Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Oktay Kasman

12 yıl önce - Cum 15 Arl 2006, 21:05
[İST-A2.14] - ÖHO (Özel Halk Otobüsleri) Kural Tanımıyorlar!



Sabahları devamlı dinlediğim Best FM de Konuşan Türkiye Programını sunan Sn.Murat Erdin,Özel Halk Otobüslerinin kurallara uymadığını, şehir içinde adeta bir Minibüs mantığı ile çalıştıklarını,istedikleri yerde yolcu indirip,bindirdiklerini,duraklarda durağı işgal ederek bekleme yaptıklarını ve trafiği aksattıklarını söyledi.Bu fikirlere tamamen iştirak ettiğim için hiç bir ilavede bulunmayacağım.


Burç

12 yıl önce - Cum 15 Arl 2006, 21:26

IETT'nin "Belde" otobüslerini görünceye kadar ben de hep halk otobüslerinden şikayet ediyordum.
Artık halk otobüsleri daha bir güzel ve medeni görünüyor.
Muavin ve şoförlerin sigara içtiği, durakta durmak için bile düğmesi olmayan (bağırarak iniliyor),
daracık koltuklu, pencereleri açılmayan, tutunma direkleri olmayan, akbil ve bilet geçmeyen
bu minibüslerden sonra halk otobüsüne binince hiç şikayet edemiyor insan.

IETT tümden "özelleştirilince" neler olacağına dair ipuçları bunlar.


Erdem Çakmak
12 yıl önce - Cum 15 Arl 2006, 22:09

Vallahi İETT yi bilmem ama Kural tanımamazlık da Ankara'nın meşhur Yeşil Otobüslerini kimse geçemez bana göre.. Ankaralı arkadaşlar bana katılacaktırlar..



nerminkumbar

12 yıl önce - Cum 15 Arl 2006, 22:11

Alıntı:
Vallahi İETT yi bilmem ama Kural tanımamazlık da Ankara'nın meşhur Yeşil Otobüslerini kimse geçemez bana göre.. Ankaralı arkadaşlar bana katılacaktırlar..


Vallaha mı ?


salihkumbar

12 yıl önce - Cum 15 Arl 2006, 23:52

Bence Halt etmiş Murat ERDİN efendi....


İstanbul gibi metropol bir şehirde herbiri ayrı özel şahıslara ait, ancak aynı yönerge ile tek bir otorite tarafından yönetilen 2048 otobüsten bahsediyoruz.

Bu kadar aracın içinden ortalama günde 30-35 (mail) şikayetin geldiğini göze alırsak kurumsallaşma ve modernizasyon açısından büyük yol katetmiş her hareketlerini bir yönerge çerçevesinde şekillendiren, hem de özveri ile hizmetini sürdüren taşımacıların hakkını yeriz. Hele bu otobüslerimizi hiçbir kural ve kaidesi olmayan olsa bile uymayan eğitimsiz, kültürsüz disiplinsiz minibüsler ile karşılaştırmak hepten saçmalıktır.

Herşeyden önce Özel Halk Otobüslerinin yönergelerini elinden geldiğince, imkanlar dahilinde uygulayan ve denetleyen bir birimi mevcuttur. Şirket yönetimlerindeki işin ehli insanların idaresi altında hizmetini sürdüren bu taşımacıların mevcut eğitim faaliyetlerine ilaveten Üniversitelerden Ulaşım konusunda uzman konumunda olan hocaların iştirakiyle yeni ve büyük bir eğitim programı hazırlığında olduklarını da haber vermek isterim.

Onun için gelin siz her söylenene, hem de " her konuda mutlaka bir fikri olan " bu beylerin !  fikirlerine aldanmayalım.

Salih KUMBAR



ozguro

12 yıl önce - Cmt 16 Arl 2006, 00:23

Ozel halk otobusleri ve Ozel tesebbus hakkında sayın Ahmet Kemal Senpolat ın alttaki linkteki yazısını okumanızı tavsiye ederim.
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=31161& ...highlight=


salihkumbar

12 yıl önce - Cmt 16 Arl 2006, 00:31

Alıntı:
yani zarar eden hatlar her zaman olduğu gibi devletin sırtında..kar edenlerde millet birbirini kırıyor...

ya da iett kimi hatlarda iki paket cigaraya özel halk otobüslerine yol veriyor...sefere çıkmıyor...


Evet yazı çok güzel..

Ancak yukarıdaki alıntıda bahsedilen "İki paket" konusu yıllardır bizim hep gündemimizdedir. Bu "iddia" ÖHO ile İETT otobüslerinin aynı hatta müşterek ya da aynı güzergahı müşterek kullanımı devam ettikçe sürecektir.

Benim bizzat ilgilendiğim, derinlemesine araştırdığım konularda bile " Hiç biz zaman İspatı olmayan" bu İllet konuda  çok fazla bir ilerleme kaydedemediğimi belirtmek isterim.

Salih KUMBAR



Arda Alkaya
12 yıl önce - Cmt 16 Arl 2006, 00:45

Benim ÖHOlar hakkında iki tane önerim olacak.
1.si bu otobüslerin belediyeye kiralanması. Otobüs tıpkı belediye otobüsüymüş gibi çalışacak. İşletmecisi ve şoförü sabit bir ücret alacak. İsterse hep dolu gitsin isterse boş.

2. si İETT ve ÖHOların hatlarının ayrılması. DT2'den örnek vermek istiyorum. Ne zaman bu hattı kullanacaksam ve ÖHo gelmişse binmem. Beklerim. ÖHO gittikten en fazla 2 dakika sonra bomboş İETT gelir. Bir keresinde bindiğim DT2 bomboş yolda sürünerek Beşiktaş'tan Taksim'e 15 dakikada gitti. Olağan dışı durumlar hariçinde ÖHO'ya kesinlikle binmem, bu otobüse acelem olduğu için binmiştim. Ama yolda bizi 3 tane Taksim otobüsü geçti.
Özellikle önemli durak yaklaşımlarında ÖHOlar çok yavaş gidiyor. Aksine eğer rakip bir otobüs geliyorsa Formula1 yarışdaymış gibi gidiyorlar.


selim_
12 yıl önce - Cmt 16 Arl 2006, 00:50

Alıntı:
Ancak yukarıdaki alıntıda bahsedilen "İki paket" konusu yıllardır bizim hep gündemimizdedir. Bu "iddia" ÖHO ile İETT otobüslerinin aynı hatta müşterek ya da aynı güzergahı müşterek kullanımı devam ettikçe sürecektir.

Böyle birşey söylemek istemem ama benzer hatlarda artık ayrım yapılmalı. Önden giden ÖHO 14B ağzına kadar dolu hemen arkasından körüklü 14B boş geliyor. Bu manzara hemen hemen her gün karşılaştığım bir durum. İnsan üzülüyor, göz göre göre zarar ettiriliyor. Burada zarar ettiriliyor lafım, 2 paket aldılar geçmesine izin verdiler anlamında kesinlikle değil. Bu manzaraların olmaması için sefer saatleri yeniden düzenlenmeli veya daha sıkı denetim yapılmalı. Sonra neden İETT zarar ediyor diyoruz.


OSMAN TUNCA
12 yıl önce - Cmt 16 Arl 2006, 01:33

Akadaşlar çok doğru söylüyorsunuz dün sabah işe giderken durğs geldim bir tane 14/R kadıköy istikametine  halk otobüsü geçti millet cama yapışmış bir şekilde idi  30-40 saniye sonra (hiç abartmıyorum ) yine 14/R ancak belediye otobüsü geldi bindim ve oturdum 93 İkaruslardandı ve bir kaç yer daha boştu



sayfa 1
123 ... 222324   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM