Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1969
famat
2 ay önce - Sal 21 Tem 2020, 23:29

Sanırım bunların ilk partisinin garantisi bitti. Benim ümidim odur ki bu "eski" valero'lar Caf ile karışık İstanbul hatlarında çalışacaklar. Yeni Valero'lar ise Eskişehir ve Konya hatlarını idare edecekler.

Zaten Sivas hattı sinek avlayacaktır. Ne zaman ki Ankara-Sivas tüm inşaatlar biter ve bu süre 6.5 saate iner ve Sivas'ta Doğu Anadolu'ya otobüs aktarma olanağı sunulur , o zaman bu hat bir nebze çalışmaya başlar


adnaniler
1 ay önce - Cum 07 Ağu 2020, 11:37

eşme salihli arası ne durumda acep



Murkes
1 ay önce - Cmt 08 Ağu 2020, 01:05

Gerek yozgattaki öğrenciler, hocalar doktorlar ve gerek sivaslılar bu treni gerçekten çok istekle bekliyorlar. O yüzden sinek avlama değil iğne atsan yere düşmez şeklinde olacağını düşünüyorum. Tren eski hatta girse bile yine de ankaraya daha erken gidecektir ondan çok avantajlı
Çünkü sivasta ve yozgatta oturanların çoğunluğunun ankarada da evleri var o yüzden öğrencileri de ekleyince hareket çok daha fazla olacaktır


famat
1 ay önce - Cmt 08 Ağu 2020, 08:46

İğne atıp yere düşmemesinden kastınız günlük kaç tren demek ? Ben eminim ki günde 4 trenden fazla bu hattın "aktarmasız" seyahat eden yolcusu olmaz. Sivas+Yozgat+Kırıkkale'nin eti-budu ne ki günde 2000 kişi den fazla seyahat talebi olsun. YHT Sivas'a götürülmek yerine Ankara-İstanbul optimize edilerek 3.15 saatte düşürülmeli idi. Emin olun herhangi bir temel bilim teknolojisini transfer etmek 11 milyar ı iç Anadolu'ya gömmekten akıllıca olurdu

Murkes
1 ay önce - Cmt 08 Ağu 2020, 08:57

Peki tamam siz haklısınız diyelim öbür türlü uzadıkça uzayacak. Hat tam kapasite açılında yine konuşuruz.



Numankaya
1 ay önce - Cmt 08 Ağu 2020, 09:12

Alıntı:
Emin olun herhangi bir temel bilim teknolojisini transfer etmek 11 milyar ı iç Anadolu'ya gömmekten akıllıca olurdu


Bu saydığınız şehirlerin diğer şehirlerden ne eksiği var??? Bu şehirler ana hat üzerinde olmasa yine allem eder kallem eder bu şehirlerden geçirmezlerdi!!!
İç Anadolu bu ülkenin kalbidir buraya yapılan hicbirsey boşuna değildir. Hatırlarsanız bundan 100 sene önce atalarımız savaşırken Anadolu toprakları hepimize ev sahipliği yapmıştı. Bu topraklar çok önemli bir yere sahip. Sadece bugün düşünülerek iş yapılmaz...
Bugün yine Allah göstermesin bir savaş çıksa yine herkesin son sığınma noktası bu topraklardır...
Bu sebeple buralara yatırım yapmak çok önemlidir hiçbir kuruş boşuna değildir!!


Serkan Guzel
1 ay önce - Cmt 08 Ağu 2020, 10:40

Alıntı:
Tek soru soracağım, konveksiyonel duble demiryolu yapmadan hızlı tren gerekli midir?


Günaydın,

Önce eski hatların resmini çekmek gerekir. Teknik doneler vermeden görüşümü belirtmeye çalışayım.

Önceki hatlar, arazi arızaları üzerine, teraziden yararlanarak inşa edilmiştir. Anlamı; ülkemiz coğrafyasının arazisi genellikle arızalı arazilerden oluşur. Demiryollarının inşasında eğim, karayollarına göre daha düşük bir eğimde inşa edilmesi zorunluluğunu da beraberinde getirmektedir. Yani eski demiryollarımız, ekseriyetle arazi arızalarında teraziye inşa edilmiştir diyebiliriz. Hal böyle olunca, ister yolcu taşımacılığında kullanalım, istersek yük taşımacılığında kullanalım, eski güzergahtaki demiryollarında sürat yapmak mümkün değildir. Çünkü arazi arızalarından istifade edilerek hatlar inşa edildiği için.

Durum bu olunca, devletin önüne yeni demiryolu yapımlarında iki seçenek çıktı. Ya demiryollarını günümüz modern standartlarına göre, yeni hatlar inşa ederek yenisini yapacağız ya da eski güzergahları yenileyerek, çift hat yapmak, elektrikli yapmak vs vs...

Eski hatları cift hat'ta çıkarsaydık bile, arazi arızalarından yararlanmadan yeni hatlar inşa etmek zorundayız. Çünkü kurb yarıçapları mevcut eski hatlarda çok dar. Arazi arızalarının dışına çıkıldığı zaman ise, yüksek nitelikli sanat yapıları yapılma zorunluluğu var. Arazi arızalarının dışına çıkılarak demiryolu inşa edildiği zaman ise, zaten yeni demiryolu inşa edilecek demektir. Ki, orta ve uzun vadede yüksek sanat yapıları ile donatılmış, yük taşımacılığına uygun yeni demiryolu hatlarına ihtiyacımızın olduğu kesindir.

Çinden yola çıkan ve lojistikte kullanılan trenler, çin anakarasında ortalama 140 KM/saat hız yaptığını dikkate aldığımızda, bizdeki hat'ların yetersizliği sırıtarak kendini belli etmektedir.

Hasılı; demiryolu taşımacılığında gerilerdeyiz. Lojistik sürat anlamında, çok çok gerilerdeyiz.

Başkent olması nedeniyle, Ankara - İstanbul arasına yht gerekli miydi ? Evet gerekliydi, çünkü ülkenin başkenti ile dünya şehri olan İstanbul'u yüksek hızlı trenle buluşturmak önemli idi. Bu hat'ta, Sapanca civarında gevşek zeminlerden kaynaklanan bazı inşa zorlukları ile hala da cebelleşmekteyiz. İşte sonrasında ise, hiç olmazsa arazi arızası olmayan yada az olan şehirlere de yht gönderelim diye Ankara - Konya hattı inşa edildi. Doluluk oranlarına bakınca, karlı da bir yatırım oldu.

Ht, yht hatlarının yapımına devam edilmesinden yanayım. Yani yolcu taşımacığında şehirleri ht, yht'lerle buluşturmaya devam etmek gerekir. İnsanları karayolu yada havayolu seçeneklerinden birine zorlamamak gerekir. Diğer taraftan da, sürat yapmaya uygun, yük taşımacılığı için yeni hat'lar inşa edilmesi gerektiği de açıktır.

Hasılı; demiryolu alanında çok eksiğimiz var.


emrenmert

1 ay önce - Cmt 08 Ağu 2020, 10:45

Konuyu biraz değiştireceğim; Konya-Ulukışla-Adana yht inşaatı ne durumda?

Alp40
1 ay önce - Cmt 08 Ağu 2020, 10:57

Ülkemizde yht ve hızlı tren hatlarının kendi özel hatları olmalı diğerleriyle ortak kullanılmamalı.

Yük, banliyö ve konvansiyoneli başkentray hattı gibi ayırma imkanı yoksa birlikte kullanılmalı.


Karakas Mehmet

1 ay önce - Pts 10 Ağu 2020, 11:22






sayfa 1969
ANA SAYFA -> ULAŞIM