Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1951
Karakas Mehmet

3 hafta önce - Sal 28 Oca 2020, 21:31




Karakas Mehmet

3 hafta önce - Cum 31 Oca 2020, 19:45






Kenanwow
2 hafta önce - Pts 03 Şub 2020, 01:11

Alıntı:
Zorlu kış şartlarına rağmen YHT çalışmaları hızla sürüyor


TCDD İşletmesi Genel Müdürü Ali İhsan Uygun, sosyal medya hesabından YHT çalışmalarına ilişkin bir görüntü paylaştı.


Haberin Devamı:


http://www.haber7.com/guncel/haber/2939877-zorlu- ...la-suruyor


brksnp
2 hafta önce - Pts 03 Şub 2020, 21:57

Alıntı:
Bakan Turhan, TCDD Taşımacılık AŞ. Genel Müdürlüğü 1. Koordinasyon ve İstişare Toplantısı’nda yaptığı konuşmada, şirketin son dönemde kurulan en gözde kuruluşların başında geldiğini söyledi.

Ulaştırmanın ülkenin iktisadi, siyasi, sosyal ve kültürel hayatına etki eden çok stratejik alan olduğunu ifade eden Turhan, kaynakların iyi işletilmesi ve değerlendirilmesi, iç ve dış ticaretin gelişmesi, gündelik yaşamın refah içinde sürmesi, güvenliğin sağlanması, bilginin yaygınlaşıp sosyal etkileşimin artması, siyasal katılımın her vatandaşı kapsayacak şekilde yaygınlaşıp demokrasi bilincinin gelişmesinin ulaşım şebekesiyle doğrudan ilişkili olduğunu bildirdi.

Turhan, dünyada olduğu gibi Türkiye’de de demiryolunun ulaştırma şebekesinin ana omurgasını oluşturduğunu dile getirdi.

“Demiryollarına yıllık 1,5 milyar dolarlık yatırım”

Ülkede 2003’ten sonra yeniden hükümet politikası haline gelen demiryollarına her yıl ortalama 1,5 milyar dolarlık yatırım yapmaya başlandığına işaret eden Turhan, bu sayede 1213 kilometresi YHT hattı olmak üzere toplamda 1844 kilometre yeni demiryolu hattı inşa edildiğini aktardı.

Turhan, sektörün serbestleştirilmesi uygulamalarının hayata geçirilmesiyle YHT ve hızlı tren (HT) ağının yaygınlaştırılması, mevcut hatların yenilenme sürecinin tamamlanması, hatların tamamının elektrikli ve sinyalli hale getirilmesi, lojistik merkezlerin yaygınlaştırılması, yerli ve milli demiryolu sanayinin geliştirilmesi faaliyetlerinin öncelik verilen temel politikalar arasında yer aldığını anlattı.

TCDD’nin demiryolu altyapı işletmecisi, TCDD Taşımacılık AŞ’nin ise demiryolu tren işletmecisi olarak faaliyet yürütmeye başlamasının da bu politikaların sonucu olduğuna dikkati çeken Turhan, kuruluşun 1213’ü YHT hattı olmak üzere 12 bin 803 kilometrelik demiryolu ağında yük ve yolcu taşımacılık hizmeti verdiğini söyledi.

Turhan, bugün itibarıyla 81 ilden 57’sine ve bu illere bağlı 287 ilçe ve yaklaşık 10 bin köye demiryolu üzerinden ulaşım hizmeti verildiğini belirterek, yılda ortalama yüksek hızlı trenlerle 23 bin, konvansiyonel trenlerle 48 bin yolcu taşındığını, Marmaray ile günlük ortalama 407 bin ve Başkentray ile 39 bin yolcuya hizmet verildiğini bildirdi.

“12 yeni YHT seti satın aldık”

Ankara-İstanbul, Ankara-Konya, Ankara-Eskişehir ve Konya-İstanbul olmak üzere 4 destinasyonda günde 44 sefer düzenlendiği bilgisini veren Turhan, şöyle konuştu:

“Nüfusun yüzde 42’sine YHT hizmeti veriyoruz. Yapılan en son memnuniyet araştırmasına göre, yolcularımızın yüzde 85’inin genel olarak YHT’lerden ve verilen hizmetlerden memnun olduğunu görüyoruz. Bunu daha yukarılara taşımak gerekiyor. Hizmet kalitesini ve sefer sayılarını artırmak amacıyla sipariş edilen 12 yeni YHT setinden 2’si teslim alındı. Bunların testleri tamamlanmak üzere. Testlerin ardından bu setleri Ankara-Konya, Ankara-Eskişehir ve açıldığında Ankara-Sivas hattında birer birer hizmete vereceğiz. Ardından Ankara-İstanbul-Ankara hattında ekspres YHT’leri işletmeye başlayacağız. Böylelikle Ankara-İstanbul seyir süresini 30 dakika kısaltacağız.”

Yolcu taşımacılığında hizmet kalitesini artırmak ve yolcuların hayatını kolaylaştırmak amacıyla iletişim ve bilişim teknolojisinden daha fazla yararlanmak için e-bilet, WhatsApp hattı uygulaması gibi önemli çalışmaların hayata geçirildiğini ifade eden Turhan, engelli yolcuların daha kolay bilet ve danışma hizmeti alabilmeleri için de çağrı merkezlerinde yeniliklere gittiklerini ve Turuncu Masa uygulamasını hayata geçirdiklerini dile getirdi.

Bakan Turhan, her gün 170 sefer ile yaklaşık 80 bin ton yük taşındığına da dikkati çekerek, yük hedef kitlesi içinde 16 büyük liman, organize sanayi bölgeleri, kömür, demir cevheri, krom, bor, manyezit ve mermer gibi maden merkezleri ile ağır sanayi kuruluşlarının bulunduğunun altını çizdi.

Geçen yıl 29 milyon tonun üzerinde yük taşıması gerçekleştirildiği bilgisini veren Turhan, taşımaların yüzde 40’ının iltisak hatları üzerinden yapıldığını belirtti.

“2023 yılı hedefi 329 milyon yolcu, 30 milyon ton yük taşınması”

Sektörde özel sektöre katkı amacıyla yürütülen çalışmalara değinen Turhan, “Özel sektörün önünü açmak için bugüne kadar 718 yük vagonu ve 20 lokomotif kiraya verildi. Özel demiryolu yük treni işletmecileri ile demiryolu taşımacılık sektörünün daha hızlı büyümesini amaçlıyoruz.” ifadelerini kullandı.

Turhan, 2023 yılı hedefinin 329 milyon yolcu ve 30 milyon ton yük taşıması olduğunu aktararak, bunların yakalanacağına inandığını vurguladı.

Dünyanın en ileri teknolojileriyle hizmet verdiklerine dikkati çeken Turhan, “Ancak en ufak bir hatanın vebalinin ve sorumluluğunun ne kadar büyük olduğunu lütfen unutmayalım. Bu vebal ve sorumluluk bilincini sadece siz yöneticiler değil, 11 bin çalışanın tamamı tüm hücrelerinde hissetmelidir.” değerlendirmesinde bulundu.



Anlaşılan Velaro’lar İstanbul hattına verilemeyecek yine. Bu vesileyle en azından yarım kalan işlere kaynak ayırıp biran önce bitirebilsek.

İlgili bölgeyi kalın puntoyla işaretledim


En son brksnp tarafından Pts 03 Şub 2020, 22:08 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


UfukRaifoğlu
2 hafta önce - Pts 03 Şub 2020, 22:04

Alıntı:
Ülkede 2003’ten sonra yeniden hükümet politikası haline gelen demiryollarına her yıl ortalama 1,5 milyar dolarlık yatırım yapmaya başlandığına işaret eden Turhan, bu sayede 1213 kilometresi YHT hattı olmak üzere toplamda 1844 kilometre yeni demiryolu hattı inşa edildiğini aktardı.

Ülkenin 4. ve büyük şehirlerinde tren yok. Gerisi lafı güzaf sayın bakan.
2003 den beri Bu şehirlere demiryolu gelmediyse bu başarısızlıktır. Nokta.



Nezih90
2 hafta önce - Pts 03 Şub 2020, 22:08

Bakan ekspres YHTlerden bahsetmiş. Bunlar herhalde Ankara'dan kalkıp en azından Gebzeye kadar durmayacak seferlerdir diye tahmin ediyorum. Daha önceden bunlar ile ilgili bir açıklama oldu mu?
Ve anlaşılan o ki yeni setler gelince Konya hattındaki bütün CAFlar çekilip bunlar ile Ankara-İstanbul hattınım frekansını nitekim ekspres seferler ile sağlayacaklar. Umarım Doğançay ripajının ilk etabının sonuna denk getirilirde daha bir güzel olur.


brksnp
2 hafta önce - Pts 03 Şub 2020, 22:13

@Nezih90

Evet ekspres seferlerin daha önce adı geçmişti ama içeriği hakkında bir bilgi yok.

CAF’lar şuan zaten sadece İstanbul-Ankara ve İstanbul-Konya arası çalışıyor.

Eldeki setlerle daha çok gidiş geliş yapmak için birkaç seferi İstanbul-Eskişehir şeklinde kısaltıp Eskişehir-Konya arasını Velaro ile devam ettirebilirler ama böyle bir organizasyona girileceğini sanmıyorum. Günlük 8 sefer ile devam eder eksik bölgelerin inşaatı tamamlanana kadar.


Nezih90
2 hafta önce - Pts 03 Şub 2020, 22:31

Benim ondan haberim yoktu. E o zaman şayet Eskişehir'de sonlanan seferlerin hepsi Velarolar ile oluyorsa bakanın söylediklerine anlam veremiyorum. Bi yerde bi eksiklik var.

Dediğiniz gibi bence de öyle bir organizasyona girişmezler.

Bu durumda bakan başka birşey biliyor ve söylemedi. Mesela orta vadeli olarak T-26 ve Doğançay ripajlarının bitmiş halinden bahsediyor yani Velaroların İstanbula gelebileceği zaman. Yada bakanı yiyolar


Berktuğ
site denetçisi

5 gün önce - Sal 18 Şub 2020, 00:21

8 ARALIK 2019 TARİHİNDEN GEÇERLİ YHT SAATLERİ


(+)


Not: Daha iyi okunabilmesi adına yeniden yüklenmiştir.


çetin81
4 gün önce - Sal 18 Şub 2020, 18:09
YHT Bolu dan geçecek mi?


Düzce Üniversitesi Teknoloji Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ayhan Şamandar’ın “Ankara-Gerede-Bolu-Düzce-Sakarya-Kocaeli-Gebze-İstanbul Güzergahı YHT Hattı" ilgili sunduğu öneri Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a iletildi. Şamandar Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın, projenin uygunluğuyla ilgili araştırma yapılması için Ulaştırma Bakanlığı’na gerekli talimatları verdiğini söyledi. Konuyu Ankara-İstanbul YHT grubunda duyuran Prof. Dr. Ayhan Şamandar, “Değerli arkadaşlar 3 aydır yoğun çabalarımızın sonucu olarak Ankara’dan külliyeden güzel bir haber aldık. Cumhurbaşkanımız önerdiğimiz İstanbul-Gebze-Kocaeli-Sakarya-Hendek-Düzce-Bolu-Gerede-Ankara YHT projemizin araştırılması için Ulaştırma Bakanlığı’na emir vermiş. Çok mutluyuz” ifadelerini kullandı. Bolu’da yürütülen kampanyada "Süper Hızlı Tren" adı verilen yeni YHT’nin Ankara-Sincan-Mudurnu-Sakarya-İstanbul güzergahının değiştirilerek Ankara-Gerede-Bolu-Düzce-Sakarya-Kocaeli-Gebze-İstanbul şeklinde yeniden projelendirilmesi isteniyor.(Bolu olay)



sayfa 1951
ANA SAYFA -> ULAŞIM