İzmir olarak, her yıl 126 milyon YTL'mizin de cebimizden çıkıp havaya uçması. Bunun, bir matematik mühendisi tarafından yapılan hesabı yukarıdaki tabloda var.
Yolun bitirilmesi için gereken para bu yılın ödenekleriyle birlikte 375 milyon YTL idi. Yani yol vaktinde tamamlansa, üç yılda yatırımı kadar gider tasarrufu sağlayacaktı.
Sözünü ettiğim paraya, onbinlerce insanın her gün yitirdikleri zamandan dolayı ekonominin uğradığı kayıplar dahil edilmiş değil. Ve de İzmir bu gadre, devlete (2005 rakamlarıyla) her yıl sağladığı net 10.5 milyar YTL'lik gelire karşılık, ancak 2.9 milyar YTL'lik yatırım alarak uğruyor.

(Fotoğrafta tünellerin Karşıyaka tarafından çıkışı görülüyor.)

İki tüneli var
Yapımı geciken Kuzey Çevre Yolu'nda 318 ve 1870 metrelik iki tünel de var. Yol bu tünellerden viyadüğe girerek devam ediyor.

Başbakan izliyor
Karayolları Bölge Müdürü Erol Altun Kuzey Çevre Yolu'nun bir an önce trafiğe açılması konusunu Başbakan Tayyip Erdoğan'ın bizzat takip ettiğini belirterek şu bilgileri veriyor:
"Sayın Başkanımızın bu ilgisinin yanı sıra bakanımız ve genel müdürümüz de sürekli bizimle diyalog halinde. Temmuz'da biteceği belirtilen 2006 ödeneğine ek olarak 82 milyon doları daha kullanacağız ve yolu 2006 sonlarında trafiğe açmış olacağız."
Keşke dediği gibi olsa... Ama benim edindiğim bilgiler ek ödeneğin henüz çıkmadığı yolunda.
Aslında hükümet yola 2006 için hiç de küçümsenmeyecek bir ödenek (112 milyon YTL) ayırdı. Fakat yapımcı firma Kutlutaş-Dillingam, 2006 ödeneğini bitirmek üzere olduğunu, ek ödenek gelmezse işleri durdurmak zorunda kalacağını dile getiriyor.



HER KONUDA DAVA ÜSTÜNE DAVA AÇANLAR NEREDE?
Sivil toplum uyuyor mu?
İzmir'in Çevre Yolu yapımında uğradığı haksızlık Avrupa'da, Amerika'da yaşansa, o ülkelerin vatandaşları devletlerini dava bombardımanına tutar, dünyanın tazminatını alırlardı. Bundan hiç kuşkum yok.
İzmirliler olarak biz ne yazık ki sus pus oturuyoruz.
Merak ediyorum, kentin gelişimini etkileyecek bazı konularda adlarının "engelci"ye çıkması tehlikesini göze alarak hukuk savaşı veren bazı sivil toplum kuruluşlarımız bu konuda ne yaptı?

Aranıyor
Bildiğim kadarıyla onlar da sus pus oturdular. Yöneticilerinin çoğu Karşıyaka'da, Bostanlı'da yaşadıkları, Altınyol çilesini her gün çektikleri halde harekete geçmediler.
Peki, koskoca Karşıyaka'da, o çileye isyan edecek, "Ben vergimi takır takır ödüyorum yüce devletim. Ama sen bana üste akaryakıt parası ve vergisi ödeterek çile çektiriyorsun!" diye hakkını mahkemelerde arayacak yürekli bir genç avukatta mı yok?
Yok herhalde!..
Ya kazalar?
Güzergah resmi rakamlara göre her yıl 8-10 kurban alıyor. Arada Dr. Banu Duygu (29) gibi kayıplarımız da oluyor. Banu'yu, acelesi olanların tercih ettiği dördüncü şeritten acele dönüş yapmak istediği için maalesef ecele uğurladık.
Çevre Yolu İzmir'in, "yılan hikayesi"ne taş çıkarttıracak ölçüde dramatik öykülü bir kamu yatırımı.

Ya deprem olursa
Sorun sadece trafikte zaman kaybı açısından değil 1 milyon nüfuslu Karşıyaka'nın ve 1.5 milyon nüfuslu beri yakanın can güvenliği açısından da hayati önem taşıyor.
Ekonomik kayıplar hesabının sağlamasını yapmak üzere aradığım DEÜ Mühendislik Fakültesi Ulaştırma Ana Bilim Dalı Başkanı Yrd. Doç. Dr. Serhan Tanyel, tasarruf hesabını mantıklı bulduğunu belirterek sorunun depremde can güvenliği boyutuna değindi ve şöyle dedi:
"Biz İzmir Çevre Yolu'nun bir an önce açılması gereğini yıllardır vurguluyoruz çünkü bu geçişe deprem anında alternatif yol olarak da çok ihtiyaç var.

Can kaybı büyür
Depremde iki büyük yerleşim birimi arasındaki tek yol hasar görürse, ne İzmir Karşıyaka'nın ne de Karşıyaka İzmir'in imdadına koşabilir. Bu da can kayıplarının büyümesine neden olur.
Ekonomik kayıp olarak, yaşanan stresin çalışma ortamına yansıması ve yorgunluktan kaynaklanan verim düşüklüğü de söz konusu.
Hava ve gürültü kirlilikleri olayın bir başka zararlı boyutu. O bakımdan İzmir Çevre Yolu'nun bir an önce tamamlanması ülke ekonomisi için de büyük önem taşıyor."
Sadece binalarımızı değil, yüreklerimizi de sarsan son Seferihisar depremi Sayın Tanyel'in ne denli haklı olduğunu ortaya koydu.
O halde, futbolculuğundan tanıdığım Bayındırlık Bakanı Sayın Faruk Özak'tan, gazetemle birlikte ben de yolu tamamlatıp "kahramanımız" olmasını diliyorum.


SAYILARLA İZMİR ÇEVRE YOLU
UZUNLUĞU : 50 km.
ŞERİT SAYISI.............: 3+3
BAŞLAMA NOKTASI..........: Balçova İkiztepe
BİTİŞ NOKTASI............: Çiğli
GÜNEY DALI...............: 19 Km. (İkiztepe-Işıkkent
KUZEY DALI...............: 31 Km. (Işıkkent-Çiğli)
TRAFİĞE AÇIK BÖLÜM.......: 30 Km. (19 Km Güney-11 Km Kuzey)
KAPSAMI..................: 23 kavşak, 6 viyadük, 318 ve 1870 metrelik iki tünel, 36 köprü, 16 altgeçit, 113 kutu menfez, 59 boru menfez
YAPILAN İŞLER............: 26 milyon M3 kazı ve dolgu, 684 bin M3 beton imalat, 1,4 milyon M^alt temel, 1.1 milyon ton asfalt betonu imalatı, köprü ve viyadükler için 3.056 adet öngermeli kiriş ve 221.000 metre muhtelif drenaj büzü.
TAMAMLANACAK İŞLER.......: Bornova Viyadüğü 2338 Metre, Çiğli Viyadüğü 1290 Metre, aydınlatma sistemi, 20 Km'lik kesimde, dolgu, yarma ve asfaltlama çalışmaları.
BUGÜNE KADAR HARCANAN....: 2.338 milyon YTL
2006 YILI ÖDENEĞİ........: 112 milyon YTL
BEKLENEN 2006 EK ÖDENEĞİ.: 85 milyon dolar
İŞİN TAMAMI İÇİN 2007 YILINDA BEKLENEN ÖDENEK..: 180 milyon dolar artı KDV
http://www.yeniasir.com.tr/ya2006/06/02/index.php ...lum=gunluk


HAKAN©

13 yıl önce - Pzr 04 Hzr 2006, 15:40

MÜSTEŞAR SABRİ ERBAKAN, İZMİR ÇEVRE YOLU İÇİN MÜJDE VERDİ
Bu yıl tamamlayacağız


Alıntı:
Yapımına 1988 yılında başlanan İzmir Çevre Yolu'nun Karşıyaka bölümünün açılmasıyla ilgili Ankara'dan olumlu haberler geldi. Bitirilmesi beklenen son 15 kilometrelik bölümü için istenilen 78 milyon dolarlık ek ödenekle ilgili imzalar henüz tamamlanmadı. Ancak, Başbakan Tayyip Erdoğan, Bayındırlık ve İskan Bakanı Faruk Özak ve Bakanlık Müsteşarı Sabri Erbakan'ın takibiyle projenin yıl sonuna kadar tamamlanması hedefleniyor.

Önem veriyoruz
Konuyla ilgili görüştüğümüz Bakanlık Müsteşarı Erbakan, kendisinin de İzmirli olduğunu hatırlatarak, her aşamasında her tür ayrıntıyı değerlendirdiklerini ve İzmir Çevre Yolu'nun, bakanlık olarak öncelik verdikleri projelerin başında geldiğini söyledi.
Temmuz ayına kadar ek ödeneğin çıkmasını beklediklerini kaydeden Erbakan, böylelikle Sanayi Kavşağı ile Girne arasındaki 11 kilometrelik yolun bitirilmesinin hiç de zor olmadığını belirtti.

Tasarruf sağlanır
Bugüne kadar 884 milyon dolarlık harcama yapılan ve yüzde 95'i bitirilen İzmir Çevre Yolu'nun Girne Kavşağı'na kadar olan bölümünün yıl sonuna kadar tamamlanması durumunda hem trafiğin çok rahatlayacağını hem de taşıt sahiplerinin tasarruf edeceğini ifade eden Erbakan, Yeni Asır'a yayınlarından dolayı teşekkür etti.
Karşıyaka'yı İzmir'e bağlayan Altınyol'da günde ortalama 114 bin aracın geçtiği, çevre yolunun son 15 kilometresinin bitmesi durumunda 37 bin aracın yeni yolu kullanacağını bildiren Erbakan, şunları söyledi:
"Böylece hem Altınyol'daki trafik çilesi büyük oranda bitecek hem de Bornova'dan Çiğli'ye araçlar 15 dakikada ulaşabilecek. Bu sayede yılda 82 milyon dolarlık daha az yakıt kullanılacak."

9 başbakan 12 bakan eskitti
1988 yılından bu yana devam eden İzmir Çevre Yolu'nun yapımı sürecinde dokuz başbakan, 12 bakan değişti. Bu durum, verilen sözlerin ne ölçüde tutulduğunu ortaya koyuyor. AKP hükümeti döneminde 2006 yılı bütçesine konulan 112 milyon dolarlık ödenek, yapımın hızla ilerlemesini sağladı. Ancak kalan 11 kilometrelik bölüm için 78 milyon dolarlık daha ek ödenek talep edildi. Temmuz ayına kadar bu paranın çıkması durumunda, yolun yıl sonuna kadar açılması bekleniyor.

Bornova Viyadüğü de bitiriliyor
Bayındırlık Bakanlığı'nın İzmir'e özel önem verdiğinin altını çizen Müsteşar Sabri Erbakan, Bornova Viyadüğü'nün ağustos ayı sonuna kadar bitirileceğini, 600 metrelik bölümü kalan İzmir-Manisa yolunu da bu ay sonuna kadar bitireceklerini söyledi. Ağustos ayına kadar 1.5 milyon YTL'lik ödeneğin gelmesiyle Torbalı-Bayındır yolunun bitirilmesinin hedeflendiğini de sözlerine ekleyen Erbakan, Türkiye'de bir "ilk"i yine İzmir'de gerçekleştiğini, Ege Üniversitesi önünden geçen yola ses perdesi yaptıklarını ve gürültü kirliliğinin önüne geçtiklerini ifade etti.
http://www.yeniasir.com.tr/ya2006/06/04/index.php ...lum=gunluk




sayfa 1
123 ... 9899100   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege