Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1

İstanbul'a yeni plaka verilmeli mi?
hayır, yeni plaka verilmesin, bu kadar araba yeter 49.6%  49.6%  [57]
verilsin, daha çok araba olsun, başka çözüm bulunsun 47.8%  47.8%  [55]
bilmiyorum / kararsızım 2.6%  2.6%  [3]
Toplam Oy : 115

Burç

12 yıl önce - Pts 15 Oca 2007, 01:25
[İST-G1.88] - İstanbul'a Yeni Plaka Verilmeli mi?



Bir başlıkta hem Istanbul'a vize uygulaması, hem de yeni plaka verilmemesi gibi
iki farklı konu tartışılmaya çalışılıyordu. Bu başlığı sadece plaka kısıtlaması konusuna ayıralım.


Alper KARACOR
12 yıl önce - Pts 15 Oca 2007, 01:37

Aslında ikisini ayrı ayrı değilde belki beraber tutacak olurlarsa işe yarar. Vize olmaz ise Istanbul'da yasayan kişi Istanbul plakası alamaz gidip Kocaeli, Bursa gibi yakın yerlerden alıp yine o aracı İstanbul'da kullanacak. Vize olursa belki sureli kullanımdan dolayı bu baska sehirden plaka almak işe yaramayacak.
Diyelimki her ikisinide yaptılar hem yeni plaka vermeyecekler hemde yabancı plaka araclarla sehirde dolasılmayacak, busefer de en önemli sorun plaka ticareti olacak. Karaborsa plaka satılır artık heryerde...
belki yanlış düşünüyorum ama bunlar benim konu ile aklıma gelen ilk düşüncelerim oldu.
Bence trafik için daha farklı bir çözüm daha mantıklı olacaktır....


Kazandibi
12 yıl önce - Pts 15 Oca 2007, 01:59

Bu yeni "Zihni Sinir Procesi" Türkiye'yi yönetenlerin IQ seviyesi (ve onlara oy verenlerin daha da düşük IQ seviyeleri) hakkında epey bilgi veriyor.

İstanbul, İzmir ve Ankara'daki fabrika ve imalathanelerin kapatılması (bu kentlerin servis sektörü, yönetim, ticaret, finans ve turizm merkezi haline getirilmeleri) ve bu yolla da göçün önlenmesi daha gerçekçi bir çözüm olurdu.

Ancak elbette ki gerçekçi çözüm "daha zor" olduğundan (tıpkı deprem sorununa üretilen sözde çözümler gibi) kolay (ve uygulanması mümkün olmayan) bir çözüm bay "büyük beyin" tarafından dile getirildi.

İstanbul sokaklarında dolaşan 34'lü plakaların sayısı 2,000,000'dan 2,000,001'e ulaştığı zaman bunu nasıl farkedebileceğiz acaba?

İzmit, Yalova ve Tekirdağ gibi illerden plaka alınca ne olacak? İstanbul'un trafik sorunu çözülmüş mü olacak?

34 numaralı plakalar "karaborsaya" düşünce ne olacak?

"Uygulanması mümkün olmayan" ve "saçma" çözümler ile gereksiz yere gündem yaratıp kendisini rezil etmek yerine (RTE sürekli kendisini tükürdüğünü yalamak zorunda bırakacak şeyler söylese de, bu gafları onun aleyhinde kullanabilecek bir muhalefet yok çünkü Çölaşan'ın da belirttiği gibi hepsi satın alınmış) Türk sanayiini ülkenin diğer (az gelişmiş) kent ve bölgelerine de dağıtıp oradaki ekonomik gelişime katkıda bulunmak ve ülke genelinde  daha sağlıklı bir demografik dağılımı teşvik etmek daha doğru olmaz mıydı?

Türkiye'deki sanayi üretiminin önemli bir bölümü (%50'ye yakını) İstanbul bölgesinde.

İstanbul'un bombalanması veya depremde hasar görmesi, Türkiye'nin ekonomik ve endüstriyel olarak (ve dolayısıyla askeri olarak) diz çökmesi anlamına geliyor.

Unutmayalım ki Ankara'nın başkent olması herşeyden önce "stratejik" ve "askeri" bir karardı, zira Ankara'nın yabancı güçler tarafından işgal edilmesi İstanbul'a göre daha zor (Türkiye Cumhuriyeti'ni bir general (mareşal) tasarladı.)

Yunan Hava Kuvvetleri'ne ait Mirage 2000-5'ler tarafından fırlatılacak birkaç Scalp-EG/Storm Shadow cruise füzesi, İstanbul'un sanayi bölgelerindeki hedeflerini vurmayı başarırlarsa bunun bedeli bizim için çok ağır olur.

Türkiye, sanayi üretimini yurt geneline yayarak kendini herşeyden önce stratejik olarak daha güvenli ve daha az kırılgan hale getirmelidir.

Sanayinin yurt geneline yayılması aynı zamanda belli başlı kentlere olan göçleri de durdurur ve ülkenin hem demografik hem de ekonomik gelişiminin daha sağlıklı olabilmesini mümkün kılar.

Bir gemide tüm yolcular aynı noktaya hücum ederlerse gemi alabora olur.

Çözüm, yolcuların geminin belli bir noktasına hücum etmelerini engellemek olmalı.

Yolcuların, geminin belli bir noktasında giydikleri ayakkabı sayısını sınırlandırmak çözüm değil.



umit1
12 yıl önce - Pts 15 Oca 2007, 02:30

Alıntı:
Bu yeni "Zihni Sinir Procesi" Türkiye'yi yönetenlerin IQ seviyesi (ve onlara oy verenlerin daha da düşük IQ seviyeleri) hakkında epey bilgi veriyor.


Sayin Basbakan bir,birbucuk sene kadar evvel "vatandasa araba almayinmi diyelim,tabiki yeni yollarda acacagiz,3.Kopruyude yapacagiz" demiyormuydu?

Eee ne olmusturda 12-18 ay icinde 180 derecelik bir u donusu yapilmasi gerekmistir?

Cok basit bu 12 icerisinde  dunya petrol uretimi zirve yapmistir,bu konuya Istanbul-Ulasim bolumunde "3.Bogaz koprusu" basligi altinda deginmistim merak edenler o konuda ne yazdiklarima bakabilirler.

Tabii artik 2009 yilina epeyce yaklasilmistir,hukumette ,zannersem bizzat Fatih bey tarafindan,uyarilmistir artik iyice yaklasmis olan "enerji krizi" husunda.

Onlarda nihayet gercekleri gormusler,gibi gorunuyor,hukumet acisindan sorulmasi gereken soru su olmalidir.

Istanbulun trafigini zecri tedbirle mi azaltmak evladir?

Yoksa 2009 gorulmeye baslanacak olan "petrol kitliginin" Istanbul trafigi uzerindeki etkilerini bekleyip buna hazirlanmakmi evladir?

Bu hazirlik isi sessizce yapilmalidir,zecri tedbirlerle olmaz.

Bakiniz ABD de "Trucking index" dedigimiz karayollari yuk tasima endeksi son 12 ay icinde onemli olcude dusmus, buna karsi demiryollari endeksi yukselmistir,yani son 12 ay icinde karayollarindan demiryollarina onemli olcude yuk kayisi gerceklestrilmistir sessiz sedasiz,ve bu kayisin en onemli bolumude "coast to coast" dedigimiz uzun mesafe tasimaciliginda gerceklesmistir.

Turkiyenin mesela Antalya-Istanbul arasindaki yuk tasimasinda kamyondan baska bir alternatifi varmi?

Alıntı:
Bir gemide tüm yolcular aynı noktaya hücum ederlerse gemi alabora olur.



Dogru.Istanbul gibi,kendi kendini besleyemeyen Mega-Kentlerde yasabilmek petrol zirvesi sonrasi donemde cok zor olacaktir,dolayisi ile bu gibi kentler kendiliginde tabii buyukluklerine geri doneceklerdir.

Alıntı:
Ancak elbette ki gerçekçi çözüm "daha zor" olduğundan (tıpkı deprem sorununa üretilen sözde çözümler gibi) kolay (ve uygulanması mümkün olmayan) bir çözüm bay "büyük beyin" tarafından dile getirildi.


Fatih bey sayesinde "Petrol Zirvesi" olayinin nihayet farkina vardilar demek daha dogru olur herhalde.


mehmeterden198
12 yıl önce - Pts 15 Oca 2007, 11:02

Daha önce "İstanbul Trafiğini Çözüyorum!" başlığında belirttiğim gibi

Alıntı:
1 Hükümet tarım kesiminde çalışanların sayısını azaltma programı uyguluyor.(AB müzakereleri bunu gerektiriyor) Geçen sene tarımda çalışanların sayısı bir milyondan fazla azaldı. Yakın gelecekte on beş milyon insanın köyden kente göç edeceği tahmin ediliyor. Bunlardan ne kadarının İstanbul'a geleceğini varın siz hesaplayın

2 Ülke hızla kalkınıyor. Milli gelirimiz 2005'te kurunda yardımıyla beş bin doları buldu yakın gelecekte daha da artacak. Bunun sonucu olarak insanların refah düzeyi ve otomobil sayısı da artacak. Şu an Türkiye'de bin kişiye düşen otomobil sayısı seksen civarında. İstanbul'da bu oran biraz daha fazla. 2010'lu yıllarda bin kişiye en az iki yüz elli otomobil düşeceği tahmin ediliyor.

Sadece on yıl (belkide daha kısa bir süre) içinde İstanbul'daki özel otomobil sayısı benim tahminim şimdikinin üç dört misli olur. Mevcut yolların kapasitesinin aynı süre içinde yüzde yetmiş bile arttırmak çok büyük bir başarı olur


Önlem almaya bir yerden başlamak zorundayız. Plaka sayısının sınırlanmasına karşıyım. Bunun sonucunda bir plaka piyasası oluşur ve birileri burdan rant elde eder. Bu işten bir kazanç sağlanacaksa bunu belediye kazanmalıdır. Örneğin plaka vergisi toplanırsa önemli oranda vergi vermeyi göze alamayan insanlar araç almaz ve araç sayısı sabitlenir. Ayrıca toplanan bu vergilerle şehrin toplu taşıma sistemine yatırım yapılır.

Bunun yanısıra özel araç sahiplerinden her yıl düzenli olarak toplu taşımaya destek vergisi ve otopark yapımına destek vergileri ile yol bakımına katkı vergisi toplanmalıdır. Bu vergilerle katlı otoparklar yapılmalı ve şehre bir sürü yeni otobüs alınmalı yolların bakımı yapılmalıdır.



orhans
12 yıl önce - Pts 15 Oca 2007, 11:27

Yukarıdaki mesajlarda da yazdıkları gibi bizim milletimiz bir şekilde yolunu bulur ve neticede yollarda aynı miktarda araç gezmeye başlar. Arada vatandaş birkaç avantacıya daha rüşvet ödemek, biraz daha zahmet çekmek zorunda kalır.
Asıl çözüm İstanbul'u bu kadar tek cazibe merkezi olmaktan çıkarmakla olur.
Bunun için de önce yakın illerde üretimi cazip kılmak,
sonra da mümküse demiryoluyla bu malı İstanbul'a kolayca ve ucuza getirmenin alternatifini oluşturmak lazım.
Yoksa her geçen gün insanlar geleceğini aramaya İstanbul'a gelir.
Plakayı kısıtlamakla yalnızca bu insanları yaya bırakmış olursunuz.


Murat Caner
12 yıl önce - Pts 15 Oca 2007, 11:50

En güzeli şehir merkezi ve seçilecek bazı anayollarda gezenlerden günlük 50 ytl para alınması. İkâmet bildiriminde bulunanlar bu parayı ödemez. Her yıl ikâmet bildirimini yenilerler. Arabasının üstünde İstanbul belirkesi yer alır. Böylece şehir merkezine giriş yapabilirler. İkâmet yenilerken de yüklü miktarda arabalık kirası öderler. Gece evlerinin önünde araçlarını bırakabilirler. Şehir merkezine giriş  noktalarına açılır kapanır geçiş düzenekleri yapılır. OGS gibi uzaktan aracı tanır. Saat kaçta nerde olduğunuzu kaydeder. Aracın ikâmet bildirimini yenilemezseniz içeri almaz. Günlük 50 Ytl vermek durumunda kalırsınız...



yasar22
12 yıl önce - Pts 15 Oca 2007, 12:01

İstanbul'a plaka sınırlaması teklifini ilk duyduğumda güldüm doğrusu.İnsanlar diğer illerden plaka alabileceklerini yukarıda arkadaşlar anlatmışlar.

Acaba başbakan istanbul plakalı herkesin İstanbul'da yaşadığınımı sanıyor?Büyükşehirlere ait plakaları, çevre illerde yaşayanlarda aldıkları araçlara çeşitli sebeplerle takıyorlar.Trakya'da araçların bir kısmında 34 plaka görmek çok doğal.İş için İstanbul'a gelen insanlar 34 plakayla istanbul'da daha rahat hareket edebiliyorlar.Bu tür şehirlerde dikkat edin, plakaların 34 XXX yaşadıkları ilin plakası şeklinde olduğunu göreceksiniz.34 XXX 59, 34 XXX 22 gibi.Aynı şekilde İzmir çevresindeki illerde 35 plakaların, Ankara çevresindeki illerde de 06 plakaların yoğun olduğunu buralarda yaşayanlar görebilir.

Bu araçların ruhsatlarındaki adreslerinde çoğunlukla hayali adres olduğunuda belirmeliyim.Trafik tescili yaparken vatandaşların gerçek adreslerini beyan ettikleri var sayıldığından çok rahat hayali bir adrese tescil yaptırabilirsiniz.Bu belki biraz konu dışı ama başka illerde tescil yaptırmanın ne kadar kolay olduğunuda göstermesi açısından önemli.

Bu tür uygulamayla insanlar kar bile edebilir aslında.İstanbul trafik açısından riskli bölge olarak kabul edildiğinden kasko ve trafik sigorta primlerinin yüksek olduğunu büyük ihtimal biliyorsunuzdur.Şu an kullandığım araç 17 Çanakkale plaka.Kasko ve trafik sigorta primleri İstanbul plakaya göre % 20 daha düşük.

Diğer bir konuda araçların plakalarını sınırlandırıp ağzına kadar dolu İETT otobüsleriyle taşıtmanın ne kadar mantıksız olduğu.Sabah ve akşam pik saatlerde - kusura bakmayın ama - insani olmayan şartlarda, insanları üst üste yolculuk yapmaya nasıl ikna edecekler?Şu anki toplu ulaşım sistemiyle bunun uygulanması imkansız.

Birde araç sahiplerinden belediye için ek vergi alınsın teklifi var.Dünyanın en pahalı yakıtını kullanırken verilen vergi, araç alınırken ödenen yüksek ÖTV yetmezmiş gibi dahada ek vergi???Zaten ÖTV nin KDV si verilmesi gibi salakça bir uygulama varken daha da fazla vergi istenmesi ne kadar mantıklı olur bilemiyorum.


Cüneyt AKIN
12 yıl önce - Pts 15 Oca 2007, 12:29

CHP lideri Deniz Baykal bu uygulama yasakçı zihniyetin bir örneği olacaktır demiş...
Kendileri zamanındaki  tek -çift plaka uygulaması ve tercihli yol gibi İstanbulun mevcut anaarterlerini toplu taşıma dışındaki tüm araçlara yasaklaması ne çabuk unutulduda böyle bir yorum yapıyor kendileri.....


messiah_haktan

12 yıl önce - Pts 15 Oca 2007, 13:43

1000 kisiye düsen araba sayisi gelismis ülkelerden cok daha düsük oldguna göre bir sInIr koymaya gerek yok. Su anki durum daha iyi, zamanla büyüyen ekonomi ile her aile bir araba sahibi oldugu zaman yada avrupa'da ki gibi 2 araba sahibi oldugu zaman ne olacak? Adam gibi toplu tasima olmadan insanlara araba almayi nasil yasaklarlar, hayir toplu tasima olsa bile böyle bir yasak söz konusu olamaz. Benim komusun arabasi var, is yerine 10 dakika da gidiyor benim is yerim karsi tarafda ama kontenjan doldu diye bana plaka verilmiyor.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM