Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Mehmet Kasım
15 yıl önce - Sal 16 Oca 2007, 14:03
[İST-C6.25] - Metro Ulaştırma Bakanlığı'na Devredilsin mi?



http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Haberler/HaberDetay.h ...erId=23272

Öneri gerçekleşecek gibi .

Hem inşaatının hemde işletmeciliğinin Bakanlık tarafından yapılması ne gibi sonuçlar doğurur ?

Avantajları ve dezavantajları ???

Burada tartışalım...


Esat San
15 yıl önce - Sal 16 Oca 2007, 14:21

Bkz. mevcut banliyö hatlarının durumu

Mehmet BERBER

15 yıl önce - Sal 16 Oca 2007, 15:19

Metronun yapımını Ulaştırma Bakanlığı'na devretseler bile işletmesini yine de belediye yapmalıdır.

Zaten İstanbul'un belediye başkanlarının hemen hepsi ulaşımdaki çokbaşlılıktan şikayetçi değiller miydi? Şimdi de metronun işletmesini bakanlığa devretmek yersiz gibi geliyor bana.

Fakat yapım maliyetlerini belediye yerine merkezi hükümetin karşılamasını kolaylaştırmak adına metro yapım işlerini bakanlığa devredebilirler.


Hakan ATA

15 yıl önce - Sal 16 Oca 2007, 15:40

Metronun yapım işleri bakanlığa devredilsin,işletmesi belediyelere verilsin bence.

Mert Doğan
15 yıl önce - Sal 16 Oca 2007, 15:50

Devletin böyle büyük işleri yapması aslında bence daha uygundur. Gerçekten belediyelerin güçleri yetmiyor bu pahalı işlerde.Çünkü birsürü gelirlere devlet koyuyor. Büyükşehirlerin sınırları büyütüldü . Hizmet götürmesi gerken alanlarıda genişledi ama halen belediye gelirler yasası çıkartılmadı. Çıkan yasa ile büyükşehirlerin gelirleri kısmen arttı ama çok yetersiz. Haliyle büyükşehirler büyük projeler üretirken çok  zorlanıyor yada merkeze yeni bağlanan yerlere hizmeti veremiyor. O açıdan mademki durum böyle metro yatırımlarınıda devletyapsın ama işletmesini belediyeler yapsın derdim AMA DEMİYORUM.

Eğer devlet bu yatırımları yaparsa sadece İstanbul ve ankara bu işten karlı çıkar. Diğer tüm büyükşehirlerin metro yatırımları yapılmaz yada çok gecikir. Burda mikromilliyetçilik yapıyorum sanmayın ama değil metro yapmak Bursanın çevreyolu bile yıllardır yoktu. Halen bitmedi tam olarak. yalvara yalvara zor bitirtiyoruz. Normal bir demiryolu ağı bile yok yine Bursanın. Benzer durumda alması gereken yatırımları alamayan onlarca il var Türkiyede. Bu işi devlet üstlense ben sanmıyorumki Bursanın yada izmirin raylı sistemlerinide devlet yapmaya girişecek. kesinlikle geciktirip duracak. Sebeplerimiz ise açık. İnsanların yalvarıp durduğu çevreyollarını bile adeta yapmamak için uğraşan bir devlet bu konuda da farklı davranmaz ve durduk yere insanlar birkez daha devletine küskün olur.

Yani metroyu normalde devletin yapmasını destekliyorum ama bu durumda İstanbul ve Ankara dışında hiç bir şehre yeterli yatırım yapılmayacağını düşündüğüm yinede bu işe karışmasın diyorum. Karıştı isede öyle mekanizmalar kurulmalıki diğer illerede eşit muamale edilmelidir.



tolginho

15 yıl önce - Sal 16 Oca 2007, 15:53

Alıntı:
Metronun yapım işleri bakanlığa devredilsin,işletmesi belediyelere verilsin bence.


Aynı Marmaray gibi.

Tolga KAPROL


Mehmet Kasım
15 yıl önce - Sal 16 Oca 2007, 16:24
İşletme Belediyede kalsın


Bende metro  yapımı için Ulaştıma Bakanlığı , işletmesi içinde İBB yetkili olmalı diye düşünüyorum.

Çünkü metronun işletmeciliği bakanlığa verilirse Ankara'dan İstanbul metrosu işletmeciliği çok merkezi kaçar.Bu da yerinden yönetim anlayışına uymaz.

Diğer alternatif : Metro İnşaatının yapımı için " METRO ÖZEL BÜTÇESİ " oluşturulabilir kalabalık büyükşehirler için.

Sorun kaynak sıkıntısı olduğuna göre ayırırsınız yeterli kaynağı İBB yapar metrosunu.


Mehmet Kasım
15 yıl önce - Çrş 17 Oca 2007, 14:21
ÖZEL Bütçe


Evet evet bu metro ozel bütçesi fikrini çok tuttum.Merkezden hizmetler geç gelir.Yerel yönetime kaynak ayrılmalı.

Emre Konuralp
15 yıl önce - Çrş 17 Oca 2007, 14:37

bence de metrolar ya da daha kapsamlı bir şekilde raylı sistemler devlet eliyle yapılmalı,çünkü belediyelerin metronun gecikmesiyle ilgili olarak ileri sürdükleri ilk neden para oluyor.ama işletme konusunda benim gördüğüm kadarıyla ne İstanbul'da ne Ankara'da ne de İzmir'de bir problem olmadığı,hatta belediyelerin bu konuda başarılı oldukları görünüyor,tabi bu şimdiki sistem için.İstanbul'da hakikaten denildiği gibi 500km raylı sistem olursa belediye aynı başarıyı sürdürürmü bilinemez.

Mehmet Kasım
15 yıl önce - Prş 18 Oca 2007, 13:57
sorunumuz bu ...


Parasını ödeyen merkezi hükumet işletmeyi belediyelere bırakmada istekli olmayabilir.Bakmayın şimdi hem belediye hem iktidar aynı parti olduğu için böyle rahat konuşabiliyorlar.

Bu dönem böyle bir düzenleme yapılır.İnşaatı bakanlık yapar diyelim.Bir çok proje var bekleyen.Temel atarlar diyelim.

İktidar partisi değişince gelen hükumetin bakış açısı da değişiyor.Hele farklı bir partide olursa .Yandık..

O zaman neyapacağz ????



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM