Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 15
icillis
11 yıl önce - Cum 03 Eyl 2010, 16:11

Referandum sonrasında da seçim atakları hızlanacak. Acaba bu gittiğin kadar öde sistemi iptal edilebilir mi siye düşünüyorum. Yoksa her durakta cihazlar hazır herkes için daha "kazık" olacak gibime geliyor bu sebeple ya çok ötelenecek o cihazlar çürüyecek...

hakanaydın
11 yıl önce - Cum 03 Eyl 2010, 21:11

1.50 TL baştan başa giden birisi için tabiki iyi. Burada kısa mesafe giden insanların hakları geri ödense yeterli olacak. Maksimum bedel 1.50 TL minimum ve ara bedeller düzenlenmeli.

eraserhakan
11 yıl önce - Cmt 04 Eyl 2010, 16:29

Arkadaslarin dedigi gibi sistemi bastan basa kateden (Avcilar-Sogutlucesme) bir vatandas icin cok ekonomik bir ucret 1,5 TL. Ama kisa mesafe icin de pahali (4 durak giden vatandas da 1,5 TL veriyor).

Aslinda yeni ucretlendirme sekline gecilirken es zamanli olarak metrobus'un aktarma almasina'da olanak saglanmali. Aktarma veriyor, ancak aktarma kabul etmiyor, sahsen ben bazen eger 2 arac kullanacaksam ve ikinci arac metrobus olacaksa, genelde baska alternatif kullaniyorum. Metrobus aracalrina daha fazla sempati duymama ragmen :-( (Klimalarinin muhtesem soguklukta calismasi ve kendilerine ayrilan yolda bayagi hizli gitmeleri gibi avantajlar varken)


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Cmt 04 Eyl 2010, 18:13

Alıntı:
Köprüyü geçip baştan sona kadar gidiyorsun. Ödediğin rakam hep aynı: 1.50 TL ne kadar güzel.. Tam halkçı yaklaşım budur işte..

Ama insanlar tutarsız bir "halkçı çözüm" değil; "adaletli çözüm" istiyorlar işte... Çok kullananın giderini az kullanandan alıp teraziyi dengelemek maalesef adalet değildir. Az kullananın hakkını yemektir. En adaletli sistem "gittiğin kadar parasını bastır" uygulaması olacaktır. Şimdiki yürürlükte olan; "Az git kazıklan, çok git kâra geç" mantığı değil...

Akın KURTOĞLU


Burç

11 yıl önce - Cmt 04 Eyl 2010, 18:22

Alıntı:
En adaletli sistem "gittiğin kadar parasını bastır" uygulaması olacaktır. Şimdiki yürürlükte olan; "Az git kazıklan, çok git kâra geç" mantığı değil...


Gittiğin kadar öde sistemini adaletli yapmak imkansız.
Her iki durak arasındaki kilometre farkını da hesaplayıp, 8 kuruş, 11 buçuk kuruş gibi komik fiyatlandırmalar yaparsan belki ancak öyle olur. Şimdi sen Kadıköy'den Tuzla'ya kadar tek biletle gidiyorsan, ve Kadıköy'den Kızıltoprak'a kadar da tek biletle gidiyorsan, adalet aramak için biraz geç kalınmış zaten.



Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Cmt 04 Eyl 2010, 18:31

Alıntı:
Her iki durak arasındaki kilometre farkını da hesaplayıp, 8 kuruş, 11 buçuk kuruş gibi komik fiyatlandırmalar yaparsan belki ancak öyle olur.

E, öyle olması gerekli zaten. Akbil marifetiyle bu durum hiçbir şekilde bir sıkıntı teşkil etmez ki... Daha iyi işte. Akbil almamakta ısrar eden eblekler de bu hizmeti uzaktan seyretmek zorunda kalırlar ya da en uç değeri, maksimum ödemeyi yaparlar (Bizlerin de bu avanak gürûhuna bakıp bakıp yağlarımız erir ).

Alıntı:
Şimdi sen Kadıköy'den Tuzla'ya kadar tek biletle gidiyorsan, ve Kadıköy'den Kızıltoprak'a kadar da tek biletle gidiyorsan, adalet aramak için biraz geç kalınmış zaten.

Adalet; aranması hiçbir zaman için geç kalınmayan bir kurumdur. Bugüne kadar bu haksızlık, adaletsizlik, insan haklarına tecâvüz durumu korunarak bugünlere dek yanlış gelindiyse, bundan sonra da böyle devam edeceği anlamına gelmez. Ulaşımdaki o ilk silkiniş çok önemli. Gerisi çorap söküğü gibi gelecek. Yeter ki bunu lâyıkıyla uygulayacak olan idareciler, tırsıp bir kenara çekilmesinler.

Akın KURTOĞLU


osman67
11 yıl önce - Cmt 04 Eyl 2010, 18:53

Akbil, istanbulkart gibi ödeme araçları ile metrobüse girişteki turnikede veya araç içindeki akbil okuma cihazında okutulduktan sonra metrobüsten indikten sonra istasyonlara monte edilen ödeme okuyucu cihazlarla bu türde bir uygulaması hiçbir sorun olmadan yapılır. (Hatta bundan birkaç ay önce Sayın Belediye Başkanı bu yöndede bir açıklama yapmıştı)

Belki iki durak arasındaki km farkı değilde örnek olarak en az 3 duraklık ücret alıp, sonrasında her durak için ilave ücret alma şeklinde bir uygulama yapılabilir.

İstanbul gibi bir şehirde ulaşımın her noktasında kullanılan Akbil almamakta ısrar edenler için ise bırakın tam ücret almayı hatta zamlı ücret bile alınması gerekir.

Akın hocam yanızının son cümlesindeki "Yeter ki bunu lâyıkıyla uygulayacak olan idareciler, tırsıp bir kenara çekilmesinler. " tırsıp kenara çekilmeyecek idarecileri ne zaman bulacağız


Burç

11 yıl önce - Cmt 04 Eyl 2010, 19:07

Alıntı:
Belki iki durak arasındaki km farkı değilde örnek olarak en az 3 duraklık ücret alıp, sonrasında her durak için ilave ücret alma şeklinde bir uygulama yapılabilir.


Öyle yapacaklar zaten ve gene "adaletsiz" olacak.

Ben de adalet taraftarıyım ama otobüslerde bu uygulama yoksa, trende yoksa, metroda yoksa, vapurda yoksa, sadece metrobüs yolcularına zorlamak da adaletsizlik olur zaten kendi içinde.

Gerçekten adalet isteniyorsa, her hattın işletim maliyeti ayrı ayrı hesaplanır, geliri hesaplanır, yolcu sayısına bölünür, metrobüsün da 25 kuruş gibi bir ücreti olurdu herhalde. Metrobüs yolcusu neden Fenerbahçe Kadıköy otobüs hattının zararını karşılasın ki? Bu dünya adaletsiz arkadaşlar...


dcakmak
11 yıl önce - Cmt 04 Eyl 2010, 19:46

moskova, new york gibi şehirlerde metroya bindin mi istediğin kadar aktarma yapıp istedğinz kadar gidebiliyorsunuz. biz hala yok 3 durak yok 5 durak muhabbeti yapıyoruz. olay şu. madem zammı iptal ettiler nasıl daha fazla para koparabiliriz mantığı. önceden de akbille ücretsiz aktarmayı kaldırmışlardı zaten. amaç kamu hizmeti değil, vatandaşı nasıl daha fazla yolarız düşüncesi.

osman67
11 yıl önce - Cmt 04 Eyl 2010, 23:37

Alıntı:
Gerçekten adalet isteniyorsa, her hattın işletim maliyeti ayrı ayrı hesaplanır, geliri hesaplanır, yolcu sayısına bölünür, metrobüsün da 25 kuruş gibi bir ücreti olurdu herhalde. Metrobüs yolcusu neden Fenerbahçe Kadıköy otobüs hattının zararını karşılasın ki? Bu dünya adaletsiz arkadaşlar...





Teoride haklı olmanıza rağmen, pratikte her durak için ayrı ücret alınması; bildiğim kadarı ile ülkemizde uygulanmıyor herhalde.

Örnek olarak minibüse bindiğinizde 1 durak bile gitseniz sabit indi-bindi ücreti var o ücreti vermek zorundasınız, takside taksimetre açılış ücreti, banliyö trenlerinde sabit ücret, ayrıca öğrencilik yıllarından hatırladığım kadarı ile (Akın hocam daha iyi bilir) İETT otobüslerinde biletçilerin olduğu devirlerde 2 veya 3 kademe ücret alıyorlardı. İDO vapurlarında boğaz hattında veya Haliç hattında ister 1 iskele isterseniz hattın sonundaki iskeleye kadar gidin aynı ücret alınıyor.

Ayrıca her hattın gelirinin ayrı ayrı hesaplanması ve ücretlendirilmesi durumunda ise (özel sektör mantığı gibi bir mantıkla) yolcusu az olan hatlar ile gündüz, hatfta sonu gibi yolcusu seyrekleşen hatlarda ise otobüslerin azaltılması, hatların kapatılması, kısaltılması gibi bir durum ortaya çıkabilir.



sayfa 15
« önceki   123 ... 141516   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM