Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Akın Kurtoğlu

17 yıl önce - Pzr 29 May 2005, 18:46
BUR » A2.09. ÖHO Hatları - Sorunlar ve Çözüm Önerileri




Bursa şehiriçinde bugün itibarıyla hizmet veren (Mayıs 2005); Belediye (BOİ), Özel Halk (ÖHO) ve Terminal hatlarının dökümü şu şekildedir:

BOİ Hattı => 43
ÖHO Hattı => 14
Terminal Hattı => 8

TOPLAM =>65 Hat

Bunlardan hariç olarak, Yeşil ÖHO’ların da (numaralarının başlarına “B/=Batı belirteci alarak) işlediği 50 kadar özel hat mevcuttur.

BOİ BELEDİYE OTOBÜSÜ HATLARI (Mayıs 2005)


(+)



ÖHO HATLARI (Mayıs 2005)



TERMİNAL OTOBÜS HATLARI (Mayıs 2005)



Akın KURTOĞLU


Cem Telgeren
16 yıl önce - Cmt 06 May 2006, 12:26

Bursa Özel Halk Otobüsleri Dükümü            

001-355 Bursaray destek hatlarında kullanılan BMC Probus,Güleryüz Cobra,Teztiger ve Türkkar Man marka küçük otobüsler.(355 Adet)

01-23  38 ve 39 numaralı hatlarda çalışan BMC BELDE 217B  marka otobüsler.(23 adet)

443-447  18 Hattında çalışan BMC BELDE 217C Marka otobüsler.(5 adet)

460-465  19 Hattında çalışan Daewoo marka otobüsler.(6 adet)İlk 5 otobüs kısa 465 numaralı otobüs uzun modeldir.

470-484   20 li hatlarda çalışan ve BOİ'den devredilen kısa ve uzun 302 marka otobüsler(15 adet)

Eğer bir yanlışlık yapmadıysam toplam 404 adet otobüs Özel Halk Otobüsü olarak hizmet vermektedirler.

23-98 arası ve 400-440 arasında numara atlamalarıyla numaralandırılan muhtelif marka ve modeldeki pek çok Halk Otobüsü  Bursaray'ın devreye girmesiyle seferden kaldırılmışlardır.


ÖMER010
16 yıl önce - Pzr 14 May 2006, 19:21

Merhaba arkadaşlar bende bir özel halk otobüsçüsüyüm. Sitenizi Erkut arkadaşım sayesinde gördüm çok başarılı bir site. Ben de her türlü sorularınıza cevap verebilirim. Fotoğraf eklenebiliyor galiba. Bende birçok fotoğraf var, sizlerle paylaşmak isterim.

cenkince

16 yıl önce - Pts 15 May 2006, 11:09

Sevgili Cem TELGEREN;

Görüyorum ki OHO'ların 400'lü serilerinde çalıştırılan 0302 otobüsler BBOİ'den devredilen otobüsler....

Acaba bu konuda bir plaka çalışması yapıp listeleme imkanımız olabilir mi? Buradan İstanbula nazaran daha derli toplu olan otobüs filo bilgilerini (Hangi otobüsün asıl filodan sonra nereye devredildiğini tespit etmek anlamında) derlemek adına faydalı olacağını düşünüyorum.  

Sevgilerimle,


Cem Telgeren
16 yıl önce - Pts 22 May 2006, 23:54

Bursa Özel Halk Otobüslerinin ilgili sefer saatleri ile ilgili bir eleştirim olacak.Bence bu otobüslerin sefer kalkış saatleri çok düzensiz.Aynı yöne giden farklı hatlar arasında bir düzenleme yapılması gerekiyor sanırım.Bir örnek vermek gerekirse:

Ben Beşevler İmtihan Sahası mevkiinde oturuyorum.Beşevler'i bilenler bilir bir ucundan diğer ucuna yürüyerek gitmek pek mümkün değildir.Bayağı geniş bir alanı kaplar bizim Beşevler.Neyse konumuza dönecek olursak:Beşevlerin Orhaneli Kavşağındaki girişindeki kavşakta otobüs beklediğimizi farzedelim.Bu duraktan İmtihan sahasına giden B33- B43-B44-6K1 ve 6E Özel otobüs hatları mevcut.Ancak bu 5 hattın otobüsüde neredeyse durağa arka arka geliyorlar.Ondan sonra yaklaşık 30 dakikalık bir boşluk sonra yine arka arkaya gelen 5 otobüs daha... Buna bir düzenleme yapmak çok mu zor acaba?

Bu arada yukarıda bahsettiğim hatların neler olduğunu da yazayım.

B33:Nilüfer İstasyonu-Kayapa
B43:Hamitler İstasyonu-Devlet Hastanesi
B44:Acemler İstasyonu Uludağ Üniversitesi
6K1:İmtihan Sahası-Heykel
6E  :Altınşehir (Özlüce)-Derebahçe



erkut
16 yıl önce - Sal 23 May 2006, 18:04

sevgili  Cem arkadaşım;özel halk otobüslerinin hatlara göre  kalkış saatlerini ayarlamak imkansız.Dediğin yerden 6/F nolu hattımız 8 dadikada bir geçiyor. Senin yarım saat beklemen imkansız. istersen yazdığın diğer hatlarında ne kadar zaman aralıklarında çalıştığını belirteyim:                                                                                                                                                                                                                                                       B/43=15 dakika                                                                                                             B/33=15 dakika                                                                                                             6/k1=30 dakika                                                                                                             6/F=8 dakika                                                                                                                 6/E=20 dakika             B/44=12 dakika
                                                                                                                                    Dediğin yerden geçen bu kadar hat oldugu için ve Bursa trafiğinde neyin, ne zaman olacağının bilinmediği için zaman ayarlaması yapmak imkansız bence.


Cem Telgeren
16 yıl önce - Sal 23 May 2006, 18:45

Sevgili Erkut dostum.Yazdığın sefer sıklıkları kağıt üstünde olsa gerek.Çünkü ben mesela B44 hatında 12 dakikada bir otobüs  ya da B43 hattında 15 dakikada bir otobüs işlediğini pek sanmıyorum.Mesela ben B43 hattınıda oldukça fazla kullanıyorum.Şimdi B43 hattı otobüsünü beklediğimizi ve otobüsün biz durağa çıkmadan hemen önce geçtiğini varsayalım. Erkut'un yazdığı sefer sıklığına göre 15 bilemedin 20 dakika sonra yeni bir B43 gelmesi gerekir ama ben İmtihan sahası durağında tam 45 (yazıyla:KIRKBEŞ)
dakika B43 beklediğimi bilirim.

Başka bir örnek te bu pazar günü yaşadım.20 dakikada bir geçmesi gereken 6E otobüsü ben Setbaşı Maviköşe durağına geldikten(saat 16.05) tam 35 dakika sonra geldi.(saat 16.40 ta).Trafik sıkışıklığı filan da yoktu...

Tamam Erkut arkadaşımızın yazdığı sefer aralıkları kağıt üstünde doğru olabilir.Ancak ben Halk Otobüsü kullanan çoğu arkadaşımızın seferlerini ve sefer saatlerini pek önemsediklerini sanmıyorum.


ÖMER010
16 yıl önce - Cmt 27 May 2006, 02:34

Sayın Cem bey; sefer sıklıkları kağıt üstünde olsa gerek demeniz beni çok üzdü. Çünkü sefer saatleri devamlı kontrol  edilmektedir. Bursa Özel Halk Otobüsleri Odası olarak 5 ekip hergün belirli bölgelere yerleri değiştirilerek kontrol ediliyor. B44 hattına gelecek olursak eskiden 15 dk. ile çalışıyordu şimdi belediyeyle ortak çalışmamız sonucu burayı 12 dk. olarak düşürdük. B43 ler ise 45 Dk. beklemenize imkan yok. Çünkü 15'er d.k ile çalışıyorlar birisi arıza yapsa bir diğeri mutlaka 15 dk. sonra gelir. Bu konuda artık belediye ile işbirliği yapıyoruz. Zaten havuz sistemine geçildiği andan itibaren araçlar normal saatinde gidip geliyor. 6-E hattında ise bazı sıkıntılar oluşuyor. Mesafenin uzak olması nedeniyle ve araçların yetmediğinden dolayı burada trafik olmasa bile araçlar yetişemiyor. Odanın çalışması şuan bu hat üzerine araç ileve edilecek.

Akın Alan
16 yıl önce - Cmt 27 May 2006, 02:38

Alıntı:
6-E hattında ise bazı sıkıntılar oluşuyor. Mesafenin uzak olması nedeniyle ve araçların yetmediğinden dolayı burada trafik olmasa bile araçlar yetişemiyor. Odanın çalışması şuan bu hat üzerine araç ileve edilecek.


6-E Hattı gerçekten sıkıntı yaratıyor.Birde bu hatta şöforlerin umursamazlığıda var.Otobüs boşalınca istediği yerden gidiyorlar,açıkçası ben çok tartıştım."Siz burada inin ben buradan gidiceğim" şeklinde tuhaf isteklerde bulunuyorlar bu yüzden bu konuda bir yaptırım uygulanması şart.


Cem Telgeren
16 yıl önce - Cmt 27 May 2006, 15:40

Alıntı:
Sayın Cem bey; sefer sıklıkları kağıt üstünde olsa gerek demeniz beni çok üzdü. Çünkü sefer saatleri devamlı kontrol  edilmektedir. Bursa Özel Halk Otobüsleri Odası olarak 5 ekip hergün belirli bölgelere yerleri değiştirilerek kontrol ediliyor.


Ne olursa olsun ne yapılırsa yapılsın hiçbir şey benim halk otobüsleri ile ilgili olumsuz önyargılarımı değiştiremez.Ben halk otobüslerinin Bursa nın bir kamburu olduğunu düşünüyorum.Bence bilhassa toplu taşımacılık cinayeti olarak gördüğüm küçük halk otobüslerinin Bursa da toplu taşımacılık kalitesini düşürdüklerini düşünüyorum.

Bursa Gazetelerindeki şikayet köşelerine gönderilen bu halk otobüsleri ile ilgili şikayetlerin çokluğuna bakarsanız bana hak vereceksiniz



sayfa 1
123 ... 131415   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara