Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
musty26
12 yıl önce - Cum 15 Arl 2006, 20:51
İETT, Citaro Dağılımında Bazı Bölgelere İltimas mı Geçiyor?


Bu otobüsler gerçekten harika ama İstanbul'un yollarını biliyorsunuz bu araçlar dayanır mı sizce? Citaroların da sonunu tahmin edebiliyorum. Bakalım onlar İkarus kadar dayanabilecekler mi İstanbul'a? 

Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Cum 15 Arl 2006, 23:21

Alıntı:
Bu otobüsler gerçekten harika ama istanbulun yollarını biliyorsunuz bu araçlar dayanırmı sizce

İETT, Citaro'ları nisbeten düzgün yollarda ve mesele çıkmayacak semtlere doğru işletiyor. İleride sonlarının Leylandlar gibi olacağını kestirmek güç değil ama, şimdilik iyi gidiyorlar...

Akın KURTOĞLU


messiah_haktan

12 yıl önce - Cmt 16 Arl 2006, 00:13

Hayret birsey yollar düzgün degil diye otobüs seferlerine yeni gelen otobüsleri koyamiyoruz. Sanki Afrika'nin her hangi bir sehri hakkinda konusuyoruz burada...



coskunorenli

12 yıl önce - Cmt 16 Arl 2006, 00:40

O zaman şöyle bir mantık çıkıyor gibi.
Lüks semtlerin, şehir göbeğinde bulunan semtlerin ve suriçi'nde bulunan semtlerin yolları düzgün sayılır. Şehir dışına doğru çıktıkça yollar bozuluyor. Aynı bilet ücretini ödemesine karşın şehir merkezinde oturan insan Citaro ya binecek ama biraz şehir dışına doğru çıkınca insanlar 84-85 modelli MAN lara yada diğerlerine binecek. Sanki bu birazcık da haksızlık ve ayrımcılık gibi duruyor.
Gördüğüm kadarıyla merkezi yerler hariç Citaroların Avrupa yakasında sefer yaptığı hatlar 34M, 89 ve 98 ve Bakırköy-Beylikdüzü otobüs hatları.


Eray Falay
12 yıl önce - Cmt 16 Arl 2006, 01:53

Anadolu yakasında Citarolar sadece köprü hatlarında ve 4 222 19M 16M 130 12 12A E-10 21U 16U 15F 21MK vs vs hatlarda çalışıyor bu hatlarda zaten ya yolcusu çok fazla olan yada çok az olan hatlar.Yollar gerçi ya sahil ya e5 i kullanıp giden hatlar.Bu bölgelerde oturanlar gayet memnun çünkü YOLLARI MUSAIT.Ama diğer yollar müsait değil 30m de bir kasis var ya çukurdan geçilmiyor hatta.



hakan_1970
12 yıl önce - Pzr 17 Arl 2006, 16:48

Citaro'lar ilk geldiğinde bir çok eleştiriye maruz kalmıştı. Ancak zaman içinde, bu araçların diğer tüm otobüslere göre kalite farkı belirgenleştiğinden (yolcu ve insan açısından avantajları; gürültü ve emisyon azlığı, daha az titreşim, konfor vb) ve yolcular tarafından çok beğenildiğinden olacak, herkes haklı olarak kendi semtine bu otobüslerin gelmesini istiyor. Bu isteği yaparken başka bölgelerde sanki çalışan tüm araçlar Citaro imiş gibi genellemeler de yapılabiliyor.
Suriçi bölgesinde çalışan en merkezi hatlardan 28T, 83 gibi hatlarda Ikarus'lar da çalıştırılmaktadır. Ayrıca 28, 87, 35, 35A, 35C ve daha pek çok hatta çalışan tek otobüs Citaro değildir ki! 80, 80B, 90, 90B gibi Suriçi hatları da yanılmıyorsam daha Citaro ile tanışmadılar bile.
Unutulmamalıdır ki Avrupa yakası için şehir merkezlerinden uzak bölgelerden gelen ve beğenilmeyen Ikarus, MAN (ben şahsen hala MAN'ları çok beğeniyorum) gibi otobüsler de Suriçinin ana güzergahlarından geçmektedir.
Sözün özü ben Suriçi semtlerine/hatlarına Citaro açısından ayrıcalık yapıldığı görüşünde değilim. Bir haksızlık varsa; başka başlıkların konusu olan az mesafe giden ile çok mesafe gidenden aynı ücreti alma haksızlığıdır.


Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Pzr 17 Arl 2006, 17:02

Alıntı:
Suriçi bölgesinde çalışan en merkezi hatlardan 28T, 83 gibi hatlarda Ikarus'lar da çalıştırılmaktadır. Ayrıca 28, 87, 35, 35A, 35C ve daha pek çok hatta çalışan tek otobüs Citaro değildir ki! 80, 80B, 90, 90B gibi Suriçi hatları da yanılmıyorsam daha Citaro ile tanışmadılar bile.

Kesinlikle Hakan üstad çok haklı... Suriçi'nde Fatih aksında Citaro çalışan hatlar yalnızca; 28, 86V ve 87... Bunlar da yarıyarıya Citaro barındırmakta olup, geri kalanı İkarus 260.25 ve MAN SL-200'ler ile tamamlanmakta. Bunlardan hariç, transit olarak geçen hatlar içinde; Yenibosna-Eminönü (31E) ve 91O'ya da çok az sayıda Citaro verilebiliyor gün içinde...

Vezneciler çıkışlı olup, Fatih'e girmeden sağ, Unkapanı istikametine sapan 77A hattı ise; ağırlıklı olarak Citaro hattı...

Bu istikamette; 90, 90B, 35D Suriçi hatları ile, 36, 37, 38, 39'lar ve türevleri henüz Citaro ile hiç tanışmadılar...

Akın KURTOĞLU



yılmaz büktel

12 yıl önce - Pzr 17 Arl 2006, 23:54

iett ye alınan her otobüs her yere gitsin mantığı ile bakıldığında bu işin içinden çıkılmaz çünkü bu mantığın akıllı tek bir çözümü vardır ki herhalde onu da kimse istemez.

çözüm ne mi: tabii ki citarolardan daha kaba, daha az konforlu (deyim yerindeyse ikarus gibi )otobüsler.

öyleyse gelin biz güzel konforlu citarolarımıza binebilmek için ayrımcılığa izin verelim ama makul ölçülerde. gerçi buna da hemen itirazlar gelecektir: makul ölçünün de ölçüsü kaçacaktır diye

ne yazık ki seçeneklerimiz, istanbulumuz şehirlemesini tamamlamadıkça bunlarla sınırlı.


Eray Falay
12 yıl önce - Pts 18 Arl 2006, 00:08

İett aldığı Citaroları şu an sadece gösteriş amaçlı kullanıyor hizmet amaçlı değil sadece lüks yerlere gidiyor sebepte ordaki inanları kendisine çekmek.Anadolu yakasında ki engelli hattı olan 222 de normalde berkhoff çalışırdı eylül ayından beri bu araçlar FB çalışıyor 222 de ise IKARUS bazen de Citaro çalışıyor anadolu yakasına verilen Citarolar genellikle köprü hatlarına veriliyor.Anadolu yakasındaki Citaro sayısı ile Avrupadaki arasında uçurum var neredeyse bu sayı garajlara göre dengelenip araçlar homojen olarak dağıtıldıklarında böyle bir olay olmayacaktır.

(((kimse yanlış anlamasın ama bu mesajda yanlış bilgi ne acaba FB hattında Berkhoff çalıştırılıyor 222 de IKARUS çalışıyor 4 numarada O345 2 3 tane var diğerleri köprü hatlarında ve bazı uzun hatlarda.
işte eylül ayında çekilen berkhoff resmi bu araç hala daha bu hatta ve 222 de IKARUS çalışıyor bu gün bile
http://wowturkey.com/t.php?p=/tr116/simon_96_051_15.jpg
eğer yanlış bilgi verdiğimi düşünüyorsanız kadıköy kumluk peronlarda yanlışlığı anlarsınız.)))


En son Eray Falay tarafından Pts 18 Arl 2006, 17:34 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


hakan_1970
12 yıl önce - Sal 19 Arl 2006, 01:49

Bu Citaro'lar çok beğenildiğinden, herkes kendi semtine doğal olarak bu konforlu araçlardan daha çok istiyor. Bazı semtlere adaletsizlik yapıldığı iddia ediliyor. Peki ama 2005 sonunda, yani Citaro'lar gelmeden önceki zamanlarda, otobüslerin model yıllarına göre semtlere dağılımı çok adaletliydi de, Citaro'lar gelince mi bu adalet bozuldu?Pazar günü mesajımda Suriçi hatlarında bir kayırma olmadığını vurgulamıştım. Diğer bölgeler hakkında da görüşlerimi bildirmek istiyorum:

1) Köprü hatlarında hemen her zaman en yeni gelen otobüsler çalışmıştır;
Ikarus ('79 ve '80 modeller), 83'ten itibaren solo MAN'lar, 85'de yeni MAN sololar, 86'da körüklü MAN'lar vb örnekler çoğaltılabilir. Yani Köprü üzerinde çalışan hatlarda yeni otobüslerin verilmesi konusunda eskiye göre bir farklılık olduğuna inanmıyorum. Eskiden de böyleydi, şimdi de Citaro'ların bu hatlarda olması bence yeni bir uygulama değil.
2) Lüks semtler iddiası için, zaten lüks semtte oturanların çoğu özel otomobilleriyle seyahat etmeyi tercih ediyor. Gelir dağılımı adaletsizliği ve görgüsüzlük nedeniyle toplu taşıma yaygınlaşamıyor. Bunların yüzünden de trafik tıkanıyor.
3) Ayrıca Sarıyer'e, boğazdaki sahil yoluna, Levent'e, kısaca Ayazağa Garajı bölgesine yıllardır hizmet eden araçlar Ikarus'tur. 1979-80'den itibaren bu bölgede Ikarus hegemonyası vardı, madem buraları lüks semtlerdi ve kayırılıyordu, neden 1997,98 ve 99 model Merecedes'ler burada (o zaman Levent garajı, şimdi Ayazağa'dan beslenen garajlar) çalıştırılmadı da hep Ikarus çalıştı?
4) Suriçi durumunu Pazar günkü mesajda belirtmiştim.
5) İkitelli Garajı bölgesinde de İstanbul'un halihazırdaki en eski otobüsleri çalıştırılmaktadır ('83 ve 84 MAN'lar). Bunun yanısıra Mercedes ve Citaro'lar da mevcuttur. Citaro Körüklü çalışan 3 temel hat var; 73, 82 ve 85M. Bunları da gerek güzergah, gerek metro besleme hattı olması nedeniyle çok değişik semtlerin yolcularına hitap eden isabetli seçimler olarak değerlendiriyorum.



sayfa 1
123 ... 242526   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM