Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 14
mustafaguler
10 yıl önce - Pts 14 Ksm 2011, 22:11

Sadece 6F değil. Aynı durum 9D ve 8L hatlarında, hatta sabah saatlerinde birçok hatta mevcut. Belediyenin bir şekilde özellikle sabah 07:00-09:00 saatleri arasında hatları sıklaştırması lazım. İnsan bu ayazlarda dolu gelen otobüsün almamasından dolayı güne inan çok iyi başlıyor(!). Ama bu durumdan kim anlayacak ki? Recep Altepe mi? Sabahları son model mercedes arabası (makam aracı) villanın önünde çalışır vaziyette bekler. Üst düzey karar mercileri müdür ve müdür yardımcıları mı? Ya sıcacık servisleri gelir ya da sıcacık otomobillerinde iş yerlerine giderler. Özellikle BBB personelinde servis olayı kalksa da görsem o zaman nasıl ulaşım oluyormuş.

Sezer__Bursa
10 yıl önce - Pts 14 Ksm 2011, 22:19

38 hattındaki otobüslerden 15 dakikada bir gelmeli bence. O küçük otobüslerden sık sık gelip çevreyi kirleteceğine.

Ahmet ÖZDÜR3
10 yıl önce - Sal 31 Oca 2012, 19:04
BURSADA HASTALARA ÇİN İŞKENCESİ


Alıntı:

BURSADA HASTALARA VE VATANDAŞLARA ÇİN İŞKENCESİ

Bursa Özel Halk Otobüsçüleri Esnaf Odası Başkanı Ramazan Çalan, “UKOME'de alt komisyonda bir şey görüşülmeden kararlar alınıyor. Bizleri Küçük Sanayi’de kesecek vatandaşı zorla araç değiştirmeye zorlayacaktır” dedi.


Bursa Özel Halk Otobüsçüleri Esnaf Odası Başkanı Ramazan Çalan, Bursadan Haber gazetesine çarpıcı açıklamalar yaptı. 28 Ocak 2011 Cuma günü UKOME kurumunda özellikle batı bölgesinde Üniversite üzerinde çalışan yaklaşık 10 hattın Üniversite bağlantısı kesilerek Küçük Sanayi son durak yapılması hakkında toplantı yapıldığını belirten Başkan Ramazan Çalan, “Bu konuyla ilgili Salı veya Çarşamba günü tekrar görümeler yaparak tepkimizi dile getireceğiz. Bursa'da bu hatların kesilmesi hem hatlar üzerinde çalışan esnaf arkadaşlarımızı hem de Üniversiteye gidecek olan öğrenci ve hastalarımıza büyük sıkıntı yaşatacağını dile getireceğiz. Umarım bu sıkıntılarımızı Büyükşehir Belediye Başkanımız hassasiyetle inceleyerek el atar ve bu oluşacak olan büyük kaosu engellemiş olur. Şu anda Üniversite bağlantısı olan hatların birden kesilmesinin büyük bir sıkıntı oluşturacağını ve bu sıkıntıda kaosa dönüşeceğini düşünmekteyiz” dedi.



Çalan şunları kaydetti: “Buraya bağlı hatların iptal edilerek yerleri belirlenmeden böyle bir karar alınmak istenmesi ve bu alınmak istenen kararın ortaklaşa tartışılmadan çözüm oluşturulmak yerine tek taraflı kararlar alınmak istenmesi hem esnafımızı hem de vatandaşımızı büyük bir sıkıntıya düşürecektir. Doğu ve Batı yerleşkesinde çalışmakta olan ve Üniversite bağlantısı bulunan 44 - 45 - 46 - 47 - 48 - 48A - 43A ve B24’lerin K. Sanayi’de son buldurularak raylı sistemle devam ettirilmek istenmesi sebebiyle Emek, Hürriyet, Vatan, Eğitim Vadisi, Mobese, Soğanlı, Alemdar bölgelerini içine alan güzergahta Üniversiteye gidecek olan yaşlılarımızı, hastalarımızı ve Öğrencilerimizi K. Sanayide indirerek raylı sistemle gitme yaptırımlarına karşı geliyoruz. Bu bölgeye gidecek olan vatandaşlarımıza zorla K.Sanayi’de ineceksiniz ve raylı Sistemi kullanacaksınız dercesine zorlanması hem bizleri hem de vatandaşa zarar verecektir. UKOME'de alt komisyonda bir şey görüşülmeden kararlar alınıyor. Bizleri Küçük Sanayi’de kesecek vatandaşı zorla araç değiştirmeye zorlayacaktır. Bununla yetinmeyip 3 adet hattımızı iptal ederek 20-25 aracımızı devre dışı bırakacaklar ve bu devre dışı kalan araçlara da herhangi bir güzergah hazırlamadan bu kararı hayata geçirmeye çalışmaları Bursa'ya ve halkımıza ciddi zararlar verecektir.”



Özel halk otobüsçülerin ekmeklerini keserek kendi çıkarlarına çalışmaları oda olarak kendilerini rahatsız ettiğini dile getiren Başkan Çalan, “Ciddi yatırımlarla meydana gelen raylı sisteme karşı değiliz fakat bizlerinde görüşlerini almadan kararlar verilmesi hem bizlere hem de vatandaşa ciddi zararlar verecektir. Amaç halkımıza hizmetse bizler varız, Şu anda belediye bizlerden bürüt toplanan paranın %10'nunu komisyon olarak kesmesi sebebiyle esnaflarımız zor anlar yaşamaktadır. Tüm araç sahipleri ciddi anlamda borcun içinde olmasına rağmen hizmetlerinden şikayetçi değiller ve hizmetin yanındalar. Yapmak istedikleri vatandaşın düz ve kısa zamanda ulaşacağı hastane ve okula engel koyarak yaşlı ve hastalarımızı aktarma bahanesiyle raylı sisteme zorlamaları kendi menfaatlerinedir. Madem amacımız hizmetse Belediye komisyon ücretinden indirim yapsın bizlerde zam yerine fiyat ayarlaması yaparak indirime gidelim ve Üniversiteye gidecek olan yolcularımız aktarımsız ve zahmetsiz ulaşımını sağlasın bunların çabalarını verelim istiyoruz” diye konuştu.



“Belediye komisyonunu düşürürse şu anda 1,80 krş'a taşınan yolcularımızı 1,50 ye,1,45 Liraya taşınan yolcularımızın ücretlerini 1Liraya düşürme çabalarını verelim” diyen Ramazan Çalan, “Bizlerin aylık olarak Belediyeye 600-700 Bin Lira komisyon ödüyoruz bununla kalmayıp tamamen resmi çalışan bir odayız vergilerimizi kayıt altında tutarak ödemekteyiz. Ayrıca belediyenin indirimli vizeleri bulunmakta ve bunları da bizler ücretsiz olarak taşımaktayız bundan da hiç rahatsızlık duymamaktayız fakat bu indirimlerden yararlanan yolcularımızdan Belediye yıllık 5 Milyon Lira gelir elde etmektedir. Bu gelirle yetinmeyip bizlerin Üniversite istikametini keserek gelirleri tamamen kendi taraflarına çekmeye çalışmaları biz esnafları tamamen ortadan kaldırma politikası olduğunu düşünmeye başladık. Amaçları vatandaşa rahat ve huzurlu yolculuk değil karlarını arttırma politikası olma zorunluluğu getirilmeye çalışılmaktadır” şeklinde konuştu.



Çözümden yana olduklarının altını çizen Çalan, sözlerini şöyle sürdürdü;

“Otobüslerimizi belediyenin uyarısına gerek kalmadan denetliyoruz ve sistemin içinde yer almaktan şikayetçi değiliz. Tamamen kayıt altında çalışıyor ve vergimizi ödüyoruz. Ama bu tür yaptırımlar sebebiyle yükümüzü git gide ağırlaştırıyorlar ve taşıyamaz hale geldik. Belediye yetkilileri bir otobüsün ne kazandığını çok iyi biliyor, bizler çok şey istemiyoruz sadece evimize ekmek götürecek kadar kazanmak istiyoruz. Büyükşehir Belediye Başkanı'nın bu duruma bir an önce dur diyerek çözüm oluşturmasını bekliyoruz. Bu durum müdahale ve ortaklaşa alınacak kararlarla oluşacak çözümler sonucunda hem bizlerin ayakta durarak evimize ekmeğimizi çalışarak götürmemizi sağlayacak hem de vatandaşın yüksek kazançlar kazanma uğruna aktarım yapmaya zorlanması eziyeti ortadan kalkarak kaosu engelleyecektir. Aksi taktirde telafisi mümkün olmayan zararlar doğuracağını düşünmekteyiz. Üniversite dekanlarıyla yaptığımız görüşmelerde bu alınmak istenen kararları onaylamadığını aksine biz Üniversite içindeki araç trafiğini azaltmak için projeler üzerinde çalışırken bu alınmak istenen kararların bir felç oluşturacağını bu alınmak istenen karara bir anlam veremediklerini söylemişler. Raylı sistemle aktarım gerçekleştiğinde raylı sistemin Ertuğrul kentten dolaşması sebebiyle ulaşımın daha uzayacağını kaldırmak istedikleri güzergahın İzmir yolu üzerinden direk giderek yolcuların zamanlarını çalmadan rahatlıkla gitmelerini sağlamaktadır. Bizler üzerimize düşen görevi yetire getirmek için tüm mücadelemizi vereceğiz veriyoruz da fakat Belediye'den de üzerine düşen görevi yerine getirmesini istiyoruz. Yapılacak hatalı güzergah çalışmalarının bir an önce ortaklaşa kararlar verilerek çözüme ulaştırılmasını talep ediyoruz.”


http://www.bursadanhaber.com/guncel/hastalara-cin ...html[/url]


Alınan Bu Kararla ceza Otobüsçüye mi vatandaşa mı kesilecektir..??Bu Bürokratlar Trafikte ve Ulaşımda keşmekeş yaratAcak karalar ile uğraşacaklarına çözümden yana kafa yorsalar daha iyi olmaz mı???


Batur

10 yıl önce - Sal 31 Oca 2012, 19:23

Alıntı:
BURSADA HASTALARA VE VATANDAŞLARA ÇİN İŞKENCESİ

Bursa Özel Halk Otobüsçüleri Esnaf Odası Başkanı Ramazan Çalan, “UKOME'de alt komisyonda bir şey görüşülmeden kararlar alınıyor. Bizleri Küçük Sanayi’de kesecek vatandaşı zorla araç değiştirmeye zorlayacaktır” dedi.


Sanki ÖHO’larda mükemmel yolculuk yapılıyormuş da eleştirdikleri şeye bak. Asıl çin işkencesi ÖHO’larla yolculuk yapmak, keşke bunun farkında olsalar da düzeltmek için çaba sarfetseler ama nerde...

Alıntı:
Raylı sistemle aktarım gerçekleştiğinde raylı sistemin Ertuğrul kentten dolaşması sebebiyle ulaşımın daha uzayacağını kaldırmak istedikleri güzergahın İzmir yolu üzerinden direk giderek yolcuların zamanlarını çalmadan rahatlıkla gitmelerini sağlamaktadır.


Hele şu bahane çok komik, İzmir yolundan direk gidiyorlarmış, İzmir yoluna çıkana kadar kaç sokak, kaç mahalle dolaşıyorlar onları da direk geçiş olarak düşünüyorlar .


Ahmet ÖZDÜR3
10 yıl önce - Sal 31 Oca 2012, 19:30

Batur Bey,
Kocaman yazıdan çıkarttığınız sonuç bu mu?ÖHO lara hakaret ve suçlama..
Sizdenden ve sizin gibi zihniyetten farklı birşey beklenmezdi zaten.Neyse cevabım size değil.
Ben Özetliyeyim Konuyu
Üniversite hatları K.sanayi istasyonundan ileriye gitmeyecek.Yani yaşlı,Hasta ,Özürlü,Öğrenci vs
Her Vatandaş Bursalı olmanın tadını çıkaartacak.Yani O Araçtan inip,Bu araca binecek..
Velasıl Bol Bol aktarmalı ulaşıma devam




Batur

10 yıl önce - Sal 31 Oca 2012, 20:01

Daha başka sonuçlarda çıkarttım ama oturup bütün yazıya tek tek cevap vermeye gerek yok kısaca düşüncemi belirttim. Ayrıca sizin ÖHO’ları övmeye hakkınız varsa benim de eleştiriye hakkım var, gerçekleri söylemek hakaret değildir kimseyi de suçlamadım siz nasıl öyle bir anlam çıkarttınız anlamadım.

mustafaguler
10 yıl önce - Sal 31 Oca 2012, 22:14

Aralık ayı Ukome kararları şu şekilde;



(+)





(+)


Kaynak: BBB Ukome Kararları

Birde şöyle bir durum var, özel halk otobüsçüleri odası belediyeye ait hatların kaldırılmasını istemiş ama kendi çalıştıkları hatlar kaldırılınca veryansın etmiş. İlginç!!!



Ahmet ÖZDÜR3
10 yıl önce - Çrş 01 Şub 2012, 00:36

Konuyu saptırmanın anlamı yok.
Burada Mesele ÖHO yada Burulaşı yada Belediyeyi yermek değil.Mesele Uludağ Ünv.Çalışan OTobüslerin K.sanayiye kadar gelerek devamında aktarma yaparak Üniversiteye gitmesidir.Bundan Kimin nemalancağı mevzu bahis değildir.Ama Halkın mağdur olacağı aşikardır.

Bursalı olmanın bedeli aktarmalı yolculuk yapmakmıdır.
Bugüne kadar sorun yok iken Bugün K.sanayiden öteye Otobüslermi Trafikte sorun yaratmaktadır ki ,Üniversiteye devamına müsade edilmemektedir.
Hastaneye giden Hastayı,Özürlüyü,Ünv Giden Öğrenciyi K.Sanayiye kadar getirip bırakmak hangi akla hizmettir.

Bu karardan açıkça görülmektedir ki;

-Bursarayın Yolcu kapasitesinin halen istenilen sewiyelerde olmaması,
-Bursadaki Belediye ve Özel işletme arasındaki sorunların halen giderilememiş olması .
(Bunun sonucunda Halkın halen eski araçlara mahkum edilmesi.)
-İndi-Bindi ve aktarmaların rantbl üzeyde olamamsı dolaysısı ile vatandaşların özel araçlarına yönlendirilmesi,
-Trafik sorunun her geçen gün içinden çıkılmaz bir sona doğru gitmesinin sebebi belli olmıuştur.

Sonuç olarak
Bursada Bu kararla birlikte ,Bürokratların Bursa ve Bursa Ulaşımından bihaber oldukları ve İşe vakıf olmadıkları ortadadır.


Batur

10 yıl önce - Çrş 01 Şub 2012, 08:45

Raylı sistemin olduğu bir yerde paralel hat olması saçmalıktır. Kaldırılması gerekiyorsa kaldırılır. Raylı sistem her mahalleye, her sokağa giremeyeceğine göre aktarma yapmaktan başka çare yoktur. Üniversiteye gideceklerin K.Sanayiye kadar gelmelerine gerek yok, istedikleri istasyondan metroyla ulaşabilirler.

Zamanında ÖHO’lar kendilerine verilen aktarma görevini olması gerektiği gibi yapsaydı bugün bu sıkıntılar yaşanmaz, aktarma sistemi yerine otururdu. Belediye metroya paralel hat verince iyi, kaldırınca kötü. Bir de kalkmış belediyeyi kar yapmakla suçluyorlar sanki ÖHO’lar karsız kamu hizmeti yapıyor.


Ahmet ÖZDÜR3
10 yıl önce - Prş 02 Şub 2012, 12:40

Alıntı:
Raylı sistemin olduğu bir yerde paralel hat olması saçmalıktır. Kaldırılması gerekiyorsa kaldırılır. Raylı sistem her mahalleye, her sokağa giremeyeceğine göre aktarma yapmaktan başka çare yoktur



Ne kadar Güzel İfade etmişsiniz Batur Bey,
“Raylı sistemler her sokak ve Mahalle giremez”diyerek.

O halde Raylı sistemlerin giremediği yerlerde Lastik Üstü taşımacılık yapan araçlar hizmet edeceklerdir.

Buradan çıkan sonuç;Raylı sistemlerin varlığı için diğer aktörler(Otb,Minibüs vs) vazgeçilmez unsurlardır.

Dikey,Çapraz yerine göre yatay hatlar ile Sistem bir bütün olarak ancak verimli olarak çalışabilir.
Hiç kimseyi Yalnızca Dikey taşımacılık ile Sadece Raylı sisteme mahkum edemezsiniz.Bunun Örneklerini vakti zamanında yaşadık.

Bursadaki Dönüşümün gerçekleştiği 2002 Ağustos ayında yalnızca Dikey taşımacılık ile bu işin çözüleceğini düşünen, sizin zihniyetinizdeki Bürokratlar aldıkları bu kararı 1 gün bile uygulayamadılar.
O günü yaşayanlar iyi bilir ki;Bursa Halkının verdiği haklı tepki ile iptal edilen yatay,çapraz vs birçok hat o günlerde yeniden açıldı. Vatandaşın Önünde kimse duramadı.
Aynı şey bugün içinde geçerli.Atılacak yanlış bir adımla 10 yıl önceki sendrom yeniden yaşanır.
Ulaşımdaki DEJAVU yu Ne Halk,Ne Bürokrat yeniden yaşamak istemez..

Gelelim Üniversite Hatlarının K.Sanayide Kesilmesine ;

Ataevlerde ,Beşevlerde oturan vatandaşa

-Sen Aktarma aracına Bin. Metroda İn.
-Metroya Bin.Üniversitede İn.
-Üniversitede İN.Yeniden Aktarma aracına Bin.


Demek kadar abes , komik ve çağdışı Ne olabilir.
10 km yolda 3 aktarmayı Çağdaş ulaşım adına Kime kabul ettirebilirsin..Hiç kimse kendine güldürmesin.

Dikey taşımacılık ile yatay taşımacılığın uygulanacağı noktaları birbirine karıştırmayalım.Ki;

Aklı selim olan Bürokratlar sayesinde ,Otobüslerin K.Sanayide kesilmesi gibi bir kararın alınmayacağı kanaatindeyim.

Ayrıca Miadını doldurmuş;ÖHO ya ait 47,BOİ ye ait 51,Burulaşa ait E12-E13 gibi hatların İptal edilmesi gerektiğini de düşünüyorum.



sayfa 14
« önceki   123 ... 131415   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara