Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1921
Erdem Taşlıca
10 ay önce - Pts 11 Ksm 2019, 21:02

Alıntı:
Önümüzdeki hafta 11.45 treni ile Söğütlüçeşme-Eskişehir arasını gideceğiz. Söğütüçeşme istasyona ne kadar zaman önce gitmek lazım? Biniş-Güvenlik-Bilet işlemleri ne kadar sürüyor? Bilenler söylerse memnun olurum


Trenin hareket saatinden 5 dakika önce bile girebilirsiniz. Tabii bu kadar da riske atmayın ama 15-20 dakika önce orada olmak idealdir.


çetin81
10 ay önce - Sal 12 Ksm 2019, 07:41

Halkalıdan Ankara ve Konya ya gunde sadece 2 sefer yapılıyor o da saat 06:00 ile 06:30 da .Tcdd yolları sefer sayısını arttırmalı arttırmıyorlarsa tren saatlerini saat 08:30- 09:00 -09:30 civarina cekmeleri gerekir.Halkalı'ya hızlı tren geldi diyorlar ama gunde sadece 2 sefer yapılıyor .Sogutlucesme den ise toplamda 11 sefer var



famat
10 ay önce - Sal 12 Ksm 2019, 09:24

Daha önce de yazdığım gibi Almanaya'da ICE (YHT) ile IC ( +160 giden konvansyionel trenler) aynı yolu kullanıyor. Hatta ve hatta bölgesel trenler bile bu yola girip belli bir süre 160 gibi yüksek hızlarda seyredip tekrar kendi hattına geçiyor. Bu sistemin aynısını Türkiye'de de yapmamız gerekiyor. Maksiumum hızı 200 olan lokomotiflerden TCDD nin bir miktar temin etmesi gerekiyor. Devamında N13 vagonların boji değişikliği ile 200 KM hıza uygun hale gelmesi gerekiyor. Bu düzenlemelerin ardından çalışacak ekspres trenler Ankara-İstanbul arasında sadece 30-45 dk daha uzun sürecektir. Bunun ötesinde bu trenler Sivas ve Karaman'dan sonra konvasiyonel hattı kullanabileceğinden ilk aşamada

İstanbul-Konya-Karaman-Adana/Mersin/İskenderun
İstanbul-Ankara-Sivas-Malatya

şeklinde 2 temel hatta işletim yapılabilir. Maalesef konvansiyonel hatlarımız çok zaman kaybettirici olduğundan Van,Erzurum,Diyarbakır gibi güzergahlar otobüsten uzun sürecektir


.


ozgurozkan34
10 ay önce - Sal 12 Ksm 2019, 10:22

Görmemişin YHT yolu olmuş, YHT harici hiç bir tren sokmamış.
Adamlar zannediyor ki konvansiyonel trenlerin çağı kapandı. Her yere YHT yapalım hep YHT seti alalım.


Erdem Taşlıca
10 ay önce - Sal 12 Ksm 2019, 11:17

Alıntı:
Görmemişin YHT yolu olmuş, YHT harici hiç bir tren sokmamış.
Adamlar zannediyor ki konvansiyonel trenlerin çağı kapandı. Her yere YHT yapalım hep YHT seti alalım.


Çok doğru. Bu sadece demiryolu anlamında değil, birçok alanda böyle. Nedense bizim coğrafyadaki ülkelerin çoğunda eski olan şeylerden nefret etme durumu var. Bir şeyin üst versiyonu çıktığında hemen eskisini atma ve bir daha yüzüne bakmama isteği oluşuyor, kullanışlılık göz ardı ediliyor. Hep en üst olan şey isteniyor ama benim buna gerçekten ihtiyacım var mı diye veya ben bunu her alanda kullanabilecek miyim diye düşünülmüyor. Ben bunu toplum olarak ulaşılmak istenen seviye olan Avrupa ve Amerika hevesine bağlıyorum. Bu aşağılık kompleksi bize bunları yaptırıyor diye düşünüyorum. O seviyeye ulaşmak için böyle olması gerektiği, gelişmiş bir toplum olmak için eskiyi tamamen hayatımızdan çıkarmak gerektiği yanlışına kapılıyoruz. Yeni olan şeyleri hayatımıza katmaya uğraşırken, eskisini de hiç sorgulamadan, verimliliğini araştırmadan atma yoluna gidiyoruz.

Demiryolu konusuna dönecek olursak, konvansiyonel trenlerin çağının kapandığını zanneden hata eder. YHT ile yapabilecekleriniz, hizmet edebileceğiniz alanın sınırları bellidir, bunun dışına çıkamazsınız, illa ki konvansiyonel hatlar ile desteklemeniz gerekir. Hatta YHT'nin ekonomik olmadığı hatlar için işi tamamen konvansiyonele teslim etmek gerekir. Ülkenin tamamını il il, ilçe ilçe YHT ile donatamazsınız sonuçta.

Bunu anlamak için mevcut Ankara-İstanbul YHT hattına bakmak bile yeterli. Malum olduğu üzere YHT'ler bu güzergahta sadece ana istasyonlarda duruyor, bu durumda aralardaki birçok ilçe, köy, kasaba demiryolundan faydalanamıyor. Araba veya herhangi bir toplu taşıma ile YHT'nin durduğu en yakın istasyona gitsinler demeyin, çünkü bunu çok sınırlı sayıda insan yapar, çoğunluk otobüse biner ve gideceği yere gider.

Özellikle bu sayfada sık sık okuyoruz, Almanya'da her köye tren var diye. Ama YHT hatlarını sadece ekonomik olarak mantıklı olan büyük şehirlere döşeyebiliyoruz. Bu yeni trenlerimizi de haliyle sınırlı yerleşimlerde durdurabiliyoruz. Yüksek bir hız ile giden bir treni güzergah üzerindeki her istasyonda durdurmak da olmuyor. Ee, nasıl olacak bu iş?



Gizem_K
10 ay önce - Sal 12 Ksm 2019, 11:55

YHT de YHT olsa bari

emre yelkenci
10 ay önce - Sal 12 Ksm 2019, 12:30

Bugün pulman yerine ağırlıklı yataklı yada kuşetli konsa belirli mesafelerin üzerine fiyat uygunluğu ile beraber kesinlikle insanlar tercih eder otobüs yerine.5 vagonun 1 i yataklı diğerleri pulman.
Halbuki tam tersi olmalı tüm ege şehirlerine İstanbul çıkışlı koy yataklıları ,yoksa üret.
Keza Ankara çıkışlı Anadolunun diğer illerinede öyle
Bak 3 4 yıldır bir kars modası başladı tren yetişmiyor.
Talep var arzı ayarlayamıyorsun.


Şükrü Güllüoğlu

10 ay önce - Sal 12 Ksm 2019, 13:22

Alıntı:
neticede tcdd taşımacılık a.ş. bir ticari şirket, eğer tüm koltukları Eskişehir-konya yolcusu alırsa trenin de istanbul çıkışta tüm koltukları dolmaz ise oluşacak zararı kim karşılayacak. mantıklısını yapıyorlar, kontenjan dolarsa eğer ilave olarak açabilirler ancak aksi durumda istanbul-konya için yeni bilet satışı sunamazlar.

Son derece hatalı bir işletmecilik yöntemi. Madem Konya'dan Eskişehir'e adam gitmesini istemiyorsun, Eskişehir duruşu koyma trene. Eskişehir-İstanbul arası bir sürü sefer var zaten. Bırakın insanlar nereden nereye istiyorsa alsınlar bileti. Kısıtlamanın ne anlamı var? Gelir kaybı oluyorsa, ona göre fiyatını düzenlersin. Ya da Konya-Eskişehir hattı açarsın.
Sabit fiyat saçmalığının yanında bir de bu saçmalık var. TCDD taşımacılık ne zaman THY gibi düzgün, evrensel taşımacılık normlarına uygun yönetilecek?

Alıntı:
Özel sektör gelse aynı hatta ve doldur boşalt imkanı da yoksa ara durakta, bir tren dolusu istanbul-konya yolcusu taşımayı mı tercih eder 100 liraya yoksa bir tren dolusu Eskişehir-konya yolcusunu mu tercih eder 50 liraya...


Bu kadar aşikar ve basit bir şeyi düşünmek için özel sektöre bile gerek yok ama resim budur. Son derece acemice bir işletme anlayışı.


Hasan Mihrican
10 ay önce - Sal 12 Ksm 2019, 13:32

Bazı hatlarda YHT ile konvansiyonel tren neredeyse tamamen ayrı yollardan gidiyor.
Ortak kullanım olsa bile ya bu bölgelerde banliyö işletmesi yok ya da fazladan yol var.
Örneğin Ankara-Eskişehir, Eskişehir-Konya hatlarında.
Ancak İstanbul-Eskişehir arasında bazen YHT konvansiyonel hattı kullanıyor bazen de konvansiyonel trenler YHT hattını. İstanbul-Eskişehir YHT hattı tamamen bitip son şeklini aldığında sanırım bir tek Gebze-İstanbul arasında ortak kullanım olacak, o da bu bölümdeki T3 YHT hattı. Her ne kadar bu bir darboğaz oluşturuyor gibi gözükse de bence bu bölümü konvansiyonel trenler de kullanabilir. YHT zaten şu anda da Gebze'ye kadar (banliyö hattı bitene kadar) çok yavaş gidiyor. Yani şehiriçinde YHT olmak gibi bir performans kaygısı yok. Şu anki süreden belki biraz daha feragat edilerek Haydarpaşa'ya kadar konvansiyonel trenler gelebilir. Kaybedilen zamanı da şu an yapımı devam eden bölümlerin tamamlanmasıyla elde edilecek hızla telafi eder.


Erdem Taşlıca
10 ay önce - Sal 12 Ksm 2019, 20:07

Söğütlüçeşme tren istasyonu.


(+)




sayfa 1921
ANA SAYFA -> ULAŞIM