Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
salihkumbar

16 yıl önce - Cmt 16 Arl 2006, 00:02
[İST-A7.17] - Metrobüslerin Ücretlendirme Şekli



Metrobüslerdeki ücret sistemi ile ilgili ilginç bilgiler edindim.

Kurumumuzda yakında uygulanacak kartlı sistem dahilinde Metrobüslerde, şu anda kullanılan OGS sistemine benzer; "Ne kadar yolculuk, o kadar ücret öde" olarak adlandırabileceğimiz sistem kullanılacak. Metrobüs peronuna girişteki turnikede kartımızı okutacağız.İndiğimizde geçeceğimiz turnikede ise kaç duraklık yoculuk yaptıysak o kadar ücret tahsil edilecek. Sistem metrobüslerin hizmete girmesiyle kullanılmaya başlanacak. Şimdilik fazla detay veremiyorum.  

Salih KUMBAR


eng ygl
16 yıl önce - Cmt 16 Arl 2006, 00:06

Alıntı:
"Ne kadar yolculuk, o kadar ücret öde" olarak adlandırabileceğimiz sistem kullanılacak. Metrobüs peronuna girişteki turnikede kartımızı okutacağız.İndiğimizde geçeceğimiz turnikede ise kaç duraklık yoculuk yaptıysak o kadar ücret tahsil edilecek. Sistem metrobüslerin hizmete girmesiyle kullanılmaya başlanacak.

Hmmm, yani Akin Abi'nin ortaya attigi "gittigin kadar ode" fikri otobuslerde degilse de metrobuslerde gecerli olacak

Guzel bir uygulama, insallah hayata gecirilir


Eray Falay
16 yıl önce - Cmt 16 Arl 2006, 02:39

bu sistem heralde akbilin yerini alacak olan kart sistemi olacak.girişte kartı okut çıkışta ücret yazsın ayın başında da ödeme yap gibi.
yani durağa gelince kartı okutacaz indikten sonra metrobüs tarifesi ne ise ona göre ücret ödenecek ama u sadece metrobüsler ile sınırlandırılmamalı yada kart sistemi en azından metrobüslerde bu sisteme göre çalışmalı


Esat San
16 yıl önce - Cmt 16 Arl 2006, 03:19

Bence çok komik bir sistem araca binerken kart okut inerken turnikeden okut geçerken bilmemnerden okut, artık bunları aşacak kültürel seviyeye gelmemiz gerekiyor, kabul ediyorum şehir ne amerika kadar güvensiz ne de bazı avrupa kentleri kadar vatandaşlık bilinci var ama nedir bu kadar kontrol meraklılığı, aman kimse kaçmasın, o zaman eğitin kardeşim insanları

Yiğit cas
16 yıl önce - Cmt 16 Arl 2006, 03:40

Alıntı:
Bence çok komik bir sistem araca binerken kart okut inerken turnikeden okut geçerken bilmemnerden okut, artık bunları aşacak kültürel seviyeye gelmemiz gerekiyor, kabul ediyorum şehir ne amerika kadar güvensiz ne de bazı avrupa kentleri kadar vatandaşlık bilinci var ama nedir bu kadar kontrol meraklılığı, aman kimse kaçmasın, o zaman eğitin kardeşim insanları

Paris metrosunda çoğu duraktan çıkışta insan boyutundaki kapıları açabilmek için girerken kullandığınız bileti basmanız gerekiyor. İtalyanlar da tüm otobüsleri bilet basmadan beleş beleş kullanıyorlar. Ne vatandaşlık bilinci ne kontrol meraklılığı, kalkınmışlıkla alakalı bir durum bence.



recai metilli

16 yıl önce - Cmt 16 Arl 2006, 05:32

Yiğitcan demiş ki?;
Alıntı:
Paris metrosunda çoğu duraktan çıkışta insan boyutundaki kapıları açabilmek için girerken kullandığınız bileti basmanız gerekiyor. İtalyanlar da tüm otobüsleri bilet basmadan beleş beleş kullanıyorlar. Ne vatandaşlık bilinci ne kontrol meraklılığı, kalkınmışlıkla alakalı bir durum bence.
. Aynen dediği gibi İtalya da rehberimizin yönlendirmesi ile komple grup olara belediye otobüsüne ücretsiz bindik ve çoğu kişi de böyle kullanıyormuş. Parisde de metronun çıkışında turnikeyi bekliyorlar ve siz çıktığınızda yakalayıp tersten giriş yapıyorlarlar hem de biletçlerin gözü önünde. Geçen gün Sultanahmette turnikeyi yarım ileri yapıp tersten giriş yapan gençleri gördüm. Ülkem insanı geri kalır mı? Elbette bizimkiler de aynı yöntemi keşfetmiş.  [/quote]

Patron
16 yıl önce - Cmt 16 Arl 2006, 05:33

Metrobüs kartlı olursa, otobüslere aktarma olmayacak demektir.
Oysa metrobüsün temel amacı, omurgayı oluşturan bir hat olması idi.
Yanlara aktarma yapılmalı ki, merkezlerden her semte ayrı araç kalkıp, aynı yoldan gitmesinler.

Ayrıca, "gittiğin kadar öde sistemi" eğer Marmaray gibi raylı sistemlerde de uygulanmaya başlanırsa,
kimse Istanbul'un merkezinden uzaklaşmak istemeyecektir. Gittikçe daha kalabalıklaşan bir
şehir merkezi yaratmak yerine, çözüm olarak modern yerleşim yerleri kurulması ve buralardan
merkezlere verimli toplu taşıma araçları konulması gerekir, ki metrobüsün orjinal amacı bu idi.


Engin

16 yıl önce - Cmt 16 Arl 2006, 15:56

Kesinlikle verimsiz bir sistem olacağını düşünüyorum!

Otobüslere mesai saatinden ne kadar insan doluştuğu gözler önünde! Kim bir de onunla uğraşacak? Ön kapı da inişlerde arka kapı da binişlerde kullanılıyor o saatlerde...

Üstelik ben bindim beşiktaşta, otobüs tıklım tıklım... Millet YTÜ durağında inerken kalabalıkta ben de bastım bileti inecekmiş gibi turnikeye.. Ama inmeyip Maslak'a kadar gittim. Kim anlayacak, kontrol edecek? Şöförün başka işi yok gözü aynada mı olacak kaç bip geldi kaç kişi indi diye?

Ayrıca tekrar belirteyim, kart sistemi çok kötü, hele kontör yükleyip ne kadar kalmış bilmeden, ay sonunda ödeme yapılırsa daha bi kötü! Ne kadar harcadığımı, kalan bütçemi ona göre bilip planlamak isterim! Akbili bu şekilde yapalım onun yerine illa bu sistem olacaksa, inerken de basalım o kadar para düşsün.

Bu iş hem otobüsün alanını daraltacak, hem de ekstradan vakit kaybına yol açacak, ama görünen o ki çoktan başlamış  


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Cmt 16 Arl 2006, 16:01

Salih üstadın mevzubahis yaptığı mesele, anladığım kadarıyla Metrobüsler için...   Bunlarda platform ve önceden turnike sistemiyle ücret tahsili sözkonusu olduğu için, araçlara binişler seri bir şekilde yapılacak. İnildiğinde de yeterli çıkış turnikesi monte edilirse, ücret iadesi için fevkalâde faideli bir uygulama olacak. Çoğu İstanbullu, hayatlarında belki de ilk defa yalnızca gittiği kadar ücret ödemiş olacaklar (En son örneği, 1979-80 döneminde sona erdi). Ancak, kart yerine Akbil ile sistemin oturtulması ile, buradan yapılacak aktarmaların sağlıklı bir şekilde sürmesi sağlanacaktır.

Bu sistemin normal İETT otobüslerine uygulanması ise çok zor görünüyor.

Akın KURTOĞLU


mehmetkonyar
16 yıl önce - Cmt 16 Arl 2006, 18:47

Kart yerine akbil tarzı bir şey olsa daha iyi olur bence. Belki şimdiki akbiller OGS tipi bir sistemi desteklemeyebilirler ancak yeni üretim akbil dersek buna, bu tip bir sistemi kaldıracak şekilde tasarlanır ve siz sadece akbil doldurmaya gittiğinizde eski akbilinizle değiş-tokuş yapar, hem de bahsedilen diğer sistem için kredi kartı kuyruğunda beklemezsiniz?



sayfa 1
123 ... 141516   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM