Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Ankara-Kayseri Hızlı Tren Projesi [ANK ]
« önceki   123 ... 343536 ... 484950   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 35
buğra osman
10 ay önce - Cmt 23 Arl 2017, 00:25

Bu güzergahta coğrafya bazı yerlerde zorlu ama geneli müsait değil mi?Yani hattı yüksek hızlı yapmak açısından diyorum.

Misafir b62

10 ay önce - Cmt 23 Arl 2017, 00:28

www.ubak.gov.tr adresinde Ankara Kayseri projelendirilen Yuksek Hizli demiryolu YHT olarak geciyor siyasiler bazen aciklama yaparken ht yht kavram olarak birbiri yerine kullaniyorlar. Ama yine de siyasilere pek guvenmiyorum. Zaten kayseri milletvelikilleri de tabela vekiller onemli proje konulari hic takip etmiyorlar.

Nazmi

10 ay önce - Cmt 23 Arl 2017, 02:17

Alıntı:
Zaten kayseri milletvelikilleri de tabela vekiller onemli proje konulari hic takip etmiyorlar.


Bu konuda, altına imzamı atıyorum. Misafir, nerelisin bilmiyorum, ama iyi gözlemlemişsin bizim vekilleri.



Misafir b28

10 ay önce - Cmt 23 Arl 2017, 02:27

Hocam Maraş,Sivas,Elazığ vekilleri içinde geçerli hep oturup el kaldırıp maaş almaktan başka işe yaramazlar ne ülke için ne şehirlerimiz için.

bozkurt358
9 ay önce - Pzr 31 Arl 2017, 20:14

Her halde hep proje olarak kalacak
Pek umutlu degilim
Kayseriye
Ne hizli tren ne otoyol nede uluslararasi hava alani
Bir milyon üzeri nufusu olupda hic biri olmayan tek sehir türkiye de
Allah dan belediye bir seyler yapmaya calisiyor


Misafir 54b

9 ay önce - Pzr 31 Arl 2017, 23:05

Bazı şeylerin yapılamaması milletveilleriyle alakalı değil.

Sorun biraz ülkedeki değişimde. 2002’de Kayseri’nin de ruhuyla bütünleşen Ak Parti tamamen değişmiş durumda ve artık ülke eskisi gibi hızlı kalkınamıyor. Öncelikler değişti.

Hükümet içinde de farklı grupların hesapları var.

Yapılabilecek en iyi şey yine kendi yağında kavrulmak.



goldenboy
9 ay önce - Pts 01 Oca 2018, 12:52

Daha hattın yht mi yoksa ht mi olduğu konusunda bile netlik yok. Herkes bir şey söylüyor. 140 km.lik kısacık ve kabaca az engebeli bir hat. Ona rağmen yıllardır hikaye dinliyoruz.

Misafir ad6

9 ay önce - Pts 01 Oca 2018, 15:35

reiss


Nezih90
9 ay önce - Pts 01 Oca 2018, 17:24

Lütfen konu dışı ve/veya gereksiz mesajlar göndermeyelim, insanlar projeyi takip etmeye çalışıyorlar.

Yeni bir ÇED dosyası hazırlanmış ve dosyada yazana göre proje değiştirilmiş. Teknik standartlar bölümünde proje hızı 250km/sa yazıyor yani YHT'ye çevirilmiş, artık bu konuda bir şüphemiz kalmadı.

Alıntı:
Yerköy – Şefaatli – Kayseri Demiryolu Projesinin güzergâhının bir kısmı, (mülga) T.C. Ulaştırma Bakanlığı, Demiryollar, Limanlar ve Hava Meydanları (DLHİ) İnşaatı Genel Müdürlüğü tarafından planlanan ve (mülga) T.C. Çevre ve Orman Bakanlığı, Çevresel Etki Değerlendirmesi ve Planlama Genel Müdürlüğü’nün 05.07.2010 tarih ve 6432 sayılı yazısı ile “ÇED Olumlu Kararı” (Bkz. Ek-3A) verilen 108,818 km uzunluğundaki “Kayseri-Şefaatli Demiryolu Projesi” ile benzerlik göstermektedir. Kayseri-Şefaatli Demiryolu Projesi kapsamında, “ÇED Olumlu Kararı” alınan tarihten itibaren herhangi bir inşaat çalışması yapılmamış olup, 17.07.2008 tarih ve 26939 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren “Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliği”nin 14. Maddesinin (3) fıkrası gereğince yatırıma başlanmadığı için “ÇED Olumlu Kararı” düşmüştür.



Bu arada aynı durum Aksaray-Ulukışla hattında da var, yani onun için de yeni bir ÇED dosyası hazırlanmış.

Yeni hat, Sivas YHT hattı üzerindeki Yerköy YHT istasyonundan başlıyor ve Şefaatli ile Yenifakılı'da istasyon planlanıyor. İşin esas ilginç kısmı projenin yük+yolcu için karma tasarlandığı bilgisi. Şahsen bana biraz enteresan geldi. Teknik olarak imkansız değil ama bu maliyeti arttıracaktır diye düşünüyorum. Umarım raporu hazırlayan kişi eski rapordan koyala-yapıştır yapmamıştır veya öylesine yazmamıştır.

Bunlar iyi haberler ama işin birde kötü bir yanı var (en azından benim açımdan). Oda hattın Kayseri Kuzey demiryolunda sonlandığıdır. Bunun mantığı nedir şimdi ? Hat neden Kayseri merkez garına kadar projelendirilmiyor ? Önce Adapazarı, sonra Sivas, şimdide Kayseri. TCDD şu anda zarar ediyor olabilir, bu kadar altyapı yatırımı ile anlaşılabilir bir durum. Ama trenleri (YHT dahil) git gide şehir dışına taşıyarak gelecekteki yolcu potansiyeli baltalanıyor, insanların konfor ve süre kazanımları azaltılıyor. Bu anlaşılabilir bir durum değil.


Ahmed Bayezid
9 ay önce - Prş 11 Oca 2018, 00:37
Bakan Özhaseki: Hızlı Tren Projesiyle Ankara-Kayseri Arası 1.5 Saat Olacak / 10.01.2018


Çevre ve Şehircilik Bakanı Mehmet Özhaseki, Ankara-Kayseri arasındaki hızlı tren projesine ilişkin, "Bu proje 3 sene sonra bittiğinde vatandaşımız, Kayseri'de eski gar binasından kolaylıkla trene binip, 1,5 saatte Ankara'da olacak." ifadesini kullandı.

Bakanlıktan yapılan yazılı açıklamaya göre, Özhaseki, Çevre ve Şehircilik Bakanlığında Kayseri milletvekilleri, Karayolları Genel Müdürlüğü ve Devlet Demir Yolları Genel Müdürlüğü yetkilileriyle Kayseri'nin ulaşım projelerini değerlendirdi.

Karayolları Genel Müdürü İsmail Kartal, TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın ve DHMİ Genel Müdürü Funda Ocak'ın da katıldığı toplantıda, Kayseri'de hayata geçirilecek ulaşım projeleri ele alındı.

Toplantıda Kayserililerin bir süredir merakla beklediği hızlı tren projesinin tamamlanma aşamasında olduğunu açıklayan Bakan Özhaseki, gelecek günlerde projenin ihalesinin bitirileceğini, bu yılın ortasında da ihalenin ayrıntılarının netlik kazanacağını belirtti.

Hızlı tren hattının yapım çalışmalarına bu yılın ortasında başlanmasının hedeflendiğini aktaran Özhaseki, şöyle devam etti:

"Yerköy'e kadar olan bölüm 3 yıl içinde biter. Zaten Yerköy'den sonraki bölümün inşaatı şu anda devam ediyor. Bu proje 3 sene sonra bittiğinde vatandaşımız, Kayseri'de eski gar binasından kolaylıkla trene binip, 1,5 saatte Ankara'da olacak. Hızlı tren ve diğer hatlar oraya gelmeye devam edecek. Vatandaşımız Kayseri'nin içinde gerekirse yürüyerek gar istasyonuna kadar gelip Ankara, İstanbul ya da başka istikametlere doğru yolculuğunu devam ettirecek."

2018 SONUNDA BANLİYÖ HİZMETE GİRECEK

Toplantıda Kayseri'de yapımına başlanacak banliyö hattı ile karayolu projesinin detaylarına da değinen Bakan Özhaseki yeni projelerin müjdesini verdi. Özhaseki şunları söyledi:

"Kahramanmaraş tarafına doğru giden ve Dokuz Dolambaç olarak bilinen yollardaki tünellerin yapılıp bu yolların kısaltılması hususunda arkadaşlarımız projelerini aktardılar.
Daha önce çok konuşulan bir konu da Yeşilhisar'dan İncesu'ya, İncesu'dan da Kayseri'ye ve Sarıoğlan'a doğru gidecek hatta banliyö trenlerinin kullanılması işiydi.
Sağ olsunlar herkes üzerine düşen vazifeyi yaptı. Allah'tan bir mani gelmezse Nisan ayında inşallah İncesu Yeşilhisar'dan Kayseri'ye kadar taşımacılık başlayacak. 2. Etabın çalışmaları da sene sonuna kadar bitecek. 2018 sonu geldiğinde Yeşilhisar'dan Sarıoğlan'a kadar giden hat da banliyö olarak vatandaşımız tarafından kullanılacak."

Alıntıdır



sayfa 35
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   123 ... 343536 ... 484950   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM