Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1934
AkAlp
8 ay önce - Pts 02 Arl 2019, 13:38

Alıntı:
Bozüyük eskişehirden eryaman ise başkentray ile ankara gar dan ulaşılabilir.


olması gereken kesinlikle bu.

eskişehir büyükşehir belediye başkanı büyükerşen 1999 yılında seçildiğinden beri bozüyük-eskişehir arası banliyö işletmek istiyor.
tcdd'nin hiç umurunda bile değil.

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=126914


yusuf708
8 ay önce - Pts 02 Arl 2019, 14:37

Ali İhsan Uygun'un Twitter hesabına bakın derim.
Yht Kapıkule'den gecmiş.



Volkan vd
8 ay önce - Pts 02 Arl 2019, 14:46

O zaman bu gece marmaraydan gecer. Herhalde artık derince limanına gemiyle taşımazlar umarım

Hasan Mihrican
8 ay önce - Pts 02 Arl 2019, 16:37

Alıntı:
8 Aralık öncesi tarife

8 Aralık'tan itibaren tarife

Görüldüğü üzere yeni tarifeye göre artık sabahın erken saatlerinde İstanbul'dan 2 kalkış olacak.
Hem Söğütlüçeşme'den hem de Halkalı'dan.
Sabah yolculuk talebinin çok daha fazla olmasından sanırım.
Özellikle günübirlik gitmek isteyenler için güzel bir gelişme.


Tam bağlantısını da vereyim, bakmak isteyen bakabilsin..

http://www.tcddtasimacilik.gov.tr/trenler/yuksek- ...izli-tren/


ozgurozkan34
8 ay önce - Sal 03 Arl 2019, 09:37

Alıntı:
O zaman bu gece marmaraydan gecer. Herhalde artık derince limanına gemiyle taşımazlar umarım



Velaro Halkalı'da bekliyor. Yarın tören yapılacakmış duyduğum kadarıyla. Sonra gündüz mü yola çıkar gece 12 de mi yola çıkar bilmiyoruz.

Daha 11 tane daha set gelecek.



İSMAİL (ULAŞIMCI)
8 ay önce - Sal 03 Arl 2019, 09:53

[quote]1) Marmaray hattının 4 değil 3 hatlı olması,
2) Daha da kötüsü: Kazlıçeşme-Ayrılıçeşme arasında 3 değil sadece 2 hat bulunması.

[img]Bu hususların sıkıntı olduğunu belirttim zaten. Ancak önceki paylaşımlarımda da belirttiğim gibi çok iyi bir sinyalizasyon sistemi ve buna dayalı bilgisayar animasyonu yapılarak trenlerin dakik hareketi sağlanmak koşuluyla bu aşılamayacak bir husus değildir.
Manuel yaptığım bir ve en kritik kesim olan Söğütlüçeşme-Kazlıçeşme (2 Hatlı kesim) arasında tek yönde 8 dakikada bir banliyö seferi yapılıyor. Yaklaşık 15 km uzunluktaki bu hatta her banliyö aralığında bir uzak yol seferi yapılabilir. Mesela Söğütlüçeşmeden kalkan banliyö treninden 7 dakika sonra uzak hat trenine yol verilirse 50 km/h ort. hızda Kazlıçeşmeye banliyöden 1 dakika sonra varır. Bunlar tabii ki çok daha gelişmiş sistemlerle (tren yakın takip sistemleri, otomatik hız ayar sistemleri vb.) yapmak bu devirde çok zor değil. Karşılıklı seferlerde zaten Ana istasyonlar ve değişik yerlerde geçiş sistemleri var sorun olmaz diye düşünüyorum. Tabii keşke YHT ayrı bir hattan gidebilseydi mükemmel olurdu ancak yakın dönemde bu pek mümkün gözükmüyor.[/img]


Hasan Mihrican
8 ay önce - Sal 03 Arl 2019, 13:30

Alıntı:
Tam bağlantısını da vereyim, bakmak isteyen bakabilsin..


Aslında İstanbul-Ankara güzergahında son tren kalkış saatinin 17:50 olmasının bir nedeni tren setlerinin azlığı ise diğer nedeni de ilerleyen saatlerde kalkan trenlerin Ankara'ya gece yarısından sonra varıyor olmasıdır. Gece 2-3-4'te varacak bir trenin özellikle Ankara yolcuları tarafından çok tercih edilecek olmaması nedeniyle belli bir saatten sonra kalkış yok. Bu nedenle YHT seferleri Marmaray'ın çalıştığı saatlerde çalışmak durumunda. Ancak yeni setlerin gelmesi ve Ankara-Sivas hattının yakın zamanda devreye girecek olması nedeniyle bundan sonra daha geç saatlerde kalkan YHT trenlerini görebileceğiz. Bu seferler daha çok doğuya giden yolcular tarafından tercih edilecektir. Ancak zamansızlık ya da bilet bulamamaktan dolayı normal vakitte Ankara treniyle gidemeyen yolcular için de bir seçenek oluşturacaktır. Marmaray'ın seferlerinin seyrekleştiği ya da bittiği dönemlerde kalkan bu trenlerin İstanbul'dan çıkışı hızlanacak ve toplam yolculuk süresi azalacaktır.


brksnp
8 ay önce - Sal 03 Arl 2019, 20:28

Gelecek olan Velaro’lar 10 adet mi 12 adet mi? TCDD Taşımacılık’ın başındaki isim bile emin olamamış ki 5 gün arayla iki sayıyı da kullanmış. Kesin bilgisi olan varsa kaynağıyla paylaşsın lütfen.







brksnp
8 ay önce - Çrş 04 Arl 2019, 16:36

Alıntı:

Almanya'da üretimi devam eden 12 YHT setinden ilki, 04 Aralık 2019 tarihinde Ankara’ya ulaştı,
TCDD Taşımacılık AŞ Genel Müdürü Kamuran Yazıcı başkanlığındaki heyet tarafından, 14 Kasım'da Almanya'nın Düsseldorf kentindeki Siemens tesislerinde düzenlenen törenle teslim alınan ilk YHT seti, 02 Aralık'ta Kapıkule Sınır Kapısı'ndan Türkiye'ye giriş yaptı.
Marmaray’dan geçiş yaparak, Kocaeli, Eskişehir'in ardından Ankara Marşandiz İstasyonu'na varan YHT setinin gümrük işlemlerinin tamamlanmasıyla testlerine başlanacak.
Test sürüşlerinin ardından Şubat 2020'de hizmete alınması planlanan YHT setinin hangi hatta çalışacağı, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan'ın onayıyla gelecek günlerde netleşecek.
Yerli Sanayinin de katkısı var
Vatandaşlara konforlu seyahat sağlayacak YHT seti, son teknolojiyle üretildi. Yüzde 90'ı geri dönüştürülebilir malzemeden yapılan sette, Türkiye'de faaliyet gösteren beş Türk firması tarafından üretilen 8 yerli parça kullanıldı.
Engelliler için Braille alfabesi
İhtiyaçlar gözönünde bulundurarak "engelli dostu" olarak dizayn edilen tren setinde, 2 engelli sandalye bağlama yeri ile görme engelli yolcular için Braille alfabesi ile hazırlanan bilgilendirme yazıları yer alıyor. Peronlarda trenlere biniş için engelli rampası ve asansörü de bulunuyor.
Saatte 300 kilometre hıza ulaşabilecek tren setinde 8 vagon yer alıyor. 483 yolcu kapasitesi olan trende, toplam 12 yolcu kapasiteli üç adet "business loca" hizmet sunacak.
Bu locanın yanı sıra business bölümü, 2 artı 1 oturma düzeninde toplam 45 yolcu kapasitesi barındırıyor.
32 yolcu kapasiteli restoranda sıcak ve soğuk yemek ile içecek satışı yapılacak.
Günlük yolcu sayısı 2020’de 30 bine ulaşacak
Kesintisiz internet erişimi ile cep telefonu ve tabletlere uygun eğlence sisteminin de bulunduğu setlerde, priz ve USB soketleri de yer alıyor.
İkincisinin bu ay teslim edilmesi planlanan tren setlerinin tamamının hizmete alınmasıyla 22 bin olan günlük YHT yolcu sayısının, 2020'de yaklaşık 30 bin, 2021'de 40 bin civarına yükseltilmesi planlanıyor.


Kaynak: http://www.tcddtasimacilik.gov.tr/haber/370/


Sinan Bilgin
8 ay önce - Prş 05 Arl 2019, 11:50

483 yolcu kapasitesi olan trende, toplam 12 yolcu kapasiteli üç adet "business loca" hizmet sunacak.
Bu locanın yanı sıra business bölümü, 2 artı 1 oturma düzeninde toplam 45 yolcu kapasitesi barındırıyor.

Bu kisim guzel, ozellikle business loca bolumu, normal halktan izole seyahat etmeyi isteyenleri sonunda gorebilmisler .. uzak doguda bazi sehir ici hatlarda da tek vagonda boyle uygulamalar var



sayfa 1934
ANA SAYFA -> ULAŞIM