Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Akın Alan
15 yıl önce - Çrş 13 Arl 2006, 17:43
BUR » A7.31. Sinyalizasyona Otomasyon Geliyor




Sinyalizasyona Otomasyon Geliyor

Bursa Büyükşehir Belediyesi, ‘Ulaştıran ulaştıran’ hedefi doğrultusunda başlanılan yatırımlara yeni yılda çağdaş bir proje daha ekleniyor. Büyükşehir Belediye Başkanı Hikmet Şahin, Berlin ve Londra’da uygulanan sinyalizasyon otomasyon sistemine 2007 yılında başlanılacağını söyledi.  


Kent içi ulaşım tek merkezden yönetilecek

Yeni yılda ulaşıma nefes aldıracak olan Sinyalizasyon Otomasyon Projesi’nin de startını vereceklerini ifade eden Başkan Şahin, “Proje kapsamında 75 sinyalize kavşak merkezi bilgisayarlı sinyalizasyon sistemine bağlanacak. Her sinyalize kavşakta bulunacak detektörler araçları sayacak, trafik yoğunluğunu merkeze bildirecek. 18 yere kamera sistemi konulacak ve trafik yoğunluğu gözlenecek. Yeşil dalga sisteminin de uygulanacağı bu proje toplanacak verilerle bundan sonraki ulaşım yatırımlarının planlı bir şekilde yapılmasına da imkan sağlayacak” dedi.


Deniz.Ylçnky
15 yıl önce - Prş 14 Arl 2006, 12:58

Neyse birileri gerçekten uğraşıyor. Aferin

En azından bundan sonra ona göre kavşak yapılır.


ziya güney
15 yıl önce - Prş 14 Arl 2006, 16:59

Bundan bir süre önce köşemde kent içi trafiğin düzenlenmesinde "Esnek Sinyalizasyon " sistemine geçişin bir an önce gerçekleşmesi gerekir konulu yazım aşağıdadır. Umarım gerçekleşir..

TRAFİKTE ESNEK SİNYALİZASYON..

Kent içi ulaşım ve trafik düzenlemesinin en önemli araçlarından birisi de senkronizasyon ve esnek sinyalizasyon sistemlerini kurup işletmektir.

Senkronizasyon Kent içindeki bütün ulaşım ve trafik sistemini birbiriyle uyumlu ve ahenkli hale getirir..

Esnek Sinyalizasyon sistemi de bilgi ve bilişim teknolojileri ile sürücü bilgilendirme, elektronik yol yönlendirme sistemleri de dahil olmak üzere kent içi trafiği rahatlatıp senkronize olmasını sağlar..
 
Bugün kentimiz de dahil olmak üzere hiçbir metropolde bu sistemler mevcut değildir.

Batının gelişmiş ülkelerine ait  bütün büyük kentlerinde bu sistemler uzun yıllardan beri başarı ile uygulanmaktadır.

Bugüne kadar bizim kentlerimizde kent içi trafiği çözmek adına yapılan düzenlemelerin çoğu “insan” değil motorlu vasıtalara yöneliktir.

-Kent içi ulaşımda çağdaş çözümlerdeki temel prensiplerden birisi verimliliği kapasite kullanım oranı olarak anlamak değil yolcunun kişi başına maliyetidir.

Bir diğeri de trafik planlamasının esnek bir yapıda olması, zaman ve şartlara göre değişebilmesidir.

Esnek sinyalizasyon sisteminde trafik lambalarının yeşil dalga’ya göre tek merkezden Trafik yönetimi ve kontrol, otomatik ödeme sistemleri, akıllı araç ve akıllı yol sistemleri (akıllı tabelalar), ulaşımda iletişim sistemlerinin kullanılması önemli bir öncelik ve ağırlığa sahiptir.

Elektronik yol yönlendirme sistemleri trafiğin mevcut yol ağına en uygun yönlendirilmesini gerçekleştirir ve trafikteki sürücülerin ulaşmak istedikleri noktaya en kısa ve az maliyetle ulaşmasını sağlar.

Optimum yola yönlendirme esnasında güvenlik, yolculuk süresi, yakıt tüketimi, hava kirliliği ve gürültüyü azaltmak gibi kriterler hedef alınır.

Yol Kenarı Bilgi levhaları: iletilmek istenen bilginin Kontrol merkezine kablo ile bağlı bir yol kenarı tabelasından verilmesidir.

Fiber optik veya LED teknolojisi yoluyla tabela üzerinde yakılan küçük ışıklar ile istenen mesaj sürücüye verilir.

-Trafikte tıkanıklık, kaza, yol tamiri, hava şartları, en optimum yol önerimi, hız sınır bölgeleri bu sistemin en yaygın kullanım alanlarıdır.
-Avrupa Birliği kentlerinde bu sistemlerin kullanılması ile özellikle Kent merkezlerinde kazalarda, yolculuk sürelerinde önemli düşüşler olmuş, yakıt tüketiminde de tasarruf sağlanmıştır.

-Kentimiz de dahil olmak üzere özellikle büyük kentlerimizde kent içi trafik ve ulaşımda yaşanan büyük kaos ve kargaşayı ortadan kaldırmak için yapılan diğer yatırım ve fiziki düzenlemelere ilave olarak bir an önce Esnek Sinyalizasyon sistemine geçmek için daha fazla zaman kaybedilmemelidir


Mert Doğan
15 yıl önce - Cum 15 Arl 2006, 03:33

Biraralar sadece yeşil hat sisteminin adı geçiyordu. ben tek başına bunu yetersiz gördüğümden boşa israf diyordum ama gelinen nokta çok iyi. Eğer dedikleri gibi doğru düzgün ve tek merkezden yönetilen bir merkez kurulursa çok ciddi işe yarayabilir. Geriye sadece trafik denetimini sağlamak ve özellikle yollardaki hatalı park etmeleri denetlemek üzere daha çok trafik polisi ihitiyacını çözmek kalır.Onuda artık belediye yapamaz.



ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara