Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Cmt 30 Arl 2006, 22:27
İstanbul Kadıköy Yakasında İETT Hatlarının ve Otobüslerinin Tarihçesi ve Gelişimi



Alıntı:
60 lı yıllarda 5nolu hat Kadıköy-Kısıklı Güzergahı ise  Kadıköy-ibrahimağa-koşuyolu-altunizade-kısıklı.( 1 nolu tramvayhattı da Kadıköy-Kısıklı) Babam 1960 ihtilalinin olduğu gün 5 Nolu hatta çalıştığını bir anısı nedeniyle çok iyi hatırlıyor.Daha sonra 5A Kadıköy-Koşuyolu,daha sonra da 5B Kadıköy-Erzurumsitesi hatları açılmıştır.

Üstad, babanız çok doğru hatırlıyor. 5 numaralı hat (Koşuyolu olarak çalışıyor ilk açıldığında), bendeki kayıtlarda ilk defa 1955 tarifelerinde boy göstermeye başlıyor. 5B-Erzurum Sitesi hattı da 1969 yılında, Leyland'ların gelmesinden sonra ferahlayan filo dolayısıyla ihdas ediliyor.

Akın KURTOĞLU


umit1
12 yıl önce - Cmt 30 Arl 2006, 22:47

5 numara acildiginda A si B si yoktu sadece 5 vardi ve Kosuyolu arabasi idi.Tramvaylar varken hic bir otobusu numarasi ne olursa olsun Kisikli duraginda gordugumu hatirlamiyorum.Tabii Tramvaylardan sonra hersey degisti.

O yillarda 5 numarada genellikle kisa Mercedes ler kullaniliyordu (0321)  onlarin birini Kisiklida tramvay duraklarinda gorseydim herhalde hatirlardim diye dusunuyorum.


Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Cmt 30 Arl 2006, 22:50

Alıntı:
O yillarda 5 numarada genellikle kisa Mercedes ler kullaniliyordu (0321)

O yıllarda Kadıköy yakasının İETT otobüs profilini kabaca bir analiz etmemiz mümkün mü? (Hangi hatta ne tür otobüsler verilirdi gibilerinden?)

Meselâ bendeki kayıtlarda 1966 yılında Bağlarbaşı Garajı'na bağlı olan toplam otobüs sayısı; 74, tramvay sayısı da 54 (Genel toplam: 128).

Akın KURTOĞLU



umit1
12 yıl önce - Cmt 30 Arl 2006, 23:09

Zaten pek fazla bir cesit yoktu Anadolu yakasinda ya Skoda ya Mercedes.

Gar hattinda hic Skoda gordugumu hatirlamiyorum,3,5 ve 20 de genellikle Mercedes agirlikli hatlar idi ama Skodada gorulebiliyordu.Bunlarin disindakiler Skoda hatlari idi,hatirladigim kadari ile.
Tabii tramvaylar kalkinca is degisti.


çetin gökçe
12 yıl önce - Cmt 30 Arl 2006, 23:32

Ümit Bey siz hatırlamıyor olabilirsiniz,o yıllarda biz Ümraniye'den Kadıköy'e gitmek için Kısıklı'ya gelir oradan tramvay veya otobüsle Kadıköy'e giderdik çünkü o tarihlerde köy olan Ümraniye'den kadıköy'e vasıta yoktu.



çetin gökçe
12 yıl önce - Cmt 30 Arl 2006, 23:43
skoda va mercedes


60'lı yıllarda haftada 3-4 kez girdiğim Bağlarbaşı garajında gördüğüm hep skoda otobüslerdi.Mercedesleri ise 9 nolu kadıköy-moda ve 2 nolu kadıköy-gar hattında hatırlıyorum.Az önce yine babama sordum 1960 dab sonra 3 nolu Kadıköy-Acıbadem,20 Nolu Kadıköy-Merdivenköy hatlarında devamlı skoda otobüs kullandığını söyledi.

Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Cmt 30 Arl 2006, 23:56

Skoda otobüslerin de Kadıköy tarafında daha çok 1956 model olan I. parti araçları olduğunu görebiliyorum eski resimlerden (son camları çeyrek daire formunda olan ve ön kısımları ızgaralı olan Skoda modelleri). 1957 modeller ise daha çok Avrupa yakasında kullanılıyorlar. İETT'ye ilk parti (1956): 100 adet, ikinci parti (1957) ise: 200 adet alınıyor. Bağlarbaşı Garajı'na toplam 74 otobüs bağlı ise, demek ki bunların da ağırlıklı bir kısmı Skoda-RO 706 I. parti araçlarından. Benim çocukluk dönemlerimde Kadıköy yakasında Skoda II. parti 1957 modelleri hatırlıyorum hayal meyal... Muhtemelen 1968-69 döneminde Leylandlar gelince I. parti Skodaların çürüğe çıkmasıyla birlikte, II. parti Skodalar bütünüyle Anadolu yakasına aktarılıyorlar. Bu arada bir miktar da Mercedes-0321H (kısa model) ile birlikte...

Kadıköy yakasında, hiç Mercedes-0321H-L (uzun model) ve Magirus Saturn-II modellerinin çalıştığını ise hatırlayamıyorum...

Akın KURTOĞLU



umit1
12 yıl önce - Pzr 31 Arl 2006, 00:07

Alıntı:
Az önce yine babama sordum 1960 dab sonra 3 nolu Kadıköy-Acıbadem,20 Nolu Kadıköy-Merdivenköy hatlarında devamlı skoda otobüs kullandığını söyledi.


Soyledigim gibi bu iki hatta Skodada gormek mumkundu ama Mercedes agirlikli hatlardi onlar,cunki epeyce kullandim o hatlari ( ) ama bahsettigimiz donem 1959-1965 arasi,daha sonra zaten az sayida olan Mercedesler daha  once Tramvaylarin hizmet verdigi hatlara kaydirildi.

Kisikli konusuna gelince tabii yanlis hatirliyor olmam mumkun neredeyse yarim asir gecti aradan,ama Kisikliya gidince muhakkak cay bahcesinde oturur hem cayimi yudumlar hemde hem de tramvaylarin sesler cikararak o daireyi cizerek donus yapmalarini izlerdim yukaridan. ,ama hic otobuse rastlamadim,ki oldukca sik giderdim kisikliya.

Kisikli-Kadikoy arasinda cok sik ve suratli tramvay calisirdi,Kosuyolu Altunizade arasinda ise bir otobus seferini gerektirecek bir nufus yoktu yani hemen bostu.

Neden 5 numara Kisikliya ciksindi ki?

Benim hatirladigim kadariyla Kisikliya en cok yaklasan hat 3 numara idi,bazi gunlerin bazi saatlerinde 3 numaranin Kucuk Camlica gazinosuna kadar geldigini hatirliyorum,ama her zaman degil.

Saygilar,


çetin gökçe
12 yıl önce - Pzr 31 Arl 2006, 00:11
mercedes o321 H-L (uzun model)


Akın Bey,Mercedes o321 uzun model dediğiniz o yıllar da Emiönü-Sarıyer hattında çalışan otobüsler ise Anadolu yakasında bu otobüsleri bende hiç görmedim.

Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Pzr 31 Arl 2006, 00:14

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=23186& ...p;start=11

linkinde resimde görülen ve her iki kapısında 4 camı bulunan otobüsler 0321H'ler (Aynı tipte ama iki kapısı arasında 5 camı olanlar: 0321H-L'ler (Long modelleri))...

Akın KURTOĞLU



sayfa 1
123 ... 91011   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM