Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1964
Enes Şenel
3 ay önce - Prş 04 Hzr 2020, 00:12
Biletlerin Satışa Açılma Saati


8 Haziran için İstanbul-Ankara arası YHT bileti almak istiyorum biletler satışa saat kaçta açılıyor? Bilgisi olan paylaşırsa sevinirim.

esomel
3 ay önce - Prş 04 Hzr 2020, 19:13

Milli YHT'yi TÜRASAŞ üretecek
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, "TÜRASAŞ'ın yönetim organizasyonunu bir an önce kuracağız. Böylece 'Milli Yüksek Hızlı Tren'imizi üretecek TÜRASAŞ, yapım çalışmalarına hızla başlayacak. Hedefimiz, Milli YHT ile bölgenin en önemli üreticisi haline gelmek" açıklamasında bulundu.

Paylaş Tweetle Paylaş Paylaş A+ A-
03 Haziran 2020

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Türkiye Raylı Sistem Araçları Sanayii AŞ'nin (TÜRASAŞ) "Ana Statü"sünün belirlendiğini belirterek, "TÜRASAŞ'ın yönetim organizasyonunu bir an önce kuracağız. Böylece 'Milli Yüksek Hızlı Treni'mizi (YHT) üretecek TÜRASAŞ, yapım çalışmalarına hızla başlayacak. Hedefimiz, Milli YHT ile bölgenin en önemli üreticisi haline gelmek." ifadelerini kullandı.
Bakan Karaismailoğlu, yazılı açıklamasında, TCDD Genel Müdürlüğünün bağlı ortaklıkları olan Türkiye Vagon Sanayii AŞ (TÜVASAŞ), Türkiye Lokomotif ve Motor Sanayii AŞ (TÜLOMSAŞ) ve Türkiye Demiryolu Makinaları Sanayii AŞ'nin (TÜDEMSAŞ) birleştirilmesiyle iktisadi devlet teşekkülü olarak TÜRASAŞ'ın kurulmasının mart ayında kararlaştırıldığını ve konuya ilişkin Cumhurbaşkanı Kararı'nın bugün Resmi Gazete'de yayımlandığını anımsattı.
Motordan vagona, bojilerden tren setlerine kadar yerli ve milli üretim gerçekleştiren TÜVASAŞ, TÜLOMSAŞ ve TÜDEMSAŞ'ı bütün haline getirecek TÜRASAŞ'ın Milli Yüksek Hızlı Tren'i yapacağı bilgisini veren Karaismailoğlu, firmanın "Ana Statü"sünün de Resmi Gazete'de yer aldığını bildirdi.
Karaismailoğlu, şirketin raylı sistem araçlarının yerli ve milli üretimiyle tasarımının yanı sıra kritik bileşenlerindeki yerlilik oranının artırılması görevini üstleneceğine işaret ederek, "Yeni kurduğumuz şirketin görevleri arasında ayrıca yerli sanayinin Ar-Ge, tasarım ve üretim kabiliyetlerinin geliştirilmesi, her türlü raylı sistem araçlarının ve alt bileşenlerinin imalatı, bakım ve onarımının yapılması ile yaptırılması da yer alıyor." değerlendirmesinde bulundu.
"Hedef bölgenin en önemli üreticisi haline gelmek"
TÜRASAŞ'ın merkezinin Ankara'da olacağını, Eskişehir, Sakarya ve Sivas'ta bulunan işletmelerin başına da genel müdür yardımcılarının atanacağını vurgulayan Karaismailoğlu, şöyle devam etti:
"TÜRASAŞ'ın yönetim organizasyonunu bir an önce kuracağız. Böylece Milli Yüksek Hızlı Tren'imizi üretecek TÜRASAŞ, yapım çalışmalarına hızla başlayacak. Hedefimiz, Milli YHT ile bölgenin en önemli üreticisi haline gelmek."
Karaismailoğlu, milli ve yerli demir yolu sanayisinin oluşturulması noktasında TÜRASAŞ'ın kümeleşme çalışmaları da yapacağını, uluslararası birliklere katılacağını bildirdi.
Raylı sistem altyapısının bakımı, onarımı, yenilenmesi ve yapımı için gerekli çeken ve çekilen araçların da artık TÜRASAŞ tarafından üretileceğini vurgulayan Karaismailoğlu, "TÜRASAŞ'ın kurulması ve demir yollarının yerlileştirilmesi noktasında büyük öneme sahip 3 firmamızın birleştirilmesi ile milli demir yolu sanayimiz çok daha hızlı gelişecek, Milli ve yerli Yüksek Hızlı Tren gibi hedeflerimize de çok daha hızlı bir şekilde ulaşacağız." ifadelerini kullandı.
Bakan Karaismailoğlu, milli ve yerli YHT ile ilgili çalışmaların daha önce 3 firma arasında kurulan koordinasyonla yürütüldüğünü anımsatarak, her firmanın milli YHT'nin ayrı bir bölümüyle ilgili çalışma yaptığını hatırlattı.
"Ana Statü"sü belirlenen TÜRASAŞ'ın yönetim organizasyonunu bir an önce kuracaklarının altını çizen Karaismailoğlu, "Böylece Milli Yüksek Hızlı Tren'imizi üretecek TÜRASAŞ, yapım çalışmalarını hızlandıracak. TÜRASAŞ ile Milli Yüksek Hızlı Tren'imizi üretmekle kalmayacağız, inanıyorum ki en yakın zamanda da bölgenin en önemli üreticilerinden biri olacağız." değerlendirmesinde bulundu.

kaynak: d u n y a . c o m



kami suyutmaz
3 ay önce - Cum 05 Hzr 2020, 15:23

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, “YHT hatlarının yarı kapasite ile çalışması nedeniyle vatandaşlarımızdan gelen yoğun talep üzerine seferleri artırıyoruz." dedi.

https://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/son-dakika-ba ...r-41534805


Hasan Mihrican
3 ay önce - Cmt 06 Hzr 2020, 13:43

Alıntı:
Yeniden boyanıp üretimi tamamlanıp bize gelecek diye tahmin ediyorum.


Bence gecikme olmaması için tren seti bu şekilde gelir.
Türkiye Siemens bunları uygun şekilde temizledikten sonra TCDD'ye teslim eder.


umut_34
3 ay önce - Cmt 06 Hzr 2020, 15:57

8 Haziran'dan itibaren geçerli YHT saatleri





(+)




aslankral 34
3 ay önce - Prş 11 Hzr 2020, 14:12
Yht gişeleri


Meraba yht gişelerinde koronayla ilgili negibi denetimler yapılıyor bilginiz varmı ? ve trene bindikten sonra veya binmeden önce eşyalarımızı dezenfekte ediyorlarmı ?

Koray Akyol
3 ay önce - Prş 18 Hzr 2020, 00:54

Yillardir kapasitesinin çok altindakullaniliyor Ankara-Istanbul hatti. Bir saat icinde kalkması gereken tren sayısı bir günde kalkmiyor. 10 senedir yeni tren setleri eklemek çok mu zor? Milli servete yazık. Her türlü göstermelik bir hızlı tren hattimiz var. Ne sefer sayısı yeterli, ne seyahat hizi. Cok yazık.

bahadır 0302

2 ay önce - Pzr 28 Hzr 2020, 15:36



Burak Öztaş
2 ay önce - Pts 29 Hzr 2020, 08:51

Resmen şaka gibi, kimde devlet demir yollarına gereken önemi veriyor mükemmel yatırımlar yapıyor savsatasını savunmasın günde sadece 4 tren var İstanbul dan Ankara ya trajikomik hattı boş yatırıyorlar çünkü hükümetin derdi otobüsçüyü korumak.

refik7070
2 ay önce - Pts 29 Hzr 2020, 09:15

Alıntı:
Resmen şaka gibi, kimde devlet demir yollarına gereken önemi veriyor mükemmel yatırımlar yapıyor savsatasını savunmasın günde sadece 4 tren var İstanbul dan Ankara ya trajikomik hattı boş yatırıyorlar çünkü hükümetin derdi otobüsçüyü korumak.


O dediğin olsaydı ne metro yatırımları ne de hızlı tren yatırımları olurdu. Peki şu andan daha iyi hizmet olabilir miydi evet.

Ulaştırma bakanlığının iki büyük ayıbı var hızlı trenlerde, birisi Bursa-Bilecek arası ikincisi de Konya-Karaman arası, bu kadar kısa hatları işletmeye alamamak çok büyük ayıp.



sayfa 1964
ANA SAYFA -> ULAŞIM