Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Ankara-Kayseri Hızlı Tren Projesi [ANK ]
« önceki   123 ... 323334 ... 474849   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 33
Misafir 734

8 ay önce - Pts 13 Ksm 2017, 01:28

KIYAS NO:12
ADI:KONUT SATIŞ (2017 Eylül Ayı)

Konya:4030
Kayseri:3201
Oran:1.25

Not: Ben resmi rakamları yazıyorum. Üniversite bilgilerini YÖK'ten aldım. Bahsettiğin bir üniversite Fetö'den kapatılmış. Konya'da da var ama kapatıldığından yazmadım. Lütfen dürüst olalım. Kapatılan üniversiteyi açıkmış gibi yazmayalım. Bilgi sahibi değilsek hiç yazmayalım. İnsanları kandırmaya çalışmayalım.

Belli ki rahatsız olmuşsunuz. Tamam kesiyorum. Beni zorla mukayese ettirmeyin.


Misafir 44e

8 ay önce - Pts 13 Ksm 2017, 08:02

@misafir 734 herkes il merkezleri kıyaslıyor aynı büyüklükte diye sen il genelini kıyaslıyorsun.

Bu yazdığın şeylerin hiç biri ben sorduğum soruya cevap vermiyor. Bu hat neden Konya'ya YHT olarak yapıldı da Adana Mersin ve Gaziantep'e HT olarak devam ediyor. Neden izmir bitmeden istanbul bitmeden Konya önce açıldı?


Riza Topak

8 ay önce - Pts 13 Ksm 2017, 08:47

Soruya cevap vercek mi bakalim



Misafir 734

8 ay önce - Pts 13 Ksm 2017, 17:04

Konyanın izmirden önce açılma nedenleri:
1 - Aslında bunun cevabını siz de bal gibi biliyorsunuz? Sizin art niyetli olduğunuzu bilmeyenler buna defalarca cevap verdiği halde sadece aceba suyu bulundırabilir miyiz art niyetiyle ısrar ediyorsunuz.

2 - Konya hattı Izmir hattından çok daha önemlidir. Zira izmire giden hat, izmirde kalacakken Konyaya gelecek bir hat devamında Antalya, Alanya, Karaman, Adana, Mersin, Osmaniye, Hatay, Gaziantep ve Maraş kadar uzatılacaktır. Yani 10 şehrin Istanbul'a, Bursaya...vs. bağlantısı kurulacak.

3 - Konya, Izmirden çok daha önemli bir şehirdir. Sadece 90 yıldır Konya cezalı şehir olduğundan izmir, Konyayı geçmiştir. Bugün bile Türkiyede Konyalı Izmirliden çok daha fazladır. Ama Konya cezalı olduğundan izmire, istanbula, Antalyaya, Ankaraya ....vs göç etmiştir. En büyük hatanın Konyayı sadece konyadan ibaret görmeniz.

4 - Konya tarihi bir şehirdir. Selçuklu'nun Başkenti, Mevlana diyarı, Anadoluya Islamın ve Türklüğün yayıldığı, Selçuklu Sultanlarının Mezarlarının bulunduğu, Türklerin Anadoluda ilk Anayurdu, Muhyiddin Arabinin defalarca ziyaret ettiği ve kaldığı, Türkiyenin ve Islam dünyasının Kurtuluşunun Konya olduğunu bildirdiği, Anadoluda
Yerleşik hayata Konyada 10 bin yıllık Çatalhöyükte geçildiği bir şehir.

5 - Konya düz, dünyada en ucuza YHT hattının yapıldığı tek il. Izmir, dağlık, tüneller, viyadükler, yarmalar, dolgular gerektiren pahalı bir hat.

6 - izmir uzak, Konya ise yakın. Sadece 200 km ama bu 200 km'nin bir kısmını yine izmir de kullanacak.

7 - Izmir, Ak Parti gelmesin diye CHP'yi destekliyor. Ben Ak partiden hizmet beklemiyorum diyorum. Madem beklemeyene neden öncelik vereceksin. Konya ise Izmir'in tam tersi CHP'Yİ iktidara getirmek için çalışıyor. Konya Ak Partiyi iktidara getirmeye çalışıyor. Bu hatları yapsın, çalışsın diye, CHP gibi yan gelip yatmadın diye. Şimdi Ak Parti, Konyaya değil Izmir'e bu hattı yaparsa neder? Biz salakmıyız der, her sandıktan eşek yükü ile oy verelim, sen git izmire çalış. Ozaman oyunu git izmirden al, tabi alabiliyorsan der. Ben de seni iktidardan düşürmeye çalışacağım der. Konya, konyadan ibaret değil.5 milyon Konyalı var. Izmirdeki, Antalyadaki istanbuldaki ...vs. akrabalarıyla iletişime geçer. Bir yandan da Avrupa Milli Görüş Teşkilatını, islami basını, Tarikatları... vs. harekete geçirir. 10 milyon eder. Ilk sandıkta düşürür. Herşey karşılıklı.


Misafir 44e

8 ay önce - Sal 14 Ksm 2017, 08:11

sorumun cevabı 7. maddede yazanlar , diğer altı maddenin hiçbir doğruluğu yok siz de gayet iyi biliyorsunuz.
1-İstanbul'un bitmemesini nasıl Hükümete soruyorsam Konya'ya kıyak geçilmesini de sorarım.
2-Antalya hattı ile Konya'nın bir alakası yok Antalya hattı Afyondan ayrılan hatla bağlanacak.
3-Konya'ya YHT yapılıyorsa Konya nın sonrasındaki Adana, Mersin Antep'e de YHT olmalı, Antepten istanbula bir yolcu 6-7 saate gidecekse neden trenle gitsin ucakla gider.
Paramız yok Hükümetin gücü anca HT yapmaya yetiyor diyorsanız o zaman Konya'ya da HT yapılsın.


selimengin
8 ay önce - Sal 14 Ksm 2017, 19:04

Alıntı:
sorumun cevabı 7. maddede yazanlar , diğer altı maddenin hiçbir doğruluğu yok siz de gayet iyi biliyorsunuz.
1-İstanbul'un bitmemesini nasıl Hükümete soruyorsam Konya'ya kıyak geçilmesini de sorarım.
2-Antalya hattı ile Konya'nın bir alakası yok Antalya hattı Afyondan ayrılan hatla bağlanacak.
3-Konya'ya YHT yapılıyorsa Konya nın sonrasındaki Adana, Mersin Antep'e de YHT olmalı, Antepten istanbula bir yolcu 6-7 saate gidecekse neden trenle gitsin ucakla gider.
Paramız yok Hükümetin gücü anca HT yapmaya yetiyor diyorsanız o zaman Konya'ya da HT yapılsın.


1. sorunuzun cevapı:Konya ' ya kıyak geçildiği filan yok. Konya' nın avantajı düz ovada olduğundan dolayı ray döşemenin kolay olması, maliyet düşüklüğü ve yapım süresinin kısa olmasıdır. Nitekim Eskişehir , İstanbul yolunun dağlık olması hem yapım masrafını artırmış, hem yapım süresini artırmış, üstüne üstlük bir tünelin çökmesiyle de yapım süresi daha da artmıştır.
2. sorunun cevapı: Antalya ' ya tek hat değil , iki hat gidecektir. Biri İstanbul yolcuları için Afyon' dan Antalya' ya giden hat , diğeri ise Antalya ' dan Konya ' ya oradan da Aksaray, Nevşehir ve Kayseri' ye gidecek hattır. Bu ikinci hattan aynı zamanda Ankara -Antalya yolcuları da yararlanacaktır. Zaten şu anda bile Yht- özkaymak otobüs kombine taşımacılığı ile Ankara ' dan gelip Antalya ve Alanya' ya gidecek yolcular için yolculuk süresi 1,5 saat kısalmıştır.
3. sorunun cevapı: Konya -Adana- Mersin hattı hem yük (mersin limanına) hem de yolcu taşınması amacıyla HT hattı yapılıyor. Gaziantep Mersin hattının ise HT hattı yapılmasıyla Gaziantep' te fabrikalarda üretilen mallar daha hızlı olarak Mersin ve İskenderun limanına taşınabilecek.Ayrıca Yht hatlarının belli bir mesafeden sonra uçakla rekabet edemiyeceği gerçeği var. O yüzden ta İstanbul'dan Adana veya Gaziantep'e kadar Yht hattı döşemek en başta mantıksız olurdu.



En son selimengin tarafından Sal 14 Ksm 2017, 19:22 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Misafir 48a

8 ay önce - Sal 14 Ksm 2017, 19:22

Ankaradan manavgata tren+otobüs 5.5 saatte ulaşıyoruz.
Antalya hızlı trenlerin Ankara ile alakası yok o zaman.


selimengin
8 ay önce - Sal 14 Ksm 2017, 19:33

Alıntı:
Ankaradan manavgata tren+otobüs 5.5 saatte ulaşıyoruz.
Antalya hızlı trenlerin Ankara ile alakası yok o zaman.

Ankara - Konya eskiden karayolu ile 3,5 saat idi. Şimdi trenle 1 saat 40 dakika ila en fazla 2 saatte gelebiliyorsun. Yani burdan en az 1.5 saat hatta daha fazla kazancın var. Ankara manavgat arasını tamamen karayolu ile gitsen en az 7 saat sürerdi.


erjan

8 ay önce - Prş 16 Ksm 2017, 13:45

Kayseri-Yerköy arasında 250 km/saate uygun 142 km’lik çift hatlı, elektrikli ve sinyalli yüksek hızlı demiryolu hattı yapılacaktır. Kayseri-Yerköy YHT projesi Ankara-Sivas YHT hattına Yerköy’den bağlantısı sağlanacaktır. (Harita 8). Kayseri-Yerköy Yüksek Hızlı Demiryolu Hattının proje hazırlama çalışmaları tamamlanmak üzeredir.



kaynak : http://www.ubak.gov.tr/


Nezih90
8 ay önce - Prş 16 Ksm 2017, 23:53

Demek proje değişmiş. Güzel bir haber gibi ama yük trenleri için de bir şey düşünmüşlerdir umarım. Konvansiyonel hat HT'ye çevrilmese bile iyileştirip elektriklenmesi iyi olur.



sayfa 33
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   123 ... 323334 ... 474849   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM