Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2128
Kenan doğulu
1 ay önce - Prş 26 Oca 2023, 16:10

Teşekkür ederim. Ben şu an için yine Siemens den bir alım olursa velaro tr yerine şu an yine Almanya için üretilen Siemens ice 4 treni temini alımını mantıklı bulurum ( tabiki bizim yerli setlerimiz daha önemli daha iyi olur ama onun üretilmesi en az 5 sene ) çünkü bizim ülkemiz işletme hızı malum 250 dolayısı ile 300 km hıza sahip trenleri almaya o kadar masraf yapmaya gerek olmadığını düşünüyorum . Şartlara göre zaten tren üretebiliyorlar diye biliyorum .

Enes Meraklı
1 ay önce - Cum 27 Oca 2023, 11:39
HT 80001


Selamlar, ilk gelen Velaro D modeli ile alakalı bir sorum var. İlk gelen set Velaro D ve sonradan gelenler Velaro TR modelleri olarak üretildi ve geldi, numaralandırma da 80001 ve TR modeller için 80101 şeklinde başladı. Bildiğiniz gibi Almanyadaki D modellerinde makinist kabininden kapıya kadar cam ve siyah şerit varken bizim modellerimizde Makinist bölümünden kapıya kadar panel var. İlk gelen setin görsellerinde camlar varken, Tüvasaşta boyaya girip çıktıktan sonra camlar kayboluyor. Bu durum için açıklaması olan var mı? Modifikasyon mu yapıldı?


Gelen setin ilk videosu



Setin sefer videosu



reklamlink yerine geyvemedya yazın

https://reklamlink.com/ankara-istanbul-hizli-tren ...ola-cikti/
https://reklamlink.com/yht-siemens-velaronun-ilk-resmi/


Lebowski
1 ay önce - Cum 27 Oca 2023, 13:01

Kenan Doğulu demiş ki:
Alıntı:
Teşekkür ederim. Ben şu an için yine Siemens den bir alım olursa velaro tr yerine şu an yine Almanya için üretilen Siemens ice 4 treni temini alımını mantıklı bulurum ( tabiki bizim yerli setlerimiz daha önemli daha iyi olur ama onun üretilmesi en az 5 sene ) çünkü bizim ülkemiz işletme hızı malum 250 dolayısı ile 300 km hıza sahip trenleri almaya o kadar masraf yapmaya gerek olmadığını düşünüyorum . Şartlara göre zaten tren üretebiliyorlar diye biliyorum .


Neden ICE 4? Düşük işletme hızından dolayı mı?

Enes Meraklı demiş ki:
Alıntı:
Selamlar, ilk gelen Velaro D modeli ile alakalı bir sorum var. İlk gelen set Velaro D ve sonradan gelenler Velaro TR modelleri olarak üretildi ve geldi, numaralandırma da 80001 ve TR modeller için 80101 şeklinde başladı. Bildiğiniz gibi Almanyadaki D modellerinde makinist kabininden kapıya kadar cam ve siyah şerit varken bizim modellerimizde Makinist bölümünden kapıya kadar panel var. İlk gelen setin görsellerinde camlar varken, Tüvasaşta boyaya girip çıktıktan sonra camlar kayboluyor. Bu durum için açıklaması olan var mı? Modifikasyon mu yapıldı?


Bildiğim kadarıyla Alman demiryolları için üretilen ICE 3 trenleri tek bir model değil. Farklı sınıflarda farklı ICE 3 setleri söz konusu. Mesela Class 403 modelinin fotoğraflarında kabin kenarlarında camlar görünürken, başka sınıflarda bizimki gibi sadece tek cam görünüyor.



Kaynak



(+)


Kaynak

Büyük ihtimal DB daha önce satın aldığı ICE 3 modelleri ile uyumlu olsun diye sonraki camsız ICE 3 modellerinde cam yerine benzer görüntüyü sağlaması için siyah şerit çektirmiş. Bizdeki Velaro D de DB için üretildiği için böyle bir şerit söz konusu. Hatta bazı yerlerde paylaşılan bilgiye göre bu tren çoktan DB renkleri ile boyanmış. TCDD'ye satılınca da DB'nin kırmızı kuşak rengi sökülüp ülkemize gönderilmiş. TCDD de sanırım Velaro TR ile uyumlu olsun diye o şeriti kaldırmış. Yani belirttiğiniz gibi camların sökülmesi gibi bir durum söz konusu değil.



Kaynak


crypton
1 ay önce - Çrş 01 Şub 2023, 18:49

Bakan Karaismailoğlu: Yüksek hızlı tren ve hızlı tren bağlantısına sahip il sayısı 8'den 52'ye yükseltilecek
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, "Doğru zamanda doğru yatırımlar yaparak Türkiye'nin kısa zamanda dünyanın en büyük 5 ekonomisinden biri haline gelmemesi için önünde bir engel yok." dedi.
Zeynep Canlı 01.02.2023



"Yüksek hızlı tren ve hızlı tren bağlantısına sahip il sayısı 8'den 52'ye yükseltilecek"
2003-2022 döneminde ulaştırma ve haberleşme altyapısına yapılan 183,6 milyar dolar yatırımla toplamda 28 milyar dolar tasarruf sağlandığını belirten Karaismailoğlu, "Son 20 yılda taşıt sayısı 8 milyondan 26 milyona çıktı. Seyahat süreleri kısaldı. Kaliteli ve güvenli yollar neticesinde trafik kazaları yüzde 82 azaldı." diye konuştu.

Karaismailoğlu, 2053 Ulaştırma ve Lojistik Ana Planlarına ilişkin bilgi vererek, bu kapsamda 197,9 milyar dolar yatırım planlandığını söyledi.

Böylece milli gelire 1 trilyon dolar, üretime 2 trilyon dolar ve istihdama yaklaşık 28 milyon kişi etki edilmesinin planlandığını dile getiren Karaismailoğlu, sözlerini şöyle tamamladı:

"Yüksek hızlı tren ve hızlı tren bağlantısına sahip il sayısı 8'den 52'ye yükseltilecek. Liman tesisi sayısı 217'den 255'e çıkarılacak. Yıllık demir yolu yolcu taşımacılığı 19,5 milyondan 270 milyona çıkarılacak. Hava yolunda yıllık yolcu sayısı 210 milyondan 344 milyona yükselecek. Yıllık demir yolu yük taşımacılığı 38 milyon tondan 448 milyon tona ulaşacak."
https://www.aa.com.tr/tr/gundem/bakan-karaismailo ...ek/2803543


hamzza06
1 ay önce - Prş 02 Şub 2023, 01:05

Alıntı:
Yüksek hızlı tren ve hızlı tren bağlantısına sahip il sayısı 8'den 52'ye yükseltilecek


Ankara Sivas Hattı 15 senede halen bitmediyse ve eğer biz bu inşaatı referans alırsak büyük ihtimal böyle bir durumu bu foruma üye olan hiç kimse canlı canlı dünya gözüyse göremeyecek... İnşallah yeni gelen hükümetler mevcut hükümete göre demiryoluna daha ağırlık verirler de bu hedef gerçekleşir



levent tmr
1 ay önce - Cum 03 Şub 2023, 21:14

Çin 40000 km'lik uzunluğuyla dünyanın en uzun yüksek hızlı demiryolu ağına sahip. YHD ağı, tasarım hızı 200–350 km/sa (120–220 mph) olan, son "14 yıl sonunda" yeni inşa edilmiş demiryolu yatlarıdır..
Çin'in YHD'si, Dünyanın toplam yüksek hızlı demiryolu ağlarının üçte ikisini oluşturuyor..

Türkiye'nin hedefi ise 2053 de; 6196 km hızlı tren hattı, 1474 km konvansiyonel hat, 622 km yüksek hızlı tren hattı ve 262 km çok yüksek hızlı tren hattı olmak üzere toplam 8554 km demiryolu hattı tamamlanmasıdır..

Hiç Yeterli değil bence;
Çok daha fazla en az 10 bin km olmalı..





nuri kayseri
1 ay önce - Cum 03 Şub 2023, 21:35

Sn levent bey ülkemizde zaten şu anda hızlı demiryolu hatlarına dünyada çinden sonra en çok yatırım yapan 2. Ülke içerde ve dünyadaki onca sorunun ortasında çevresi düşmanlarla çevrilmiş halde ölüm kalım mücadelesi verirken ülkemizin dörtbir köşesinde binlerce şantiyesinde yüzbinlerce kahraman ve fedakar işçisiyle dev projeleri bir bir tamamlaması hepimiz için gurur ve mutluluk veren gelişmeler değilmi?

levent tmr
1 ay önce - Cmt 04 Şub 2023, 00:22

Elbette gurur verici, okursanız bahsettiğim konu
2053 yılı hedefleri YHT demiryolları... çok düşük tutulmuş...


Kenan doğulu
1 ay önce - Cmt 04 Şub 2023, 17:12







Bunlarla ilgili daha neden bir haber veya yerinde görüntüleme yapılmadı ki merak ettim 😊
Özellikle milli yht yi çok merak ediyorum


crypton
1 ay önce - Pzr 05 Şub 2023, 17:46

YHT ile geçen yıl 9 milyon 363 bin kişi seyahat etti
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, yüksek hızlı tren (YHT) ile seyahat edenlerin sayısının 2022'de bir önceki yıla göre yüzde 114 artarak 9 milyon 363 bini aştığını bildirdi.
Ayşe Böcüoğlu Bodur 05.02.2023 Ankara


Karaismailoğlu, yazılı açıklamasında, 2003'ten bugüne kadar demir yoluna yapılan yatırımların sonuçlarını almaya başladıklarını belirtti.

2003'ten bu yana Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın liderliğinde demir yollarına önemli miktarda yatırımlar yaptıklarını vurgulayan Karaismailoğlu, "Vatandaşlarımızı YHT ile buluşturduk, ana hatları modernize ettik, elektrikli ve sinyalli hale getirerek kapasitesini artırdık. Bunun sonucunda da yolcu ve yük taşımacılığında rekor üzerine rekorlar kırdık. Milletimiz, yatırımlarla ekonomik, konforlu ve hızlı seyahat edebildiği konvansiyonel, yüksek hızlı ve kent içi trenleri çok sevdi." değerlendirmesinde bulundu.

"12 milyon 723 bin vatandaşımız bölgesel trenleri tercih etti"
Karaismailoğlu, Türkiye'de ilk yüksek hızlı tren seferinin 2009'da yapıldığını anımsatarak, bu trenlerde yolcu sayısının her geçen yıl arttığını kaydetti.

YHT'lerle seyahat edenlerin sayısının 2022'de bir önceki yıla göre yüzde 114 artarak 9 milyon 363 bini aştığını bildiren Karaismailoğlu, "Günde ortalama 30 bin yolcunun kullandığı YHT'lerde, 28 Ekim'de günlük 35 bin 792 yolcu sayısı ile rekor kırdık. Ana hatlarda seyahat eden yolcu sayısı da aynı dönemde yüzde 327 artışla 4 milyon 326 bine yükseldi. Bölgesel trenlerde de artış oranı yüzde 174,5 oldu. Geçen yıl bölgesel trenlerde 12 milyon 723 bin vatandaşımız yolculuk yaptı." ifadelerini kullandı.

Kent içinde konforlu ve hızlı ulaşım
Karaismailoğlu, Marmaray, İzban, Başkentray ve Gaziray ile kent içinde konforlu ve hızlı seyahat imkanı sağlandığının altını çizerek, kent içi raylı sistemlerle trafiğin rahatlatıldığını ve çevre dostu sistemlerle hava kirliliğinin önlendiğini belirtti.

Yüz yıllık rüya ve bu asra damga vuran en önemli projelerden olan Marmaray'ın, İstanbul'un ulaşım haritasının en önemli parçası olduğuna dikkati çeken Karaismailoğlu, şu bilgileri paylaştı:

"Metro, metrobüs gibi bağlantılarıyla neredeyse tüm İstanbul’a hizmet veren Marmaray'da 17 Aralık 2022 tarihinde 687 binden fazla yolcu ile rekor kırıldı. Marmaray'da geçen yıl yolcu sayısı yüzde 65 artarak 191 milyona dayandı. Açılışından bu yana ise 822 milyon yolcumuzu Marmaray'da ağırladık. İzmir'i bir uçtan bir uca bağlayan İzban'ın hat uzunluğu 136 kilometre. 2022 yılında İzban'da taşınan yolcu sayısı yüzde 52,8 artışla 84 milyon 893 bine çıktı. Başkentray da Ankara'nın ulaşımına nefes aldırıyor. Başkentray'ın da yolcu sayısı yüzde 78 artarak 19 milyonu geçti. Gaziantep'te de Kasım ayında Gaziray'ı Cumhurbaşkanı'mız Recep Tayyip Erdoğan'ın teşrifleriyle hizmete sunduk. Gaziantepliler, ulaşımını rahatlatan Gaziray'ı çok sevdi. Geçen yılın kasım ve aralık aylarında Gaziray'da 527 bin 325 vatandaşımız seyahat etti."

Karaismailoğlu, şehir içi ve şehirler arasında demir yolunu tercih eden vatandaşların günden güne artış gösterdiğinin altını çizerek, 2021'de şehir içi ve şehirler arasında toplam 191 milyon 585 bin yolcunun demir yolu ulaşımını tercih ettiğini, bunun 2022'de yüzde 67,7 artışla 321 milyon 285 bine ulaştığını bildirdi.
https://www.aa.com.tr/tr/ekonomi/yht-ile-gecen-yi ...ti/2806570



sayfa 2128
ANA SAYFA -> ULAŞIM