Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2132
Samet_03
2 ay önce - Pts 20 Mar 2023, 23:20

Delice Samsun YHT hattı yapılınca Samsun dan Ankara üzerinden İstanbul'a Bursa'ya İzmir'e Antalya'ya gitmek için Ankara YHT garından aktarmasız seferler olabilir mi diye düşünüyorum

Karakas Mehmet

2 ay önce - Cmt 25 Mar 2023, 18:13



Lebowski
2 ay önce - Cum 07 Nis 2023, 20:00

Kenan doğulu:

Alıntı:
Shinkansen trenleri yani hitachi ve kawasakinin ürettiği trenler alstom ve Siemens kadar kaliteli değil mi ? Neden alstom Siemens kadar her yerde göremiyoruz?


Doğrusu sorularının cevabını ben de merak etmiştim. Yani modern anlamda ilk YHT hizmeti olan Shinkansen hattında 1964’den itibaren 200 km/s üzeri hızlarda trenler üreten Japon firmaları neden dünya piyasasında, özellikle Avrupa kıtasında söz sahibi değil diye.

Bana gore bunun bir kaç sebebi var:

İlki, ilk hızlı tren hatlarına sahip olan ülkeler hali hazırda gelişmiş demiryolu araçları teknolojisine sahip olan ülkelerdi. Fransa, İtalya, Almanya, İspanya, İngiltere vs. Doğal olarak kendi ülkelerindeki tren üreticileri ile çalışmayı tercih ettiler.

İkincisi, Shinkansen hatlarında en başından beri EMU setleri tercih edildi. Bu yüzden Japon üreticiler o tercih doğrultusunda teknoloji geliştirip trenler ürettiler. Avrupa’da ise bazı sebeplerden dolayı uzun yıllar EMU trenlerine sıcak bakılmadı. Neredeyse bütün YHT trenleri lokomotiflerle hizmet verdi ve bazıları hâlâ hizmet vermeye devam ediyor.

Üçüncüsü, Avrupa ile Japonya arasında ciddi regülasyon farkları var. Dolayısıyla bu talep ve standartları karşılayabilmek demek üreticiler için daha fazla teknolojiye yatırım yapmak demek. Yeterli talep de olmayınca doğal olarak maliyetler rekabet edebilir olmaktan çok uzak kalıyor.

Son olarak, bildiğim kadarıyla Japonya, Shinkansen sistemini tren bazında değil sistem bazında yani paket olarak ihraç etme yolunu tercih etti hep. Ancak bunu da sadece Hindistan için gerçekleştirebilmiş görünüyor.

Yine de 2009 yılında ise Hitachi Avrupa’da ilk hızlı trenini İngiltere’de hizmete soktu. Bunu milyar poundluk başka siparişler takip etti. İtalyan bir üreticiyi satın almasıyla da artık Avrupalı müşterilere uygun Frecciarossa 1000 gibi gerek özellik gerekse tasarım açısından dikkat çeken YHT treni ile “ben de buradayım” demeye başladı. Bakalım, uzun vadede nasıl olur, bunu zaman gösterecek.


Kenan doğulu
2 ay önce - Cum 07 Nis 2023, 22:45

Evet evet bende merak ediyordum .Çin mesela genellikle trenleri satıyor bu yüzden Çin de çok ileri yol kat etti ama . İncelediğim kadarı ile frecciarossa 1000 treni gerçekten kaliteli yapılmış . Yani o kaliteyi kendini çok belli oluyor . Yani en azından bilmiyorum biz de Türkiye olarak adım adım gidebiliriz . Bu konuda hem ithalat da yapabiliriz tabi bu benim şahsi düşüncem

Serkan Guzel
2 ay önce - Cum 07 Nis 2023, 23:16

İthalat neden yapıyoruz ?

İthalat yapmak yerine, know-how yapmalıyız. Bildiğim kadarıyla, daha yüksek hızlı set üretimi konusunda know-how girişimleri de devam ediyor.



Lebowski
2 ay önce - Cum 07 Nis 2023, 23:39

Kenan doğulu:

Alıntı:
Evet evet bende merak ediyordum .Çin mesela genellikle trenleri satıyor bu yüzden Çin de çok ileri yol kat etti ama


Çin de YHT trenini sadece Endonezya'ya satabildi. Orada da kendi finanse ettiği ve yapımını gerçekleştirdiği 142 km'lik 350 km/s hıza uygun hat için kullanılacak. Çin'in bu kadar yol katedebilmesinin ana sebebi bilinen tüm hızlı tren üreticilerinden teknoloji transferi şartı ile yüksek adetlerde sipariş vermesidir. Bunlar arasında Shinkansen trenleri üreticileri de var.


jonelx
1 ay önce - Sal 11 Nis 2023, 17:06
RTE diyorki ''süper hızlı tren yapacağız'' doğru mu?


"İnşası süren hızlı demiryolu hatlarına ilave olarak yeni projelerin yapımına da başlayacağız. Ankara-İstanbul arasında süper hızlı tren hattı kuracağız.

Suleyman vural
1 ay önce - Sal 11 Nis 2023, 17:29

Bence olan hatları bir bitirsin. Tren gitmeyen şehirlere bir tren gitsin . Tam olarak bitirilemeyen hızlı tren hatları bitsin . Ondan sonra süper hızlı tren lafından bahsetsin bence . Bunu secim malzemesi olarak kullanmasını çok yanlış buluyorum.

Serkan Guzel
1 ay önce - Sal 11 Nis 2023, 18:07

Yeni hızlı tren hat'larının yapımlarına ağırlık verilmedi.

Karayolu olarak; otoyollara, bölünmüş yollara, köprülere, viyadüklere ve tünellere ağırlık verildi, bugüne kadar...

Sayın bakan; önümüzdeki dönemde hızlı tren hatlarına ağırlık verileceğini belirtmişti.


ccahit
1 ay önce - Sal 11 Nis 2023, 18:14

RTE önümüzdeki dönemde raylı sistemlere ağırlık verileceğini açıkladı.



sayfa 2132
ANA SAYFA -> ULAŞIM