Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Ankara-Kayseri Hızlı Tren Projesi [ANK ]
« önceki   1234 ... 484950   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 3
m.eray
9 yıl önce - Çrş 01 Nis 2009, 13:00

Alıntı:
Antalyaya Konyadan değil de Eskişehirden devam edilmek istenmesinin nedeni İstanbul-Antalya arasının daha kısa olmasının sağlanması ve İzmir-Antalya aktarmasının Polatlı da değil de daha geride yani Eskişehirde yapılabilmesinin sağlanması olabilir.

Adana bağlantısının ise Kayseriden değil de Konya üzerinen yapılması ise İstanbul-Adana ve İzmir-Adana mesafesinin kısa olmasının amaçlanması olabilir.


Şöyle bir durum var mevcut planlamalar yapılırken hızlı tren hatlarının sadece yolcu taşımacılığı için planlama yapıldıgını sanmıyorum,ilerde bu hatlarda yük taşımacılıgının gelişecegini de hesaplıyorlar.
Buna göre düşünmek lazım.

Eskişehir-Antalya arasına yeni bir hat yapılacağını hiç sanmıyorum,çünkü bu iki şehir arası dağlık bir bölge ve maliyet inanılmaz boyutta olur.İstanbul-Eskişehir-Antalya için yapılacak olan güzergah yerine hali hazırda planlanmış İstanbul-Eskişehir-Polatlı-Konya-Antalya hattı hizmete açılacaktır.Sonuçta bu hat ile Eskişehir-Antalya hattı en iyi ihtimalle 30-35 dakikalık bir kazanım sağlarki böyle bir kazanım için tahmini 800-1000 milyob daolar arası yeni bir yatırıma kalkışmazlar.
Eskişehir-Antalya hattı yerine Afyon-Antalya yapılması daha mantıklı olurki bunun bile gerçekleştirileceğini hiç sanmam.
Kayseri,Gaziantep gibi şehirler ihracata yönelik sanayilerinden dolayı limanlara en hızlı şekilde bağlanmaları gereken şehirler,bu yüzden muhtemelen planlanan Ankara-Kayseri hattı Adana üzerinden Gaziantepe bağlanacak,daha sonra da bu hat Adana'dan Mersin'e bağlanacaktır.
Aynı hat muhtemelen Antep üzerinden Şanlıurfa ve Diyarbakır'a bağlanacaktır.
Ancak şöyle bir durum varki şu anda mevcut eski sistem demiryolu hatlarının Sivas-Kayseri-Adana arasında çirft hata çıkarılması projesi oldugu için belkide yük taşımacılıgı eski sistemle entegre edilip Konya kavşak noktası haline getirilip Konya'dan Antalya'ya ve Adana'ya iki hat yapılacaktır.

Ancak bu durumda Doğu'dan gelip Adana-Mersin istikametine gidiş kapalı kalacaktır.

Bence en mantıklı hat sistemi Konya-Antalya ve Ankara-Kayseri-Adana-Mersin sistemidir.


Mehmet Kasım
9 yıl önce - Cmt 03 Ekm 2009, 22:54

http://www.cedgm.gov.tr/cedsureci/ced_basvuru_dos ...58_ptd.pdf

Şefaatli-Kayseri arası proje detayları. son sayfalarda harita var.


görkem 07
9 yıl önce - Prş 08 Ekm 2009, 18:50

Alıntı:
Eskişehir-Antalya arasına yeni bir hat yapılacağını hiç sanmıyorum,çünkü bu iki şehir arası dağlık bir bölge ve maliyet inanılmaz boyutta olur.İstanbul-Eskişehir-Antalya için yapılacak olan güzergah yerine hali hazırda planlanmış İstanbul-Eskişehir-Polatlı-Konya-Antalya hattı hizmete açılacaktır.Sonuçta bu hat ile Eskişehir-Antalya hattı en iyi ihtimalle 30-35 dakikalık bir kazanım sağlarki böyle bir kazanım için tahmini 800-1000 milyob daolar arası yeni bir yatırıma kalkışmazlar.
Eskişehir-Antalya hattı yerine Afyon-Antalya yapılması daha mantıklı olurki bunun bile gerçekleştirileceğini hiç sanmam.

Konya-antalya hattı eskişehir antalya hattına nazaran hem çok daha pahalıya gelir. izmir ile tamamen ve istanbulun ile büyük oranda antalya ile bağlantısı devre dışı bırakılmış olur.
Antalya eskişehir arasında burdur afyon var ve geçitler aşıldıktan sonra büyük düzlükler başlıyor.ancak konyaya trenle ulaşmak demek torosları delmek demek.



goldenboy
8 yıl önce - Pzr 03 Oca 2010, 15:04

TCDD nin seçim öncesi alevlendirip sonra söndürdüğü hatlardan biri, uzun zamandır çıt çıkmıyor kayserili arkadaşlardan

onurnazliaka
8 yıl önce - Pzr 03 Oca 2010, 18:39

Kayseri Gar'da Ankara-Kayseri 2,5 saat, Kayseri-İstanbul 5,5 saat diye ilanlar vardı. Umarım sadece ilan olarak kalmazlar.

emre yildiz
8 yıl önce - Sal 12 Oca 2010, 01:11

Dün Sn. Binali Yıldırım Kanaltürk'te soruları cevaplandırdı ve icraatlarını anlattı. Kayseri hızlı tren projesinden de bahsetti ve hattın 2023 yılına kadar Kayseri'den ileriye güneydoğuya doğru uzatılmasının söz konusu olduğunu söyledi.



Özgür Sabanlıoğlu

8 yıl önce - Sal 12 Oca 2010, 03:30

2023 yılına kadar derken

onurnazliaka
8 yıl önce - Sal 12 Oca 2010, 03:36

Cumhuriyet'in 100. Yıl'ında 100 yerleşim birimine YHT! Güneydoğu illerimize hızlı tren gidecekse bu 100. yıl hedefi olacak ve en erken 2023'ü bulacaktır.

serdar celebi

8 yıl önce - Sal 12 Oca 2010, 04:04

Alıntı:
Cumhuriyet'in 100. Yıl'ında 100 yerleşim birimine YHT! Güneydoğu illerimize hızlı tren gidecekse bu 100. yıl hedefi olacak ve en erken 2023'ü bulacaktır.


2023 hedefleri bu hukumetin hedefleri. onumuzdeki senelerde baska birileri geldiğinde işler değişebilir. halkın yeni gelen devlet yoneticilerine baskı yapmaları gerekir. bu baskı olmadıktan sonra sanmıyorum bu hedeflerin gercekleşeceğini,
ozellikle koalisyon hukumetleri zamanına geri donersek!


emre yildiz
8 yıl önce - Sal 12 Oca 2010, 23:19

Alıntı:
2023 yılına kadar derken


Benim o gün kü mülakattan anladığım; 2023 yılına kadar hızlı tren Kayseri'ye çoktan ulaşmış ve hatta güneydoğuda Malatya-Diyarbakır taraflarına kadar uzatılmış olacak... Sn. Bakan, demiryollarının yatırım tutarı karayollarını geçtiğini belirttiği için ben kendi adıma ümitvarım...Gelecek yıl bugünlerde Konya'ya hızlı trenle gideriz diye düşünüyorum, 3-4 yıl içinde de İstanbul ve Sivas'a ulaşmamız hiçte uzak ihtimal değil...



sayfa 3
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   1234 ... 484950   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM