Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Akın Alan
15 yıl önce - Prş 14 Arl 2006, 04:31
BUR » D2.05. Bursalı İşadamları Havayolu Şirketi Kuruyor




Bursa havaya girdi

Siyasetçiden iş dünyasına tüm kent dinamikleri, Yenişehir'in yeniden açılması ve havayolu şirketi kurulması için düğmeye bastı.

TAM DESTEK GELDİ

BURSA tek yürek... Hedef; 1.5 milyonluk nüfusu ve 10 milyar doları aşkın ihracatıyla Türkiye'nin dördüncü büyük kentini dünyaya açmak. Turizmciden gelen "özel havayolu şirketi açma ve uçak alma" önerisine iş dünyasından tam destek geldi.

YILBAŞI SONRASI

KENT dinamiklerinin yanı sıra AKP Milletvekili Zafer Hıdıroğlu da konuyu sıcak tutanlardan. Hıdıroğlu, yılbaşı sonrası THY Genel Müdürü Temel Kotil ile sivil toplum örgüt temsilcilerini bir araya getirerek Yenişehir’i yeniden masaya yatıracak.

Bursa havaya girdi

Nüfus büyüklüğünde Türkiye'nin dördüncü, ihracat sıralamasında ikinci, milli gelire katkı oluşturmada beşinci kenti Bursa, ekonomik potansiyeli kadar, ulusal ve uluslararası düzeydeki kültür sanat etkinlikleriyle de dikkat çekiyor. Türkiye'nin sayılı metropol kentleri arasında yer alan Bursa'nın, halen hava ulaşımına açılamamış olması, kentteki sosyo-ekonomik varlığın, ülke kalkınmışlığında, gerektiğince değerlendirilemediği gerçeğini de beraberinde getiriyor.
Bursa'nın yıllardır kanayan yarası, hava ulaşımı sorununa, önceki gün Skal Kulüp'te düzenlenen toplantıda, turizmcilerden gelen 'havayolu şirketi' kurma önerisi, Bursa iş dünyasından da kabul gördü.
Önerinin heyecan verici olduğunu belirten BTSO Başkan Yardımcısı Ali Hazır, konuya ilgi duyacak işadamlarını desteklemeye hazır olduklarını söyledi.
BTSO'nun, hava ulaşımına, büyük bir duyarlılıkla yaklaştığını belirten Hazır, "Yakın geçmişte İzmir'de benzer bir yapılanmayla, bir havayolu şirketi kuruldu. Bildiğim kadarıyla, oluşum gayet güzel de işliyor. Bu, Bursa için de örnek olabilir. Biz, öteden beri, Bursa gibi bir metropolün, hava ulaşımına açılmasının gerekliliğini dile getiriyoruz. Kurulması öngörülen hava yolu şirketinde ticari ortak olarak yer almak isteyecek üyelerimize desteğe hazırız" diye konuştu.
Bursa'nın ihracattaki gücüne işaret eden Hazır, proje sayesinde, hem yurtdışından Bursa'ya gelecek, hem de Bursa'dan yurtdışına gidecek işadamlarının ulaşımına kolaylık getirileceğini vurguladı.

HAVAALANI İŞİ
ÇÖZÜMLENMELİ


Anadolu Sanayici ve İşadamları Derneği (ANASİAD) Genel Başkanı Eyüp Kutlucan ise, havayolu şirketi projesine, gereken katkıyı sağlamaya hazır olduklarını belirterek, "Bize bir teklifle gelinmesi durumunda, tüm üyelerimizle bu ortaklığa hazır olduğumuzu şimdiden belirtmek isterim. İzmir örneğinden yola çıkarak, havayolu şirketi projesinin Bursa'da da yürüyeceğine inanıyorum" diye konuştu.
Kurulacak havayolu şirketinden önce, havaalanı sorunun çözüme kavuşturulması gerektiğine işaret eden Kutlucan, "Yenişehir Havaalanı yıllardır atıl durumda bekliyor. Proje sayesinde Yenişehir Havaalanı'nın ekonomiye kazandırılabileceğini düşünüyorum. Büyük tonajlı uçaklar Yenişehir Havaalanı'nı, 50 kişilik küçük uçaklar ise Bursa Havaalanı'nı kullanabilir" dedi.

ANKARA'YI BEKLEMEDEN

İzmir Hava Yolları'nın kurucu ortaklarından işadamı Hüseyin Özdilek de projenin, Bursa'nın hava ulaşımı sorununa açılım getirir nitelikte bulduğunu belirterek, ancak üzerinde öncelikle durulması gereken konunun, havaalanı sorununa çözüm getirmek olduğunu ifade etti. Yenişehir Havaalanı'nın mutlak surette işler duruma getirilmesi gerektiğini belirten Özdilek, "Çok küçük bir ülke olan Belçika'da 77 havaalanı var. Ben bu nedenle, Yenişehir'in uzaklığı fikrine pek katılamıyorum. Evet, İstanbul'a uçuş için uzak olabilir. Küçük model şirket uçaklarıyla Yunuseli'ndeki havaalanı İstanbul uçuşlarında kullanılabilir. Ama  bunun yanında, Yenişehir için de bir formül bulunabilir. Koskoca havaalanı, orada boşu boşuna yatıyor. Yenişehir, büyük tonajlı uçakların dış bağlantılı uçuşlarına açılabilir. Ankara'yı beklemeyelim. Bursa olarak biz topyekun harekete geçelim" dedi.

BURSA İÇİN GEREKLİ

Rumelili Yöneticiler İşadamları ve Sanayiciler Derneği (RUMELİSİAD) Başkanı Vehbi Varlık ise turizmciler tarafından önerilen 'havayolu şirketi' projesinin, Bursa için gerekli bir proje olduğunu söyledi.
Proje sayesinde, iş dünyasının aynı amaç etrafında biraraya gelerek, güç birlikteliği oluşturabileceğine işaret eden Varlık, "Bu sorun artık bitmeli. Bursa'nın hava ulaşımından yararlanamıyor oluşu, büyük bir kayıp. İş dünyası olarak bu konuya tüm ciddiyetimizle eğilmeliyiz. Bursalı sanayiciler, havayolu şirketini kurar. Ancak bunun öncesinde havaalanı sorununa çare bulmak lazım. Yenişehir'i gözden çıkaramayız. Bursa'nın dış dünyayla irtibatını sağlama doğrultusunda Yenişehir, uluslararası uçuşlara açılabilir. Bunun için ne gerekiyorsa yapılmalı" dedi.

TÜGİAD HAZIR
Türkiye Genç İşadamları Derneği (TÜGİAD) Bursa Şubesi Başkanı Murat Coşkunkan da turizmcilerin önerisini desteklediğini belirterek, "Sürekli büyüyen Bursa, artık, hava ulaşımından yararlanmalı. Bu doğrultuda geliştirilebilecek tüm projelere açık olduğumuzu, ifade ederim. Konuyu fikir düzleminden çıkarıp, eylem sürecine geçirmemizde yarar var" dedi.

Kaynak:Kent Gazetesi-Mustafa TÜRE-BHA


SABRİ BİLGİN
15 yıl önce - Prş 14 Arl 2006, 20:06

Herkes "Biz hazırız teklif gelirse varız" diyorda kimsenin taşın altına elini koyduğu yok.Sanırım  bir gazetecinin kendileriyle bu konuya ilişkin yaptığı röportaj sırasında bunları söylemişler.Gazeteci ayaklarına gitmeseydi hiçbirinin ciddi bir girişimde bulunacaklarına inanmıyorum.Bu kent birkaç aydır değil,yıllardır havaalansız,şimdiye kadar akılları neredeydi.Basın ve siyasi yetkililer bu işin üzerine gitmezse daha çok bekleriz.

metinn
15 yıl önce - Prş 14 Arl 2006, 22:08

Yenisehir havaalanina guvenipte kimse ise girmez. Acildiktan sonra ne hale geldi herkes gordu. Ancak suan mevcut olan havaalaninin duzeltilip kullanima acilmasi lazim. Belki ozaman beklenen verimi verir.

Mert Doğan
15 yıl önce - Cum 15 Arl 2006, 03:28

Alıntı:
Yenisehir havaalanina guvenipte kimse ise girmez. Acildiktan sonra ne hale geldi herkes gordu. Ancak suan mevcut olan havaalaninin duzeltilip kullanima acilmasi lazim. Belki ozaman beklenen verimi verir.

Bu girişim iyi niyetli ama gerçekten tarifeli seferler varken tamamen boş uçan uçaklara itibar etmeyen 2.5 milyondan fazla insanı şimdi uçağı kendimiz alınca nasıl ikna edicekler? ben bilmiyorum ama bursa insanın THY'ye kıllığı olduğundanmı kimse geçen seneki tarifeli seferlere gitmedide tek bir yolcusu bile olmayan uçuşlar yapıldı?Kesinlikle bu yeni girişimde fayda vermez. Birkere bursa insanı yenişehir havaalanının kendine uygum olmayacağı konusunda şartlandı.   Uçak alınıp şirket kurulsa ne değişir. Terminal otobüsleri gibi hatlar açılıp o havaalanına doğrudan giden araçlar konulacakmı yoksa özel aracını havaalanında bekletmek istemeyenler yine uçak biletinden fazla parayı taksiyemi verecek yoksa yine örneğin beşevlerde oturan insan önce bursaraya ulaşmaya uğraşıp ordan santral garaja gelip yine araç değiştirip yenişehir minbüsüne binip en yakın mesafede inincede elinde bavuluyla  1km yürümek zorunda kalacakmı? Uçak alıp şirket kurmak dışında eğer Bursanın çeşitli semtlerinden geçerek doğrudan ucuz bir ulaşım aracıda koyarlarsa bu iş olur yoksa bişey değişmez. Boşa bir girişim bu.


Batur

15 yıl önce - Cum 15 Arl 2006, 13:58

Alıntı:
Bu girişim iyi niyetli ama gerçekten tarifeli seferler varken tamamen boş uçan uçaklara itibar etmeyen 2.5 milyondan fazla insanı şimdi uçağı kendimiz alınca nasıl ikna edicekler?


Bence o konulan seferler THY’nin “bakın bu havaalanı çalışmaz, sefer koyduk yolcusu yok” diyebilmesi için öylesine konulan seferlerdi. Bursa’dan direkt seferler olmalı, öyle Ankara’ya git oradan aktarma yap şeklinde olursa, üstüne de Bursa’dan havaalanına ulaşım problemi olursa tabi boş gider o uçaklar. Direkt seferler konulursa Yenişehir’e ulaşım sorunun çözüleceğine ve bu girişimin başarılı olacağına inanıyorum.



SABRİ BİLGİN
15 yıl önce - Cum 15 Arl 2006, 20:03

Bir önceki mesajımda belirttiğim gibi ben özel havayolu şirketinin yakın zamanda kurulacağını düşünmüyorum.Eğer kurulursa ve bazı şehirlere direkt seferler olursa kesinlikle iş yapacağına inanıyorum.Özel sektör devlet gibi değildir,pazrlamasını çok iyi yapar ve müşteri çekmek için her türlü hizmeti müşteriye götürür.

eng ygl
15 yıl önce - Cum 15 Arl 2006, 20:19

Izmirli is adamlari da Izmir Hava Yollari'ni kurdular, ancak uzunca bir sure ucus izni alamadiklari icin Pegasus'la isbirligi yapmak zorunda kaldilar. Pegasus Izmir'e ucmuyordu o tarihe dek, yani boyle bir birliktelik sadece Izair degil, Pegasus icin de anlam tasiyordu. Bu isbirliginden memnunlar ki (ya da Izair hala ucus iznini tek basina alamiyor ki) onumuzdeki donemde de beraber ucuslar devam ediyor.

Yeni bir havayolu kurulacaksa, en bastan gorusmeler yapilip (Pegasus, Atlasjet, Onur, Fly ve hatta THY'nin istiraki SunExpress gibi havayollariyla), onlarla ortak bir girisim baslatsalar daha saglikli olmaz mi? Ornegin Pegasus ve Bursali isadamlari %50-50 ortak bir sirket kurup, ilk basta cok degil, 2 ucak kiralayip Pegasus'un iznini kullanarak bu ucuslarin baslamasini saglasalar ve seferlere ilgiyi gorup de yatirimi buyutseler daha saglikli olmaz mi? Bunun yerine kendi baslarina kuracaklari sirket icin en az 5 ucak gerekecek, aylarca izin alinmasi gerekecek, kendi personelini yetistirmen gerekecek. Oysa ki Pegasus'ta hazir personel de var, altyapi da. Pegasus, Izair olayindan oturu aklima gelen ilk ornek tabii, digerleri de olabilir. Havacilikla ilgili sayfalarda zaman zaman son donemde cikan ozel havayolu sirketlerinin kuculme surecine girdigine iliskin uzucu haberler okuyoruz. Bunlara bir yenisi eklenmesin yeter ki.


Ahmed_
15 yıl önce - Prş 17 May 2007, 03:04

Türkiyenin ilk özel havayolu şirketi olan Sönmez Havayolları'nı geçmişte kurup işleten bir şehrin işadamları olarak yine ellerini taşın altına koyuyorlar işadamlarımız. Bu kez de izmir modeli uygulanacak anladığım kadarıyla.

BURSA HAVAYOLLARI (BHY) UÇUŞA HAZIRLANIYOR

İl Özel İdaresi başta olmak üzere kamu kurum ve kuruluşları ile çok sayıda işadamının ortak girişimiyle hayata geçirilmeye hazırlanan Bursa Hava Yolları AŞ (BHY), Bursa'yı, yurtiçinde ve yurtdışında pek çok nokta ile buluşturacak.

Bursa'dan; Sofya, Üsküp, Selanik, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, Trabzon, Erzurum, Diyarbakır, Adana, Antalya, Bodrum, İzmir ve Nevşehir'e seferler düzenleneceğini belirten TÜRSAB Güney Marmara Bölgesel Yürütme Kurulu Başkanı Hasan Erdem, havayolu şirketi kuruluşuna ilişkin fizibilite raporunun ve ekonomik analizlerin tamamlandığını söyledi.

VALİ CANPOLAT'A BRİFİNG
Kuruluş aşamasının hukuki ve teknik boyutunu takip eden TŞT Anonim Şirketi ile gelinen sürece ilişkin Vali Nihat Canpolat'a önümüzdeki günlerde brifing sunacaklarını belirten Erdem, "Üzerinde 1 yılı aşkın süredir çalıştığımız proje üzerindeki tüm hazırlıklarımızı tamamladık. Havayolu şirketi, iç ve dış turizm dinamizmini harekete geçirecek. Yeni ufuklar açacak. Bursa, İstanbul'un arka bahçesi olmaktan kurtulacak" diye konuştu.

EKONOMİK UÇUŞ
Fransız menşeli 70 yolcu kapasiteli 'Turbo PROP' model iki uçak alacaklarını vurgulayan Erdem, uçakların yüzde 45 daha az yakıt sarf ettiğine dikkat çekti. Uçaklardaki az yakıt sarfiyatının bilet fiyatlarına da yansıyacağına değinen Erdem, en ucuz uçuş hizmeti veren havayolu şirketleri arasında olacaklarını ifade etti.
Talep sayısındaki artışa bağlı olarak, uçak sayılarını da artıracaklarına işaret eden Erdem, Bursa'dan yolcu potansiyelinin yüksekliğine dikkat çekti. Erdem, havayolu şirketi projesinin, uzun soluklu olacağına ve Bursa'nın sosyo-kültürel hayatına yeni açılımlar getireceğine inandığını da sözlerine ekledi.


http://www.bursahakimiyet.com.tr/in.php?is=haber& ...p;im=25909
15-09-2007 Bursa Hakimiyet


Bu konuda gelişmeler varmı yokmu merak ediyodum. Gerçi kimse gazete okumuyor burda galiba ama baktım paylaşan olmamış bikaç gün önceki haber olsa da burdan duyurmak istedim.  

Hayırlı olsun demekki ciddi ciddi bu konuya kafa yormuş bizimkiler de..  


emre22
15 yıl önce - Cum 18 May 2007, 05:17

cidden güzel bi haber, şimdiden uçak modelini merak ettim, biraz araştırdım fazla seçenek yok zaten.

Turboprop modeller;
http://www.aerospace-technology.com/projects/#Tur ...p_Aircraft


ozhanesemen

15 yıl önce - Cum 18 May 2007, 10:59

70 yolcu kapasiteli ve Fransız menşeili olduğu belirtildiğine göre uçakların ATR-72 modelleri olduğunu tahmin ediyorum.

 



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara