Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1

Taksim-Şişhane metrosu açılırsa, Şişhane-Kadıköy vapurunu kullanır mısınız?
Evet 65.5%  65.5%  [19]
Hayır 34.5%  34.5%  [10]
Toplam Oy : 29

eng ygl
12 yıl önce - Cum 22 Arl 2006, 17:22
[İST-B1.87] - Kadıköy-Şişhane Vapur Hattı Önerisi



Taksim-Yenikapi metrosunun Taksim-Sishane kesiminin 2007 sonunda (insallah) bitirilmesiyle, Kadikoy-Sishane arasinda vapur seferlerinin baslatilmasini oneriyorum.

Yilbasindan itibaren Kadikoy-Kabatas seferleri basliyor, ancak Kadikoy-Sishane hattinin Kadikoy-Kabatas'a gore iki avantaji gozukmektedir. Oncelikle, 4. Levent'ten ya da Mecidiyekoy'den metroya binen birisi, Taksim'de inip funikulere gecis yaparak Kabatas'a ulasabilmektedir. Burada da ucuncu tasit olarak vapura binebilecektir. Oysa ki Taksim'de metrodan inmeyip Sishane'ye devam edebilir ve burada ikinci tasit olarak vapura binebilir. Ikinci olarak da Taksim'de yeraltindan funikuler duragi gecisine ulasmak icin kalabalik icinde yurumek gerekirken, Sishane'de muhtemelen daha sakin bir ortamda yurunecektir.

Tabii ki bu hattin en buyuk olumsuzlugu, Galata Koprusu'nun altindan her vapurun gecememesi nedeniyle ancak Uskudar-Halic seferlerinde kullanilan kucuk vapurlarin bu seferlerde kullanilabilecek olmasi.

Taksim'de metrodan inip funikuler kullanma zorunlulugunu da ortadan kaldirmasi sayesinde, ozellikle 4. Levent-Zincirlikuyu-Mecidiyekoy-Sisli-Osmanbey guzergahindakiler icin bu hattin oldukca iyi olacagini dusunuyorum. Tabii ki bunu uygulamadan once Taksim-Sishane metrosunun acilmasi gerekmektedir.

Metro Yenikapi'ya uzandiginda ve Marmaray da hizmete girdiginde, bu vapur hatti hemen hemen gereksiz hale gelecektir, bunun da farkindayim. Ancak Marmaray'in hizmete girmesine daha en az 4-5 yil var.


Engin

12 yıl önce - Cum 22 Arl 2006, 17:40



Bilmeyenler için Şişhane'nin yeri, ben bilmiyordum mesela.

Şimdi dediğiniz gibi Şişhane'ye vapur konulsa herkes bunu tercih eder. Kabataş ölü yatırım olur. Ancak Taksim'in yükünü dağıtır. Kabataş'ı Üsküdar'a Şişhane'yi Kadıköy'e bağlamak da ayrı bir fikir tabi ama o zaman da Karaköy ve Eminönü iskelelerinin akibeti soru işareti olur.

Metronun elektrik, vapurun fuel oil (yanlış bilmiyorsam) tükettiğini düşünürsek elbette az vapur çok metro demek iyidir.

Ancak diğer yandan Metroların çok daha fazla yoğunluk yaşayıp insanların mesai saati başı ve bitiminde eziyet çektikleri, vapurların ise açıkta yolcu bırakmadıkları bir gerçek.

Gözlemlerimi aktarıp işi uzmanlarına bırakıyorum


En son Engin tarafından Cum 22 Arl 2006, 23:31 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


eng ygl
12 yıl önce - Cum 22 Arl 2006, 17:48

Alıntı:
Şimdi dediğiniz gibi Şişhane'ye vapur konulsa herkes bunu tercih eder. Kabataş ölü yatırım olur.

Sevgili Adas

Levent-Mecidiyekoy hattindakiler icin Taksim'de inip bir de funikulere gitme zahmetini ortadan kaldiracagi cok acik. Ote yandan, Taksim'de bulunup da Kadikoy'e gidecekler icin hala funikulerle Kabatas'a, oradan da vapurla Kadikoy'e ulasma secenegi olacak. Sishane-Kadikoy hatti, Kabatas-Kadikoy hattindan az da olsa uzun oldugu icin Kabatas daha tercih edilebilir gibi duruyor baslangic noktasi Taksim olanlar icin.

Ote yandan, Tunel bolgesinde isi olanlar da 6-7 dakikalik bir yuruyusle Sishane'ye inip, oradan Kadikoy'e gecebilirler. Bu da dedigin gibi Karakoy Vapur Iskelesi'nin onemini azaltir.



Mehmet Kasım
12 yıl önce - Cum 22 Arl 2006, 18:28
İlginç


Öneri ilginç ama bazı konuları yazmadan edemeyeceğim.

Şişhane İskele derken ; sahilde Azapkapı Civarında yapılacak bir iskeleden yukarıda Şişhane Meydanındaki metro istasyonuna yürümek biraz zaman alabilir.

Geçici bir uygulama olacağından İBB sıcak bakmayabilir.Çünkü Kabataş'a kaydırmak istiyorlar yoğunluğu.

Eminönü,  Karaköy  ve Beşiktaş'taki yoğunlukları Kabataşa dağıtma amacındalar.

Bir de Taksim Metrosu'nun 2007'de Şişhaneye kadar uzatılacağı açıklaması biraz politik gibi geldi.Başta inanmıştım ama bazı konuları okuyunca politik bir açıklama olduğuna kanaat getirdim.


eng ygl
12 yıl önce - Cum 22 Arl 2006, 18:34

Alıntı:
Şişhane İskele derken ; sahilde Azapkapı Civarında yapılacak bir iskeleden yukarıda Şişhane Meydanındaki metro istasyonuna yürümek biraz zaman alabilir.

Azabkapi'dan her gecisimde (Tarlabasi'ndan gelip Unkapani Koprusu'ne cikarken) solda "Istanbul Metrosu" levhasi goruyorum, oranin da metro cikislarindan biri oldugunu saniyorum. Burasi sahile cok yakin ve sahille hemen hemen ayni seviyede. Cikislar daha mi yukarida? Tunel'de bir cikis oldugunu sevinerek ogrenmistim gecenlerde (cunku arada Galatasaray'da durak olmasi gerektigini dusunenlerdenim), bu levha nedeniyle deniz kenarina da cikis var saniyorum. Yaniliyor muyum?



Mehmet BERBER

12 yıl önce - Cum 22 Arl 2006, 18:41

Sanırım bahsettiğiniz levhalar metronun Şişhane-Unkapanı bölümünün inşaatıyla ilgili. Şişhane istasyonunun deniz seviyesine yakın girişi olmayacak galiba.

Şişhane istasyonunun yeri ve giriş-çıkışları şu başlıkta tartışılmıştı.
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=28936& ...mp;start=0


eng ygl
12 yıl önce - Cum 22 Arl 2006, 18:52

Alıntı:
Sanırım bahsettiğiniz levhalar metronun Şişhane-Unkapanı bölümünün inşaatıyla ilgili. Şişhane istasyonunun deniz seviyesine yakın girişi olmayacak galiba.

Hmmm, o zaman bu baslik bosuna acilmis oluyor. Levent'ten metroyla gelip de Sishane'de inecek birisi yokus asagi 3-4 dakika yuruyerek Sishane-Kadikoy vapuruna biner, ama Kadikoy'den gelip de vapurdan inen yolcu o yokusu en az 5-6 dakika yuruyup de cikmaz. Tek yonlu tercih edilen bir hat olur bu

Peki niye bir cikis da oraya verilmiyor? Insanlari olabildigince denize gondermek istemiyor muyuz? Niye sadece Kabatas'a gondermeyi hedefliyoruz ki eger bazilari icin Sishane uzerinden denize acilmak daha kolaysa? Ustelik, Kabatas funikulerinin kapasitesi belli. Kabatas'a ayni anda deniz otobusu yanasip bir de cadde tramvayi gelince funikuler duraginin ici mahser yeri gibi oluyor. Poffff



Emre Konuralp
12 yıl önce - Cum 22 Arl 2006, 19:00

şişhane galata ile Atatürk köprüleri arasında değil mi?

Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Cum 22 Arl 2006, 19:10



(+)

"Şişhane Metro İstasyonu" açılsa, Haliç kıyısına yapılacak bir iskeleyi halk kullanır mı?

Çok ilginç bir düşünce... Raylı sistemin kurulumu ve geçtiği güzergâh öyle aykırı ki, ne aşağı ne de yukarı tam olarak ulaşabilmek mümkün bu noktada... Şişhane istasyonunun Taksim-Unkapanı arasında tek başına olması zaten başlıbaşına bir dezavantaj. Taksim'den sonra Tepebaşı-Odakule-Ömer Hayyam üçgeni içinde kalacak bir noktada, ya da İstiklâl Caddesi'nin altında Galatasaray yakınlarında da bir ara istasyon olmalıydı. Burada; olabilen en kısa yoldan ve en az istasyon maliyetiyle Haliç'e inmek üzere tasarlandığı âşikâr ama, İstanbul'un ticârî ve kültürel bölgelerinden birisi olan bu civarda, Haliç Tersanesi'ne neredeyse yapışık bir istasyon planlanması halka zorluk çıkartacak.

Şayet, Şişhane'ye kadar metro hizmete girecek olursa, Sarkuysan Apartmanı-Bankalar Caddesi önlerinde kesilecek. Buradan sonra üç alternatif kalacak:

* İETT otobüsleriyle, Unkapanı Köprüsü veya Azabkapı-Karaköy yoluyla seyahate devam etmek,
* Yatay yaya koridoruyla Tünel'in İstiklâl Caddesi çıkışına ulaşmak ve buradan Tünel ile Karaköy'e inmek,
* Yürüyerek yokuş aşağıya Haliç'e inerek buradan Engin'in önerdiği vapura binmek.

ÇÖZÜMLER:

* İlk seçeneği, zaten muhtemelen İETT devreye sokacak. Belki de Şişhane kalkışlı hatlar dahi ihdas edecek.

* İkinci seçenek, Şişhane istasyonunda inen yolcuların koridorla Tünel'e geçebilmeleri ve buradan hareketle Karaköy'e inmeleri düşünülerek hazırlanmıştı (Çizimdeki, turkuaz renkli koridor). Bu zaten devreye girecek.

* Üçüncü seçenekte ise; Haliç kıyısına olabilen en az yürüme gerektirecek bir uzaklıkta motorbot iskelesi nereye inşa edilebilir?

CEVAP: Haliç'te Unkapanı Köprüsü'nün batısında kalan kesim, tâ Kasımpaşa iskelesine kadar kullanım dışıdır. Çünkü burada Haliç Tersanesi mevcuttur (çizimdeki etrafı sarı renkle belirtilen beyaz alan). Köprünün hemen doğusunda Azabkapı Cami mevcuttur. Bunun hemen yanında da Metro Haliç geçişi şantiyelerinin Beyoğlu ayağı kurulu olacaktır. Şantiyenin bitiminin hemen yanına bir iskele kurulacak olsa, en iyi ihtimalle Arap Camii'nin hizasına gelecektir. Bu da Perşembe Pazarı yolunun (Yani Tersane Caddesi'nin) hemen hemen tam ortalarıdır.

Şişhane istasyonunda inen yolcular yürüyerek sahile inebilmek için, Bankalar (Voyvoda) Caddesi'ni bir süre katettikten sonra güneye dönerek yokuş aşağı inmek durumunda kalacaklardır. Ardından Perşembe Pazarı Caddesi atlanarak karşıya geçilecek ve sahil bandındaki yıkık/park alanı geçilerek iskeleye ulaşılabilinecektir (Çizimde sarı renkli üçgenle gösterilen nokta). Bu da takriben vasat bir yürüyüşle 10-12 dakika (vasatın altı için 15-20 dakika) süren bir yaya yolculuğu olacaktır.

İniş bir nebze kolay olsa da, çıkış çok zor olacaktır. Çünkü bu bölge, toğografik olarak dik bir yamacın eteklerine kuruludur ve hakikaten Haliç kıyısından Şişhane meydanına tırmanmak, bölgenin ismi gibi resmen "Azab"dır. Yani, Haliç kıyısına iskele kurulsa da halk burayı kullanmakta çekingen kalacaktır.

Yayalar için en kolay ve pratik yol; Şişhane istasyonunda indikten sonra, koridoru geçerek Tünel'e ulaşmak ve buradan aşağıya, Karaköy'e inmektir. Buraya indiklerinde; İETT/ÖHO, Cadde Tramvayı, Haydarpaşa-Kadıköy vapurları, deniz motorları gibi birçok seçeneğe ulaşmış olacaklardır.

* Şişhane istasyonu-Koridor-Tünel arası: Ortalama 3 dakika,
* Tünel-Tarihi-Füniküler-Karaköy: 1.5 dakika,
* Karaköy-Cadde Tramvayı platformuna çıkış veya İETT duraklarına varış: 2 dakika ya da Karaköy-Vapur iskelelerine ulaşmak: 4 dakika veyahut da motor iskelelerine ulaşmak: 2-3 dakika sürecektir. Yani, seri bir hareketle;

Şişhane-Karaköy arası: (Beklemesiz) 6.5-8.5 dakika,
Şişhane-Karaköy arası: (Tünel aktarması beklemesi dahil) 9.5-11.5 dakika (Ortalama 10 dakika civarlarında)

Neticede, karda-kışta yokuş inip-çıkamayacak kadar ehl-i keyf olan İstanbul halkını, kurtarsa kurtarsa Tünel aktarmalı "Karaköy Meydanı" kurtarır. Belediye de bir güzellik yaparak, Tünel'e Metro'dan (ve Metro'dan Tünel'e) aktarmaları özel bir ayarla 3. ücretsiz aktarma olarak devreye sokarsa, mesele çözülmüş olacaktır.

Akın KURTOĞLU


eng ygl
12 yıl önce - Cum 22 Arl 2006, 19:28

Evet boylece Sishane Metro Duragi'nin deniz kenarina cikisi olmadigini, o levhalarin bulundugu yerin metro cikisi olmadigini ogrendik. Ayrica, mevcut cikislarin deniz kenarina 3-4 dakika uzaklikta degil, daha da geride oldugunu da ogrendik.

Bu fikrin amaci, insanlarin mumkun oldugu kadar az tasit degistirerek ve de trafigi hic etkilemeden bir yerden bir yere varabilmesini temin etmekti. Diyelim ki onumuzdeki yil Taksim-Sishane arasi metro hizmete acildi. Bu durumda, Levent'ten Kadikoy'e giden birisinin dort secenegi olacak.

1. Levent-Taksim metro + Taksim-Kabatas funikuler + Kabatas-Kadikoy vapur
2. Levent-Sishane metro + Sishane-Tunel yurume bandi + Tunel-Karakoy funikuler + Karakoy-Kadikoy vapur
3. Levent-Besiktas otobus/minibus + Besiktas-Kadikoy vapur
4. Levent-Zincirlikuyu (Koprulu Kavsak) otobus/minibus + Zincirlikuyu-Kadikoy otobus

Bunlarin icinde hic suphesiz en zahmetlileri 1 ve 2 numarali secenekler gibi durmaktadir. Digerleri yolcu acisindan zahmetsiz, karayolu trafigini ise yogunlastiran seceneklerdir. Iste bu yuzden hem zahmetsiz (tek aktarmali), hem de trafigi hic yogunlastirmayan bir secenekti Levent-Sishane metro + Sishane-Kadikoy vapur guzergahi. Ancak durum buysa, uygulanmasi mumkun olmayan bir guzergahmis, bunu ogrenmis olduk. Istanbul Metrosu'nun alakasiz yerde durak gelenegine bir yenisi eklenmis. (Bence) Ne Isa'ya, ne de Musa'ya yaranacak bir yere durak yapmislar yine.

Bu arada, elinize saglik Akin Abi, cizdiginiz harita olayi cok guzel anlatiyor.



En son eng ygl tarafından Cum 22 Arl 2006, 19:46 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM