Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
tc-volkan

15 yıl önce - Cmt 23 Arl 2006, 23:02
[İST-F2.59] - İstanbul Trafiği Ne Kadar Güvenli?



İstanbul anadolu yakasında ikamet etmekteyim.Ayrıca Aynı yakada çalışmaktayım.
Günümün uzun bir bölümü trafikte geçmekte.Seyir esnasında bırakın kural ihlalini araçlar başıboş hareket etmekte.Bir de son günlerde otoların kolaylaşması dolaşıma eklenen yarım yamalak bilgi ve deneyimleri ile trafiğe dahil olan sürücülerimiz,bitmez tükenmez yol,kavşak çalışmaları eklendiğinde istanbulun zaten yetersiz altyapısı kabus haline geliyor.Ayrıca varyete yaparcasına modifiye arabaları ile şeritler arası dans eden sürücülerede deyinmeden geçemiyeceğim.Örneğin geçtiğimiz cuma üç ayrı noktada üç ayrı sürücü dikkatsizliği yüzünden aynı gün arabama üç kez hasar verdi.Aynı gün kardırımdan geçmek isteyen bir motor az daha açık bulunan sağ kapıma çarpıyordu.Arabam hasarlı olduğundan minibüse bindim yolun ortasından yolcu aldı arkasından gelen anbulansın sirenini duyduğu halde diger araçların açtığı yolu kullanarak ilerlemeya devam etti ve malesef ardında yırtınan anbulansa nispet yolun ortasında durup trafiği kitleyerek yolcu aldı.Şoförü uyardığımdada minibüs yine yolun ortasında durdurulup aşağı inilmek sureti ile itiş kakış başladı duran başka binibüs şoförleride olaya müdahil olunca.Arbede meydan dayağına dönüştü.Sizin kurallara uyduğunuz ama kuralsız,kontrolsüz,başıboş trafikte ne kadar güvendeyiz


Aylin

15 yıl önce - Pzr 24 Arl 2006, 04:10

Öncelikle size çok geçmiş olsun en azından sağlık durumunuz iyi daha da kötü neticelerede varabilirdi.
Bence Dünyanın neresinde olursanız olun hiç bir Trafik güvenli değildir. Türkiye için konuşacaksak bunu istanbulla sınırlamamak lazım. Ankara(en çok alkolden kaza yapan şehir) trafiği veya İzmir trafiğide en az istanbul kadar tehlikeli.
İstanbulumuzun nüfusu çok olduğundan dolayı buda ister istemez Trafiğimize yansıyor.
Köyünde daha önce sadece Traktöre binmiş insanlarımız şuanda istanbul trafiğinde cirit atıyor kazalar olması çok normal değilmi sizcede?
Her arabası olan gideceği yer yakın veya uzak olsun kendini yola atıyor. Toplu taşıtlarımızı geliştirseler istanbul trafiği yine çok olsada bu kadar karmaşık olmazdı. Yollarımızın düzgün olmamasıda buna ayrı bir etken.
İlk görev ULAŞIM AŞ. ye düşüyor. Metro istanbulun her yerinde olması gerekiyor. İnsanlar yeraltından trafik de sıkışmadan her yere ulaşabilmeli. Veya örn. Taksim - Levent Metro hattının geçti yerden ayriyeten bir sürü İETT otobüsüde geçiyor bunları azalta bilirler.
İnsanlar birbiriyle yarış halinde daha kimi sollaya bilirim diye. 4 şeritlik yolları 6 ya çıkarıyoruz tabiki arabalar birbirine tokuşur ve kaza kaçınılmaz olur. Bir kaza oluyor millet izliyor devam etmiyor hiç düşünmüyor trafiği etkiliyormuyum acaba diye. Ne olcak beklesinler diye düşünen aracını yolun ortasında durdurup cep telefonuyla kazayı çeken cahillerimizden söz etmeye bile gerek yok.
Minibüslere gelince onlar başlı başına İstanbulun sorunu. Kural denilen kavramı bilmiyorlar onları şikayet edip netice alacağınız hiç bir yer yok. Babaların malıymış gibi Yolda dururlar sohbet ederler para sayarlar vs. ve Kazaya sebep olunca hiç birşeyi kabul etmezler. Yanlışlıkla bir minibüscüyle kavga edin o gün yiyeceğiniz dayağın haddi hesapı olmaz birden etrafınızda bir sürü başka minibüscü arkadaşlar bulabilirsiniz.
İstanbul Belediyesi her yıl minibüsler kalkacak trafik rahatlıyacak şöyle olacak böyle olacak diyor ben 4 yıldır istanbuldayım bir icraat henüz göremedim.
Ehliyet sınavları zorlaştırılmalı, araç kullanma saatlerini yükseltmeleri lazım ve boş sadece boş yollarda değil yoğun trafik olan yerlerde de kullandırılmalı. Ayrıca istanbul dışında ehliyet yapmış insanları ikameti istanbul olacaksa tekrar sınava tabi etmeleri gerekir. Örn. Aydın da ehliyet almış bir insanın aynı muntazamlıkla istanbulda araç kullanmasını bekliyemeyiz.
Çok arkadaşım var ehliyetin dün alıp ertesi gün kaza yapan.
Trafiğin ne kadar tehlikeli olduğunu burada günlerce tartışır ama hiç bir netice alamayız anca yazışırız. Trafik kurallarını öğretecek bir yol bulmak gerekiyor. Hem sürücülere hemde yayalara belki o zaman daha az tehlikeli olur.


En son Aylin tarafından Pts 25 Arl 2006, 01:41 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


hakan_1970
15 yıl önce - Pzr 24 Arl 2006, 23:36

Forum başlığı "İstanbul trafiği ne kadar güvensiz?" olsa daha doğru olurdu.
Son derece güvensiz. İşin acı tarafı, en büyük riski yayalar taşıyor.
Kırmızı ışıkta son sürat geçmek moda oldu.
Motorsiklet ve mopetler kaldırımda geziniyor. Çok yakında kaldırımda yürürken motor çarptı başlıklarını gazetelerde görmeye hazırlanın.
Şehiriçi hız limiti 50 km, ama uyan da yok, denetleyen de.
Kaldırımlar araç işgalinde, yayanın yürüyeceği bir yol kalmadı. Yolda yürürken de araç çarptığında kaldırımda yürümemek, muhtemelen şöför için hafifletici sebep.
Kontrolsüz kavşaklarda (örneğin dört yolun kesiştiği sokaklar) çok dikkat! Şöförler durarak geçeceğinin bilincinde değil, ya da kasten geçiyor, çünkü kaza yaptığında kendine hesap soracak bir kanun yok, ya da caydırıcı değil. Buralarda çok sık kaza oluyor ve araçlar kaldırıma vb ne çıkıyor. O anda kaldırımdaysanız, "niyazi" oluyorsunuz.
Takip mesafesi kuralına uyan yok, fren yapıldığında arkanızdaki araç duramayıp üzerinize çıkabilir.
Daha pek çok örnek verilebilir.
Kısacası çok güvensiz. Sokağa adımınızı attığınızda sevdiklerinizle helalleşmeyi unutmayınız. Acı ama gerçek.


Cemoli D18
9 yıl önce - Prş 24 Oca 2013, 16:37

http://www.sabah.com.tr/Yazarlar/akoz/2013/01/24/ ...r-artti-mi


linkte ne güzel de yazmış köşe yazarımız


etoksoz
9 yıl önce - Prş 24 Oca 2013, 17:03

Size düşüncemi yaşadığım bir örnek ile anlatacağım;

Yıl 1996 Romanya'da bir arkadaşımı ziyarete gitmiştim. arabasıyla Bükreş'ten çıkmaya çalışırken kaldırımda bir kadıncağız gördük, yaya geçidi falan yoktu. Arkadaşım durdu ve yol verdi kadın geçmiyeceğini söyleyince biz devam ettik. Birkaç yüzmetre sonra polis durdurdu ve kadına yol vermedi diye arkadaşıma ceza kesti. mazeretini dinlemedi bile.

Şimdi ben İstanabul'u düşünüyorum, diğer ihlallerimizi ve polisin kılını kıpırdatmamasını düşününce, yaya geçidi olmayan yerde yol vermek kavramı gülünç geliyor.

Sonuç denetleme ve denetleyicinin gerçek otoritesi olmadığı sürece ne İstanbul ne de diğer şehirlerimizde güvenli trafikten bahsetmemiz zor olur.



volcano33
9 yıl önce - Prş 24 Oca 2013, 17:20

Alıntı:
minibüse bindim yolun ortasından yolcu aldı arkasından gelen anbulansın sirenini duyduğu halde diger araçların açtığı yolu kullanarak ilerlemeya devam etti ve malesef ardında yırtınan anbulansa nispet yolun ortasında durup trafiği kitleyerek yolcu aldı.Şoförü uyardığımdada minibüs yine yolun ortasında durdurulup aşağı inilmek sureti ile itiş kakış başladı


Değerli adaşım, öncelikle geçmiş olsun. tabii aradan uzun zaman geçmiş ama olsun artık. Yalnız hatanın büyük bir kısmının sizde olduğunu belirtmek isterim. Şöyle ki öncelikli geçiş hakkını yanlış değerlendiriyorsunuz. İstanbulda geçiş hakkı aşağıdaki gibi sıralanır.

1. minibüsler
2. ticari taksiler
3. servis araçları ( bu ilk 3 madde kendi içlerinde sıralamada değişkenlik gösterebilir.)
4. ambulans
5. itfaiye
6. polis araçları

not : bu mesajdaki bilgiler yanlış diyerek eksileyen arkadaşa da saygılarımı sunuyorum. herhalde yanlış tabii. Amaç mesajı algılayabilmek.


En son volcano33 tarafından Prş 24 Oca 2013, 17:35 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Aras Berkin
9 yıl önce - Prş 24 Oca 2013, 17:25

Otorite lazım, polisin bol bol ceza kesmesi lazım.
Cezalar caydırıcı olmalı.
Başka türlü adam olmaz İstanbul trafiği.


Cemoli D18
9 yıl önce - Prş 24 Oca 2013, 21:31

yaya olduğumuzda araçları haksız buluruz.
direksiyon başındayken de yayaları kusurlu buluruz. bu denklem böyle...


GkhanTR
8 yıl önce - Prş 03 Tem 2014, 17:24

İstanbul trafiğinde bu da oldu. İstoç önünde arkadan gelen araç önündeki kayığa çarptı..





Cemoli D18
8 yıl önce - Prş 03 Tem 2014, 21:59

Bağcılar dereyolunda su kanallarında oynama olmuş ve araçlar için çok tehlikeli.
Dün akşam karanlıkta giderken farkettim ve araç lastiği denk gelse lastik patlar veya ciddi kazalar olabilir.
Ne yazık ki yoldaki kaldırımlar, su giderlerinin kapakları gibi yerlerde bunları dikkatli yapmıyorlar



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM