Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Cmt 08 Eyl 2007, 17:46

29 Temmuz 1945 Akşam Gazetesi, s.9620:Bursa-Mudanya” demiryolu üzerinde bulunan “Muradiye” istasyonunun adı; “Merinos” olarak değiştirildi.

Akın KURTOĞLU


Cem Telgeren
13 yıl önce - Sal 11 Eyl 2007, 00:50

Alıntı:
29 Temmuz 1945 Akşam Gazetesi, s.9620: “Bursa-Mudanya” demiryolu üzerinde bulunan “Muradiye” istasyonunun adı; “Merinos” olarak değiştirildi.


Allah Allah Muradiye niree, Merinos nire ! Bu Mudanya Treni'nin Bursa il merkezi içinde kalan istasyonlarının ilk isimlendirmeleri çok yanlış yapılmış aslında . Demek ki sonraları yaptıkları hatanın kendileri de farkına varmış olacaklar ki Muradiye ile alakası bile olmayan istasyonun adını değiştirip Merinos yapmışlar . Tıpkı Çekirge'ye o günün şartlarında oldukça uzak sayılabilecek Çekirge İstasyonunun adını da sonradan Acemler İstasyonu olarak değiştirdikleri gibi ...


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Sal 11 Eyl 2007, 01:27

O yıllarda muhtemelen Merinos'un bulunduğu alan bomboş. Tabi haliyle Sırameşeler Caddesi ve Beşyol falan da yok. Bu mıntıkaya en yakın yer olarak Muradiye etekleri mevcut. Bundan yola çıkarak bu ismi vermişler. Sonradan Merinos Fabrikası kurulunca ismini de bu şekilde değiştirmişler.

Akın KURTOĞLU


Selçuk Alpay

13 yıl önce - Sal 02 Ekm 2007, 21:06

Mudanya treni 1950li yılların başlarında o zaman Bursada faaliyet gösreten nakliyat ambarları tarafından DDY ikna edilerek Merinosun yüklerini daha yüksek fiata taşıyabilme isteklerinden dolayı zarar ediyor gerekçesi ile seferlerine son verilip sökülmüştür.Ozamanın Bursanın ileri gelenlerinden ve zengilerinden oluşan bir gurup trenin Bursanın sembolü olduğunu ve turistik amaçlada çalışabileceğini öne sürerek DDYe treni, bir anonim şitket kurarak satın alabileceklerini belirtmelerine rağmen, sırf çaliştırmamak ve sökmek için ödenmesi imkanı olmayan bir rakkam taleb edilerek Mudanya treni kaldırılmıştır.Olayı bana ozaman Bursada DDY müdürü olarak çalışan bir zat anlatmıştı.Osmangazi belediyesinin yayınladığı bir imparatorluğun izi isimli kitapla bereber verilen Bursa haritasındada Merinos istasyonunun ismi Muradiye olarak geçmekte ayrıca yukarıya Altı parmağa çıkan caddenin ismide Muradiye İstasyon caddesi olarak gösterilmiştir.Ancak halk arasındaki ismi Yahudlik istasyonudur.Rahmetli babam şimdi merinos arazisi içinde kalan bölgede birde çok güzel bir gazino olduğundan bahis etmişti.Bursadaki bir diğer demir yolu ise Yunanlılar tarafından işgal yıllarında Kestel veya Gürsu civarından Demirtaş istasyonuna kadar döşenmiş olan dekovil hattıdır.Bu hat civarındaki köylerde üretilen sebze ve meyvanın Mudanyaya ve oradanda deniz yolu ile yurt dışına gönderilmesinde kullanılıyormuş.Bursanın kurtuluşundan sonra kullanılmayıp sökülüyor.Saygılarımla.

Cem Telgeren
13 yıl önce - Çrş 03 Ekm 2007, 00:56

Alıntı:
Mudanya treni 1950li yılların başlarında o zaman Bursada faaliyet gösreten nakliyat ambarları tarafından DDY ikna edilerek Merinosun yüklerini daha yüksek fiata taşıyabilme isteklerinden dolayı zarar ediyor gerekçesi ile seferlerine son verilip sökülmüştür.Ozamanın Bursanın ileri gelenlerinden ve zengilerinden oluşan bir gurup trenin Bursanın sembolü olduğunu ve turistik amaçlada çalışabileceğini öne sürerek DDYe treni, bir anonim şitket kurarak satın alabileceklerini belirtmelerine rağmen, sırf çaliştırmamak ve sökmek için ödenmesi imkânı olmayan bir rakkam taleb edilerek Mudanya treni kaldırılmıştır.


Desenize Mudanya Treni'nin tek kaldırılma nedeni rant kavgası ve nakliyat ambarlarının DDY nezdinde yaptıkları trenin kaldırılması yolundaki başarılı girişim. Öyleki zamanın ileri gelenleri ve zenginlerinin girişimi bile bu sonu değiştirememiş. Nakliyat Ambarları işi öylesine sıkı bağlamışlar ki DDY adeta trenin kaldırılmasından başka tüm alternatifleri ortadan kaldırmış. Sanırım ülkemizin en büyük baş ağrılarından olan çıkar kavgası ve bir takım maddi ilişkiler o zaman da trenin kadırılmasında etkili olmuş.



Ali Melih Atafırat

13 yıl önce - Çrş 03 Ekm 2007, 01:40
Mudanya hattı


Rant kavgasının etkisi olmuştur mutlaka. Fakat 1000 mm genişliğinde dar hat olan, en fazla 30-40 km/h hızla gidebilen ve Mudanya dağlarını ancak uzun kavislerle aşabilen bir demiryolu hattının, Türkiye'nin ilk asfalt yollarından biri olan Mudanya - Bursa karayolu ile rekabet etmesi de çok zordu. Nerede ise yeni bir hat inşa edilmesi gerekirdi. Ama sökülmeseydi, şimdi turistik amaçlı olarak epey iş görürdü.

Selamlar

Ali Melih Atafırat


yusuf ülkü
13 yıl önce - Cmt 10 Ksm 2007, 00:55
Dekovil hat


Bu DEKOVİL hat hakkında daha fazla bilgi sahibi olanınız var mı acaba?

yusuf ülkü
13 yıl önce - Cmt 10 Ksm 2007, 18:37

Sn Ali Melih ATAFIRAT
Yapmış oldugunuz bu kapsamlı çalışma için size gerçekten çok minnettarım. Bursa da tren nin varlıgını biliyordum fakat bilgi sahibi olmak ve fotoğraflarla bunu görmek ayrı bir heyecan kattı bana.Bursa nostaljisi ayrı bir keyif benm için.Ayrıca birşeyde ben eklemek istiyorum.Çalışmanızda tam farkedemedim, belkide kaçırdım bilmiyorum ama trenin birde Beşevlerden geçtigini babam söylemişti. Beşevlerin orada yol kenarında da bir istasyon oldugunu söylemişti babam ve arabaylada geçerken yol kenarında Merinos istasyon tarzı sarı renkli bir yapı hatırlıyorum(Orhaneli yolundan Beşevlere girince düz devam edince yolun sağındaydı sanırım.)Ben kıbrısta okuyorum ve şu an Bursa da değilim o yüzden gidip inceleme olanagım olmadı ama öyle birşey hatırlıyorum.
Verdiğiniz bilgiler için tekrar teşekkür ederim.
Yusuf ÜLKÜ


Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Çrş 09 Nis 2008, 03:00

Arşivimden enteresan bir bilgi:

(+)

Tarih: 3 Ekim 1947, Akşam Gazetesi'nde çıkan güzel bir makale... Konusu; "Bursa-Mudanya" tren hattıyla alâkalı...



Akın KURTOĞLU


umutberk
12 yıl önce - Çrş 30 Nis 2008, 00:26



(+)

bu resmi daha önce forum sayfalarından birinde görmüştüm bu resimde bursanın eski hali ve gar binası gözüküyor ayrıca merinos istasyonunun eski adı muradiye değil yahudiler diye gözüküyor.



sayfa 3
« önceki   1234 ... 91011   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara