Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2126
Kenan doğulu
2 ay önce - Cmt 07 Oca 2023, 22:14

O zaman talgo da en az alstom ve Siemens kadar kaliteli olmuş oluyor . ( pek bilgiye sahip değilim araştırmayı sevdiğim için soruyorum )

Bir de İspanyadaki tren kazasında talgo vagonları kurp hızını aştığından devrildiğinde aşırı hasarlı vagonlar göremedim . Ama marşandiz tren kazasında 1. Ve 2. Vagon tamamen parçalanmıştı . Dolayısıyla alüminyumu o yüzden sormak istedim . Daha dirençli olabiliyor mu vagonlar diye?


Lebowski
2 ay önce - Cmt 07 Oca 2023, 23:05

Alıntı:
O zaman talgo da en az alstom ve Siemens kadar kaliteli olmuş oluyor . ( pek bilgiye sahip değilim araştırmayı sevdiğim için soruyorum )

Bir de İspanyadaki tren kazasında talgo vagonları kurp hızını aştığından devrildiğinde aşırı hasarlı vagonlar göremedim . Ama marşandiz tren kazasında 1. Ve 2. Vagon tamamen parçalanmıştı . Dolayısıyla alüminyumu o yüzden sormak istedim . Daha dirençli olabiliyor mu vagonlar diye?


Bahsettiğiniz tüm üreticilerin ürettiği hızlı trenler bildiğim kadarıyla zaten alüminyum gövdeye sahip. İspanya'daki kaza ile Marşandiz kazası çok farklı kazalar. Birisi kurba izin verilenden daha yüksek hızda giriş yapan trenin derayı iken diğeri kafa kafaya çarpışma. O yüzden ikisini karşılaştırma pek doğru olmayabilir. Ancak genel olarak ortak bojiye sahip trenlerin diğer trenlere göre kaza/deray durumlarında daha güvenli olduğu belirtiliyor. Bunun en büyük örneği de 2000 yılında 300 km/s ile giderken raydan çıkan TGV treni olsa gerek. Sadece bir kaç kişi hafif yaralanmış.

Kaynak: http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/778669.stm


Kenan doğulu
2 ay önce - Cmt 07 Oca 2023, 23:35

Teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için. 😇😇

Lebowski
2 ay önce - Pzr 08 Oca 2023, 14:12

Alıntı:
Ancak genel olarak ortak bojiye sahip trenlerin diğer trenlere göre kaza/deray durumlarında daha güvenli olduğu belirtiliyor. Bunun en büyük örneği de 2000 yılında 300 km/s ile giderken raydan çıkan TGV treni olsa gerek. Sadece bir kaç kişi hafif yaralanmış.


Bu arada bahsettiğim bu kaza dışında TGV'nin yüksek hızlarda benzer kaza geçmişi de varmış.

1992 yılında 270 km/s hızla giderken Mâcon-Loché istasyonunda raydan çıkmış. Sadece balast taşlarının sıçramasından dolayı platformda başka treni bekleyen bazı yolcular yaralanmış.

1993 yılında 294 km/s hızla giderken rayın altında büyük bir çukur oluşması sonrası raydan çıkmış. Sadece 1 kişi hafif yaralanmış.

2020 yılında 270 km/s hızla giderken Strasbourg yakınlarında toprak kayması sebepli raydan çıkmış. 22 kişi yaralanmış.

Bu kadar yüksek hızlara rağmen kazaların hafif atlatılmasını TGV setlerinin ortak bojili tasarımına (articulated trainset) bağlıyorlar. Bu sayede tren seti bütünlüğünü koruyarak trenin raylardan tamamen çıkmasına izin vermiyor. Aksi durumda ise Almanya Eschede'de meydana gelen ICE kazası gibi vagonların zig-zag şeklindeki bir pozisyonu alması söz konusu sanırım.


Fotoğraflardan da açıkça görülebilir.


(+)


Kaynak 2020 Kazası, 270 km/s




Kaynak 2020 Kazası



Kaynak 2000 Kazası, 300 km/s


(+)


Kaynak 1998 Eschede, Almanya ICE kazası


Kenan doğulu
2 ay önce - Pzr 08 Oca 2023, 15:24

Bakın aslında bir bakıma düşündüğüm şey de buydu . Eschede tren kazasındaki vagonların durumuna bakar mısınız çoğu paramparça . Ama 270 ile raydan çıkan trende devrilme de yok . Yani aslında malzeme olarak daha dayanıklı yapılabilir mi diye de düşünüyorum . Çünkü hem insan yaşıyor hem de yüksek süratlerde gidiyor . Bilemedim ama bu yüzden mesela ben alstom veya Talgo’yu tercih ederim heralde ortak bojiden dolayı.
Ve talgo da vagonlar arası tek boji , alstom da vagonlar arası 2 boji mi bulunuyor


Bu arada bilgilendirici mesaj için teşekkür ederiz .🙏😌



alperen522
2 ay önce - Pzr 08 Oca 2023, 15:53

Alıntı:
Bakın aslında bir bakıma düşündüğüm şey de buydu . Eschede tren kazasındaki vagonların durumuna bakar mısınız çoğu paramparça . Ama 270 ile raydan çıkan trende devrilme de yok . Yani aslında malzeme olarak daha dayanıklı yapılabilir mi diye de düşünüyorum . Çünkü hem insan yaşıyor hem de yüksek süratlerde gidiyor . Bilemedim ama bu yüzden mesela ben alstom veya Talgo’yu tercih ederim heralde ortak bojiden dolayı.


Almanya'daki kazada vagonları paramparça eden etki, trenin tasarımından çok trenin çarptığı beton köprünün vagonların üzerine yıkılmasıydı. Tabi kazada trenin tasarımının etkisi de yadsınamaz. Eğer o kazayı ICE seti değil de TGV seti yapsa tren seti boji tasarımından dolayı akordeon gibi katlanmak yerine düz bir çizgi halinde bütünlüğünü koruyacaktı. Böylece beton köprüye çarpma ihtimali azalır, çarpsa bile köprünün altında birkaç vagon yerine bir vagon kalırdı. Can kaybı hiç olmazdı. Olsa bile ICE setine kıyasla daha az olurdu.


Lebowski
2 ay önce - Pzr 08 Oca 2023, 18:24

Alıntı:
Ve talgo da vagonlar arası tek boji , alstom da vagonlar arası 2 boji mi bulunuyor


Öncelikle boji ile aksı birbirinden ayırmamız gerekiyor. Alstom, Stadler gibi üreticilerin kullandığı ortak boji bizim bildiğimiz anlamda 2 akslı (4 tekerlekli) boji iken Talgo'nunki tek akslı (2 tekerlekli). Gerçi Talgo'nun kullandığı sisteme tam olarak ne boji ne de aks diyebiliriz. Diğer bojilerdeki gibi tekerlekler arasında herhangi bir aks mili söz konusu değil. Yani iki tekerlek de birbirinden bağımsız bir şekilde dönüyor.

Talgo



Kaynak

Alstom TGV



Kaynak

Talgo, ortak aks kullanımı sayesinde başka özelliklerini de öne çıkarmayı başarmış. Tekerlekler doğrudan vagonun altında olmadığı için vagon tabanını alçaltarak vagona basamaksız/engelsiz bir giriş imkanı sunuyor. Bu sayede vagonun ağırlık merkezi de klasik vagonlara göre daha aşağıda olduğu için sarkaç sistemi dışında ayrıca kurplarda ciddi bir avantaj sağlıyor. Ayrıca vagonlarının kısa olması vagon genişliklerini tünellerin gabarisine takılmadan arttırma imkanı da sunuyor. Kısacası üretici bir teknoloji ile bayağı alanda avantaj sağlamış görünüyor.

Aşağıda fotoğrafta yolcuların geçiş yaptığı vagon tabanı ile tekerleklerin yüksekliği karşılaştırılabilir. Klasik vagonlarda vagon tabanı tekerleklerin bayağı üzerinde kalırken burada öyle bir şey söz konusu değil. Taban yüksekliğinin de istasyon platform yüksekliklerine göre müşterilerin talepleri doğrultusunda ayrıca düzenlenebildiğini sanıyorum.



Kaynak



Kenan doğulu
2 ay önce - Pzr 08 Oca 2023, 18:28

Çok teşekkür ederim değerli bilgilerinizi paylaştığınız için 🤗🤗

Ceemmm
2 ay önce - Pzr 08 Oca 2023, 19:22

Erenkoy de Ankaradan gelecek yht yi bekleyen yht

(+)


Şarbon
2 ay önce - Pzr 08 Oca 2023, 20:44

Alıntı:
Söz konusu durumda olayın gabari ile bir alakası yok. Halihazırda zaten tünel gabarileri 26-27 m uzunluğundaki klasik yolcu vagonlarının geçişine izin veriyor. Ama bu demek değil ki bir Talgo vagonu o uzunluklara çıkabilir. Yukarıda da belirttiğim gibi 13 m olmasının sebebi dingil basıncındaki limitler olsa gerek. Vagondaki her 1 m uzama kullanılan ortak aks yükünü ciddi oranda arttıracaktır.


Tek başına gabariyle alakalı demedim, ama ilk ona bakılır.



sayfa 2126
ANA SAYFA -> ULAŞIM