Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
salihkumbar

11 yıl önce - Pts 11 Arl 2006, 20:52
İETT [1A] Ringi Ücretsiz Hat iken, Artık İndirimli Olarak Ücretlendirilmeye Başlandı


Akın Abi İETT'nin İLKLERİ başlığında veriyor bu tür hatları ama...

Bugün 14.00 itibariyle İETT nin son yıllardaki İLK ÜCRETSİZ HATTI hizmete başladı.

Üsküdar Alemdar Üsküdar Esatpaşa ve Üsküdar Ünalan minibüslerinin Bağlarbaşında kesilmesi nedeniyle Üsküdar'a Fıstıkağacı Yolu ile gitmek isteyen yolcularımızın ulaşımlarının sağlanması amacıyla 1A Altunizade Fıstıkağacı Üsküdar Ring hattı Ücretsiz taşımacılığa başladı. Hattımızın mevcut otobüs sayısı da arttırıldı. Altunizade Aktarma Merkezinden hareket eden otobüslerimiz artık 2. bir emre kadar ÜCRETSİZ!!!  

Detayları daha sonra bildirebilirim.

Salih KUMBAR


selim_
11 yıl önce - Pts 11 Arl 2006, 21:00

Yani İETT minibüslerin yolcularını bedavaya taşımış oluyor.   Peki bu, sadece anadurak için mi geçerli? Yani yoldaki durakta binenlerden ücret tahsil ediliyor mu?

Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Pts 11 Arl 2006, 21:04

86V ilk konulduğu zaman Edirnekapı'dan kalkışları ücretsiz ama, sonra uğradığı bütün duraklar indirimli olarak ücrete tâbiydi. Her 3 dakikada bir otobüs kaldırıldı ilk günlerde (13 araç çalıştı). Burada da bu şekilde bir uygulama olabilir mi acaba?

Akın KURTOĞLU



Kerem.
11 yıl önce - Pts 11 Arl 2006, 22:07

1A'nın seferleri sıklaştırılmış ama 1B'ninkileri azaltarak dengelemişler.Peki  İETT, minibüsçülerden belli bi para almayacakmı?

selim_
11 yıl önce - Pts 11 Arl 2006, 22:20

Alıntı:
Peki  İETT, minibüsçülerden belli bi para almayacakmı?

Muhtemelen almayacaktır, çünkü minibüslerin güzergahı yasal bir düzenleme ile değiştirildi. Ama benim anlamadığım bu gibi durumlarda İETT neden minibüs yolcusunu ücretsiz taşıyor? Böyle bir zorunluluk var mı yasal olarak ?


yasar22
11 yıl önce - Pts 11 Arl 2006, 22:41

Yaz başından beri Üsküdar'dan Ümraniye'ye direk otobüs seferleri kaldırılmıştı.Üsküdar, Ümraniye gibi büyük ve birbirine çok yakın iki ilçe arasında aktarma hakkının gitmesi zaten saçma bir sistemdiı.Burada ulaşımı minibüslerle yapmanın hem daha ucuz hemde daha hızlı duruma geldiğinide unutmamalıyız.Bu konuyla ilgili yazdığım yazılarda 1 A ve 1 B nin ücretsiz sefer yapması gerektiğini yada bu otobüslere binildiğinde ücretsiz aktarma hakkının kaybolmaması gerektiğini - bu fikir Ümit'te ait - belirtmiştim.Şu an uygulanmaya başlanan sistem en mantıklı sistem.Umarım 1 A nın servisleri çok çok sıktır.Çok yakında Üsküdar'dan kalkan 11 L, 11 E, 11 Y, 11 F hatlarıda Altunizade'ye çekilirse nerdeyse 2 -3 dakikada bir otobüs kaldırılması gerekir.



salihkumbar

11 yıl önce - Sal 12 Arl 2006, 00:49

Arkadaşlar

Daha öncede belirtmiştim. 1A hattımıza otobüs ilavesi yapıldı. Bu gün itibariyle 21 otobüs ( otobüs başına günde 14-12 civarında yapıyorlar.) hizmet veriyor. Tüm güzergahtaki yolcular ücretsiz yararlanabiliyor.

Minibüslerden para alınıyor mu? Şu an için bilmiyorum. Araştırıp bilgi sunabilirim.

Salih KUMBAR


ümit 806

11 yıl önce - Sal 12 Arl 2006, 22:35

1A ve 1B'nin ücretsiz, en azından aktarma hakkını silmeyen bir hat olması gerektiğini bu forumlarda defalarca söylemiştik. İETT bunu sonunda gerçekleştirdi, çok güzel bir gelişme bu. Fakat bunu duyurularında kendi hatlarının da kısaltılmış olmasını es geçip sadece minibüsleri zikrederek duyurması çok yakışıksız olmuş.


Bu yukarıdaki fotoğrafı Ümraniye Alemdağ Caddesi üzerindeki Karakol durağında gördüm. Duyuru beni bu yönü ile hakikaten biraz üzdü. Ayrıca duyuruda sadece 4 duraktan (Aktarma Merkezi (Millat Bahçesi), Altunizade, Balaban, Horhor) binişlerin ücretsiz olduğu belirtilmiş. Bu 4 durak da ilk ve son noktadan ikişer durak. Altunizade isabet olmuş, 120, 127 gibi hatlardan inip de Üsküdar'a gidişte Aylık limitinden ya da aktarma hakkından zayi olmayacak, Balaban Üsküdar Meydanı'ndaki durak, Horhor ise tam Üsküdar çarşı içinde. Bence bu haliyle de epey iyi olmuş.

1B de bence önemli bir hat. Çok seyrek, 1B de sık çalışmalı.


yasar22
11 yıl önce - Sal 12 Arl 2006, 23:12

Alıntı:
Ayrıca duyuruda sadece 4 duraktan (Aktarma Merkezi (Millat Bahçesi), Altunizade, Balaban, Horhor) binişlerin ücretsiz olduğu belirtilmiş. Bu 4 durak da ilk ve son noktadan ikişer durak.


İşte bu saçmalık derim.Ümraniye'ye giden otobüsler Altunizade'de kesilince Ümraniye'ye giden tek vasıta olan minübüslere insanlar Üsküdar ilk 2 duraktanmı biniyordu?Yani Fıstıkağacı'ndan Ümraniye'ye gidebilmek için minübüs kullanan insanlar illa Üsküdar'a inmek zorundamı kalacaklar?Tam tersi durumda Bağlarbaşı'ndan Üsküdar'a minübüsle gidenlerde olduğunu unutmayalım.Bu akşam işim dolayısıyla gittiğim Beşiktaş'tan eve gelmek için 129 T ye binmek yerine Üsküdar'daki durumu görmek amacıyla Üsküdar'a geçip 1 A ile Altunizade'ye geldim.Yoldan binenlerde ücretsiz şekilde yararlandı.Yani uygulanabilirliği olmayan bir uygulamayı uygulamaya çalışmak ne kadar mantıklı bilemiyorum.
Ayrıca merak edip hareket saatlerine baktığımda gece saat 2 ye kadar otobüs olduğunu gördüm.Bu olumlu bir uygulama.Belli bir saatten sonraki geceyarısı 1 den sonra bile insanlar Beşiktaş'tan motorla geçip Ümraniye'ye ulaşabiliyordu.Fakat haftasonu bu seferlerin saat 23:50 de kesilmesi yine yanlış uygulama.Haftasonu insanların geç saatte ulaşımlarını sağlayamayıp buraya minübüs girmeyecek demenin anlamı nedir acaba?Bence ne haliniz varsa görün demek ya neyse.


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Çrş 13 Arl 2006, 03:39

Alıntı:
1B de bence önemli bir hat. Çok seyrek, 1B de sık çalışmalı.

Yine de 1A hattı, 86V'nin günlük 193 kalkışlık ORER'inin rekorunu kıramadı... (86V, her ne kadar gerçekte 193 defa kalkmasa da ) Fakat, 86V'nin "işçi servisi" ve "diğer hat" servisleri çıkartılırsa, 1A rekoru ele geçiriyor o taktirde...

Aynı zamanda bir başka rekora da imza attı: Gece tarifesi uygulanmadan en geç kalkan sefer saatlerine sahip oldu...



Geceyarısı; 02:00'ye kadar servis mevcut...

Akın KURTOĞLU



sayfa 1
123 ... 101112   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM