Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1967
behçet nacar44
3 ay önce - Sal 30 Hzr 2020, 20:28

şimdi burayı parti bülteni haline getiren bazı arkadaşlar kızıp darılacaklar belki ama hakkaten üzülüyorum.
günde karşılıklı 10 sefer değil saatte 10 sefer yapmalıydı istanbul-ankara. bu vaatle yola çıkıldı.ilk kazma vurulduktan sonra sanırım 16 sene geçti,milyar dolarlar harcandı.sonuç? eski trenlere göre taş çatlasın 1 saat fazla hız ve eskiyle aynı sefer sayısı.ayrıca burası yüzünden iptal olan anadolu exspreslerinin üstüne rahmet okuduk...
en kötüsü de ne biliyor musunuz? büyük sapanca tüneli,t26 falan derken bu iş meçhule doğru gitti,gidiyor.güzelleşecek derken eskisinden kötü hale gelmiş bu verimsiz parkur daha kaç para ve kaç yıl yer bilen var mı?


Ahm19
3 ay önce - Çrş 01 Tem 2020, 09:52

Alıntı:
Ankara-Konya,Ankara-Eskişehir YHT yi ve Revize ederek Ankara - İstanbul YHT yi yaptı.
Ama bunları kendi devlet bünyesinden değil , şirketlere yaptırarak , yid kapsamında değil fakat yolcu sayısı garantisi vererek yaptırdı
.

Bu ne saçma bir cümle ve düşünce.
Kafanız oldukça karışık ve herşeyi çorba yapmışsın.



Alıntı:
Ama bunları kendi devlet bünyesinden değil , şirketlere yaptırarak , yid kapsamında değil fakat yolcu sayısı garantisi vererek yaptırdı[/quote
].

Yukarıdaki saçma dünyadan habersiz cümleye neremle güleceğimi bilemedim.

Deeveye sormuşlar boynun neden eğri, nerem doğru ki misali yukarıdaki saçmalığın neresini düzeltelim..

Bu cahil adamlar birde bize ayar veriyorlar akıllarınca utanmadan, napalım burası Türkiye.
Yıllarca devletin bu hatlarda çıktığı okuduğumuz yapım ihaleleri ve devletin bu inşa projelerine yıllara sari ayırdığı bütçede hep ilüzyonmuş demekki.


Yhtler devlet bütçesinden yapılmıyormuş bu söylediğin model ankara yht garı olmasın sakın gerçi o da yid



Ahmed Bayezid
3 ay önce - Çrş 01 Tem 2020, 12:16

Cevaba bak çay demle

aakay77
3 ay önce - Çrş 01 Tem 2020, 23:21

Arkadaşlar,

Ne nankörlük var yapılanlara karşı, ne de tcdd eskiden uçuyordu!Rötarlar eskiden de vardı. Şimdi YHT'de bile var.

Yapılanların ve gerçekleşenlerin karşısında şu açık ve seçik ortada. Yapılan işlerin bir ayarı yok! İstanbul - Ankara YHT hattı bitirilmeden Ankara - Konya başladı. O bitti derken Ankara - Sivas başladı. O bitmeden Ankara - Sivas başladı. Bu işler iyi niyetle başlamış olsada altında hep birilerin cebini doldurması vardı. Devlet dediğiniz kurumda bu işler hep böyle yürüdü. Bunun şu iktidar, bu iktidar ile alakası yok.

Sadece Ankara - İstanbul hattının farklı alternatiflerle fizibilitesi yapıldı. İnternette vardır bulup, okuyabilirsiniz. Mevcut hat üzerinden ve Sincan - Arifiye sürat demiryolu hattı üzerinden yapılmış farklı fizibilitelere ragmen masrafın güç bela kendini döndürebileceğini ortaya koymuşlar. Sadece YHT yaparsak ne olur? Eğimi binde kaç yaparsak ne olur. Yük treni de işletirek hat kapasitesi nasıl düşer adamlar analiz etmişler.

Diğer hatlarda YHT zaten küllüm zarar! Konyanın potansiyeli ne Sivas'ın potansiyeli ne? hemşehrici arkadaşlar kızmasınlar ama gerçek bu. O yüzden devlet saçma sapan projelerle zarara uğratılmış ve birileri cebini doldurmuştur.

Bir de TCDD devletin bildiğin arpalık kurumlarından. Yani bir THY vizyonu yok. Kafayı gömmüş. Ne yaptığından haberi yok. İşletmecilik ile istasyon ve trafikten sorumlu kurumların ayrılması işleri daha da bozdu. Bakınız geçen Malatya'da trenler kafa kafaya çarpıştı. Çok zamandır hatlarımızda görmediğimiz bir durum. makas tanzim hataları, arkadan çarpmalar, sinyal ihlalleri olmuştur fakat bu kaza ciddi bir ihmal. Bana göre dibe vurmuşluk.

Ne olmalıydı? Eski TCDD'nin mevcut sıkıntıları ve darboğazları belliydi. Bunları da internetten bulup, okuyabilirsiniz. Çeken ve çekilen araç sıkıntıları vardı. Bunlar gene devam ediyor. Elektrikli hatta dizel loko işletiyorsanız demektir ki bir şeyler yanlış veya eksik.

Darboğaz olan hat kesimleri var. Çoğunuzun bildiği Bilecik rampası, Kayaş - Irmak arası, Ulukışla - yenice arası öncelikle buralardan başlanarak hat güzergah iyileştirmeleri yapılmalıydı. YHT'ye göre az masrafla karşılığında çok fayda elde edilirdi.

Hat Güzergah iyileştirmeleri yapılmalıydı. Trakya'da başlı başına yeni bir duble hat. Ankara - Afyon, Ankara - Konya, Ankara - Sivas direkt hatlar. Hem yolcu hem yük taşımacılığına dönük.

Tek hatların duble hat yapılması, bu yapılırken hat güzergah iyileştirmelerinin yapılması. Kütahya - Balıkesir hattını 2 sene kapatıp, altyapısını iyileştirip, üstüne sinyalizasyon ve elektrifikasyon için zaman harcayacağına hiçbir şey yapmayıp, Bozüyük - Bursa - Balıkesir - Bergama - İzmir hattının inşaatına başlasaydın şimdi yolcu ve yük trenleri show yapıyor olacaktı bu güzergah üzerinde ama biz ne yaptık mevcut keçi patikası hatta dünyanın parasını gömdük. Birilerini zengin ettik.

Zengin parasına para katarken sizler ve bizler burada tartışmalara siyaseti de katıp, birbirimizi kırdık. Hiç birşey de değişmedi.

Olay bundan ibarettir.


behçet nacar44
3 ay önce - Prş 02 Tem 2020, 00:25

aakay77 kardeşim,koskoca karadenizi iç anadoluya bağlayan tek kapı olan hat hemide avrupa birliği maddi desteği ile senelerdir kapalı kaldı bırak çift hattı vs. kütahyada senin o beğenmediğin elektrifikasyonu bile yapmamışlar.ayrıca bir ara yol daha açılmadan çöktü haberleri çıkmıştı.
aynı mazotu yakarak mı kara yolu ile rekabet edeceğiz biz,amaç üzüm yemek hiç olmadı,geçen sivas yht hattında da aynı mevzu vardı,sivasta zaten tren hattı var üretim yapabilirsin diye maytap geçmişler birde haklı eleştiren adamla.

yani bazı arkadaşları görüyorsun işte kime ne anlatacaksın?



Dervişoglu
3 ay önce - Prş 02 Tem 2020, 02:36

Aakay77 agzina sağlık bazen hükümetin en buyk hatası
Israrla inşaat sektörüne para ve imkan sağlaması zati heleki son konut kampanyası akla zarar pandemi var ve kamu bankaları inanılmaz derecede düşük faizle konut kredisi veriyor neymiş inşaat sektörü ülkenin lokomotifi imiş öylemi acaba???
Ülkemin 4/1 toprakları beton peki ülkenin zenginleri kim
Servetini arttıran kesim kim ??
Sizde cevabı biliyorsunuz..


aakay77
3 ay önce - Prş 02 Tem 2020, 14:27

Arkadaşlar,

Güneş balçıkla sıvanmaz! Net olanı net söylemek lazım.

Ben Trenler yahoo grubundan itibaren demiryollarına ilgim oldu. Türkiyenin heryerine gittim sayılır. Trenle de çok yolculuk ettim. Belki bir mühendis değilim fakat vicdan ve bilgi sahibi olarak yorumlarda buluyorum.

İyiyi iyi kötüyü kötü diye not etmek lazım. İyi şeyler yok mu var elbet. Çatalca'da bir tüneli balanssız beton zemin yapmışlar. marmaray daki gibi anlayacağınız. Adamlar balanslı alt yapıya göre tünelde çok uzun ömür vadettiğini söylüyorlar ve de doğru.

Geçen gün gördüm. Çatalca istasyonunu Ro La dorse terminali haline getirmişler. Hergün faaliyet var. Vagon vagon TIR dorsesi var. Çatalca istasyonu küçük, dönmeye yer yok. Ama adamlar tek bir vinç ile show yapıyorlar.

AB fonlarıyla yenilenen Irmak - Zonguldak, Samsun - Sivas ve yeni baştan yapılan Kapıkule - Çerkezköy hatları çok doğru işler. Çukurova - Gaziantep demiryollarında yapılan projeler çok doğru işler. %100 doğru.

Ama gelgelelim yanlış işler de var;

Düşünün tek hatlı bir karayolunuz var. Bu yolu geliştirmeden otoyol yapıyorsunuz. Karayolunda bu iş şöyle yapıldı. önce toprak yol, sonra soğuk kaplama, sonra sıcak asfalt kaplama. Sonrasında duble yol. o da yetersiz gelirse otoyol. Bu işin raconu budur.

Demiryollarında ortalama hız 55km/h idi demiryollarımızda aşağı yukarı. Mantıklı olan demiryolunda bu ortalama hızı yukarıya çekmektir. Peki bi ne yaptık birden hızı 250 km/h çıkartacak YHT işine başladık. İstanbul - Ankara arasında sözümüz yok. Zaten yapılmış fizibiliteler de olabileceğini gösteriyor. Fakat diğerleri fuzuli yapılan işler. Hele de sadece yolcu taşımacılığına ve tren seti ile taşıma yapılması gereken hatlar hakikatten cahilce belki de artniyetli işler. Zafer havalimanı gibi. Yukarıdan aşağı topluyorsun olmuyor, aşağıdan yukarı topluyorsun yine olmuyor.

Bizim gibi gelişmekte olan ülkelerin atımlık kurşunu bellidir. Bunu da harcarken ince eleyip, sık dokumak lazım. DPT ve 5 yıllık planlar biraz da bunun içindi geçmişte.

Tabi şu çok üzücü; hala yanlışta inat edilmesi. Yapılan yanlışların anlaşılmaması için davranılmaması. İstanbul Ankara arasında veya İstanbul ile diğer iller arasında konvansiyonel hattan yolcu taşımacılığı yapılmaması sırf foyanın ortaya çıkmaması için. Bunu da ayrıca belirtmek lazım. Adam konvansiyonel tren koysa gündüz insanlar şunu sorgulayacak; kardeşim eskiden başkent ekspresi 6,5 saatta gidiyordu. sonra hızlandırılmış tren 5 - 5,15 saatte gitmeye başladı. Senin gündüz işleteceğin trenin bu kadar yatırımdan sonra daha kısa sürede gitmesi lazım. Yaa bir de YHT ye o kadar yatırım yapmıştık o ne kadar sürede gidiyor bir bakalım dendiğinde bütün foya, kamuoyunu uyutma gayretinin nedeni ortaya çıkacak. bu sebepten bence konvansiyonel tren işletmeiliğinde TCDD ayak diretiyor. Şuan hala trenler çalışmıyor. TCDD ne zaman keyfinin gelip te trenleri işleteceği belli değil.

İnsanoğlu yapısı gereği herşeyi sorgulayan bir yapıda. niye takdir edilmiyor da sorgulanıyor diye de çok tepki göstermemek lazım. Hiçbir şey sorgulanmasa tek bir kutsal kitap, tek bir din ile geçmişten geleceğe dünya sürer giderdi. Hiçbir siyasetçi kendi altınlarını bozdurupta kamu maliyesine de bağışlamıyor. Devleti yönetip te kendisine veya yakınlarına veya partisine menfaat sağlamayan hiçbir siyasetçi yok!

Selamlar.


Yavuz Sinop

2 ay önce - Pzr 05 Tem 2020, 14:37


(+)


erimz
2 ay önce - Cum 10 Tem 2020, 11:32

3 gün önce yüklenen bir fotoğraf.
Fotoğraf Alıntıdır.


Sevgiler.


kami suyutmaz
2 ay önce - Cum 10 Tem 2020, 12:16

Yeni setlerin kaç tanesi geldi çalışmaya başlayan varmı acaba?
Bilgisi olan??



sayfa 1967
ANA SAYFA -> ULAŞIM