Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
kutlay34
15 yıl önce - Sal 02 Oca 2007, 03:32
[İST-E1.32] - Köprü ve Otoyolun Ücretsiz Olmasının İstanbul'a ne gibi Yarar ve Zararı Oldu?



Geçen Ramazan Bayramı'nda ulaşım ücretsizdi... Kimimiz metroda, tramvayda, otobüslerde, vapurda olan manzaraları gözlerimiz açıkta kalarak izledik... Nihayet İBB Başkanı Kadir Topbaş artık buna bir dur dedi Ücretsiz ve Ücretlinin orta yolunu buldu... %50 indirimle ulaşım sağlanacak diye... Fakat hükümet Köprü ve Otoyollarda dahil Ücretsiz dedi ulaşıma... Kadir Topbaş araya girerek ulaşımın İstanbul'da %50 indirimli olmasını sağladı... Fakat gelgelelim halkın kafası karıştı... Millet ücretli mi ücretsiz mi diye İETT şöförleriyle, turnike görevlileriyle tartışır oldular... Tabi karar dengesizliğinden herkes şikayetçi oldu... %50 indirimli olunca ulaşım yoğunluk bayramın ilk iki günü ücretsiz ulaşımdaki yoğunluğa göre daha azdı

Köprü ve otoyolların ücretsiz olması İstanbul için kötü oldu... Köprüler hep tıkalıydı... Mecidiyeköy gibi yerlerde yoğunluk olmasada E-5 işe gidiş ve işten dönüş saatlerinden farksızdı... Her araçta birkaç kişi ya da 2 kişi vardı... Bu nedenle trafik yoğunluğu yaşandı... Bu trafik olmayabilirdi... Tabi bazı şartlarında oluşması gerekirdi... İETT'nin daha fazla otobüsü olması gerekirdi, politikasının değişmesi gerekirdi vs vs... İleriki zamanlarda bu trafiğin önüne geçmek için neler yapılabilir???Trafik geçirdiğimiz zaman psikolojimizi olumsuz yönde etkiliyor... Bazı yerlerde dağılmış bu başılka ilgili konuları bu başlıkta da toplayabiliriz... Olumlu ve olumsuz yanlarını bu başlık altında paylaşabiliriz...

Akın, Simon, Ümit, Engin;
Ramazan Bayramı'nda oluşan sorunlarla ilgili bir başlık vardı yanlış hatırlamıyorsam... İsterseniz oradan da devam edebiliriz... Bence bu başlık; kısa vadeli ama devamı gelecek bir başlık diye düşünüyorum... Tasarladığım bir başlık bu... Karar sizin... Eğer hatalı bir başlık açmışsam, özür dilerim...


Zeki Varış

15 yıl önce - Sal 02 Oca 2007, 16:47
Çile


Dün yine büyük bir hata yapıp,Bakırköy'den Etiler'e gitmek için yola çıktık.Hata diyorum çünkü her bayram aynı hatayı yapıyor kendimizi kilitli trafiğin içinde bulduktan sonra aklımız başımıza geliyor ama olan olmuş oluyor.Her neyse İncirli'den Mecidiyeköy sapağına kadar dura kalka tam 2,5 saat sürdü yolculuğumuz,Sapaktan sonra ise adeta uçtuk bomboş yolda 10 dakika sürmedi gideceğimiz yere varmamız.Saat 2300 sıralarındaki dönüşümüz ise toplam 25 dakika civarı idi,hiç bir tıkanıklık yaşamadık.Demek oluyorki dalgınlığıma gelmeyip sahil yolunu seçmiş olsaydım,E-5'te harcadığımız vakit süresince en az 2-3 kere gidip gelebilirdik bu yolu.Çektiğiniz eziyetemi yanarsınız,fazladan yaktığınız yakıta mı?
Özetle,Bayramın hoşgörüsü bazı sorumsuz vatandaşlarımız yüzünden daha pahalıya patlıyor.Karşıda işi olmayan bile nasılsa bedava diye yola çıkıyor,4 lira kâr edeceğim derken bir kaç kat fazla yakıt harcıyor,trafiği işgâl ediyor,gerçekten işi olan insanlarıda perişan ediyor vs. vs.
En iyisi bu uygulamanın kaldırılması.İnanın herkes için daha hayırlı olur.Çünkü hem ülke ekonomisine zarar hemde gerçekten bu yolu kullanması gerekenlere eziyet oluyor.Bazı bedava uygulamalar bize daha pahalıya patlıyor maalesef..


En son Zeki Varış tarafından Sal 02 Oca 2007, 16:59 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Mustafa Akın Göktaş
15 yıl önce - Sal 02 Oca 2007, 16:54

bence zarari olur, ücretli olsa belediye genisletebilir projeler yapabilir
ve onemli olan insanlar belki otobus felan la gider yani trafik problem cozulur

yarari olmasi bence birsey yok, sadece butce olan tamire gidebilir köpru icin, boya için.


YUSUF KARACA 58

15 yıl önce - Sal 02 Oca 2007, 18:21
ÜCRETSİZ ULAŞIM


Bu bayram Ulaşımın %50 olması yerinde oldu. Aşırı kalabalık pek yoktu ulaşım araçlarında. Sosyal açıdan iyi oldu yani bazı vatandaşlar için Bedava olması faydalı tabii,herkesin geliri belli bir seviyede değil ,dolaysıyla ücretsiz ulaşım bekleyen, akrabalarına kalabalık aile halinde giden, geliri belli bir seviyenin altında olan vatandaşlarımız biraz olsun rahatlıyordu ;ama gereksiz ulaşım aracı kullananlarda bayağı fazlaydı bir iki durak için. Köprülerde Bedava yapılıyor ama kimse sanırım bedeva diye köprüden geçmemiştir. Bedava diye otobüse binen vardır ama köprüden geçen olduğunu sanmıyorum. Bizim bütçemiz için Kazanç, Devlet bütçesi kayıptır, bu tür uygulamalar ama devletlerin birde Sosyal politikaları vardır ama buda çok ucuz ve populist bir Sosyal politikadır.

mustafa esenduran
15 yıl önce - Sal 02 Oca 2007, 20:55

Siyaset ve yönetim anlayışında kararlılık çok önemlidir. Bakanlar Kurulu toplantısından sonra Hükümet sözcüsü bayramda toplu taşıma araçları ücretsiz olacak diyorsa, hemen arkasından Büyükşehir Belediye Başkanı da onu yalanlayıp "hayır ücretli olacak" diyorsa burada Belediye ile Merkezi Hükümet arasında bir iletişim bozukluğu ve koordinasyonsuzluk var demektir. Ücret konusunda otobüse binerken şoförle tartışan halkı yanıltmaya kimsenin hakkının olmadığını düşünüyorum.

alikurultay

15 yıl önce - Prş 04 Oca 2007, 12:27

Köprülerin bedava yapılmasının pek etkisi olmadığı konusunda Yusuf Bey'e katılıyorum. Malum çoğu Avrupa Yakası sakini için Anadolu Yakası'na geçmek bayramlara mahsus bir olay. Anadolu Yakası bayramlarda ilginç bir trafiğe sahne olur bu yüzden de; aslında trafiğin sıkışmaması gereken yerlerde adres arayan Avrupalılar lokal sıkışıklıklar yaratır; sapakları kaçıranlar geri geri gelmeye çalışarak işi kaosa sürükler, tuhaf adres sorularıyla karşılaşırsınız. (Acıbadem'de yaşamıştım ben en ilgincini; "şu sokak nerdedir bilir misin?" demişlerdi, "yok hangi mahalle semt ilçeydi?" derken sorulan adresin Kartal-Yakacık'ta olduğu anlaşıldı. Oysa Avrupa yakasında oturanlar için Anadolu Yakası bir köyden hallice büyük bir yerdir ve bu yakayı bilmemek adeta bir marifettir.

Sonuçta, toplu taşımanın ücretsiz olmaması olumlu olmuştur kanaatimce. Köprülerin bedava olması da pek etkili olmamıştır. Sabahları Anadolu Yakası'ndan Avrupa'ya geçiş de yeterince trafiğe sahne oluyor sonuçta. Otoyollarda faydası olduğunu düşünüyorum.



ANA SAYFA -> ULAŞIM