Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 4
Taha
16 yıl önce - Pts 19 Nis 2004, 19:15

Demiryolunda ulaşım için ray otobüsler geliyor

Deniz taşımacılığında 1980’li yılların başında getirilerek belirli hatlarda hizmet veren deniz otobüslerden sonra, Türkiye yakın tarihte “ray otobüsleri’’ ile tanışacak.

Avrupa Birliği’ne tam üyelik konusunda önemli reformları hayata geçiren Türkiye demiryolu sektörünü de AB standartları düzeyine çekmek amacı ile yeni ve güncel projeler geliştirdi. TCDD Genel Müdürlüğü’nün önümüzdeki 5 yıl için belirlediği yatırım programında 42 adet “ray otobüs’’ proje kalemi de yer aldı. TCDD’nin modernize edilecek olan hatlarda hizmet vermek amacı ile tedarikini programladığı ray otobüsleri öncelikli olarak yolcu trafiğinin yoğun olduğu Ankara-İstanbul ile Ankara-İzmir arasında hizmet verecek. TCDD’nin programına göre, tedariki öngörülen her ray otobüsü 2 vagon setinden ibaret olup yolcularına lüks taşıma hizmeti sunacak. Toplam 42 adetlik ray otobüslerinin hizmete alınması ile birlikte demiryolu ulaşımına olan ilginin artacağını kaydeden yetkililer, ileri aşamada uygulamanın diğer güzergahlara da yaygınlaştırılmasının planlandığını belirttiler. “Ray otobüsü’’ projesi TCDD’nin 2004-2008 yılı arasında planladığı yatırım programında yeraldı.


messiah_haktan

16 yıl önce - Pts 19 Nis 2004, 20:32

Bu ray otobüsleri acaba Almanyada Regional Express olarak kullanilan kücük terenler mi?Genelde banliyö rolünü oynuyorlar.



Taha
16 yıl önce - Pts 19 Nis 2004, 20:48

Alıntı:
ray otobüsleri öncelikli olarak yolcu trafiğinin yoğun olduğu Ankara-İstanbul ile Ankara-İzmir arasında hizmet verecek.


Bana cok sacma geldi. Bu trenler almanya'da banliyo olarak kullaniliyorsa o zaman istanbul, ankara, izmir sehir ici veya kisa mesafeli yolculuklar icin kullanilmasi uygun olur uzun yolculuklar icin ekspress trenler zaten var oyle degilmi arkadaslar ?


Taha
16 yıl önce - Cum 23 Nis 2004, 04:24

‘Ekonominin yolu raylardan geçer’

ANKARA- Cumhuriyet’in ilk yıllarında en gözde ulaşım şekli olan ve büyük yatırım yapan demiryolunun kaderinin değiştirilmesi için atak başlatılması istendi. ABD’de taşımacılığın yüzde 47’si demiryoluyla yapılırken, bu oran bazı Avrupa ülkelerinde daha da yükselebiliyor. Demiryolunun taşımacılıkta kullanım oranına paralel olarak ray uzunluğu da artıyor. Türkiye’de ise demiryoluna yatırım atağının 80 yıl önce başlamasına rağmen bugün demiryollarının anahat uzunluğu hâlâ 8 bin kilometre civarında bulunuyor. Taşımacılık ise, 7 kat pahalı olmasına rağmen yoğun olarak karayoluyla gerçekleştiriliyor.

Yüzde 90’ı karada

Türk Ulaşım-Sen Genel Başkanı Nazmi Güzel, Türkiye’nin kalkınmasının karayolu yerine demiryolu ağının kurulmasıyla gerçekleştirilebileceğini söyledi. Güzel, bugün itibarıyle ABD’de taşımacılığın yüzde 47’sinin demir yolu ile yapıldığını, Türkiye’de ise taşımacılığın yüzde 90’ının karayoluyla gerçekleştiğini belirtti. Karayolu taşımacılığının, demiryolundan 7, denizyolundan 9 kat pahalı olduğuna dikkat çeken Güzel, “Türkiye’de demiryollarımızın toplam anahat uzunluğu 8 bin 607 kilometre iken nüfuslarımız aynı düzeyde bulunan İtalya’da hat uzunluğu 16 bin, İngiltere’de 16 bin 564, Fransa’da ise 31 bin 939 kilometredir. AB ülkelerinde 10 bin kişiye düşen demir yolu uzunluğu ortalama 5.1 kilometre iken bu oran Türkiye’de 1.4 kilometredir” diye konuştu.

“Maliyeti de çok yüksek”

Ulaşım-Sen Genel Başkanı Nazmi Güzel, 6 şeritli bir otobanın maliyetinin 8 milyon dolar, çift hatlı, elektrikli sinyalizasyonlu demiryolunun ortalama maliyetinin 2 milyon 853 bin dolar olduğunu, buna karşılık demiryolunun fayda ömrünün 30 yıl, karayolunun ise en fazla 13 yıl olduğuna dikkat çekti. Ankara’dan İstanbul’a her gün 200 şehirlerarası otobüsün çıkış yaparak yılda 13 milyon kişiyi taşıdığını belirten Güzel, “Her otobüs ortalama gidiş dönüşte 60 yolcu taşıyor. Her seferde takriben 250 milyon liralık mazot yakıyor. 4 milyon 380 bin yolcu taşıyan 200 otobüs yılda 21 trilyon lira mazot yakıyor. Aynı sayıdaki yolcu demiryolu ile taşındığında maliyet 3.5 trilyona iniyor. Petrolüne milyarlarca döviz ödeyen Türkiye, bu hovardalığa ne zaman dur diyecek?” diye sordu. Üreticinin ürünü pazara taşırken de nakliye nedeniyle ürünün zamlandığını belirten Güzel, nakliyatın üretimdeki maliyet etkisinin yüzde 35-40 olduğuna da dikkat çekti. Hükümetten isteklerini de sıralayan Güzel, “58’inci hükümet demiryoluna yönelmeli. Kars-Tiflis yolu hayata geçirilmeli. Çünkü bu, Türkiye’yi Kafkasya’dan Orta Asya’ya, oradan da Çin’e bağlayacak” diye konuştu.


Taha
16 yıl önce - Cum 23 Nis 2004, 04:29

‘Demiryollarına 20 milyar $ gerek’

ANKARA- Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım orta ve uzun dönemde hedeflenen demiryolu yatırım projelerinin gerçekleştirilebilmesi için yaklaşık 20 milyar dolarlık bir kaynağa ihtiyaç bulunduğunu söyledi. Yıldırım demiryolu sektörü taşımacılığının toplam taşımacılık içindeki payının azaldığına işaret ederek bu payın arttırılması gerektiğini vurguladı.

Hedef yerleşim yerleri
TBMM’de bazı milletvekillerinin sektöre ilişkin sorularını cevaplandıran Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım daha çok yerleşim merkezine ulaşılması için yeni demiryolu yapımlarını hedefleyen planlamaların yapıldığını söyledi. Orta ve uzun dönemde hedeflenen demiryolu yatırım projeleri konusunda da bilgi veren Ulaştırma Bakanı mevcut altyapının rehabilitasyonu ve öncelikli olarak programa alınan projelerdeki gelişmeleri anlattı. Ankara-İstanbul demiryolunun rehabilitasyonu, boğaz tüp geçişi ve Gebze-Halkalı hattının rehabilitasyonu projesinin de gündemlerinde olduğunu belirten Ulaştırma Bakanı, Ankara-Kayseri demiryolu hattının rehabilitasyonu Ankara-Polatlı-Afyon-İzmir demiryolu, Bandırma-Bursa-Ayazma-Osmaneli-İnönü demiryolu, Ankara-Konya-Silifke-Mersin, Güney Demiryolu projesi, Kömürler-Osmaniye, Adapazarı-Ereğli, Çetinkaya-Elbistan-Kahramanmaraş, Ereğli-Zonguldak, Isparta-Burdur-Antalya, Kars-Tiflis, Trabzon-Tirebolu-Diyarbakır, Van Gölü Kuzey Geçişi projeleri ile ilgili çalışmaların da devam ettiğini dile getirdi.



Atila
16 yıl önce - Cum 23 Nis 2004, 14:57

Su anda isparta konya arasinda demiryolu hatti varmi? Yani böylelikle Ankara ve Istanbuldan Antalyaya direkt demiryolu hatti saglanir yani.

-ALPER-

16 yıl önce - Cum 23 Nis 2004, 19:22
dizel tren seti


Tüvasaş dizel tren setleri üretecekmiş bu konuyla ilgili bilgisi olan varmı, acaba ne durumdalar?



Hızları 160km biraz düşük ama heralde elektrifikasyonun olmadığı eski hatlarda kullanılır diye düşünüyorum oralarda pek hız yapılamaz.

TÜVASAŞ'ın sayfası:
http://www.tuvasas.com.tr/product/dizeltrenset.htm

http://www.me.metu.edu.tr/%7Eergin/TCDD/TUVASAS/D ...lTren.html



AgaH
16 yıl önce - Pzr 30 May 2004, 17:54
Ankara-İstanbul arası 4 Haziran'dan itibaren 4.5 saat


Ankara-İstanbul arası sefer yapacak ''hızlandırılmış tren''in, ilk yolculuğuna 4 Haziran Cuma günü çıkacağı bildirildi.
Hızlandırılmış trenin deneme seferi, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın da katılacağı törenle, 1 Haziran Salı günü saat 09.30'da gerçekleştirilecek.
TCDD Genel Müdürlüğü'nden yapılan yazılı açıklamaya göre, TCDD, trenlerini hızlandırma projesi kapsamında ilk etapta Ankara-İstanbul güzergahında başlattığı yol yenileme çalışmalarını tamamladı.
Yaklaşık 7 trilyon 500 milyar liraya mal olan çalışmalarda raylar yenilenirken, traversler ve makaslar değiştirildi.
Elektrikli çeken araçların azami hızlarını artırmaya yönelik çalışmaların ardından, lüks vagonlarla çalışacak trenlerin maksimum hızı 150 kilometreye çıkarıldı. Ankara-İstanbul hat kesimindeki hemzemin geçitlerde gerekli düzenlemeler yapıldı ve her türlü emniyet tedbiri alındı.

TREN SAATLERİ

Ankara-İstanbul arasında faaliyet gösterecek hızlandırılmış trenler, 4 Haziran 2004 tarihinden itibaren düzenli olarak seferlerine başlayacak. Ankara ve İstanbul'dan karşılıklı olarak saat 18.00'de hareket edecek trenler, 5 Haziran'dan itibaren ise sabah 06.00'da da kalkacak. Hızlandırılmış trenle yolculuğun bedeli, 24 milyon lira olarak belirlendi.
TCDD, hızlandırılmış tren seferlerini, yolcu sayılarına göre artırmayı ve Ankara-İstanbul arasında saat başı tren seferi koymayı hedefliyor.
Öte yandan, Bandırma-İzmir arasında başlayan yol yenileme çalışmaları, bir program dahilinde tüm hatlara uygulanacak ve Türkiye'deki tren hızı ortalama 100 kilometreye çıkarılacak.


Burç

16 yıl önce - Pts 31 May 2004, 08:36

" Hızlı Tren " oldu " Hızlandırılmış Tren "

Volkan
16 yıl önce - Pts 31 May 2004, 10:29

merhaba burc , hizli tren setleri icin ihale yapildi bile.
bu ayin 28in de (28.05.2004) ihale süreci biti. Simdi sonuclari bekliyoruz.

max. hiz 220km/h tren setleri ihaleye cikti.



sayfa 4
ANA SAYFA -> ULAŞIM