Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pzr 10 Arl 2006, 01:08
BUR » A1.36. Bursa'da İki Katlı Otobüs Çalıştırılması Üzerine Düşünceler




Bursa kentiçi toplutaşımasında, İstanbul ve Ankara örneklerinde olduğu gibi, iki katlı otobüs çalıştırılması, trafiğin akışına az da olsa bir katkıda bulunacaktır. İETT örneğinde, özel statüde taşıma yapan ve daha yüksek ücret alan katlı otobüslerde, ayakta yolcu taşınmamaktadır. Benzer bir uygulama Bursa'da da düşünülebilir. Yıllar evvel Terminal-Santral Garaj arasında çalışan otobüslerin bir kısmı katlı halk otobüsleriydi. Sonradan sevislerden çekildiler. Günümüzde yurtiçi piyasada, Güleryüz Cobra ve benzer markalarda ve oldukça güzel katlı otobüsler mevcut.

BOİ'nin bu gibi konularda da atılım yapması ve kısa zamanda hizmet yelpazesini genişletmesi en büyük temennimizdir...

Akın KURTOĞLU


Cem Telgeren
15 yıl önce - Pzr 10 Arl 2006, 01:26

Bursa da iki katlı otobüs kullanılması önerisi aslında hayata geçirilebilirliği çok kolay olan bir öneri. Akın Üstadın da dediği gibi Terminal Otobüslerinin ilk sefere çıktıkları günlerde aralarından birkaç tanesi iki katlı otobüstü. Bu iki katlılar Bursalılardan oldukça ilgi gördüler. Sefer yaptıkları dönemde Bursa'ya değişik bir hava da katmışlardı. Fakat, nedense sonraları anlaşılmaz bir kararla seferden çekildiler ve yerlerini bugün de kullanılan külüstür otobüslere bıraktılar.

Gelelim iki katlı otobüslerin hangi güzergahlarda kullanılabileceğine: Bence iki katlı otobüslere en uygun güzergeh yine bu terminal çıkışlı hatlar olacaktır. Ayrıca Uludağ Üniversitesine de iki katlı otobüsler çalıştırılabilir. Bu iki katlı otobüslerin temini de hiç zor değil Bursa için. Akın Üstadın da belirttiği gibi Bursa'da üretim yapan Güleryüz Firmasının, bilhassa İstanbul'da çok ilgi gören iki katlı Cobra marka otobüsleri mevcut.



 

(+)


Fotograflardaki otobüsler Güleryüz tarafından üretilmiş ve İstanbul'da bizzat tarafımdan çekilmiş İstanbullular tarafından çok beğenilen ve tutulan otobüslerdir.Pekala bu otobüsler üretildikleri şehire yani Bursa'ya da hizmet verebilirler.


Salih Kuş

15 yıl önce - Pzr 10 Arl 2006, 06:14

Bursada iki katlı otobüslerin çalıştırılmasının faydalı olabileceğini düşünenlerdenim.böyle bir uygulama başlarsa uzun sefer yapan hatlarda olabilir.Bunlarda Cem abi'nin bahsettiği terminal ve üniversite hatlarında olabilir.özellikle terminal hattının otobüslerinin artık yeni bir yüz kazanması gerekiyor.38 hattının BOİ'ye geçmesi ve yeni conectoların gelmesi ile bu hatta bir düzelme sağlandı.diğer hatlarda da bu tür bir uygulama hiçte fena olmaz  

Deniz.Ylçnky
15 yıl önce - Pzr 10 Arl 2006, 19:31

Bunu çok uzun zamandan beri düşünüyorum. Ancak Bursa dik bayırları ve sokakları olan bir kent. Bunun yanı sıra bağzı köprüler, batçıklar ve üstgeçitlerin yüksekliği benim gözüme yeterli görüzükmüyor. Fikirleri okumak isterim.

Erdem Çakmak
15 yıl önce - Pzr 10 Arl 2006, 19:52

Ankara'da malesef eski 90 model çift katlı otobüsler kullanılıyor.. Bu da Ankaralıların Çift katlı otobüslere antipati duymasına neden oluyor .. Ha bir de benim gibi uzun boylu insanlar, Koltukları sık yapmalarından dolayı  sığamıyor.. Genelde de Ankara da tercih edilmiyor.. 2007 Nisan ayında büyük ihtimalle kalkacaklar..



Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pts 11 Arl 2006, 00:12

Yıllar önce Terminal hattında kullanılan Uludağ Seyahat'in eski katlı otobüsleri (Neoplan'dılar galiba), bavul taşınmasına müsait olmadığı için kaldırılımşlardı. Çünkü üst kata ellerinde yüklerle kimse çıkmak istemiyordu. Ayrıca bunlar şehirlerarası için üretildiği için, sürekli oturma mantığı gözönüne alınarak imal edilmişlerdi. Oysa Bursa kentiçinde her 2 dakikada bir durak yaptıkları zaman, üst kata çıkan dar ve yetersiz merdivenler, yetersiz kapı ağız boşluğu gibi menfi özellikleri, bunların kısa zamanda tarihe gömülmelerine yol açtı.



(+)


Akın KURTOĞLU


oki30
15 yıl önce - Pts 11 Arl 2006, 00:23

Vay harika bir nostalji oldu benim açımdan. Zamanında çok binmiştim bu otobüslere. Yalnız ben kaldırılmasının sebebinin güvenlik olduğunu duymuştum. Devrilme vakaları olmuş demişlerdi. Yanlış mı biliyorum ?

..Terminal hattı için değil tabi. Şehirlerarası hattan kaldırılmasının sebebini bu diye duymuştum.


Cem Telgeren
15 yıl önce - Cmt 16 Arl 2006, 23:25

Alıntı:
Yalnız ben kaldırılmasının sebebinin güvenlik olduğunu duymuştum. Devrilme vakaları olmuş demişlerdi. Yanlış mı biliyorum ?


Doğru.Bu iki katlı yolcu otobüsleri çalıştıkları yıllardaki yollara pek de uyum sağlayamamışlardı.Bilhassa virajlı yollarda çok savrulduklarından yavaş gitmek durumundaydılar.Bu da zaman kaybına ve yolculuk süresinin uzamasına yol açıyordu.Bu yüzden ömürleri pek uzun olmadı.

Bu arada bir bilgi:Bu iki katlı otobüslerin pek çoğu Bursa yapısı otobüslerdi.

Gelelim biz tekrar ''Bursa da şehiriçinde iki katlı otobüs çalışabilir mi?''sorusuna.Şu olabilir:İki katlı otobüslere özel hatlar açılır ve bu özel hatlarda çalışan iki katlı otobüslere ayakta yolcu kabul edilmez.Hatta bu hatlar ekspres otobüs hattı olarak bile düzenlenebilir.

İki katlı otobüslerde ayakta yolcu alınmaması uygulaması sanırım İstanbul'daki iki katlılarda mevcut.Tabii bunun cevabını bize en iyi Akın Üstadımız verecektir


Batur

15 yıl önce - Pzr 17 Arl 2006, 14:02

İki katlı otobüsler, 2007’de sözleşmesi tamamlanacak olan Terminal hatlarında kullanılabilir. Bursaray’ın Terminal’e uzatılmasının, Üniversite ve Kestel etaplarının sonrasına sarkma durumu var. Bu süreçte, eğer Terminal otobüslerinin çalıştırılma işi yine ÖHO’lara verilecekse, sıfır olmak şartıyla    iki katlı otobüsler fena olmaz.

Salih Kuş

15 yıl önce - Pzr 17 Arl 2006, 16:43

Alıntı:
İki katlı otobüsler, 2007’de sözleşmesi tamamlanacak olan Terminal hatlarında kullanılabilir. Bursaray’ın Terminal’e uzatılmasının, Üniversite ve Kestel etaplarının sonrasına sarkma durumu var. Bu süreçte, eğer Terminal otobüslerinin çalıştırılma işi yine ÖHO’lara verilecekse, sıfır olmak şartıyla    iki katlı otobüsler fena olmaz.


Terminal otobüslerinin şuanki sözleşmesi bittikten sonra yeniden özel halk otobüsleriyle devam edeceğini pek sanmıyorum.ilk sözleşmesi biten 38 hat numarasını B.O.İ devraldı.ancak devam edilirse iki katlı otobüsler düşünülebilir.tüm hatlar olmasa bile uzun sefer yapan 93 / 95 / 97 gibi hatlara iki katlı otobüsler koyulabilir.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara